Gå til innhold

Abort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal gjennom en kirurgisk abort. Lest meg litt på dette og er livredd. Har noen noe "erfaring" og historier de vil dele? 

Anonymkode: 8b319...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kirurgisk abort er jo den beste måten å ta abort på. Du sovner inn og våkner og alt er ferdig. Det eneste som er litt stress er selvsagt narkosen, men du er svimmel, kanskje litt kvalm når du våkner. Har du vondt får du smertestillende. Ikke noe å grue seg til. Jeg ville alltid valgt kirurgisk foran smertehelvetet en medisinsk abort kan være. Det er det absolutt verste jeg noengang har opplevd.

Anonymkode: d5541...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk fint. Jeg sovnet og da jeg våknet var jeg ferdig. Hadde bare lette smerter, men det varierer sikkert.

Anonymkode: b0e7f...361

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en kirurgisk abort, og jeg synes det verste var å grue seg på forhånd. Selve aborten gjorde ikke vondt. Narkosen var også helt uproblematisk. Før narkosen fikk jeg en beroligende tablett pluss en smertestillende. Selve inngrepet varer bare noen få minutter, så man er ikke veldig lenge i narkose, heller. Etterpå følte jeg meg litt sår innvendig i magen, men det var ikke vondt, og det gikk fort over.  

Anonymkode: 42c8f...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter: har hørt man blør masse etter? Og at man ikke kan ha sex på to uker?

Anonymkode: 8b319...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg husker, så blødde jeg omtrent som en litt kraftig mens, altså mest først, og mindre og mindre i noen få dager. Pga fare for infeksjoner skal man vente med sex en stund. Rådene er litt ulike, men jeg ble rådet til å vente i to uker ihvertfall. 

Anonymkode: 42c8f...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter: har hørt man blør masse etter? Og at man ikke kan ha sex på to uker?

Anonymkode: 8b319...425

Ikke alle blør mye etterpå. Det er tross alt er sår inne der så det må gro ellers kan du få infeksjon. Du får nok info på sykehuset.. Det er vel ikke det verste og være uten sex noen uker.  Du kan småblø en god stund.

Anonymkode: e4dea...910

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trådstarter: har hørt man blør masse etter? Og at man ikke kan ha sex på to uker?

Anonymkode: 8b319...425

Nei, det er vanlig å blø mer og lengre etter medisinsk abort enn kirurgisk. 

Anonymkode: 20596...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være "glad" for stt det blir en kirurgisk abort egentlig... jeg tok en medisinsk abort i august i fjor og det er det værste jeg noen gang har opplevd. Jeg gråt av smerte hele tiden, måtte ha dobbelt opp med smertestillende og svetta som en gris. Smertene tok over hele kroppen.. å de andre som tok samme abort hadde ikke like vondt, men det var fordi de var mindre på vei.. jeg var 9 uker når jeg tok abort å hadde jeg visst det var så vondt, hadde jeg aldri gjort det. Skulle for all del ønske jeg ALDRI gjorde det.. men det var en veldig vanskelig situasjon for meg, og følte det var best der og da. Men i ettertid sliter jeg mye med angst og dårlig selvfølelse.. Så du er heldig om du tar en kirurgisk! Det skulle jeg gjerne tatt selv den gangen!

Anonymkode: 87d3f...2da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt kirurgisk. Gikk helt fint, snille og gode sykepleiere og leger. Fikk beroligende da jeg kom, så narkose. Var fort overstått, og kjente ingenting etterpå. Ikke vondt og nesten ikke blod. Gikk 3 km hjem etter en time, var ikke vondt, og ble ikke dårlig av narkosen. 

Så slapp bare av, det vil gå bra ❤️

Anonymkode: 0cce1...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du skal være "glad" for stt det blir en kirurgisk abort egentlig... jeg tok en medisinsk abort i august i fjor og det er det værste jeg noen gang har opplevd. Jeg gråt av smerte hele tiden, måtte ha dobbelt opp med smertestillende og svetta som en gris. Smertene tok over hele kroppen.. å de andre som tok samme abort hadde ikke like vondt, men det var fordi de var mindre på vei.. jeg var 9 uker når jeg tok abort å hadde jeg visst det var så vondt, hadde jeg aldri gjort det. Skulle for all del ønske jeg ALDRI gjorde det.. men det var en veldig vanskelig situasjon for meg, og følte det var best der og da. Men i ettertid sliter jeg mye med angst og dårlig selvfølelse.. Så du er heldig om du tar en kirurgisk! Det skulle jeg gjerne tatt selv den gangen!

Anonymkode: 87d3f...2da

Medisinsk abort er et overgrep mot kvinner og det presses på for at man skal velge dette KUN av økonomiske årsaker. 

Alle kan velge kirurgisk abort i steden, men mange steder får man inntrykk av at man ikke har det valget. Jeg er så forbanna på norsk helsevesen fordi dette foregår.

Anonymkode: d5541...da1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Medisinsk abort er et overgrep mot kvinner og det presses på for at man skal velge dette KUN av økonomiske årsaker. 

Alle kan velge kirurgisk abort i steden, men mange steder får man inntrykk av at man ikke har det valget. Jeg er så forbanna på norsk helsevesen fordi dette foregår.

Anonymkode: d5541...da1

Ja 😥 Jeg fikk ikke ett valg engang om hva jeg ville helst gjøre heller, å det er veldig surt. Håper virkelig ingen opplever det som jeg gjorde og det mener jeg virkelig av hele mitt hjerte. 

Anonymkode: 87d3f...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja 😥 Jeg fikk ikke ett valg engang om hva jeg ville helst gjøre heller, å det er veldig surt. Håper virkelig ingen opplever det som jeg gjorde og det mener jeg virkelig av hele mitt hjerte. 

Anonymkode: 87d3f...2da

Det er dette som gjør meg så forbanna. Man HAR et valg, det er bare det at de helst vil at man tar medisinsk abort. Det er en villet politikk på grunn av økonomiske hensyn. 

Man kan alltid kreve kirurgisk abort i stedet for medisinsk.

Anonymkode: d5541...da1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, September 27, 2016 at 2.37, AnonymBruker skrev:

 

Man kan alltid kreve kirurgisk abort i stedet for medisinsk.

Anonymkode: d5541...da1

Er det lovfestet noe sted? Jeg har inntrykk av at sykehusene bestemmer selv hvor mye pasienten får påvirke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...