Gå til innhold

Ikke en gang en teori...


debatant

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva ser du egentlig i den videoen?

Dropp standardsvarene dine, og begynn å tenke!

Anonymkode: 1baa7...55a

bakterier er bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, debatant skrev:

bakterier er bakterier.

Du svarer ikke på spørsmålet.

Da utvider jeg med å spørre:

Hva er det som gjør at disse bakteriene utvikler nye evner gjennom eksponering for stimuli som normalt tar livet av dem? Hvorfor begynner de plutselig å kunne vokse i noe som i utgangspunktet er en dødelig gift for dem? Hva er mekanismen?

Videre kan man jo spørre deg om du er klar over at visse virus kan implementere seg selv i bakterier og endre egenskapene deres gjennom å innlemme sitt eget dna i vertscellens dna. Er ikke virus virus? 

HAR du egentlig tenkt ordentlig gjennom standpunktet ditt? 

Og så kan vi jo spørre: Avler hester hest, og esler esel? Hva skjer hvis en hest og et esel parrer seg? Kan det tenkes at kryssavl mellom arter opp gjennom historien har ført til fertilt avkom (selv om muldyr ikke er fertile) som har ført til utvikling av nye arter? Hvilket landdyr minner hvalen om? Om encellede organismer kan få (radikalt) endrede dna-sekvenser gjennom ytre stimuli, hvorfor skal ikke mere komplekse organismer kunne det?

Vet du hva en mutasjon er?

 

Jeg er fortsatt redd for at det er enklere å gjøre Stephen Hawking til en tubaist i verdensklasse enn å få deg til å forstå enkle biologiske og genetiske sammenhenger og prosesser....

Anonymkode: 1baa7...55a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes de mennesker som vil hevde at jorden er flat, uansett forklaringsmodell så vil man ikke få dem til å tro annet.

Ta disse med ut i verdensrommet, la dem få se realitetene, de fleste av dem vil da se at dem tar feil og innrømme det...

Så står man igjen med de siste, som selv da vil fornekte at det kan være mulig og vil komme med konspirasjonsteorier om at alt er manipulert og at det man ser ikke er en virkelighet etc...

---

Det er ikke alle det er håp for, noen er så tungt mottakelig for andre oppfatninger enn den de selv har at det ikke en gang er vits i å prøve en gang, de står på sitt selv når argumentene deres blir hinsides det vannvittige og uansett hvor opplysende faktaene blir presentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du svarer ikke på spørsmålet.

Da utvider jeg med å spørre:

Hva er det som gjør at disse bakteriene utvikler nye evner gjennom eksponering for stimuli som normalt tar livet av dem? Hvorfor begynner de plutselig å kunne vokse i noe som i utgangspunktet er en dødelig gift for dem? Hva er mekanismen?

Videre kan man jo spørre deg om du er klar over at visse virus kan implementere seg selv i bakterier og endre egenskapene deres gjennom å innlemme sitt eget dna i vertscellens dna. Er ikke virus virus? 

HAR du egentlig tenkt ordentlig gjennom standpunktet ditt? 

Og så kan vi jo spørre: Avler hester hest, og esler esel? Hva skjer hvis en hest og et esel parrer seg? Kan det tenkes at kryssavl mellom arter opp gjennom historien har ført til fertilt avkom (selv om muldyr ikke er fertile) som har ført til utvikling av nye arter? Hvilket landdyr minner hvalen om? Om encellede organismer kan få (radikalt) endrede dna-sekvenser gjennom ytre stimuli, hvorfor skal ikke mere komplekse organismer kunne det?

Vet du hva en mutasjon er?

 

Jeg er fortsatt redd for at det er enklere å gjøre Stephen Hawking til en tubaist i verdensklasse enn å få deg til å forstå enkle biologiske og genetiske sammenhenger og prosesser....

Anonymkode: 1baa7...55a

haha, dine enkle biologiske og genetiske sammenhenger og prosesser har ingenting med ET å gjøre. Bakterier har et enormt arvemateriale å ta av. Legg merke til at bakterier aldri blir noe annet enn bakerier. Du legger tydeligvis noe annet i evolusjon enn Darwin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Aragorn II Elessar skrev:

 

Jeg forstår ikke hvorfor folk kaster bort tiden ved diskutere med debatant. Han er jo totalt ute av stand til å forstå det som blir skrevet til han.

 

Han er, ironisk nok, heller ikke i stand til å forstå hva han selv skriver.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, debatant skrev:

haha, dine enkle biologiske og genetiske sammenhenger og prosesser har ingenting med ET å gjøre. Bakterier har et enormt arvemateriale å ta av. Legg merke til at bakterier aldri blir noe annet enn bakerier. Du legger tydeligvis noe annet i evolusjon enn Darwin.

Jeg tror jeg får større glede av en konsert med Stephen Hawking.

Du skjønner jo ingen ting. Og dessuten unngår du spørsmål du ikke liker. Du svarer aldri på spørsmålene mine.

Anonymkode: 1baa7...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, debatant skrev:

haha, dine enkle biologiske og genetiske sammenhenger og prosesser har ingenting med ET å gjøre. Bakterier har et enormt arvemateriale å ta av. Legg merke til at bakterier aldri blir noe annet enn bakerier. Du legger tydeligvis noe annet i evolusjon enn Darwin.

Du også, hvis det ikke er evolusjon nok for deg at bakterier kan utvikle seg til brønnøysundregistrerte firmaer som selger oss bakverk. Jeg trodde du sa de ikke kunne bli annet enn bakterier.....

Anonymkode: 1baa7...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, debatant skrev:

Hva utviklet bakterien seg til?

Etter noen dager fikk man en bakterie med antibiotikaresistens. Om det ble en ny art eller ikke er jeg faktisk usikker på. Hvis du fortsetter eksperimentet i noen hundre millioner år så hadde du  nok fått et mer "spennende" resultat, men jeg har ikke tålmodighet til å se så lange youtube filmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prt90 skrev:

Etter noen dager fikk man en bakterie med antibiotikaresistens. Om det ble en ny art eller ikke er jeg faktisk usikker på. Hvis du fortsetter eksperimentet i noen hundre millioner år så hadde du  nok fått et mer "spennende" resultat, men jeg har ikke tålmodighet til å se så lange youtube filmer :)

Man har f.eks Mitokondrier og Kloroplast er VAR bakterier men som nå gjennom symbiose blitt til en vertsorganelle.

Dette vet debatant sin jeg har gitt han denne informasjon tidligere, men som en gjennomsyret uredelig lille troll han er så blir all fakta ignorert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Midgard skrev:

Man har f.eks Mitokondrier og Kloroplast er VAR bakterier men som nå gjennom symbiose blitt til en vertsorganelle.

Dette vet debatant sin jeg har gitt han denne informasjon tidligere, men som en gjennomsyret uredelig lille troll han er så blir all fakta ignorert. 

Dette har jeg også gjentagne ganger fortalt ham om, men han nekter å forholde seg til det.

Jeg er interessert i om han gidder å svare på hvorfor hester og esler kan utvikle seg til muldyr. Samt om han kan fortelle hva han mener en mutasjon er.

Anonymkode: 1baa7...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, debatant skrev:

bakterier er bakterier.

Nei, bakterier er ikke bakterier. Det det finnes minst 10.000 forskjellige arter av bakterier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, prt90 skrev:

Nei, bakterier er ikke bakterier. Det det finnes minst 10.000 forskjellige arter av bakterier. 

Han forstår ikke dette med arter og taksonomi. Men ja bakterier er ikke bakterier, med selv etter ei kraftig magasjau så tror jeg ikke det vil synke inn på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, prt90 skrev:

Nei, bakterier er ikke bakterier. Det det finnes minst 10.000 forskjellige arter av bakterier. 

Bakterier er så absolutt bakterier. Uansett  hvordan du sjonglerer med ord, beviser heller ikke det at vi stammer fra apene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, debatant skrev:

Bakterier er så absolutt bakterier. Uansett  hvordan du sjonglerer med ord, beviser heller ikke det at vi stammer fra apene.

Da tror jeg ikke du vet spesielt mye om bakterier. Det blir litt som å si at Giraff og løve er det samme. Videoen beviser evolusjon. Og når vi har logisk vitenskapelig bevist og etterprøvbar prosess som skaper nye arter, hvorfor insisterer du på å forklare det med magi?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 19.9.2016 at 23.11, debatant skrev:

Evolusjonsteorien undervises i dag som et faktum.

For at en i det hele tatt skal kunne kalle en hypotese en teori. Skal den være overveiende sansynlig, og blitt verifisert mange ganger som f. eks. gravitasjonsteorien.

De gangene en mener de har bevist evolusjonsteorien, finnes det bestandig en annen forklaringsmodell som gir samme resultat. De blir alltid ignorert fordi hensiktern er ikke å undersøke hvordan verden fungerer, men å finne et bevis for evolusjonsteorien. For om mulig få en fjær i hatten i et eller annet miljø.

Jeg tror ikke du er helt ærlig med oss, eller med deg selv. Hvis du vet hva som menes med en teori i vitenskapelig forstand, så er det en av teoriene som er bekreftet av flere fagfelt og som alle konvergerer om utvikling gjennom naturlig utvelgelse. At det er huller i teorien eller ting vi ikke helt forstår mekanikkene bak, er det ingen tvil om, men det stiller ikke selve teorien i noe dårligere lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, debatant skrev:

Bakterier er så absolutt bakterier. Uansett  hvordan du sjonglerer med ord, beviser heller ikke det at vi stammer fra apene.

Vi ER aper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, debatant skrev:

Det er ikke deg jeg skrev om :P

Hvis du med det mener at jeg er en form for ape, så er det helt ok for meg, jeg tar ikke det som en fornærmelse. Bare husk at DU også er en ape. Jeg har aldri skjønt hvorfor det at vi er aper skal være en så fornærmende tanke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...