Gå til innhold

Mannen vil jeg skal ta abort


Batmom

Anbefalte innlegg

Gjest Sjørøveren
9 minutter siden, KatyP skrev:

Forholdet må da ikke ende selv om man er uenig. Ja, de er uenige om en stor ting, men de fleste voksne mennesker klarer faktisk å kommunisere og til slutt bli enige. Og de aller fleste ønsker å gå langt for å redde forholdet sitt, slik at å dra i en tredjepart i verste fall ikke er noen skam. 

Dessuten er ikke mange barn det samme som stress og tidlig aldring. Det er, som med alt annet ved oss mennesker, individuelt

Når han ikke vil ha flere barn så får vi nå se hvordan det går. Det er ikke bare og bite tennene sammen for alle. Det går faktisk utover folk psykisk det også. Ikke bare abort som ødelegger folk psykisk. 

Hvorfor er det så mange par som går i vasken etter de får barn? Gjerne flere barn? Hvorfor står det overalt at de lykkeligste paret er de uten barn? Det er forsket på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ærlig talt er nok sannsynligheten større for at forholdet går dukken dersom mor tar abort mot sitt ønske enn dersom hun beholder. Det er flust av fedre som var lunkne i begynnelsen men som elsker sitt barn når det er født, eller når de ser babyen på skjermen og hører hjerteslagene for første gang på ultralyd. 

TS: Snakk med mannen din før du bestemmer deg. Hva slags pappa er han? Elsker han de barna dere alt har over alt? I så fall er jo sjansen absolutt til stede for at han kommer til å elske en ny baby også. Ikke la deg presse til noe du ikke vil. Spør mannen rett ut om han tror han kommer til å gå fra deg dersom du ikke klarer å ta bort deres ufødte barn. Svarer han ja må du vurdere om du klarer å ta deg av tre barn alene eller om det er et bedre alternativ å forsøke å ta vare på de barna dere alt har sammen (evt. alene dersom du tror dine kjærlige følelser for mannen kommer til å forsvinne dersom han presser deg til abort)

Anonymkode: c74db...509

Enig. Forøvrig, svarer han ja har han også indirekte fortalt Ts at han ikke elsker henne. Han har også bevist at han er en mann uten ryggrad. Ts vil antageligvis ha det bedre uten han.

Anonymkode: bd1c6...1d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har muligheten til å ha et barn men tar abort fordi det "ikke passer" så er det egoistisk etter min mening. Jeg mener at den som vil beholde burde ha mer å si enn den som ikke vil beholde..

Anonymkode: 0b52d...46f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ser man aldri disse type svar når kvinnen ønsker å ta abort ?

Anonymkode: 5af35...68b

Du siterte meg. Jeg velger ofte å svare i aborttråder når jeg ser kvinner som i en valgsituasjon står i fare for å bli overkjørt av partners eller andres meninger. Jeg har litt hjerte for dem som sliter etter aborter de ikke ønsket. En av mine nære ble presset til abort, og det ble en livsomveltende hendelse som har gjort henne vondt i flere tiår. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og brudd på retningslinjene for rommet, samt svar til dette. 

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble unnfanget rett før min far steriliserte seg. De hadde to jenter fra før, på 1 og 3 år. Da de oppdaget graviditeten noen uker etter steriliseringen, begynte min mor å gråte fordi hun var så sliten med to småbarn. Abort var aldri et alternativ, og vi er nå tre nære søstre. Jeg er ihvertfall VELDIG glad for at abort ikke var et tema...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.9.2016 at 12.03, Sjørøveren skrev:

Forholdet ender uansett. Så gjør som du vil. Ikke hør på mannen din du som kanskje vil redde forholdet og framtiden. Klarer du å være alenemor til 3? Har mannen din sagt han ikke klarer flere barn så klarer han ikke. Så da ender det ikke bra uansett. Han klarer det sikkert når dere deler på foreldreretten. Eller han får mindre og du har de mest. 

Det finnes en grense for hvor mange barn et menneske skal klare. Selv om noen klarer det fint så gjør ikke andre det. Mange barn = stress og tidlig aldring.

Det er vel uansett ikke mannen det går mest ut over.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Dere kan alltids gi det bort.

Til deg?

Anonymkode: ff77c...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. september 2016 at 7.59, Batmom skrev:

Er gravid, 6-7 uker og mannen vil jeg skal ta abort, jeg vil ikke. Vi har to barn fra før på gutt6 og jente3. Dette var selvfølgelig uplanlagt, Han vil ikke ha mer unger.  Redd han ikke klarer å passe på de da, følge dem opp osv. Mister frihet og partid. Jeg skjønner jo dette, men for meg er det ikke like lett valg. Tenker det er et liv i magen vi har skapt sammen og som er ment for oss. 

Vi har økonomi, plass til ungene men litt lite overskudd akkurat nå, men de blir jo større. 

Min største frykt er at aborten skal gå innpå meg psykisk, at jeg vil klandre ham, ikke se på ham på samme måte igjen, at forholdet blir ødelagt uansett hva vi velger. 

 

Jeg kan forstå tankene til denne mannen. Kan du snakke med han om mulige måter å få dette til på? Kanskje om du foreslår å kjøpe hushjelp. I tillegg kan du foreslå at han steriliserer seg etter dette svangerskapet, så slipper dere problemet flere ganger. Da kan dere sette et punktum for familieforøkelsene. Kanskje bestille et et weekendopphold bare dere to, på et øde sted, etter at han har sterilisert seg, for å "feire"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kommet til noen løsning enda. Men om det blir abort så har jeg ikke tid før om et par uker så har fremdeles litt tid til å tenke, diskutere og gråte. 

Men jeg har vanskelig for å tro at jeg skal klare å gjennomføre dette uten at det går inn på meg hardt. 

Vi har et veldig godt forhold (til vanlig), han er en super pappa som elsker barna og stiller 100% opp for dem så forholdet ville tålt dette, tror jeg. Men føler likevel det er litt feil å tvinge ham, men det er feil å tvinge meg og. 

For et dilemma..

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Batmom skrev:

Vi har ikke kommet til noen løsning enda. Men om det blir abort så har jeg ikke tid før om et par uker så har fremdeles litt tid til å tenke, diskutere og gråte. 

Men jeg har vanskelig for å tro at jeg skal klare å gjennomføre dette uten at det går inn på meg hardt. 

Vi har et veldig godt forhold (til vanlig), han er en super pappa som elsker barna og stiller 100% opp for dem så forholdet ville tålt dette, tror jeg. Men føler likevel det er litt feil å tvinge ham, men det er feil å tvinge meg og. 

For et dilemma..

 

En venninne av meg var i samme situasjon for noen få år siden. De valgte abort fordi de rett og slett ikke kunne håndtere et barn til. Der var det hun som ikke ville beholde, og han som ønsket å beholde. Det har uansett gått fint med dem, og de venter et nytt barn nå som det passer bedre. 

Har tatt abort selv og syntes det var tøft da jeg stod i det, men tenker aldri på det lenger. Så selv om det er heftig når man skal ta et sånt valg, er det som regel verst når man står i det. Etterpå er man som regel bare lettet, samme hva man bestemmer seg for. Lykke til med valget. 🌹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sa til meg i går kveld at han har tenkt på det og at et barn til er greit. Ikke overlykkelig over det, men at han skal takle det. Han kom frem til dette etter å ha snakket med en trebarnsfar han kjenner som har tre tette. Rart at ikke jeg klarte å overbevise ham alene, men men

Veldig glad, slipper abort. Så går det seg forhåpentligvis til i løpet av svangerskapet

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Batmom skrev:

Han sa til meg i går kveld at han har tenkt på det og at et barn til er greit. Ikke overlykkelig over det, men at han skal takle det. Han kom frem til dette etter å ha snakket med en trebarnsfar han kjenner som har tre tette. Rart at ikke jeg klarte å overbevise ham alene, men men

Veldig glad, slipper abort. Så går det seg forhåpentligvis til i løpet av svangerskapet

 

Så bra! :) Masse lykke til! 

Jeg tror menn gjerne trenger å diskutere sånne ting med andre menn.. Min samboer er egentlig litt einstøing. Han henger med kompiser innimellom, men de snakker sjelden om dypere ting. Men gjennom svangerskapet har han fortalt at han har diskutert en del ting med de beste vennene sine. Det er jo en stor omveltning for dem også. 

Gratulerer med den lille i magen, da kan du begynne å glede deg! :)

Anonymkode: ac18a...f25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 21.9.2016 at 9.44, AnonymBruker skrev:

Hva om han klandrer deg om du beholder? det er like sannsynlig at å beholde knekker forholdet som om du tar abort.

Mannen din vil ikke ha flere barn, han klarer ikke flere barn. Er det riktig å føde ett barn inn i ett forhold der det ikke er mer overskudd?

Vil du risikere at far blir så utmattet at han sliter å delta i familielivet og du må ta ansvar for 3 barn?

Ta en skikkelig prat med han, hør hans side av saken, ikke bare din egen.

Anonymkode: b191f...234

Tror ikke det er like sannsynlig. Hadde ts vært enig om at abort var det riktige så hadde det ikke vært et problem. Man skal ikke ta abort om man ikke vil det selv. Det er mye større sjans for skyldfølelse og bitterhet og at man vil slite psykisk om man gjennomfører dette mot sin vilje. Tror det er mindre sjans for at faren vil angre om de beholder. Han vil bli glad i dette barnet også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge norsk lov er det kvinnen, og bare henne, som bestemmer abort eller ikke. De som mener mannen bør få bestemme, eller diskutere dette, er foreløpig utopister. Om kvinnen er så knyttet til fosteret, at hun velger barn framfor forhold, er det også fullt mulig at hun blir eneforsørger. Det er hennes valg. Hun er kvinne, og nyter med dette godt av medaljens bakside. Jeg ønsker med dette TS lykke til, uansett valget hun måtte ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, September 26, 2016 at 22.19, Olaug Olsen skrev:

Ifølge norsk lov er det kvinnen, og bare henne, som bestemmer abort eller ikke. De som mener mannen bør få bestemme, eller diskutere dette, er foreløpig utopister. Om kvinnen er så knyttet til fosteret, at hun velger barn framfor forhold, er det også fullt mulig at hun blir eneforsørger. Det er hennes valg. Hun er kvinne, og nyter med dette godt av medaljens bakside. Jeg ønsker med dette TS lykke til, uansett valget hun måtte ta.

Nytelse ja.

Å måtte velge mellom å bli forlatt av mannen som var med på å gjøre henne gravid, og å avslutte livet til barnet sitt i magen. 

Er ikke livet deilig, tenk å kose seg med så mye makt og bli kvitt en av dem du elsker i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...