Gå til innhold

Å dra opp xen i en diskusjon 'om oss'.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har holdt på med en mann i noen måneder nå. Vi hadde en diskusjon for en stund tilbake, og mistet kontakten en stund (det hele bunnet i at jeg syns det var dårlig gjort av han å holde på slik med meg når han visste at jeg likte han såpass godt, han snakket også mye om sine fremtidsplaner og ønsker, sa ting som at han visste hva jeg følte for han men at det ikke var tull at han for tiden hadde så mye å gjøre, osv osv)

Så tok vi opp kontakten igjen, og begynte å ha sex igjen. Plutselig begynte han å være veldig stygg i væremåten mot meg, å begynte å snakke om damer her og der, og det var ikke måte på. Kom, lå med meg å dro igjen, ordentlig ufyselig. Så kontakten dabbet veldig av etterhvert.

Jeg forsto ikke veldig mye av vinlingen hans. På dette tidspunktet finner jeg også ut at han har en x, han aldri har nevnt for meg, og at dette bruddet ikke var så tilbake i tid som en skulle tro. Og omtrent samtidig som han begynte å behandle meg søppel, fikk jeg vite at xen hadde gått inn i et forhold, å postet det på Facebook (denne mannen jeg har holdt på med har 'likt' omtrent alt hun har postet, bortsett fra at hun har gått inn i et forhold) så allerede her begynte jeg å fatte en mistanke. 

Jeg hadde tenkt å ta en prat med han å si at dette fungerer ikke slik det er nå, når jeg så han oppførte seg ekkelt uke etter uke etter dette. Men plutselig begynner han å snu igjen! Så da begynte han atter en gang å fortelle meg masse greier om familien sin (som man ikke akkurat forteller en random ff), fremtidsplaner, mange hyggelige prater, meldinger om at han hadde vært å lett etter meg, sa at han ikke hadde sovet med noen andre siden sist vi gjorde det og diverse og diverse. Så igjen ble jeg veldig usikker. 

Det hele toppet seg når han nå for en stund siden hadde en sjelden fridag, og vi traff hverandre. Jeg skulle kjøre en kompis av han hjem, også ville han plutselig ta meg med til tomten hvor han bygger hus, å vise meg. 'nå skal du høre her, fru!' sier han. Så viste han meg rundt, at der ville han ha sånn og det og der og sånn, her kan man drikke kaffe å spise frokost på morgenen, her ville han ha dame og barn, en familie. (han har forøvrig hele veien visst at jeg føler som jeg gjør). Og veldig mye annet.

Dette ble veldig mye for meg hvis det viser seg at han gjør slike ting om han føler nada for meg. Så jeg bestemte meg for at nå må vi prate.

Så dro vi hjem til meg, å snakket å hadde det hyggelig. Han snakket enda mer om familien sin, og ting jeg i alle fall aldri hadde innrømmet ovenfor en jeg ikke stolte på (og dette er en stolt mann som elsker å skryte av seg og sitt, og er opptatt av hva andre skal tro om han).

Så skulle jeg gå ut å ta en røyk å puste litt før jeg skulle prate (jeg gruet meg jo), men når jeg kom tilbake, hadde han gått i seng. Så jeg tuslet inn der. Der lå vi å pratet litt før han ganske brått begynte å kysse meg, og en ting førte til en annen. Men midt under sameiet 'våknet' jeg litt mer til, å avsluttet. Jeg rullet bare over å sa jeg måtte legge meg litt nedpå. Desverre sovnet han før jeg rakk å puste ut å Stokke ordene, så da satt jeg der da. Med en sovende mann jeg gjerne skulle hatt svar fra. 

Så gikk jeg ned, grublet og grublet, å ble enig med meg selv om at dette går ikke, jeg klarer ikke bare legge meg i armene hans en gang til, så nå må jeg. Etter et par forsøk på å vekke han, fikk jeg spurt han hva han tenker om meg. Nei, du er jo en jækla ålreit jente du..  Ja..

For å spørre på en annen måte da, hva definerer du meg som? Nei, ikke noe spesielt, det visste han ikke. 

Nei, så du definerer meg ikke som noenting, du aner ikke om jeg er en venn en gang? Så begynte han å bli veldig fortvilet, lurte på hva faen det her var for en ting å vekke han for, å hvorfor jeg måtte gjøre ting så komplisert, har vi det ikke fint slik det er nå osv. Forklarte så godt jeg kunne at jeg prøver ikke å gjøre ting komplisert, og jeg sier ikke at vi skal definere noenting akkurat nå, men at jeg må vite hva han tenker om meg, og fremover, fordi du vet veldig godt, og har visst det hele tiden hva jeg tenker å føler for deg. 

Og da kom setningen som virkelig skurrer hos meg; nei, jeg lever bare her og nå, lever en dag av gangen, tenker ikke så mye fremover på hverken deg, xen (??) noen eller noenting..

Da spurte jeg hvorfor kom du tilbake igjen da, når du vet hvordan jeg tenker? Hvorfor gjør du slik med en du vet har følelser, om du ikke anser meg som noenting allikevel? Nei, altså, han brydde seg jo om meg, og han bekreftet at han ikke hadde vært med noen andre hele denne tiden, det er jo her jeg dukker opp! Igjen, det er ikke bra nok om du allerede har avgjort at dette aldri kan bli noenting, så ble det en diskusjon på at slik han lever nå, ingen dame vil vente til han har tid, åssen forhold skal det være, skal jeg dukke opp her hver tredje uke til jeg er ferdig med prosjektet, også snudde han hele driten når jeg ble litt hardere å begynte å si ting som at trodde du dette var et forhold eller på vei til å bli et forhold, jeg dukker opp her en gang i blandt, du kunne jo ikke tro det (selv om det var han selv som har sagt at han har en dag i uken til å være sosial, og halve den dagen bruker han med meg), og at da skjønte han det da, at da kan ikke han dukke opp her noe mer sånn da. Og at om jeg følte det slik, så måtte jeg si nei! Og jeg sa at han må si nei, eller i det hele tatt la vær å komme tilbake når han visste hvordan det var for meg, også ble det en diskusjon på om at vi kunne være venner, noe jeg sa at jeg ikke helt forstår hvordan vi skal få til, så ropte han at dette orket han ikke stå å høre på, så stormet han ut døra..

Det jeg ikke forstår, er hvorfor han involverer meg såpass som å vise meg slikt som huset han bygger, kalle meg fru, si at her vil han ha barn og familie, innrømme ting om familien sin osv, om han ikke ser meg annet enn en helgeaktivitet? Og jeg forstår i alle fall ikke hvorfor han bringer opp xen, for første gang, under en diskusjon om hva han tenker om fremtiden? Hadde ikke falt meg inn å nevne min x.. Kan det ha vært en sammenheng mellom oppførselen hans ovenfor meg mtp at xen gikk inn i et forhold, og at han etterhvert kanskje kan ha klart å akseptere at xen har gått videre, og at han har prøvd det samme,  og at det er derfor han plutselig begynte å involvere meg mer i ting og tang igjen?

Og kan det at han bringte henne opp i denne diskusjonen, rett og slett ha vært fordi han egentlig ikke er helt over henne, men ikke ville innrømme det ovenfor meg, fordi han ikke ville miste meg helt heller? Men ikke forplikte seg ovenfor meg helt enda, i tilfelle xen kommer tilbake? 

Jeg er i bunn og grunn veldig glad for at jeg torde å sette en stopper for dette, men jeg sitter igjen med veldig mange tanker og spørsmål, og hadde så gjerne håpet vi kunne hatt en ordentlig prat, og at han ikke bare skulle sette seg rett i forsvar å stikke.. 

Jeg vet jo at ingen her kan gi meg svarene, men jeg har så mange tanker, så jeg måtte i det minste lufte de litt. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg ikke forstår, er hvorfor han involverer meg såpass som å vise meg slikt som huset han bygger, kalle meg fru, si at her vil han ha barn og familie, innrømme ting om familien sin osv, om han ikke ser meg annet enn en helgeaktivitet? Og jeg forstår i alle fall ikke hvorfor han bringer opp xen, for første gang, under en diskusjon om hva han tenker om fremtiden? Hadde ikke falt meg inn å nevne min x.. Kan det ha vært en sammenheng mellom oppførselen hans ovenfor meg mtp at xen gikk inn i et forhold, og at han etterhvert kanskje kan ha klart å akseptere at xen har gått videre, og at han har prøvd det samme,  og at det er derfor han plutselig begynte å involvere meg mer i ting og tang igjen?

Og kan det at han bringte henne opp i denne diskusjonen, rett og slett ha vært fordi han egentlig ikke er helt over henne, men ikke ville innrømme det ovenfor meg, fordi han ikke ville miste meg helt heller? Men ikke forplikte seg ovenfor meg helt enda, i tilfelle xen kommer tilbake? 

Ja, og ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Hapi skrev:

Ja, og ja.

Takk for svar. 

Jeg vet jo at det egentlig ikke har noe å si, men jeg klarer ikke å slippe følelsen av at det var meg det var noe galt med, og at han kanskje egentlig aldri en gang likte meg, men bare anså meg som en.. Helgeaktivitet.. :( jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror kanskje jeg hadde slått meg litt mer til ro med hvorfor det ble som det ble, om det faktisk er noe her som viser at han kanskje egentlig likte meg, men henger igjen i fortiden. For det kan han jo på en måte ikke noe for (selv om det var veldig dumt at jeg ble involvert i det da, og nå sitter såret igjen).

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke minst så lurer jeg jo veldig på hva jeg skal gjøre nå.. Jeg må jo innrømme at jeg gjerne skulle snakket med han igjen, og jeg vet vi kommer til å se hverandre igjen (liten by, felles kjente og diverse), og jeg må jo innrømme at jeg hadde håpet dette skulle føre en annen vei/at jeg savner han.. :(

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Jeg vet jo at det egentlig ikke har noe å si, men jeg klarer ikke å slippe følelsen av at det var meg det var noe galt med, og at han kanskje egentlig aldri en gang likte meg, men bare anså meg som en.. Helgeaktivitet.. :( jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror kanskje jeg hadde slått meg litt mer til ro med hvorfor det ble som det ble, om det faktisk er noe her som viser at han kanskje egentlig likte meg, men henger igjen i fortiden. For det kan han jo på en måte ikke noe for (selv om det var veldig dumt at jeg ble involvert i det da, og nå sitter såret igjen).

Anonymkode: b0831...90b

Ikke deg det er noe galt med... Er han som oppføte seg dust. Han burde skjønt at det ikke er greit å leke med andres følelser for å få seg noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Ikke deg det er noe galt med... Er han som oppføte seg dust. Han burde skjønt at det ikke er greit å leke med andres følelser for å få seg noe

Nei, dette også er jo en 'frykt' jeg har, at det var kun derfor. Men igjen, derfor forstår jeg heller ikke hvorfor han drar opp xen, involverer meg på den måten han gjorde (virket som om han bar mer og mer villig til å slippe meg inn på livet sitt), og hvorfor han var så fryktelig vinglete og frem og tilbake om han var så sikker på at jeg ikke betydde noe. Og jeg syns det var litt spesielt at han ble så stygg med meg samtidig som xen gikk inn i et forhold, og plutselig snudde å begynte å slippe meg mer og mer innpå en stund etter igjen.

Bare forvirret av hele opplegget. Jeg tror jo han satte pris på selskapet mitt etterhvert og, ellers går jeg ut i fra at han ikke hadde sagt så mange private ting som antageligvis ikke hadde vært noe morsomt for han om alle andre visste (de er rake motsetningen av hva han fremstiller ting som, nemlig), så jeg vet ikke jeg..

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og dette med xen under denne diskusjonen, tror jeg bare var noe som datt ut av han, helt ærlig, han har som sagt aldri noen gang nevnt henne med et ord før. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres dessverre ut som han bruker deg. Kommer med fine ord iblant for å holde deg på gress. Og du går på det, så da kan han jo fortsette. Du håper og håper og får hjertesorg.

Si bare enkelt: ustabile mannfolk gidder jeg ikke, farvel! Hurts like hell, men ikke lenge😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Høres dessverre ut som han bruker deg. Kommer med fine ord iblant for å holde deg på gress. Og du går på det, så da kan han jo fortsette. Du håper og håper og får hjertesorg.

Si bare enkelt: ustabile mannfolk gidder jeg ikke, farvel! Hurts like hell, men ikke lenge😊

Nr 1; vi har allerede avsluttet dette. :)

Nr 2; jeg tror ikke saken er sååå enkel som at han bare brukte meg bevisst hele veien, det er litt mange ting som skurrer for det, syns jeg.. Jeg vet også at han har snakket om meg til andre, bla annet vennene sine (sagt at han har begynt å styre med meg og diverse)

Anonymkode: b0831...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nr 1; vi har allerede avsluttet dette. :)

Nr 2; jeg tror ikke saken er sååå enkel som at han bare brukte meg bevisst hele veien, det er litt mange ting som skurrer for det, syns jeg.. Jeg vet også at han har snakket om meg til andre, bla annet vennene sine (sagt at han har begynt å styre med meg og diverse)

Anonymkode: b0831...90b

Uansett er han alt for ustabil. Bra det er slutt. Du fortjener en som vet garantert og viser med hele seg at han vil ha deg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Maleficenta skrev:

Uansett er han alt for ustabil. Bra det er slutt. Du fortjener en som vet garantert og viser med hele seg at han vil ha deg

Joda, det er klart, det blir alt for ustabil. Men jeg sitter jo igjen som et spørsmålstegn, og jeg syns det var så fryktelig sårt at det ble slikt. Jeg vet også han har snakket med vennene sine om at han hadde begynt å styre med meg, og jeg syns det er fryktelig ubehagelig om han går å sier slikt, om han egentlig bare anså meg som noe han kunne tømme seg i når det måtte passe, spesielt mtp at vi har felles kjente. Jeg trodde ikke det var helt normalt å si at man 'har begynt å styre med noen' (samt navngi) om man mente 'jeg har fått med en ff'.

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det er klart, det blir alt for ustabil. Men jeg sitter jo igjen som et spørsmålstegn, og jeg syns det var så fryktelig sårt at det ble slikt. Jeg vet også han har snakket med vennene sine om at han hadde begynt å styre med meg, og jeg syns det er fryktelig ubehagelig om han går å sier slikt, om han egentlig bare anså meg som noe han kunne tømme seg i når det måtte passe, spesielt mtp at vi har felles kjente. Jeg trodde ikke det var helt normalt å si at man 'har begynt å styre med noen' (samt navngi) om man mente 'jeg har fått med en ff'.

Anonymkode: b0831...90b

Jeg kjenner meg igjen i dette ts. Det er slik playere holder på... du kommer mest sannsynlig aldri til å få noe vettugt svar på hvorfor han har oppført seg slik

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det kan hende at han rett og slett ikke er klar over hva slags signaler han sender fra seg for tiden. Han høres rett og slett forvirra ut, og jeg tror egentlig mer på den biten enn at han skal være ute etter å behandle deg dårlig. Jeg tror ikke du skal føle at det har noe med deg å gjøre, at det som passer best her er at det er noe galt med han akkurat nå. At han rett og slett faller mellom stolen...

Anonymkode: 8c795...b49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når keg leste innlegget ditt, tenkte jeg på at du må ha mye klarere grenser for deg selv. Virker som alt har gått på hans premisser. Hvis han tar kontakt igjen : ikke bit på agnet hans før du vet mer hvor du står.

Anonymkode: 2d97d...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive: høres ut som du møtte han her fyren når han egentlig ikke var ferdig med eksen sin. Dere begyte å holde på når hjertet hans var et annet sted, derav hans manglende forpliktelse. Mulig det kan forandre seg, men uifra hvordan han var nå sist, synes jeg HAN bør skjerpe seg skikkelig, og at du ikke må mfortsette å være intim med han på hans premisser. Umulig for meg å si om han har følelser for deg eller ikke, men menn bruker lang tid på å knytte seg til ei dame emosjonelt, og hvis han ikke var klar da han måtte deg, men at det bare var den fysiske biten først, kan det være vanskelig å snu det hvis han forbiner deg med bare det. Men igjen: umulig å vite hva han tenker. Det du skal gjøre er å vite hva DU vil pluss ha egne grenser. Sett ned foten!

Anonymkode: 2d97d...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter denne praten kom han nok en gang tilbake, under en uke senere. (han spurte også åssen forhold dette skulle være, siden han har så dårlig tid, skal jeg dukke opp her kanskje en gang hver andre, tredje uke til jeg har tid, ingen damer er villige til å vente på det). Denne kvelden hadde han også snakket med venninnen min (som også er venn med han), hvor hun hadde spurt han hva han drev med, og hva greia hans var. Da hadde han sagt at han hadde sagt flere ganger at han ikke var klar for et forhold, og det hadde han prøvd å si til meg flere ganger, ifl han. Da ble venninnen min irritert, å sa at nei, du sier du ikke vil i et forhold akkurat nå, men du klarer jo ikke å svare hva du tenker om henne, du må være litt klar i talen din, fordi de tingene du gjør og sier, er veldig forvirrende! Og da hadde han begynt å snakke om at jeg gikk for fort frem (? Hallo, styrer vi plutselig igjen nå da, å skal se hvor dette går?) også ble det bare surr, og samtalen skled ut etterhvert. Men hun sa til meg at han ikke ville si noe annet enn at han ikke var klar for et forhold nå, det hadde han sagt mange ganger, at vi hadde det jo så fint som vi hadde det, at jeg ødela det (?) og at jeg gikk for fort frem. Forøvrig vil jeg gjerne poengtere at jeg bad ikke min venninne å snakke med han, det er noe hun gjorde på eget initiativ, siden hun kjenner oss begge. Og hun kunne ikke fatte annet enn at han må være jævlig usikker, siden han har bablet om xen, ikke vil svare hva jeg er, og samtidig blander inn så mange 'forholdsting'. 

Det endte med at de begynte å ha en ganske hissig diskusjon om noe annet, og da oppdaget jeg det, å brøt inn. Jeg var også ganske full den kvelden, så jeg klarte jo kunststykket å sende han melding om at jeg savnet han, men den fikk han heldigvis ikke den kvelden., siden han var tom for strøm. 

Vi satt å pratet på utsiden til slutt, som om ingenting skulle ha skjedd, ingen krangel forrige helg skulle ha oppstått, noenting. Så satte vi oss i en taxi. Og jaggu var han Dum nok til å spørre om å bli med meg hjem også. Jeg ble skikkelig irritert, å syns i grunn det burde si seg selv at jeg har tusen tanker i hodet etter en diskusjon hvor han bragte opp xen og ikke klarte å svare hva han tenker om meg eller hvor han vil med meg, så jeg sa bare ja, selvfølgelig, kjør på. Da spurte han gjentatte ganger om det var greit, om jeg var sikker på at det var greit, og om jeg skjønte at det vare var sånn, og ikke noe mer. Ja selvfølgelig, kjør på. Til slutt sto vi på utsiden av min dør, og da spurte han igjen. Er du sikker på at du skjønner det? Ja, selvfølgelig. Nei, du gjør ikke det du, sier han. Nei, selvfølgelig har ikke ting endret seg på en uke for min del! Da ble han irritert å lurte på hvorfor jeg ikke hadde sagt noe i taxien, nei, vettu hva, det burde si seg selv. Også er det litt i bruddstykker for min del her, men han sa noe om at ting ikke endret seg på en uke for hans del heller, også begynte han å jatte på at han hadde så dårlig tid for tiden at han til og med hadde mistet venner pga det, og ikke vært med en av bestekompisene sine på to måneder, og at han ikke hadde tid til en dritt osv osv, og igjen, det skjønner ikke jeg hvorfor han skal stå å unnskylde seg for om jeg allikevel bare var helgehora hans, også begynte han å snakke om at han hadde venner som hadde hatt sånt type forhold i mange år (det er bullshit), også diskuterte vi et eller annet frem og tilbake, før han sa at han tar en taxi vekk derfra, fordi han ikke ville såre meg noe mer. Ok, dra. Så så han lenge på meg med trist blikk, før han gav meg en klem, å sa han ville snakke om dette mens vi begge var edru. 

Dagen etter har han fått strøm på telefonen, og da sett denne 'savner deg' meldingen. Han har ikke kommentert det, men når jeg på kvelden sendte melding om det gikk bra det han drev med den kvelden, svarte han i grunn helt normalt. Helt ærlig, hadde jeg vært han., hadde jeg klikka når jeg så 'savner deg' meldingen, å trukket meg for lenge lenge siden. Og jeg lurer noe voldsomt på hva HAN mener vi må snakke om edru. Jeg vet jo at jeg har tusen tanker, og at det virker som om han selv har overbevist seg så om at han har så dårlig tid at ingen damer vil vente sånn, ikke jeg heller, så da er det best å bare holde det på en slik linje, å vente å se. Samtidig som han tydeligvis har noe for xen. Samtidig som at det virker som om han ikke vil en dritt. Så nå er jeg bare fryktelig frustrert og irritert over hele opplegget, og i grunn ikke så mye klokere..

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller.. Jeg er jo ikke forvirret på om dette blir surr eller ei, eller at jeg må stoppe det her, dir ingenting blir bedre av å holde på slik (da må han jo se at han ikke får i pose å Sekk, og det er jo det jeg har prøvd på nå de par siste gangene) men jeg er veldig forvirret på hvorfor han sier han ikke klarer å definere meg om han ikke føler noe, det inn xen, plutselig sier jeg går for fort frem (med hva, er ikke vi liksom bare venner som knuller) og hvorfor han i all verden absolutt skal ligge med den ene dama han vet det blir drama med, den ene dama han vet har følelser, unnskylde å si så mye rart som ikke har noe med saken å gjøre, å nærmest insistere på å fortsette med meg (uten å klare å si at han vil se hvor dette kan gå, når han evt får bedre tid, om han er så redd for at ingen damer venter på det) om jeg bare er en av alle, og intet mer. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må presisere; han spurte ikke om åssen type forhold dette skulle være nå sist han dukket opp igjen, det var forrigegang, under krangelen. 

Anonymkode: b0831...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...