Gå til innhold

Å dra opp xen i en diskusjon 'om oss'.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter denne praten kom han nok en gang tilbake, under en uke senere. (han spurte også åssen forhold dette skulle være, siden han har så dårlig tid, skal jeg dukke opp her kanskje en gang hver andre, tredje uke til jeg har tid, ingen damer er villige til å vente på det). Denne kvelden hadde han også snakket med venninnen min (som også er venn med han), hvor hun hadde spurt han hva han drev med, og hva greia hans var. Da hadde han sagt at han hadde sagt flere ganger at han ikke var klar for et forhold, og det hadde han prøvd å si til meg flere ganger, ifl han. Da ble venninnen min irritert, å sa at nei, du sier du ikke vil i et forhold akkurat nå, men du klarer jo ikke å svare hva du tenker om henne, du må være litt klar i talen din, fordi de tingene du gjør og sier, er veldig forvirrende! Og da hadde han begynt å snakke om at jeg gikk for fort frem (? Hallo, styrer vi plutselig igjen nå da, å skal se hvor dette går?) også ble det bare surr, og samtalen skled ut etterhvert. Men hun sa til meg at han ikke ville si noe annet enn at han ikke var klar for et forhold nå, det hadde han sagt mange ganger, at vi hadde det jo så fint som vi hadde det, at jeg ødela det (?) og at jeg gikk for fort frem. Forøvrig vil jeg gjerne poengtere at jeg bad ikke min venninne å snakke med han, det er noe hun gjorde på eget initiativ, siden hun kjenner oss begge. Og hun kunne ikke fatte annet enn at han må være jævlig usikker, siden han har bablet om xen, ikke vil svare hva jeg er, og samtidig blander inn så mange 'forholdsting'. 

Det endte med at de begynte å ha en ganske hissig diskusjon om noe annet, og da oppdaget jeg det, å brøt inn. Jeg var også ganske full den kvelden, så jeg klarte jo kunststykket å sende han melding om at jeg savnet han, men den fikk han heldigvis ikke den kvelden., siden han var tom for strøm. 

Vi satt å pratet på utsiden til slutt, som om ingenting skulle ha skjedd, ingen krangel forrige helg skulle ha oppstått, noenting. Så satte vi oss i en taxi. Og jaggu var han Dum nok til å spørre om å bli med meg hjem også. Jeg ble skikkelig irritert, å syns i grunn det burde si seg selv at jeg har tusen tanker i hodet etter en diskusjon hvor han bragte opp xen og ikke klarte å svare hva han tenker om meg eller hvor han vil med meg, så jeg sa bare ja, selvfølgelig, kjør på. Da spurte han gjentatte ganger om det var greit, om jeg var sikker på at det var greit, og om jeg skjønte at det vare var sånn, og ikke noe mer. Ja selvfølgelig, kjør på. Til slutt sto vi på utsiden av min dør, og da spurte han igjen. Er du sikker på at du skjønner det? Ja, selvfølgelig. Nei, du gjør ikke det du, sier han. Nei, selvfølgelig har ikke ting endret seg på en uke for min del! Da ble han irritert å lurte på hvorfor jeg ikke hadde sagt noe i taxien, nei, vettu hva, det burde si seg selv. Også er det litt i bruddstykker for min del her, men han sa noe om at ting ikke endret seg på en uke for hans del heller, også begynte han å jatte på at han hadde så dårlig tid for tiden at han til og med hadde mistet venner pga det, og ikke vært med en av bestekompisene sine på to måneder, og at han ikke hadde tid til en dritt osv osv, og igjen, det skjønner ikke jeg hvorfor han skal stå å unnskylde seg for om jeg allikevel bare var helgehora hans, også begynte han å snakke om at han hadde venner som hadde hatt sånt type forhold i mange år (det er bullshit), også diskuterte vi et eller annet frem og tilbake, før han sa at han tar en taxi vekk derfra, fordi han ikke ville såre meg noe mer. Ok, dra. Så så han lenge på meg med trist blikk, før han gav meg en klem, å sa han ville snakke om dette mens vi begge var edru. 

Dagen etter har han fått strøm på telefonen, og da sett denne 'savner deg' meldingen. Han har ikke kommentert det, men når jeg på kvelden sendte melding om det gikk bra det han drev med den kvelden, svarte han i grunn helt normalt. Helt ærlig, hadde jeg vært han., hadde jeg klikka når jeg så 'savner deg' meldingen, å trukket meg for lenge lenge siden. Og jeg lurer noe voldsomt på hva HAN mener vi må snakke om edru. Jeg vet jo at jeg har tusen tanker, og at det virker som om han selv har overbevist seg så om at han har så dårlig tid at ingen damer vil vente sånn, ikke jeg heller, så da er det best å bare holde det på en slik linje, å vente å se. Samtidig som han tydeligvis har noe for xen. Samtidig som at det virker som om han ikke vil en dritt. Så nå er jeg bare fryktelig frustrert og irritert over hele opplegget, og i grunn ikke så mye klokere..

Anonymkode: b0831...90b

Hei ts. Utifra det du skriver her, synes jeg han viser tydelig at han ikke er klar for noe forhold og slike jeg ser det ikke nok interessert i deg, for det er typisk at når noen kommer med unnskyldniger at de har så dårlig tid til ditt og datt, at de ikke glemmer tid og sted som man ofte gjør med noen man liker, men må lage unnskyldninger, da er det noe som skurrer for meg.

Høres også ut som du burde gi han mer motstand, for du virker alt for tilgjengelig, noe som er forståelig siden du liker han så godt, men ikke alltid hopp når han sier hopp. F.eks når han sa at han ikke er klar for et forhold, på nytt, burde du tenkt at du ikke skal ha sex med han. Det viser at du har grenser for deg selv, og det kan være mer attraktivt enn ei som bare følger hans pipe til enhver tid. 

Nå kan dette også mye handle om eksen, og forholdet han hadde til henne. Vet du hvor lenge de var sammen? Vet du hvorfor det bel slutt? Vet du om de har kontakt? Kjenner du henne/vet du hvem hun er?

Et brudd kan ta laaang tid å fordøye hvis det var dype følelser der. 

 

Anonymkode: 2d97d...c9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts. Utifra det du skriver her, synes jeg han viser tydelig at han ikke er klar for noe forhold og slike jeg ser det ikke nok interessert i deg, for det er typisk at når noen kommer med unnskyldniger at de har så dårlig tid til ditt og datt, at de ikke glemmer tid og sted som man ofte gjør med noen man liker, men må lage unnskyldninger, da er det noe som skurrer for meg.

Høres også ut som du burde gi han mer motstand, for du virker alt for tilgjengelig, noe som er forståelig siden du liker han så godt, men ikke alltid hopp når han sier hopp. F.eks når han sa at han ikke er klar for et forhold, på nytt, burde du tenkt at du ikke skal ha sex med han. Det viser at du har grenser for deg selv, og det kan være mer attraktivt enn ei som bare følger hans pipe til enhver tid. 

Nå kan dette også mye handle om eksen, og forholdet han hadde til henne. Vet du hvor lenge de var sammen? Vet du hvorfor det bel slutt? Vet du om de har kontakt? Kjenner du henne/vet du hvem hun er?

Et brudd kan ta laaang tid å fordøye hvis det var dype følelser der. 

 

Anonymkode: 2d97d...c9e

Men hvorfor sier han ikke bare rett ut at han ikke har følelser for meg da, når jeg spør han hva han tenker om meg, i stedenfor å si at han ikke vet noe eller noenting, og at jeg går for fort frem? Han klarer fint å få frem at han ikke vil ha noe forhold nå, men han klarer ikke å definere meg, eller la vær å dra inn ting som gjør at det virker som om han fisker etter å finne ut hvor jeg står (som dette med å dra meg med nok en gang å snakke om barn og familie, at han har ikke vært med noen andre, osv osv).

Det ble slutt mellom dem i januar/februar en gang tror jeg. Vi begynte å styre i mai. Jeg tror de var sammen i ca et års tid, og hvorfor det ble slutt, aner jeg ikke. Antageligvis ikke noe han valgte selv, siden han aldri har nevnt henne med et ord før nå.

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor sier han ikke bare rett ut at han ikke har følelser for meg da, når jeg spør han hva han tenker om meg, i stedenfor å si at han ikke vet noe eller noenting, og at jeg går for fort frem? Han klarer fint å få frem at han ikke vil ha noe forhold nå, men han klarer ikke å definere meg, eller la vær å dra inn ting som gjør at det virker som om han fisker etter å finne ut hvor jeg står (som dette med å dra meg med nok en gang å snakke om barn og familie, at han har ikke vært med noen andre, osv osv).

Det ble slutt mellom dem i januar/februar en gang tror jeg. Vi begynte å styre i mai. Jeg tror de var sammen i ca et års tid, og hvorfor det ble slutt, aner jeg ikke. Antageligvis ikke noe han valgte selv, siden han aldri har nevnt henne med et ord før nå.

Anonymkode: b0831...90b

Han har nok følelser for deg, men ikke nok foreløpig, og som han sier: han er ikke klar, da er han ikke klar for et forhold. Og det må du forholde deg til. Ha is i magen. Men igjen : vis også at du selv ikke dilter etter han i alt han gjør hvis du skjønner, men at du f.eks venter med sex ( nå var det jo han som gjorde det ), men en annen gang, så du viser at du vil ha noe mer av han , ellers kan du fort bli ei han kun ser i helgene for fysisk kontakt. Husk, du er selv ansvarlig på hva du er med på, og det igjen kan skape et forhold, enten som det er nå, da det meste foregår på hans premisser, eller et forhold som også går på dine premisser. 

Hvordan følte du at han ikke ville være med deg inn? Jeg tolker det som at han vet at du er interessert og vil ikke utnytte deg siden han ikke vet selv hva han vil.

Anonymkode: 2d97d...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig vet jeg at det er sant at han har fryktelig dårlig tid å er sliten å lei av hele prosjektet, dette har han snakket med meg om flere ganger i andre forbindelser også, og jeg ser jo ofte at han ikke kan reise ut å slå ut håret skikkelig hver gang heller, fordi han skal tidlig opp å bruke helgen på å jobbe. Og flere av vennene hans også sier det, at han bestandig er så opptatt (og jeg ser ofte den kompisgjengen ute, uten han, og det er nok ikke fordi han ikke vil være med, eller de ikke vil ha han med) Men selvfølgelig, jeg forstår godt hva du mener, man er aldri så opptatt at man ikke kan sende en melding, eller ta to minutter til å prate litt. Men det er hvorfor han bare skal svare på at han ikke vil inn i noe forhold nå, men ikke definere meg, men insistere på å fortsette med dette på tross av alt dritt og surr (og da snakke om at ingen damer er villige til å vente slik, dra inn følelsesting osv osv), det er alt dette jeg ikke får helt roen rundt. 

Enten får han si rett ut at han vil at vi driver med det nå, å går hvert for vårt med tiden, fordi han ikke føler en dritt, eller så får han si at han vil se hvor det går da, men at akkurat nå har han ikke så mye å gi i et forhold, og er redd for å binde seg til noen, fordi han ikke tror noen vil vente sånn. Eller om det er xen eller hva pokker som foregår i hodet hans. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forøvrig vet jeg at det er sant at han har fryktelig dårlig tid å er sliten å lei av hele prosjektet, dette har han snakket med meg om flere ganger i andre forbindelser også, og jeg ser jo ofte at han ikke kan reise ut å slå ut håret skikkelig hver gang heller, fordi han skal tidlig opp å bruke helgen på å jobbe. Og flere av vennene hans også sier det, at han bestandig er så opptatt (og jeg ser ofte den kompisgjengen ute, uten han, og det er nok ikke fordi han ikke vil være med, eller de ikke vil ha han med) Men selvfølgelig, jeg forstår godt hva du mener, man er aldri så opptatt at man ikke kan sende en melding, eller ta to minutter til å prate litt. Men det er hvorfor han bare skal svare på at han ikke vil inn i noe forhold nå, men ikke definere meg, men insistere på å fortsette med dette på tross av alt dritt og surr (og da snakke om at ingen damer er villige til å vente slik, dra inn følelsesting osv osv), det er alt dette jeg ikke får helt roen rundt. 

Enten får han si rett ut at han vil at vi driver med det nå, å går hvert for vårt med tiden, fordi han ikke føler en dritt, eller så får han si at han vil se hvor det går da, men at akkurat nå har han ikke så mye å gi i et forhold, og er redd for å binde seg til noen, fordi han ikke tror noen vil vente sånn. Eller om det er xen eller hva pokker som foregår i hodet hans. 

Anonymkode: b0831...90b

Ut av ditt liv.    PUNKTUM.

Anonymkode: 0e6c6...e96

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har nok følelser for deg, men ikke nok foreløpig, og som han sier: han er ikke klar, da er han ikke klar for et forhold. Og det må du forholde deg til. Ha is i magen. Men igjen : vis også at du selv ikke dilter etter han i alt han gjør hvis du skjønner, men at du f.eks venter med sex ( nå var det jo han som gjorde det ), men en annen gang, så du viser at du vil ha noe mer av han , ellers kan du fort bli ei han kun ser i helgene for fysisk kontakt. Husk, du er selv ansvarlig på hva du er med på, og det igjen kan skape et forhold, enten som det er nå, da det meste foregår på hans premisser, eller et forhold som også går på dine premisser. 

Hvordan følte du at han ikke ville være med deg inn? Jeg tolker det som at han vet at du er interessert og vil ikke utnytte deg siden han ikke vet selv hva han vil.

Anonymkode: 2d97d...c9e

Ja, nei, jeg er fullstendig ferdig med å gi han det han vil, på hans premisser. Vær ærlig, eller stikk. Å det burde ikke være vanskelig for han, om jeg er en av alle andre. 

Ift at han ikke ble med meg inn, å dro fordi han ikke ville såre meg mer. Nei, altså, jeg vet egentlig ikke helt. Han forsto jo selvfølgelig at ting ikke hadde endret seg så fort, så da hadde han jo ikke så mange valg, tenker jeg. Det var jo det eneste valget han hadde, å dra derfra. Han skjønte at det ikke ble noe, og det at han sa han ikke ville såre meg. Joda, det er jo selvfølgelig fint. Og han så faktisk oppriktig lei seg ut når han "måtte" dra derfra, og ikke sånn 'faen, nå ble det ikke noe på meg' lei seg. Men igjen, hvilket annet valg hadde han enn å dra? Derimot, hvorfor han så så lei seg ut, gav meg en klem og plutselig ville at vi skulle snakke edru, det vet jeg ikke. Jeg forstår ikke helt hva han mener vi har å snakke om edru, det er jo ikke sånn at vi kan komme til en enighet om å glemme følelsene, å fortsette liksom. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også er det jo det at jeg ikke klarer å 'lese' om han faktisk bare er usikker på hva han vil (og det er jo faktisk en ærlig sak) eller om han egentlig ikke er usikker i det hele tatt, og vet at han aldri vil noe mer med meg. Jeg fatter ikke hvorfor han da ikke bare sier det slik, å at han da gidder dette surret, de fleste mannfolk hadde jo stukket av for lengst.. :ler: vi var forøvrig ikke venner i den forstand før alt dette, så han hadde ikke hatt 'et vennskap å tape' på å bare kutte ut. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. september 2016 at 6.57, CaramelDevil skrev:

Høres dessverre ut som han bruker deg. Kommer med fine ord iblant for å holde deg på gress. Og du går på det, så da kan han jo fortsette. Du håper og håper og får hjertesorg.

Si bare enkelt: ustabile mannfolk gidder jeg ikke, farvel! Hurts like hell, men ikke lenge😊

Og ts LAR han bruke henne ved å gå tilbake, igjen og igjen. Jeg forstår at du savner han ts, men dette kan du da ikke la han utsette deg for.

Anonymkode: 187db...d6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg klarer heller ikke å lese om han bare er usikker, eller jævlig slem med meg. Han vet godt hvor han har meg, og det har han nok visst alt for godt ganske lenge, desverre.

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og ts LAR han bruke henne ved å gå tilbake, igjen og igjen. Jeg forstår at du savner han ts, men dette kan du da ikke la han utsette deg for.

Anonymkode: 187db...d6f

Nei, som sagt, akkurat den biten er ferdig. Jeg kommer ikke til å fire der igjen, han kan ikke komme til meg for det, å drite i meg ellers.

Men igjen, det er jo det jeg sliter med å plassere da, bruker han/utnytter han meg, eller er han usikker? Alt hadde vært vanvittig mye enklere om han bare gadd å fortelle meg at han ikke har følelser for meg/vil se hvor dette kan gå når tiden er mer Riktig/om han er redd for noe eller hva, i stedenfor å bare ikke definere meg, men ikke ville inn i et forhold nå, å blande alle roller. Eller si til felles venner at jeg går for fort frem, det har han ingen rett til. Fatter ikke hvorfor det skulle være så farlig å si det da, jeg bryr meg om deg, og vi kan gjerne gjøre dette, men jeg føler ikke noe for deg.

Han har heller ingen rett til å gå å spørre andre mennesker hvor jeg er, hvis jeg er så fordømrade kompis i hans øyne, så er det vel ikke farlig å spørre meg direkte hvor jeg er da, ikke alle andre. 

Kompisen hans, som han forøvrig påstår han ikke har snakket om meg med, kom bort til meg denne dagen og, før han dukket opp, å spurte 'vet du hvor xxx er?' nei, svarte jeg, hvorfor skulle jeg vite det? (jeg var med andre venner). Åja, nei, jeg bare trodde kanskje du hadde snakket med han jeg. Han er på vei hit i alle fall, tror jeg. Merkelig at kompisen skal gå ut i fra at jeg har snakket med han, hvis han påstår at han ikke har snakket med vennene sine om meg da..

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det verste er at jeg vet jeg må forholde meg til han til et visst punkt.. Tror jeg blir forferdelig skuffet og forbannet om han bare dukker opp å later som ingenting. Syns i det minste han bør stå for at vi bør prate. Men igjen, jeg kan vel ikke akkurat tvinge eller forlange heller, han forsvinner vel bare uten et ord, så må jeg bare stå der å leke blid hver gang jeg ser han. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og det verste er at jeg vet jeg må forholde meg til han til et visst punkt.. Tror jeg blir forferdelig skuffet og forbannet om han bare dukker opp å later som ingenting. Syns i det minste han bør stå for at vi bør prate. Men igjen, jeg kan vel ikke akkurat tvinge eller forlange heller, han forsvinner vel bare uten et ord, så må jeg bare stå der å leke blid hver gang jeg ser han. 

Anonymkode: b0831...90b

Ts, du må ingening. Les det du har skrevet selv, for jeg synes det hele tiden ligger en rød tråd her, der du lar han styre hele dette "forholdet", og det må du slutte med.

Hvis han ikke kan definere et forholld til deg ,som han har sagt flere ganger at han ikke kan, hade jeg hvis jeg var deg, forholdt meg til det, og derfor tatt avstand til han, siden du har sterke følelser for han.

Og den episoden med at han dro, tror at du hadde vært intim med han hvis han hadde prøvd seg, for han styrte det, utifra hvordan du beskrev det. Det er her jeg mener du må se hva han faktisk gjør, ikke hva han sier.

Se på hans handlinger. Men se også på deg selv. Så lenge han ikke vet, tror jeg det beste for deg er at du lar være å være med han.

 

Anonymkode: 2d97d...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P.S : Svarte deg nettopp. Poenget mitt er : la han jobbe litt hvis han vil ha deg!

Anonymkode: 2d97d...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

P.S : Svarte deg nettopp. Poenget mitt er : la han jobbe litt hvis han vil ha deg!

Anonymkode: 2d97d...c9e

Ja, du har nok rett i det. Men det kan vel ikke være slik at han mener jeg gikk for fort frem (som han sa til veninnen min) altså, null stress å ikke stresse, men han må jo forstå selv at jeg må ha noe å forholde meg til? Å jeg forstår virkelig ikke hvorfor han blander disse to rollene så voldsomt (som å si at han gleder og gruer seg til å date meg, fordi han er redd det ikke skal gå bra, si til meg at jeg vet hva han føler, men at det ikke er tull at han har så mye å gjøre, ta meg med å vise meg rundt i huset å si at her vil han ha familie, barn, dame, bekrefte, mens vi ligger i min seng, at han ikke har vært med noen andre siden sist, si at jeg går for fort frem til venninna mi osv osv, samtidig som han sier han ikke er klar for noe forhold, ikke tror det blir noe mellom oss (det sa han første gang, så kom han tilbake igjen), ikke klarer å svare på hva han tenker om oss osv osv). Kjære tid liksom, hold deg på en linje om du er så forbanna sikker da! :P

 

Anonymkode: b0831...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg kontroll over situasjonen. Akkurat nå er du såpass på knærne at du til og med lar ham bli med hjem uten å innrømme at det ikke er greit for deg, sett utenfra er det helt spinnvilt. Det er langt mer slitsomt for deg å leve i den situasjonen enn det er for ham, derfor kommer det også til å ta lang tid før han får behov for å endre på noe. Sett premisser, aller helst ved å la fyren være i fred og å leve ditt eget liv, så får du heller ta stilling HVIS han kommer tilbake og har bestemt seg for at han vil satse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Ananas. skrev:

Skaff deg kontroll over situasjonen. Akkurat nå er du såpass på knærne at du til og med lar ham bli med hjem uten å innrømme at det ikke er greit for deg, sett utenfra er det helt spinnvilt. Det er langt mer slitsomt for deg å leve i den situasjonen enn det er for ham, derfor kommer det også til å ta lang tid før han får behov for å endre på noe. Sett premisser, aller helst ved å la fyren være i fred og å leve ditt eget liv, så får du heller ta stilling HVIS han kommer tilbake og har bestemt seg for at han vil satse.

Jeg regner med det begynner å bli ganske slitsomt for han å bli med en kjærring det blir så mye drama med, når han bare vil ha det gøy, tydeligvis. 

Men ja, du har helt rett. Dette er nok mye mer slitsomt for meg, enn for han. Han tenker nok ikke på det en gang, i alle fall ikke nå i hverdagen hvor han har hundre andre ting å tenke på. Mens jeg tenker på det konstant. Og han vet veldig, veldig godt hvor han har meg. Jeg er bare litt 'redd for' at han går å tenker at det vet han, også lar han det henge i lufta i lang lang tid, uten å si/gjøre noe. For han vet jo hvor jeg står. Å ja, jeg angrer litt på at jeg ikke sa noe, for da hadde han sett at dette blir ikke noe på mine premisser, men jeg ble faktisk så provosert over at det var mulig å stille et sånt spørsmål så kort tid etter, at jeg ikke orket å lage masse greier. Men enden på visen var jo at han forsto til slutt at det ikke var et alternativ. Og det åpnet i det minste for at han selv sa at vi får snakke, om han står for det derimot, er jo en annen sak. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner meg så igjen i det du skriver , for ca 1 år siden. Nå er vi fortsatt udefinert, men situasjonen er blitt mer forholdsbasert, selv om det ikke er det på en måte. Vi er sammen hver dag vi ikke har andre ting vi skal gjøre. Sover sammen 50% av tiden. Treffes med og uten barn. Er sammen med og uten andre venner, både på byen og andre arena. Vi stiller opp for hverandre når noen av oss trenger en støttespiller hos legen, banken eller rett og slett trenger barnevakt. 

Min mann har jeg konkludert med at han har en form for forholdsangst, redd for å sette ord på det som definerer ett forhold . Det å være følelsesmessig knyttet til meg er ikke problemet, problemet kommer når jeg ber han om å gi oss en tittel...

Jeg kjenner det dypt inni meg at min mann elsker meg, prioriterer meg og respekterer meg høyere enn det jeg kan forvente av noen, så lenge jeg ikke krever en tittel.

Jeg har derfor valgt å være fornøyd med livet mitt med han slik det er i dag. Jeg vet jo at han har meg i hjertet sitt og jeg og han har det godt sammen i hverdagen.

Mitt problem oppstår når andre "trenger" en definisjon av oss, da sier jeg i dag ( det kunne jeg ikke for ett år siden) at vi er kjærester. Da smiler vi litt stille til hverandre , så blir det ikke videre diskusjoner rundt det. 

Jeg tenker at jeg har det bra slik ting er i dag, og kanskje en dag blir han klar for mer? Hvem vet? Og hvis jeg om noen år ikke lenger er fornøyd med oss og vårt forhold , så får jeg gå da... Jeg har det bra i dag, uavhengig av hvilke forventninger andre har til vår relasjon...

 

Det jeg mener, er at du må kjenne godt inni deg selv, er dette noe jeg kan leve mer? Føler jeg inni meg at mannen elsker meg? Stol på deg selv, er mitt råd 😊

Anonymkode: 931ad...8e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg så igjen i det du skriver , for ca 1 år siden. Nå er vi fortsatt udefinert, men situasjonen er blitt mer forholdsbasert, selv om det ikke er det på en måte. Vi er sammen hver dag vi ikke har andre ting vi skal gjøre. Sover sammen 50% av tiden. Treffes med og uten barn. Er sammen med og uten andre venner, både på byen og andre arena. Vi stiller opp for hverandre når noen av oss trenger en støttespiller hos legen, banken eller rett og slett trenger barnevakt. 

Min mann har jeg konkludert med at han har en form for forholdsangst, redd for å sette ord på det som definerer ett forhold . Det å være følelsesmessig knyttet til meg er ikke problemet, problemet kommer når jeg ber han om å gi oss en tittel...

Jeg kjenner det dypt inni meg at min mann elsker meg, prioriterer meg og respekterer meg høyere enn det jeg kan forvente av noen, så lenge jeg ikke krever en tittel.

Jeg har derfor valgt å være fornøyd med livet mitt med han slik det er i dag. Jeg vet jo at han har meg i hjertet sitt og jeg og han har det godt sammen i hverdagen.

Mitt problem oppstår når andre "trenger" en definisjon av oss, da sier jeg i dag ( det kunne jeg ikke for ett år siden) at vi er kjærester. Da smiler vi litt stille til hverandre , så blir det ikke videre diskusjoner rundt det. 

Jeg tenker at jeg har det bra slik ting er i dag, og kanskje en dag blir han klar for mer? Hvem vet? Og hvis jeg om noen år ikke lenger er fornøyd med oss og vårt forhold , så får jeg gå da... Jeg har det bra i dag, uavhengig av hvilke forventninger andre har til vår relasjon...

 

Det jeg mener, er at du må kjenne godt inni deg selv, er dette noe jeg kan leve mer? Føler jeg inni meg at mannen elsker meg? Stol på deg selv, er mitt råd 😊

Anonymkode: 931ad...8e8

Jeg synes du skal forvente mer. Plutselig faller han for ei dame, ja forplikter seg. Alt for mange damer som godtar sånne "halve forhold." Og blir sjokkert den dagen mannen blir seriøs med en annen dame. 

Anonymkode: 2d97d...c9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg regner med det begynner å bli ganske slitsomt for han å bli med en kjærring det blir så mye drama med, når han bare vil ha det gøy, tydeligvis. 

Men ja, du har helt rett. Dette er nok mye mer slitsomt for meg, enn for han. Han tenker nok ikke på det en gang, i alle fall ikke nå i hverdagen hvor han har hundre andre ting å tenke på. Mens jeg tenker på det konstant. Og han vet veldig, veldig godt hvor han har meg. Jeg er bare litt 'redd for' at han går å tenker at det vet han, også lar han det henge i lufta i lang lang tid, uten å si/gjøre noe. For han vet jo hvor jeg står. Å ja, jeg angrer litt på at jeg ikke sa noe, for da hadde han sett at dette blir ikke noe på mine premisser, men jeg ble faktisk så provosert over at det var mulig å stille et sånt spørsmål så kort tid etter, at jeg ikke orket å lage masse greier. Men enden på visen var jo at han forsto til slutt at det ikke var et alternativ. Og det åpnet i det minste for at han selv sa at vi får snakke, om han står for det derimot, er jo en annen sak. 

Anonymkode: b0831...90b

Jeg skjønner ikke at du kan si det? Det er jo ingen drama med deg, utifra hvordan du beskriver situasjonen, alt for lite drama , spør du meg, for du godtar alt for mye ifra denne mannen!

Som jeg har skrevet tidligere her : han har sagt at han ikke er klar for et forhold, da har du det å forholdet deg til. Ikke sitt og spekuler omatte hvisatte...Set ned foten å si at du orker ikke se han mer sånn som situajsonen er nå. Lag planer med andre folk. Så kan det jo hende at han våkner, at HAN får lyst til å ta kontakt med deg igjen. Han er ikke der nå.

Anonymkode: 2d97d...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke at du kan si det? Det er jo ingen drama med deg, utifra hvordan du beskriver situasjonen, alt for lite drama , spør du meg, for du godtar alt for mye ifra denne mannen!

Som jeg har skrevet tidligere her : han har sagt at han ikke er klar for et forhold, da har du det å forholdet deg til. Ikke sitt og spekuler omatte hvisatte...Set ned foten å si at du orker ikke se han mer sånn som situajsonen er nå. Lag planer med andre folk. Så kan det jo hende at han våkner, at HAN får lyst til å ta kontakt med deg igjen. Han er ikke der nå.

Anonymkode: 2d97d...c9e

Ja, der er i grunn tanken min også. Nå ville ha angivelig prate, så jeg skal gi han sjansen til det, jeg er veldig spent på hva han evt mener han har å si til meg.

Og da kommer jeg også til å si det, at slikt som dette, fungerer ikke. Enten er han ærlig, aller så gir vi faen. Vil han være med meg er det helt fint, men han kan ikke forvente at jeg vil være med noen som ikke er villig til å gi noe tilbake. Og nei, en runde i sengs i ny og ned er ikke nok. Han burde, i det minste, klart å definere oss som venner da, ikke 'vet ikke' på alt jeg spør om. Jo, annet enn at han ikke er klar for et forhold nå da. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...