Gå til innhold

Trenger tips til å ikkje få gnagsår mellom lårene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg skal til syden i høstferien, og jeg har lår som knisser mot hverandre.. Og det kan bli så vondt at jeg ikke klarer å gå.. Jeg tenker at når jeg ska gå i kjole vil jeg ha på må en shorts/undertøy som går litt ned på lårene. Men hva skal jeg gjøre når jeg går i bikini???? Jeg gruer meg så sykt til akkurat det!!! :( 

noen som har tips til hvordan jeg kan unngå å få gnagsår???  

Jeg driver på å trener litt, men det er bare 2 uker til så jeg tviler på at jeg klarer å få mellomrom mellom lårene til det.. 

Pliiiis, jeg trenger tips!

takk for forhånd :) 

Anonymkode: 3ef58...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mora mi bruker compeed stift for gnagsår mellom sine lår og sier det funker supert. 

Anonymkode: 4fff2...116

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mora mi bruker compeed stift for gnagsår mellom sine lår og sier det funker supert. 

Anonymkode: 4fff2...116

Jeg prøvde dette, men da hadde jeg allerede gnagsår, og då funket det ikke på meg.. 

Anonymkode: 3ef58...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Et øyeblikk siden, tekjerringa skrev:

Tynt lag med potetmel/talkumpulver

Holder det når jeg skal bade og? 

Anonymkode: 3ef58...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde dette, men da hadde jeg allerede gnagsår, og då funket det ikke på meg.. 

Anonymkode: 3ef58...908

Har du gnagsår nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klipp av en nylonstrømpebukse over knærene ett sted.

Anonymkode: bc49c...756

Dette funker veldig bra, jeg er helt avhengig av noe mellom lårene selv. Ved bading har det ikke vært noe problem for da er man jo våt og dermed skaper det ikke friksjon :-) . Gina Tricot og Lindex har også korte tightser man kan bruke (som slutter over kneet). Disse er i bomull og er enda mer behagelig enn å klippe av en nylonstrømpebukse.  

Anonymkode: 87984...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

jeg skal til syden i høstferien, og jeg har lår som knisser mot hverandre.. Og det kan bli så vondt at jeg ikke klarer å gå.. Jeg tenker at når jeg ska gå i kjole vil jeg ha på må en shorts/undertøy som går litt ned på lårene. Men hva skal jeg gjøre når jeg går i bikini???? Jeg gruer meg så sykt til akkurat det!!! :( 

noen som har tips til hvordan jeg kan unngå å få gnagsår???  

Jeg driver på å trener litt, men det er bare 2 uker til så jeg tviler på at jeg klarer å få mellomrom mellom lårene til det.. 

Pliiiis, jeg trenger tips!

takk for forhånd :) 

Anonymkode: 3ef58...908

Tviler på at trening alene kan få bukt med kraftige lår heller, skal du ned i vekt, må du redusere kaloriinntaket. Når det er sagt, trenger man ikke å være "feit" for å ha ditt problem".

 

Et godt tips er babypudder. Du må naturligvis ha på på nytt av og til, men det funker godt!

Anonymkode: 7540f...46d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp Sterilan deostic av den gamle tørre typen som du skrur opp, og bruk det der lårene gnisser, og problemet er løst. Ingen som ser det heller når du er på stranden :) under kjoler og skjørt funker det enten å klippe opp en nylonstrømpebukse som skrevet over, eller så anbefaler jeg bandelettes på det sterkeste. Kjøpes her http://www.bandelettes.com/

Anonymkode: 9f3f7...217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

jeg skal til syden i høstferien, og jeg har lår som knisser mot hverandre.. Og det kan bli så vondt at jeg ikke klarer å gå.. Jeg tenker at når jeg ska gå i kjole vil jeg ha på må en shorts/undertøy som går litt ned på lårene. Men hva skal jeg gjøre når jeg går i bikini???? Jeg gruer meg så sykt til akkurat det!!! :( 

noen som har tips til hvordan jeg kan unngå å få gnagsår???  

Jeg driver på å trener litt, men det er bare 2 uker til så jeg tviler på at jeg klarer å få mellomrom mellom lårene til det.. 

Pliiiis, jeg trenger tips!

takk for forhånd :) 

Anonymkode: 3ef58...908

Går du så mye i bikini?

Anonymkode: 14863...732

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyolje eller vaselin funker også til bading. Sånn ellers ville jeg gått for bomullsshortser med korte bein. 

Anonymkode: 0a3e4...a9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, applestories skrev:

Har du gnagsår nå?

Nei, men hadde det i sommer etter jeg hadde brukt kjole med shorts under, men shortsen var for kort.. Så da fikk jeg det..

Anonymkode: 3ef58...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Går du så mye i bikini?

Anonymkode: 14863...732

Ehm, nei! Men jeg skal trossalt til syden og det er det normalt å gå i bikini, eller kjoler, om du ikke har fått med deg det enda? 😂

Anonymkode: 3ef58...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hadde det i sommer etter jeg hadde brukt kjole med shorts under, men shortsen var for kort.. Så da fikk jeg det..

Anonymkode: 3ef58...908

Da fungerer kanskje tipset om Compeed stift bedre nå når du ikke har gnagsår allerede? Kanskje verdt et forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, applestories skrev:

Da fungerer kanskje tipset om Compeed stift bedre nå når du ikke har gnagsår allerede? Kanskje verdt et forsøk?

Ja, det kan hende! Takk for svar :) 

Anonymkode: 3ef58...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På lang sikt er det kun vekttap som fungerer. Det vet jeg av egen erfaring. Det er fett mellom lårene pga overvekt som er problemet. Inntil videre må man da gå i korte thight, tynne strømper, smøre med silikonspray mot gnagsår i sko (tror man fpr det i enkelte skoforretninger), smøre med noe annet eventuelt som reduserer friksjonen, som folk allerede har foreslått. 

Anonymkode: 3db85...3cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ehm, nei! Men jeg skal trossalt til syden og det er det normalt å gå i bikini, eller kjoler, om du ikke har fått med deg det enda? 😂

Anonymkode: 3ef58...908

Du, det har jeg fått med meg. Spørsmålet er om du skal GÅ rundt i bikini. Når jeg har bikini pleier jeg kun å bade og sole meg -den eneste gåingen er omtrent frem og tilbake mellom der jeg bader og solseng. Jeg kan altså ikke forstå hvordan disse korte småturene frem og tilbake vil føre til gnagsår.

Anonymkode: 14863...732

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, det har jeg fått med meg. Spørsmålet er om du skal GÅ rundt i bikini. Når jeg har bikini pleier jeg kun å bade og sole meg -den eneste gåingen er omtrent frem og tilbake mellom der jeg bader og solseng. Jeg kan altså ikke forstå hvordan disse korte småturene frem og tilbake vil føre til gnagsår.

Anonymkode: 14863...732

Har du ikke sett alle som går og går langs strendene i sydligere strøk? De gjør jo ikke annet. Kanskje ts er en av dem :)

Anonymkode: 3db85...3cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke sett alle som går og går langs strendene i sydligere strøk? De gjør jo ikke annet. Kanskje ts er en av dem :)

Anonymkode: 3db85...3cc

Hvis TS skal gå langt mens hun har på bikini, kunne hun jo ha tatt på seg omslagsskjørt eller strandkjole + en kort tights som dekker det området som hun bruker å få gnagsår på (som er det viktige her, for å unngå gnagsår)

Anonymkode: 92e4d...d38

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...