Gå til innhold

Nå er jeg møkkalei av kviser!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg studerer i utlandet. I et land der jeg helst ikke vil gå til legen, både fordi det er dyrt og fordi det er en helt annen kultur osv.

Om en drøy måned skal jeg hjem, og da må jeg faktisk til legen. Jeg er 20 år nå og huden min blir aldri bedre! Den har faktisk blitt verre etter at jeg flyttet til utlandet. Jeg får utbrudd på magen, ryggen, brystet og nå også rumpa... Det er ingen sminke i verden som kan skjule urenhetene jeg har i ansiktet. Det er faktisk helt forferdelig, og det er alltid 4-5 vonde kviser i ansiktet mitt. Jeg synes det er flaut og det tærer veldig ned på selvtilliten. På videregående var det greit siden da hadde så og si alle uren hud, men nå som de fleste har vokst av seg det problemet, er det veldig slitsomt for meg psykisk. 

Jeg har tatt opp dette problemet med flere fastleger og hudleger siden jeg var 17, og ingen tar meg seriøst. Jeg har gått på flere antibiotika, Diane og mange heftige kremer som egentlig bare har etterlatt seg brannsår... Isotretinoin er det jeg har spurt de om flere ganger, men alle sier det ikke er alvorlig nok, men det er faktisk det. Jeg er drittlei, og jeg føler jeg må prøve meg på det igjen nå når jeg drar hjem (skal være der i 4 dager), men samtidig kommer jeg helt sikkert til å få avslag siden jeg bor i utlandet?

Noen tips? Jeg er så drittlei, ah, har bare lyst til å gråte hver gang jeg ser meg selv i speilet.

Anonymkode: 34eb2...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Isotretinoin er det jeg har spurt de om flere ganger, men alle sier det ikke er alvorlig nok, men det er faktisk det.

I all verden.

Jeg hadde langt mindre plager enn det du beskriver og fikk isotretionoin etter første konsultasjon hos hudlege.

Beste som har skjedd livet mitt. Eneste legemidlet som permanent kurerer kviseplager.

Bytt hudlege.

Anonymkode: 45d0a...81a

  • Liker 1
Lenke til kommentar