Gå til innhold

Hvorfor blir niqab-kvinner diskriminert i Norge!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et annet viktig moment er at utdanning handler om å få seg jobb. Vi har offentlig høyere utdanning her i landet, som koster mye penger. Da må også målet være at de som får plasser ved universiteter og høyskoler skal kunne bruke disse i en jobb. Hvem ansetter noen med niqab i en jobb? Tror de virkelig noen vil ansette de når de ikke viser ansiktet? Hvor mange jobber har vi i landet her hvor man ikke har kontakt med mennesker og hvor det ikke er upraktisk å bruke niqab? Hvilke linjer ved universitetene går de for disse jobbene? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, Example skrev:

Et annet viktig moment er at utdanning handler om å få seg jobb. Vi har offentlig høyere utdanning her i landet, som koster mye penger. Da må også målet være at de som får plasser ved universiteter og høyskoler skal kunne bruke disse i en jobb. Hvem ansetter noen med niqab i en jobb? Tror de virkelig noen vil ansette de når de ikke viser ansiktet? Hvor mange jobber har vi i landet her hvor man ikke har kontakt med mennesker og hvor det ikke er upraktisk å bruke niqab? Hvilke linjer ved universitetene går de for disse jobbene? 

De kan vel strengt tatt jobbe i moskeen. Det popper opp nye moskeer hele tiden som trenger ansatte, selvsagt betalt av det offentlige, men det er en annen debatt.

Ellers skaper jo innvandrere en helt egen industri, med diverse organisasjoner som jobber med og for innvandrere. Også dette betalt av det offentlige. Organisasjoner som dette jobber etter islamske prinsipper og utelukker dermed ikke niqab-brukere.

Anonymkode: 8d3bb...f78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan vel strengt tatt jobbe i moskeen. Det popper opp nye moskeer hele tiden som trenger ansatte, selvsagt betalt av det offentlige, men det er en annen debatt.

Ellers skaper jo innvandrere en helt egen industri, med diverse organisasjoner som jobber med og for innvandrere. Også dette betalt av det offentlige. Organisasjoner som dette jobber etter islamske prinsipper og utelukker dermed ikke niqab-brukere.

Anonymkode: 8d3bb...f78

Kvinner får jo ikke jobbe der

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er det som bestemmer hva "visse" rammer er da? Samfunnet. Dette kan jo være både trange og brede rammer, så dette er ikke akkurat noen garanti for fri bekledning. Noen regler har vi, enten du liker de eller ikke.

Det eneste jeg er enig i er at man må vise ansiktet når det er påkrevd av sikkrehetsmessige grunner, men jeg kan ikke se at en student på en høyskole utgjør noen særlig sikkerhetstrussel. Å dekke ansiktet utgjør alltid en sikkerhetstrussel fordi det gjør personen bak masken uidentifiserbar som er en sikkerhetstrussel. Utover det å identifisere seg ved eksamen og lignende, så får folk gå i hva de ønsker. Det er ikke bare å gjøre som man ønsker, slik fungerer ikke samfunnet vårt.

Og ja, dette medfører også at jeg syntes folk skal kunne gå nakne om de ønsker det. Man kan ikke alltid forvente å bli godtatt i alle sammenhenger nei, men hvorvidt du ønsker å tilpasse deg eller ikke er et privat valg som man selv skal bære konsekvensene av, det er ikke noe som skal være forbudt eller påbudt ved lov. De kan gå nakne der hvor det er akseptert å gå naken, men ikke andre steder for da blir man straffet for uanstendig adferd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utakknemlighet

du steinharde djevel

og dobbelt så ille

når man ser deg

som et tildekket barn

-omdiktet fra Shakespeare

Det verste med niqabkvinnene, er at de kommer til å henge dette på sine (jente)barn. De ødelegger sine barn og sine barns barn, med noen norske medsammensvornes velsignelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig skeptisk til at elever og studenter skal bruke niquab. Jeg har aldri møtt noen på grunnskolen/vgs som har brukt dette, jeg er for ett forbud i grunnskolen/vgs for å beskytte barna. Barn skal ikke vært nødt å måtte kle seg annerledes enn de andre. Går ikke ann å ha kroppsøving med niquab. Enkelte er tunghørte og leser på lepper og mimikk i ansiktet og trenger å se. Jeg trenger å se ansiktet på de jeg snakker med, da føler jeg meg trygg på personen. I høyere utdanning som jeg holder på med så vil jeg se de jeg jobber på gruppe med, men det er ikke så viktig som i grunnskolen. Vi må beskytte barna dersom det blir en trend eller vanlig blandt barn. Jeg er ikke imot hijap så lenge de har valgt det selv og er ferdig med barneskolen. Det beste er å forebygge før det blir et stort problem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det at enkelte kvinner i vesten velger å ta i bruk niqab viser så utrolig mye respektløshet for kvinner som bor i land der niqab er påbudt og straffbart dersom man velger å gå uten. I islam kaller muslimske kvinner andre muslima for søster, så hvorfor ikke være litt solidaritet for dine medsøstre? 

Anonymkode: fca2e...e01

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Selve trådens tittel er feil. Niqabkvinner blir ikke diskriminert i Norge.

Sannheten er vel at Norge er et av de beste landene å være muslimsk kvinne i

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Apis skrev:

Sannheten er vel at Norge er et av de beste landene å være muslimsk kvinne i

Enig. Og det vil muslimske menn og kvinner (veldig mange av dem) endre drastisk på slik at Norge blir like ille som deres egne land de måtte ''flykte'' fra.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Example skrev:

Et annet viktig moment er at utdanning handler om å få seg jobb. Vi har offentlig høyere utdanning her i landet, som koster mye penger. Da må også målet være at de som får plasser ved universiteter og høyskoler skal kunne bruke disse i en jobb. Hvem ansetter noen med niqab i en jobb? Tror de virkelig noen vil ansette de når de ikke viser ansiktet? Hvor mange jobber har vi i landet her hvor man ikke har kontakt med mennesker og hvor det ikke er upraktisk å bruke niqab? Hvilke linjer ved universitetene går de for disse jobbene? 

Det blir som muslimen som utdannet seg til sykepleier men som nektet å servere pasienter svinekjøtt, heller ikke vin eller øl, og mente naturligvis alle skulle tilpasse seg ham... Lurer på om han kunne vaske og stelle kvinnelige pasienter, kanskje det heller ikke lot seg gjøre.

https://sykepleien.no/forskning/2016/06/student-som-ikke-vil-servere-svinekjott

 

Anonymkode: 57ae3...829

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.9.2016 at 12.24, AnonymBruker skrev:

Alle bør kunne gå i niqab hvis de vil. Også ikke-muslimer og menn bør få gå i niqab hvis de vil.

Familehunden bør også få gå i niqab.

Anonymkode: 8d3bb...f78

Ingen som egentlig vil gå i det plagget. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Bjørg47 skrev:

Ingen som egentlig vil gå i det plagget. 

Nope. Men hvis muslimene ikke vil at samfunnet skal respektere niqab-bruk. Må muslimene også respektere menn og hunder som skulle ønske å gå med niqab. Ingen forskjellsbehandling.

Anonymkode: 23b3d...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Men hvis muslimene ikke vil at samfunnet skal respektere niqab-bruk. Må muslimene også respektere menn og hunder som skulle ønske å gå med niqab. Ingen forskjellsbehandling.

Anonymkode: 23b3d...eb1

- ikke

Anonymkode: 23b3d...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nope. Men hvis muslimene ikke vil at samfunnet skal respektere niqab-bruk. Må muslimene også respektere menn og hunder som skulle ønske å gå med niqab. Ingen forskjellsbehandling.

Anonymkode: 23b3d...eb1

Nei, bare tull dette. Muslimene respekterer bare andre muslimer, dette kommer imidlertid ikke til å forandre seg heller!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 20.9.2016 at 21.13, AnonymBruker skrev:

Norske kvinner i 1910 utenfor et museum og norsk jenter i 2016 på jentetur. 

 

Selvom visse folkeslag glemmer hvor de kommer ( i dette tilfelle norske kvinner) fra og glemmer sin arv, kultur og relgion. Så gjør nødvendigvis ikke alle andre det. Og det faktum at nordmenn og vesten prøver å prakke sitt nakenhet og horeri oppførsel på muslimske kvinner betyr ikke at de skal bukke under for det. Tvert imot skal de kjempe, like mye som vesten kjemper for å avkle sine kvinner, slik at folk ikke lenger vêt hvem som er sin mor eller far. Hvis en kvinne skal gå halvnaken på gata i Oslo uten å få problemer, så skal faen meg en kvinne med niqab også gjøre det samme. Punktum ! 

image.jpeg

image.jpeg

Anonymkode: 4f3a2...eda

Norske kvinner prakker nakenhet på muslimske kvinner? 

Nå er det vel muslimene som har valgt å bosette seg vestlige land og ikke motsatt.

Ellers så er det helt normalt blant både kvinner og menn å gå i badetøy om sommeren, og ordet "hore" er helt irrelevant i den sammenhengen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20.9.2016 at 20.23, AnonymBruker skrev:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/integrering-og-innvandring/studenten-leyla-31-om-nikab-forbud-vil-oedelegge-fremtiden-for-mange/a/23798789/

Jeg skjønner det bare ikke. Denne flotte kvinnen som studerer regnskap sier folk kjenner henne igjen på stemmen og kroppsspråk. Så da ryker argumentet om gjenkjenning. Så hva er problemet til dere niqabmotstandere? Tåler dere ikke at ikke alle kvinner har lyst å vise frem kroppen sin?

Anonymkode: a11f6...6c7

Det vi ikke tåler er maskering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mestudentene hennes kjenner henne igjen på stemmen, men det gjør jeg jo med mine medstudenter også. Jeg hører hvem så snakker bak meg i auditoriet. Likevell så liker jeg å så ansiktet når jeg skal jobbe med gruppearbeid. Det er nok kanskje bare meg da, men ansiktsuttrykk sier så mye. Jeg er veldig redd for at niquab for en stor del ikke er frivillig og ser på dette plagget som tvang og dårlig integrering. Nevnet det tidligere, men tunghørte/døve må se ansikt og lepper (om du ikke kan tegnespråk) jeg har selv en kompis som jeg må ha skikkelig ansikt til ansikt kontakt med. Fra vi var små var det viktig å ikke dekke ansiktet til på skolen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 20. september 2016 at 22.19, AnonymBruker skrev:

Kristne kvinner? Er det muslimske kvinners feil at vestlige kvinner ligger rundt , tar abort og gir blaffen i deres neste generasjon? Bare et klikk her på forumsiden viser hvor mye dritt norske kvinner gjør, for å ikke snakke om unge jenter i 15-18 års alderen. Ligger rundt med den ene og den andre og tar abort og blablabla. Deres egen feil! 

Anonymkode: 4f3a2...eda

Har da ikke sagt at det er noens feil. Vestlige kvinner prioriterer utdanning i større grad enn muslimske kvinner, som ofte er hjemmeværende. Jeg synes det er verre å ikke bidra til samfunnet og snylte på staten enn å ligge rundt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...