Gå til innhold

Hobbyfotograf i nærheten av Oslo/Asker?


Nightigale

Anbefalte innlegg

Jeg og forloveden planlegger bryllup i Asker i 2018. Vi har altså veldig god tid, men det er også fordi vi har et litt stramt budsjett. Og ser at profesjonelle fotografer koster mye, spesielt når vi har veldig lyst på litt gode bilder fra selskapet, ikke kun vielsen. 

Har noen her tips til flinke hobbyfotografer i Asker eller omegn? Gjerne noen som har tatt bilder i bryllup tidligere. Vi setter stor pris på tips :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har en venninne som er flink! Hun har tatt en del brylluper :) www.lottehansen.no 

Anonymkode: aab49...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en ide å søke på fotoklubber I nærheten av dere/der dere skal ha vielsen. Der kan man let finne gode entusiaster. De bør være mulig å finne via google eller facebook eller ved å besøke den lokale fotobutikken som kanskje kjenner til slike grupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hobbyfotograf jeg også, men ikke under noen omstendigheter hadde jeg tørt å påta meg å ta bilder i bryllup når jeg vet hvilken forhold spesielt bruden har til den dagen...

Tror de fleste hobbyfotografer kvier seg for sitt første bryllup, selv blir det mest makro-fotografering på meg nå, samt dyr og naturfoto - da er det bare min egen skuffelse jeg møter om det ikke blir som forventet. Er svært kritisk til meg selv også, så blir i alle fall 200 bomskudd for hvert bilde jeg blir fornøyd med resultatet av, det tross jeg prøver å være kreativ og bruke kunnskapen jeg har tilegnet meg.

Skal i gang med HDR-fotografering som neste læreprosjekt. D.v.s. at man kjører flere eksponeringer og setter sammen ett bilde hvor forskjellige deler av bildet er forskjellig eksponert, altså ett bilde som er satt sammen av mange forskjellige eksponeringer - noe som gir bilder med unaturlige lys og fargeforhold - se eksempler i link under for slike bilder. (krever stativ og stillestående objekter)

https://www.google.no/search?q=hdr+photo&espv=2&biw=1366&bih=662&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjjksLkrYbQAhVJGCwKHb4qB54Q_AUIBigB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2016 den 0.13, Nightigale skrev:

Jeg og forloveden planlegger bryllup i Asker i 2018. Vi har altså veldig god tid, men det er også fordi vi har et litt stramt budsjett. Og ser at profesjonelle fotografer koster mye, spesielt når vi har veldig lyst på litt gode bilder fra selskapet, ikke kun vielsen. 

Har noen her tips til flinke hobbyfotografer i Asker eller omegn? Gjerne noen som har tatt bilder i bryllup tidligere. Vi setter stor pris på tips :-) 

Gjennom forumet Foto.no kan du komme i kontakt med fotografer. Skriv en tråd i det forumet, om hva du ønsker.

Anonymkode: 2b6bd...fef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av oss hobbyfotografer gjør slikt gratis også mot at reiseutgifter blir dekket, bare for å få erfaringen og utvikle oss, men jeg hadde ikke tørt det... Vi har sågar gledelig utgifter med hobbyen vår, jeg reiser i alle fall steder bare for å lære meg diverse via å prøve og feile...

Holder på med ett prosjekt for å ta bilder som skal forstørres opp og henge til pynt hjemme i stua nå, blir sorthvitt bilder som skal opp på veggen her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, made4u skrev:

Noen av oss hobbyfotografer gjør slikt gratis også mot at reiseutgifter blir dekket, bare for å få erfaringen og utvikle oss, men jeg hadde ikke tørt det... Vi har sågar gledelig utgifter med hobbyen vår, jeg reiser i alle fall steder bare for å lære meg diverse via å prøve og feile...

Holder på med ett prosjekt for å ta bilder som skal forstørres opp og henge til pynt hjemme i stua nå, blir sorthvitt bilder som skal opp på veggen her...

Fotograferer du nakne damer ? Har lyst til å ta noen nakenbilder. Digget det da jeg var yngre hehe og det er morsomme minnet å ha nå:)

Anonymkode: eddce...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fotograferer du nakne damer ? Har lyst til å ta noen nakenbilder. Digget det da jeg var yngre hehe og det er morsomme minnet å ha nå:)

Anonymkode: eddce...8f5

Aldri gjort det!

Men min aller nærmeste venninne tilbød seg å stå aktmodell for meg da jeg fortalte henne at det hadde vært spennende, tenkte jo ikke da på med henne... Jeg takket nei, det ville vært litt kleint med henne jeg har kjent i over 20 år.

Aldri søkt om modell til slikt selv heller, det ville være å nedverdige meg selv og fremstå som pervertert, jeg er jo levende interessert i foto men det vet ikke nødvendigvis de jeg ville søkt - så det skjer ikke for min del, selv om jeg ser andre gjøre det med suksess... Jeg har for stor stolthet til å kunne bli mistenkt for andre hensikter enn hva jeg har, ikke en person skal få tro slik om meg feilaktig...

Men trives med å ta blomsterbilder, bilder av dyr og portretter av venner etc., folk trenger ikke være naken for min del selv om det kan være kunstnerisk og noe å ha på veggen for en singel kar - skal poste eksempel på slike bilder i neste innlegg som kommer litt etter dette.

Foto er spennende uansett, har faktisk laget en hjemmeside om det også så dersom du liker foto du også og vil lære noe så kan jeg sende deg info om du vil det - det er vilt spennende og eneste jeg som ikke kan male eller tegne kan uttrykke meg kunstnerisk på...

Sjekk tråden her om litt så skal du få se bilder slik jeg liker dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12_beauty-of-female-body-768x461.jpg

15_beauty-of-female-body-750x400.jpg

1_beauty-of-female-body.jpg

U30A09598-e1435990741479.jpg

ac8d84b46909ca1c9c694c3e5bb73b0d.jpg

Shannon-On-Back-Favorite.jpg

sexy-nude-art-desktop-wallpaper.jpg

Slike ting vil jeg ta, og sorthvitt er favoritten min for portretter (mennesker generelt) og for akt-foto også dersom jeg skulle tatt det, frister jo jeg skal innrømme det... :)

Men kunne bydd meg litt problemer også, jeg hadde vært litt skjelven tror jeg - aner ikke hvordan jeg hadde taklet det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fotograferer du nakne damer ? Har lyst til å ta noen nakenbilder. Digget det da jeg var yngre hehe og det er morsomme minnet å ha nå:)

Anonymkode: eddce...8f5

Og når var dette, selv var jeg 10 år i 1982... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, made4u skrev:

12_beauty-of-female-body-768x461.jpg

15_beauty-of-female-body-750x400.jpg

1_beauty-of-female-body.jpg

U30A09598-e1435990741479.jpg

ac8d84b46909ca1c9c694c3e5bb73b0d.jpg

Shannon-On-Back-Favorite.jpg

sexy-nude-art-desktop-wallpaper.jpg

Slike ting vil jeg ta, og sorthvitt er favoritten min for portretter (mennesker generelt) og for akt-foto også dersom jeg skulle tatt det, frister jo jeg skal innrømme det... :)

Men kunne bydd meg litt problemer også, jeg hadde vært litt skjelven tror jeg - aner ikke hvordan jeg hadde taklet det...

Hvordan i all verden er dette relevant for hovedinnlegget?? Lag din egen tråd!

Anonymkode: ff21b...85d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Timaras
21 timer siden, made4u skrev:

12_beauty-of-female-body-768x461.jpg

15_beauty-of-female-body-750x400.jpg

1_beauty-of-female-body.jpg

U30A09598-e1435990741479.jpg

ac8d84b46909ca1c9c694c3e5bb73b0d.jpg

Shannon-On-Back-Favorite.jpg

sexy-nude-art-desktop-wallpaper.jpg

Slike ting vil jeg ta, og sorthvitt er favoritten min for portretter (mennesker generelt) og for akt-foto også dersom jeg skulle tatt det, frister jo jeg skal innrømme det... :)

Men kunne bydd meg litt problemer også, jeg hadde vært litt skjelven tror jeg - aner ikke hvordan jeg hadde taklet det...

Hva om damen hadde hatt litt kjøtt på beina, hadde du likt å tatt slike bilder da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Timaras
2 timer siden, made4u skrev:

:) dem som er opptatt av foto vil gjerne ta bilder i mange stilarter, klart mennesker er ett av de viktigste motivene,

Selv liker jeg ikke ta bilder av mennesker.

Og det siste jeg har begitt meg ut på er bilder i arrangementer. For det er bilder man skal ha hele livet å glede seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar makro-bilder av alt fra insekter til blomster og ellers små detaljer, jeg tar bilder av dyr samt arkitektur, jeg vil helst utvikle meg å bli god på alt. La meg si det slik, en eldre person med rynker og som virker sliten kan være et mer spennende motiv enn en vakker person, jeg ville hatt større utfordring ved å hatt fokus på nettopp det at personen er gammel og har mange opplevelser bak seg. Noen bilder er magiske i den forstand at dem vekker tanker hos dem som betrakter bildet.

Det beste bildet jeg noensinne har sett er ett bilde av en gruvearbeider som satt og spiste lunsjen sinn inne i gruva, mannen så mye eldre ut enn reell alder og det var så tydelig at han var en sliter. Bildet var utrolig fortellende og det skapte mange tanker i meg rundt hans situasjon, spurte meg selv om hva som får noen til å slite så hardt for å sitte tilbake med så lite, spurte meg selv om han hadde kone og mange barn han forsørget og hva dem har råd til og enda viktigere alt dem ikke hadde råd til tross hans blodslit. Bildet evnet å formidle mye på en veldig sterk måte...

En valkete kropp kan formidle like mye eller mer enn en velltrent kropp, er hva man vil formidle som står i sentrum for et fotografi spør du meg, å formidle noe er derimot veldig vanskelig - å vise en vakker kropp er derimot ikke like vanskelig, klarer mange uten for store problemer.

Men for all del, jeg skal være ærlig å si at det ville vært mer spennende å ta bilde av ei velldreid dame sammenlignet med ei som hadde for mye eller for lite om man ser på hvilken kjønn jeg har - men fototeknisk så kunne ei som hadde valker vært mer utfordrende ja... Men er ikke sikkert jeg vil ta slike bilder noen gang, for meg er ikke det en viktig greie da jeg har nok av utfordringer innen fotofaget. Å ta et stemningsfult landskapsbilde f.eks. er ikke nødvendigvis så enkelt det heller...

Forsøker dog å etterstreve å ta gode bilder, bilder som skaper en stemning eller følelser hos betrakter, blir mange bomskudd ja men de opplever jo alle profesjonelle fotografer samt hobby-fotografer som meg... For øyeblikket er mitt store prosjekt å få egenknipsede bilder på veggene i egen stue, er et spennende prosjekt også da jeg er svært kritisk til meg selv og da er det ikke enkelt å være fornøyd nok til at bilder kommer opp på veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På Wednesday, November 02, 2016 den 7.10, made4u skrev:

Jeg tar makro-bilder av alt fra insekter til blomster og ellers små detaljer, jeg tar bilder av dyr samt arkitektur, jeg vil helst utvikle meg å bli god på alt. La meg si det slik, en eldre person med rynker og som virker sliten kan være et mer spennende motiv enn en vakker person, jeg ville hatt større utfordring ved å hatt fokus på nettopp det at personen er gammel og har mange opplevelser bak seg. Noen bilder er magiske i den forstand at dem vekker tanker hos dem som betrakter bildet.

Det beste bildet jeg noensinne har sett er ett bilde av en gruvearbeider som satt og spiste lunsjen sinn inne i gruva, mannen så mye eldre ut enn reell alder og det var så tydelig at han var en sliter. Bildet var utrolig fortellende og det skapte mange tanker i meg rundt hans situasjon, spurte meg selv om hva som får noen til å slite så hardt for å sitte tilbake med så lite, spurte meg selv om han hadde kone og mange barn han forsørget og hva dem har råd til og enda viktigere alt dem ikke hadde råd til tross hans blodslit. Bildet evnet å formidle mye på en veldig sterk måte...

En valkete kropp kan formidle like mye eller mer enn en velltrent kropp, er hva man vil formidle som står i sentrum for et fotografi spør du meg, å formidle noe er derimot veldig vanskelig - å vise en vakker kropp er derimot ikke like vanskelig, klarer mange uten for store problemer.

Men for all del, jeg skal være ærlig å si at det ville vært mer spennende å ta bilde av ei velldreid dame sammenlignet med ei som hadde for mye eller for lite om man ser på hvilken kjønn jeg har - men fototeknisk så kunne ei som hadde valker vært mer utfordrende ja... Men er ikke sikkert jeg vil ta slike bilder noen gang, for meg er ikke det en viktig greie da jeg har nok av utfordringer innen fotofaget. Å ta et stemningsfult landskapsbilde f.eks. er ikke nødvendigvis så enkelt det heller...

Forsøker dog å etterstreve å ta gode bilder, bilder som skaper en stemning eller følelser hos betrakter, blir mange bomskudd ja men de opplever jo alle profesjonelle fotografer samt hobby-fotografer som meg... For øyeblikket er mitt store prosjekt å få egenknipsede bilder på veggene i egen stue, er et spennende prosjekt også da jeg er svært kritisk til meg selv og da er det ikke enkelt å være fornøyd nok til at bilder kommer opp på veggen.

Slutt å reklamer for deg selv! Du sporer av tråden og det er fryktelig frekt å kapre den og får den til å handle om deg. Tør du Ikke ta på deg brylluosfotografering eller er I området så la være å svare da. Ingen bryr seg om dine blomsterbilder og akt bilder.

Anonymkode: 68c12...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.11.2016 den 7.10, made4u skrev:

Jeg tar makro-bilder av alt fra insekter til blomster og ellers små detaljer, jeg tar bilder av dyr samt arkitektur, jeg vil helst utvikle meg å bli god på alt. La meg si det slik, en eldre person med rynker og som virker sliten kan være et mer spennende motiv enn en vakker person, jeg ville hatt større utfordring ved å hatt fokus på nettopp det at personen er gammel og har mange opplevelser bak seg. Noen bilder er magiske i den forstand at dem vekker tanker hos dem som betrakter bildet.

Det beste bildet jeg noensinne har sett er ett bilde av en gruvearbeider som satt og spiste lunsjen sinn inne i gruva, mannen så mye eldre ut enn reell alder og det var så tydelig at han var en sliter. Bildet var utrolig fortellende og det skapte mange tanker i meg rundt hans situasjon, spurte meg selv om hva som får noen til å slite så hardt for å sitte tilbake med så lite, spurte meg selv om han hadde kone og mange barn han forsørget og hva dem har råd til og enda viktigere alt dem ikke hadde råd til tross hans blodslit. Bildet evnet å formidle mye på en veldig sterk måte...

En valkete kropp kan formidle like mye eller mer enn en velltrent kropp, er hva man vil formidle som står i sentrum for et fotografi spør du meg, å formidle noe er derimot veldig vanskelig - å vise en vakker kropp er derimot ikke like vanskelig, klarer mange uten for store problemer.

Men for all del, jeg skal være ærlig å si at det ville vært mer spennende å ta bilde av ei velldreid dame sammenlignet med ei som hadde for mye eller for lite om man ser på hvilken kjønn jeg har - men fototeknisk så kunne ei som hadde valker vært mer utfordrende ja... Men er ikke sikkert jeg vil ta slike bilder noen gang, for meg er ikke det en viktig greie da jeg har nok av utfordringer innen fotofaget. Å ta et stemningsfult landskapsbilde f.eks. er ikke nødvendigvis så enkelt det heller...

Forsøker dog å etterstreve å ta gode bilder, bilder som skaper en stemning eller følelser hos betrakter, blir mange bomskudd ja men de opplever jo alle profesjonelle fotografer samt hobby-fotografer som meg... For øyeblikket er mitt store prosjekt å få egenknipsede bilder på veggene i egen stue, er et spennende prosjekt også da jeg er svært kritisk til meg selv og da er det ikke enkelt å være fornøyd nok til at bilder kommer opp på veggen.

Vær litt kritisk til å avspore tråder og da.

Anonymkode: e9341...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slutt å reklamer for deg selv! Du sporer av tråden og det er fryktelig frekt å kapre den og får den til å handle om deg. Tør du Ikke ta på deg brylluosfotografering eller er I området så la være å svare da. Ingen bryr seg om dine blomsterbilder og akt bilder.

Anonymkode: 68c12...af0

De fleste hobby-fotografer tar ikke på seg slikt, det er nemlig krise å ikke lykkes med (noe profesjonelle også opplever forøvrig)...

Men ts kan jo forsøke å spørre på foto.no....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, made4u skrev:

De fleste hobby-fotografer tar ikke på seg slikt, det er nemlig krise å ikke lykkes med (noe profesjonelle også opplever forøvrig)...

Men ts kan jo forsøke å spørre på foto.no....

Så skriv det i stede for å spamme med eget drit son ingen bryr seg om. 

Anonymkode: 68c12...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...