Gå til innhold

Adidas Superstar, blir de mindre etterhvert?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann! Er en mann som kjøpte meg adidas superstar skoene og henta de idag. Prøvde de idag, men var uvant å gå med såpass "høye sko". De er jo ikke høye, men jeg er vant med å gå med loafers/mokkasiner osv.

Men uansett, vil disse adidas superstar bli mindre etterhvert når man begynner å gå med dem? Føler meg så høy i dem og er allerede ganske høy.

Anonymkode: c259a...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, kaninen skrev:

De vil jo selvfølgelig ikke bli mindre, men du vil nok bli mer vandt til å gå i dem etterhvert. 

Okey? Så jeg vil bli like høy i de selvom jeg bruker de i flere måneder?

Anonymkode: c259a...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey? Så jeg vil bli like høy i de selvom jeg bruker de i flere måneder?

Anonymkode: c259a...c96

Haha. Hvor har du fått for deg at de blir lavere over tid? Det må jo være helt minimalt slitasje, men det vil vel ikke utgjøre en merkbar forskjell. :fnise::fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kaninen skrev:

Haha. Hvor har du fått for deg at de blir lavere over tid? Det må jo være helt minimalt slitasje, men det vil vel ikke utgjøre en merkbar forskjell. :fnise::fnise:

Mener sikkert at de kanskje "synker litt ned" med bruk? Enten innersålen eller yttersålen, eller begge deler.

Anonymkode: d38bd...884

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kaninen skrev:

Haha. Hvor har du fått for deg at de blir lavere over tid? Det må jo være helt minimalt slitasje, men det vil vel ikke utgjøre en merkbar forskjell. :fnise::fnise:

Ok? Fordi sko jeg bruker over flere måneder blir mer komfortable/føles mindre ut å gå med. Altså den tykke såla inni skoa blir litt mindre lissom.

Anonymkode: c259a...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ok? Fordi sko jeg bruker over flere måneder blir mer komfortable/føles mindre ut å gå med. Altså den tykke såla inni skoa blir litt mindre lissom.

Anonymkode: c259a...c96

De fleste sko blir jo mer komfortable etterhvert, men måler du 1,80 med skoene nå vil du nok ikke mål noe særlig mindre med de samme skoene om 1 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Altså, du vil kanskje tråkke ned innersålen en millimeter eller to, og slite yttersålen littegranne også, men de blir jo ikke lavere enn det. Dessuten: det er jo ikke akkurat platåsko du har kjøpt deg. Sålen er kanskje en cm tykkere enn de skoene du vanligvis tråkker rundt i, men det er det faktisk ingen som vil legge merke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånne sko selv, og de utgjør jo ingen stor forskjell på høyden akkurat. Føler meg også noen mm høyere med superstar enn med converse/ballerinasko (bruker ikke mokasiner/loafers), men det er jo ikke merkbart ellers. Basketballspillere bruker sneakers de også (og de er ofte høye) bare bruk de nye skoene dine med stolthet.

Anonymkode: 9b1b4...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Margit Spat skrev:

Altså, du vil kanskje tråkke ned innersålen en millimeter eller to, og slite yttersålen littegranne også, men de blir jo ikke lavere enn det. Dessuten: det er jo ikke akkurat platåsko du har kjøpt deg. Sålen er kanskje en cm tykkere enn de skoene du vanligvis tråkker rundt i, men det er det faktisk ingen som vil legge merke til. 

Ja føler innersålen er litt for høy for min smak. Liker når de er litt lavere på en måte :)

Tror du f.eks denne skoen er mindre enn den superstar? https://www.zalando.no/adidas-originals-zx-flux-adv-joggesko-ad112b0ge-a11.html

Anonymkode: c259a...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sånne sko selv, og de utgjør jo ingen stor forskjell på høyden akkurat. Føler meg også noen mm høyere med superstar enn med converse/ballerinasko (bruker ikke mokasiner/loafers), men det er jo ikke merkbart ellers. Basketballspillere bruker sneakers de også (og de er ofte høye) bare bruk de nye skoene dine med stolthet.

Anonymkode: 9b1b4...9c7

Nja får se. Vil da si at det er mer enn noen mm det er snakk om, 1-2 ekstra cm kanskje.

Anonymkode: c259a...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja føler innersålen er litt for høy for min smak. Liker når de er litt lavere på en måte :)

Tror du f.eks denne skoen er mindre enn den superstar? https://www.zalando.no/adidas-originals-zx-flux-adv-joggesko-ad112b0ge-a11.html

Anonymkode: c259a...c96

Dette handler rett og slett om hva du er vant til. Når du har gått inn skoen, og den har formet seg etter foten din, så kommer det til å gå helt fint. Det vil uansett ikke være noen høydeforskjell av betydning mellom den skoen du har, og den skoen du lenker til (den helhvite skoen i lenken er forresten ikke noe fin, men det er en annen sak). Uansett hvilken av dem du velger, så er det ingen andre personer i hele verden som vil synes at du er blitt noe merkbart høyere enn da du gikk i mokasiner. Det er ikke skosålene som er problemet her, men at du overproblematiserer noe som ikke finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Margit Spat skrev:

Dette handler rett og slett om hva du er vant til. Når du har gått inn skoen, og den har formet seg etter foten din, så kommer det til å gå helt fint. Det vil uansett ikke være noen høydeforskjell av betydning mellom den skoen du har, og den skoen du lenker til (den helhvite skoen i lenken er forresten ikke noe fin, men det er en annen sak). Uansett hvilken av dem du velger, så er det ingen andre personer i hele verden som vil synes at du er blitt noe merkbart høyere enn da du gikk i mokasiner. Det er ikke skosålene som er problemet her, men at du overproblematiserer noe som ikke finnes. 

Jeg vil da si at disse superstar skoene gjør deg 1-2 cm høyere. Ikke merkbart kanskje men man føler seg høyere spesielt om man er høy fra før av. Dessuten er jo sålene i superstar kontra mokkasiner f.eks ganske høyere.

Anonymkode: c259a...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Liker du lav såle kan du kjøpe Lacoste sko :) de er perfekte 

Anonymkode: ee2e9...881

Hvordan? Er vel ingen som bruker disse nå

Anonymkode: c259a...c96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo? Denne modellen bruker jo alle fortiden: 

http://www.lacoste.com/us/all-sneakers/men-s-straightset-/30SPM0034.html 

finnes med hvit krokodille også. 

Anonymkode: ee2e9...881

Er ikke det der samme sko som han fyren bruker? Bare han har hvitt overalt? 

https://www.instagram.com/p/BG7Evf8xq03/?taken-by=erichagberg

Anonymkode: c259a...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke det der samme sko som han fyren bruker? Bare han har hvitt overalt? 

https://www.instagram.com/p/BG7Evf8xq03/?taken-by=erichagberg

Anonymkode: c259a...c96

Nei, det er ikke samme.. Men seriøst absolutt alle merker har en slik model. Den er veldig standar sko. Så er bare å velge favorittmerket ditt ev en merkeløs om du vil ha skoen billigere :) alle er like uansett (bortsett fra ev logo)

Anonymkode: ee2e9...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke samme.. Men seriøst absolutt alle merker har en slik model. Den er veldig standar sko. Så er bare å velge favorittmerket ditt ev en merkeløs om du vil ha skoen billigere :) alle er like uansett (bortsett fra ev logo)

Anonymkode: ee2e9...881

Hvilke andre sko da? Ikke så høye men at de ser bra ut i hvitfarge :)

Anonymkode: c259a...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 11.26, AnonymBruker skrev:

Hvilke andre sko da? Ikke så høye men at de ser bra ut i hvitfarge :)

Anonymkode: c259a...c96

Kan du ikke dra i en skobutikk og prøve hvite sko? Da finner du noen du synes er fine og som du ikke føler deg alt for høy i.

Anonymkode: 9b1b4...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...