Gå til innhold

Ikke en gang en teori...


debatant

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Kim skrev:

Hvis du med det mener at jeg er en form for ape, så er det helt ok for meg, jeg tar ikke det som en fornærmelse. Bare husk at DU også er en ape. Jeg har aldri skjønt hvorfor det at vi er aper skal være en så fornærmende tanke...

Jeg er et menneske, men du kjenner vel din egen slekt best selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 22.9.2016 at 18.19, Kim skrev:

Hvis du med det mener at jeg er en form for ape, så er det helt ok for meg, jeg tar ikke det som en fornærmelse. Bare husk at DU også er en ape. Jeg har aldri skjønt hvorfor det at vi er aper skal være en så fornærmende tanke...

Han er ikke en gang et pattedyr ; )

Dessuten er jo aper intelligente dyr så på det grunnlaget har han vel rett.

Endret av Midgard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, debatant skrev:

Jeg er et menneske, men du kjenner vel din egen slekt best selv.

Her er en video som viser en hukommelses konkurranse (huske lange tall-rekker) mellom 2 aper. 1 Menneske og 1 Sjimpanse.. Gjett hvem som vinner.. https://www.youtube.com/watch?v=zsXP8qeFF6A

 

Endret av prt90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, debatant skrev:

Ser du forskjell på en sjimpanse og et menneske, selv etter denne testen?

Ja. Ser du forskjellen på en hest og en giraff?

Men så du filmen? Ganske interessant at Mennesket ble gruset av den andre apen (Sjimpansen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, prt90 skrev:

Ja. Ser du forskjellen på en hest og en giraff?

Men så du filmen? Ganske interessant at Mennesket ble gruset av den andre apen (Sjimpansen)

Ser du forskjell på en sjimpanse og et menneske, selv etter denne testen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Ser du forskjell på en sjimpanse og et menneske, selv etter denne testen?

Klart det, selv om vi har 98,7 av vårt DNA til felles med  sjimpanser så er det jo 1.3% som skiller oss :) Men du kommer ikke unna at vi er svært nært beslektet. Jeg ser forskjell på en Hund og en Ulv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, prt90 skrev:

Klart det, selv om vi har 98,7 av vårt DNA til felles med  sjimpanser så er det jo 1.3% som skiller oss :) Men du kommer ikke unna at vi er svært nært beslektet. Jeg ser forskjell på en Hund og en Ulv også :)

98,7% er bygget på et hav av antakelser, og fordummer hele debattern. Hvor mange % lobefinnefisk er du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, debatant skrev:

98,7% er bygget på et hav av antakelser, og fordummer hele debattern. Hvor mange % lobefinnefisk er du da?

At vårt DNA nesten er identisk med sjimpanser, og at de er i stand til å slå oss visse mentale tester er da i høyeste grad relevant. Des mer vi studerer våre nærmeste slektninger des mer ser vi at vi har til felles med dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, debatant skrev:

98,7% er bygget på et hav av antakelser, og fordummer hele debattern. Hvor mange % lobefinnefisk er du da?

Det heter kvastfinnefisk.

Anonymkode: 1baa7...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24.9.2016 at 3.05, AnonymBruker skrev:

Det heter kvastfinnefisk.

Anonymkode: 1baa7...55a

Jeg skrev om lobsfinnefisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 19.58, prt90 skrev:

At vårt DNA nesten er identisk med sjimpanser, og at de er i stand til å slå oss visse mentale tester er da i høyeste grad relevant. Des mer vi studerer våre nærmeste slektninger des mer ser vi at vi har til felles med dem. 

Det er tydelig at din uvitenhet om dnaet er blendende. At du evner å bruke det som evidens for noe som helst er imponerande.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, debatant skrev:

Det er tydelig at din uvitenhet om dnaet er blendende. At du evner å bruke det som evidens for noe som helst er imponerande.

Hva benekter du egentlig? At Mennesker og Sjimpanser er svært nært beslektet og har nesten identisk DNA? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, debatant skrev:

Det er tydelig at din uvitenhet om dnaet er blendende. At du evner å bruke det som evidens for noe som helst er imponerande.

Jeg tror du skal være forsiktig nå. Om noen er uvtende om DNA, så er det deg.

Anonymkode: 1baa7...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, prt90 skrev:

Hva benekter du egentlig? At Mennesker og Sjimpanser er svært nært beslektet og har nesten identisk DNA? 

Mennesker har likheter med sjimpanser. Det betyr ikke at de er i slekt.

Dessuten er vi bare 81% like sjimpansen i dnaet. Mange antakelser som er gjort for å ligne sjimpansens dna er gale. https://answersingenesis.org/genetics/fresh-look-human-chimp-dna-similarity/

Evolusjonister trekker konklusjonene som regel før det finns fakta å lene seg på. Og om fakta de ikke liker kommer, leter de bare etter nye "fakta", for å holde liv i evo-industrien.

Endret av debatant
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den ‎25‎.‎09‎.‎2016 at 13.46, AnonymBruker skrev:

Det heter kvastfinnefisk.

https://www.nhm.uio.no/fakta/geologi/fossiler/faktablader/blad19.htm

Søkeordet lobefinnefisk gir kun treff på kvinneguiden og vg debatt. Forhold deg til offisiell terminologi.

Anonymkode: 1baa7...55a

Håper du lærte noe ved å google lobefinnefisk da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 2016-09-19 at 23.22, debatant skrev:

Gud er pr. definisjon evig. Ditt spørsmål er selvmotsigende.......

Feil svar. "Riktig", men feil svart.

Hvis der er noe som har skapt alt, materie, rom, tid, så må dette/denne befinne seg utenfor skaperverket. Tid er en del av skaperverket. Hvis tid begrenser skaperen så er tid mer mektig enn skaperen. Igjen, altså må skaperen befinne seg utenfor tid/rom/den materielle verden. Det er bare logisk.

Det som er vanskelig og komplisert, er å tenke seg en verden utenfor tid og rom.

Anonymkode: 3a10c...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎20‎.‎09‎.‎2016 at 23.00, Midgard skrev:

1. Tull

2. Tull

Er du klar over at jordas rotasjon bremses p.g.a. månens tidevannskrefter? Denne oppbremsingen kan måles.

Jordas magnetfelt mister styrke. Dette kan også måles. For noen titalls tusen år siden, ville magnetfeltet vært så sterkt at det ville rive jernet ut av blodet vårt. Dette er enkel matte.

Fysikk er ikke tull...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...