Gå til innhold

Sjokkerende melding fra mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Lykkelig familie, flere barn, alt har vært bra. MEN han har vært utenfor i det siste, stille og rar. Han skulle, dvs jeg trodde han skulle, på jobb, jobber litt vanlig arbeidstid men noen turer offshore i blant, og nå skulle han ut et par uker, og det kunne tenkes oppholdet skulle utvides. Men så fikk jeg en melding. Han begynner med å skrive at han må fortelle meg noe han lenge har grudd seg til men ikke fått til å si, så da ble det på denne måten i stedet. Han skulle ikke på jobb likevel, men i fengsel utover høsten.. Telefonen er avslått, og han får ikke ha mobil i fengselet. Han håper jeg kan tilgi ham dette feiltrinnet, han elsker oss, ber om at dette ikke må komme ut i lokalsamfunnet, skammen.. Han er en "viktig" person her ute, med i politikken, for et parti hvor dette er ekstra ille.. Jeg er sjokkert, lamslått, og sint, jeg vet ikke, han som alltid bare har vært snill og lovlydig, hvordan kunne han sette seg selv i denne diskusjonen? Jeg er livredd for at dette skal havne på bygda, da er jeg redd vi må flytte herfra..

Anonymkode: 3289e...823

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oisann. Har du mulighet til å snakke med han ansikt til ansikt før han skal inn? Ikke et sjakktrekk av han å fortelle deg dette over melding, uansett hvor ubehagelig det hadde blitt for han å fortelle deg det. Har han fortalt deg hvorfor han skal i fengsel?

Anonymkode: 6f624...17e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette løste han dårlig, selvsagt skulle han fortalt dette til deg ansikt til ansikt. Han har jo visst en stund at han skulle i fengsel. MEN han angrer og skammer seg - jeg hadde nok stilt opp for han så sant det ikke dreide seg om en type lovbrudd jeg umulig kunne tilgitt. Er det snakk om økonomisk utroskap eller overgrep, for eksempel. Ganske avgjørende i mine øyne.

Anonymkode: dd2b5...ad8

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

økonomisk utroskap

Anonymkode: dd2b5...ad8

Hva i all verden er det? kan du ikke bare si gi vekk penger? det er faktisk ikke ulovlig og gjøre.

Anonymkode: bd4cb...274

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres mer ut som han er sleip og vet hvordan spille hyggelig ovenfor deg og andre. Mens hans egentlige personlighet ikke er så uskyldig..

Anonymkode: 1f48a...eaa

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er det? kan du ikke bare si gi vekk penger? det er faktisk ikke ulovlig og gjøre.

Anonymkode: bd4cb...274

Det er ett uttrykk som du kanskje bør Google 

og nei det er ikke alle penger en bare kan gi vekk 

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er det? kan du ikke bare si gi vekk penger? det er faktisk ikke ulovlig og gjøre.

Anonymkode: bd4cb...274

Om du ikke vet hva det er bør du lese deg opp 

Anonymkode: e48cf...a9f

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Lykkelig familie, flere barn, alt har vært bra. MEN han har vært utenfor i det siste, stille og rar. Han skulle, dvs jeg trodde han skulle, på jobb, jobber litt vanlig arbeidstid men noen turer offshore i blant, og nå skulle han ut et par uker, og det kunne tenkes oppholdet skulle utvides. Men så fikk jeg en melding. Han begynner med å skrive at han må fortelle meg noe han lenge har grudd seg til men ikke fått til å si, så da ble det på denne måten i stedet. Han skulle ikke på jobb likevel, men i fengsel utover høsten.. Telefonen er avslått, og han får ikke ha mobil i fengselet. Han håper jeg kan tilgi ham dette feiltrinnet, han elsker oss, ber om at dette ikke må komme ut i lokalsamfunnet, skammen.. Han er en "viktig" person her ute, med i politikken, for et parti hvor dette er ekstra ille.. Jeg er sjokkert, lamslått, og sint, jeg vet ikke, han som alltid bare har vært snill og lovlydig, hvordan kunne han sette seg selv i denne diskusjonen? Jeg er livredd for at dette skal havne på bygda, da er jeg redd vi må flytte herfra..

Anonymkode: 3289e...823

Her skurrer det hos meg. Han har hatt tilgang til penger han har underslått . Da hos jobb..eller parti. Siden han er i fengsel, er det underlig at du ikke vet noe. Fengsel...så hat det vært rettsak...det har vært politianmeldelse . Politi har nok beslaglatt pc på jobb og privat. Er det på jobb..så har han nok mistet jobben....er det hos partiet er gan sparket derifra. Å du vet ikke noe? Får meg ikke til å tro. Selvfølgelig får andre vite om det.det blir sendt mld til deres politidistrikt om hvilke fengsel han sitter i. Mld til nav i tilfelle han mottar sykepenger . Mange som vet om dette. Så er han pliktig til å varsle partiet sitt. Å hvor har kr gått til? Tror du har egentlig lite å skrive om....detter f....tul

Anonymkode: 0368e...96b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ikke vet hva det er bør du lese deg opp 

Anonymkode: e48cf...a9f

Jeg har mer fornuftige ting og bruke tiden på.

Anonymkode: bd4cb...274

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se han for den mannen han er!!! Fader, det er så viktig. Jeg kan forstå hvor dårlig han føler seg nå, dette er nok noe han virkelig har villet fortalt deg men som har sittet langt inne å si. Så klart får du en sterk reaksjon og lurer på hvordan i huleste den snille mannen din kunne finne på noe sånt, den reaksjonen fikk jeg også når en jeg sto veldig nær plutselig kom å fortalte at han skulle i fengsel også. Han har nok følt en såpass stor skam at han ikke har turt å snakke om det, noe som er forståelig. Nå velger han å fortelle deg det, da er det viktig du hører. Spør. Få han til å vite at han kan være trygg på deg og stole på deg og snakke med deg om dette. 

Still opp for mannen din. Alle kan drite seg ut ganske kraftig noen ganger og det har nok han gjort nå. Da er det viktig du støtter han og står ved siden av han. Tråkker du på han mens han ligger nede mister du han nok. 

Anonymkode: 4e7b3...f88

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mer fornuftige ting og bruke tiden på.

Anonymkode: bd4cb...274

Ganske fornuftig å forstå hva det betyr ;) 

Anonymkode: 25a5c...143

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er det? kan du ikke bare si gi vekk penger? det er faktisk ikke ulovlig og gjøre.

Anonymkode: bd4cb...274

Ryktespreding er ikke lov her inne 

Anonymkode: d22b9...191

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva i all verden er det? kan du ikke bare si gi vekk penger? det er faktisk ikke ulovlig og gjøre.

Anonymkode: bd4cb...274

Det er en form for økonomisk kriminalitet. Altså, poenget var at den typen handlinger i mine øyne er lettere å tilgi enn f.eks. seksuelle overgrep. Så det er jo ganske vesentlig for trådstarter å vite hva slags lovbrudd det er snakk om her.

Anonymkode: dd2b5...ad8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har jo gått bak ryggen på deg. Det hadde jeg sett på som et stort tillitsbrudd. Jeg forstår at det er mye skam involvert, men den tilliten og kjærligheten dere har til hverandre bør overgå dette, særlig når det har praktiske følger. I tillegg vil det jo også være høyst relevant hva slags kriminalitet som har blitt begått. 

Anonymkode: 68169...a42

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hva jeg skal skrive. Lykkelig familie, flere barn, alt har vært bra. MEN han har vært utenfor i det siste, stille og rar. Han skulle, dvs jeg trodde han skulle, på jobb, jobber litt vanlig arbeidstid men noen turer offshore i blant, og nå skulle han ut et par uker, og det kunne tenkes oppholdet skulle utvides. Men så fikk jeg en melding. Han begynner med å skrive at han må fortelle meg noe han lenge har grudd seg til men ikke fått til å si, så da ble det på denne måten i stedet. Han skulle ikke på jobb likevel, men i fengsel utover høsten.. Telefonen er avslått, og han får ikke ha mobil i fengselet. Han håper jeg kan tilgi ham dette feiltrinnet, han elsker oss, ber om at dette ikke må komme ut i lokalsamfunnet, skammen.. Han er en "viktig" person her ute, med i politikken, for et parti hvor dette er ekstra ille.. Jeg er sjokkert, lamslått, og sint, jeg vet ikke, han som alltid bare har vært snill og lovlydig, hvordan kunne han sette seg selv i denne diskusjonen? Jeg er livredd for at dette skal havne på bygda, da er jeg redd vi må flytte herfra..

Anonymkode: 3289e...823

Har han mulighet til å sone med fotlenke?

Anonymkode: 70188...622

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her skurrer det hos meg. Han har hatt tilgang til penger han har underslått . Da hos jobb..eller parti. Siden han er i fengsel, er det underlig at du ikke vet noe. Fengsel...så hat det vært rettsak...det har vært politianmeldelse . Politi har nok beslaglatt pc på jobb og privat. Er det på jobb..så har han nok mistet jobben....er det hos partiet er gan sparket derifra. Å du vet ikke noe? Får meg ikke til å tro. Selvfølgelig får andre vite om det.det blir sendt mld til deres politidistrikt om hvilke fengsel han sitter i. Mld til nav i tilfelle han mottar sykepenger . Mange som vet om dette. Så er han pliktig til å varsle partiet sitt. Å hvor har kr gått til? Tror du har egentlig lite å skrive om....detter f....tul

Anonymkode: 0368e...96b

TS har ikke sagt noen ting om hvilken type forbrytelse det er snakk om.

Anonymkode: aea82...acf

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo klønete håndtert av han og alle som leser dette kan jo se at han burde løst dette på en bedre måte. På den annen side tror jeg han har hatt det helt forferdlig med seg selv den siste tiden. Han viste han burde tatt en prat, men han har ikke maktet det. Er selv en forholdsvis lovlydig borger og jeg kan ganske lett sette meg inn i situasjonen hans.

Du skriver noe om to uker offshore med mulighet for en utvidelse. For meg høres det ut som en tre fire uker. Det kan jo være mange forhold som gir denslags straffelengder, men veldig alvorlig er det neppe. Er det noe rundt bilkjøring så bør lokalsamfunnet tolerere det. Økonomiske lovbrudd blir det sett verre på. Tror uansett du kan tilgi han selv om du er skuffet og forbannet nå.  Lykke til!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres mer ut som han er sleip og vet hvordan spille hyggelig ovenfor deg og andre. Mens hans egentlige personlighet ikke er så uskyldig..

Anonymkode: 1f48a...eaa

nemlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mer fornuftige ting og bruke tiden på.

Anonymkode: bd4cb...274

Og du nevner i fleng?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...