Gå til innhold

Ha med baby på forelesning?


Eigladjente

Anbefalte innlegg

Hva synes dere om dette? Synes dere det er greit at en baby er med på forelesningene på skolen det første året, før barnet begynner i barnehagen? 

Endret av Eigladjente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om forelesningen er mens baby sover ser jeg ikke noe problem med det. Ville nok satt meg nær utgangen slik at vi kunne gått uten å forstyrre de andre så mye, dersom babyen skulle bli urolig. :) 

Anonymkode: 1423f...b56

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å vere heilt ærlig, så ville eg aldri tatt med med babyen min på forelesing, og eg har en særdeles rolig baby..Eg hadde aldri klart å følge med skikkelig på forelesinga, og eg hadde vore bekymra for å forstyrre medstudentar og ikkje minst forelesaren..

Som ..b56 skriv så kanskje viss babyen søv, og det er fullstendig krise, men om den er våken så ville eg ikkje gjort det.

Endret av Emas
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange steder er det ikke tillat med barn i forelesningen. Det skal veldig lite til før det blir forstyrrende.

Anonymkode: 8909b...c8c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med dere som har kommentert her :) Men min mening er at hvis medstudentene og lærerne ikke har noe i mot dette, og babyen ikke er urolig så burde det gå helt fint :) Men det er mye bedre og bruke tiden hjemme det første året med barnet, slik at både foreldrene og barnet får en rolig og fin start på småbarnstiden, uten stress osv. fram og tilbake fra skolen. Men selvfølgelig om en vil starte på studiene så fort som mulig, og slik at en fortest mulig blir ferdig med selve utdanningen med tanke på økonomi og man kommer fortest mulig ut i jobb, så finnes det sikkert en ordning på dette! Man kan jo snakke med foreleseren på skolen :) 

Endret av Eigladjente
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Eigladjente skrev:

Men min mening er at hvis medstudentene og lærerne ikke har noe i mot dette, og babyen ikke er urolig så burde det gå helt fint :)

Hvordan vet du at alle dine medstudenter synes det er ok at du har med baby på forelesning?

Du kan semmenligne det med jobb. Ja, en sjelden gang kan man ta med baby/småbarn på jobb fordi det er krise, men det er ikke noe man gjør hver dag eller hver uke.

Skjønner du ikke såpass har du ingenting der å gjøre.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eigladjente skrev:

Men selvfølgelig om en vil starte på studiene så fort som mulig, og slik at en fortest mulig blir ferdig med selve utdanningen, så finnes det sikkert en ordning på dette! Man kan jo snakke med foreleseren på skolen :):) 

Foreleseren vil si nei til dette. Du har din tildelte fødselspermisjon på ett år, den bruker du på babyen. 

La meg tippe, du har ikke født ennå?

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Eigladjente skrev:

Helt enig med dere som har kommentert her :) Men min mening er at hvis medstudentene og lærerne ikke har noe i mot dette, og babyen ikke er urolig så burde det gå helt fint :) Men det er mye bedre og bruke tiden hjemme det første året med barnet, slik at både foreldrene og barnet får en rolig og fin start på småbarnstiden, uten stress osv. fram og tilbake fra skolen. Men selvfølgelig om en vil starte på studiene så fort som mulig, og slik at en fortest mulig blir ferdig med selve utdanningen med tanke på økonomi og man kommer fortest mulig ut i jobb, så finnes det sikkert en ordning på dette! Man kan jo snakke med foreleseren på skolen :) 

Problemet er at medstudentene mest sannsynlig ikke vil virke kjipe og si at de ikke ønsker babyen der, men egentlig ønske at den helst ikke var der.

Sorry, babyer har ingen verdens ting på forelesninger å gjøre uansett hvor stille og rolige de er. Eneste grunnen er ar det er sykt forstyrrende for medstudenter, selv når den ikke skriker og "bare" lager smålyder. Finn en barnevakt, hvor vanskelig kan det være hvis du virkelig VIL?

Anonymkode: d7baa...153

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at alle dine medstudenter synes det er ok at du har med baby på forelesning?

Du kan semmenligne det med jobb. Ja, en sjelden gang kan man ta med baby/småbarn på jobb fordi det er krise, men det er ikke noe man gjør hver dag eller hver uke.

Skjønner du ikke såpass har du ingenting der å gjøre.

Anonymkode: 9711b...915

Hvis noen medstudenter ikke synes det er greit, kan de si ifra om dette. Og det tror jeg hver person som tar med baby på forelesning tar hensyn til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man skal sjekke om det er greit for medstudenter at noen har med baby på forelesning, bør dette ordnes så man kan si fra anonymt. Helst en helt anonym avstemming hvor alle kan svare hva de synes. Det er ikke alle som synes det er like lett å si fra, og derfor vil det stort sett være noen som ikke synes det er greit, men ikke tør å si fra.

Anonymkode: 05a3b...d4f

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg studerer ble det gitt klar beskjed at hvis noen f.eks ammer så må de ha med barnepasser og gå ut fra forelesningen for å amme. Jeg ville selv blitt forstyrret av en baby og støtter dette fullt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Eigladjente skrev:

Hvis noen medstudenter ikke synes det er greit, kan de si ifra om dette. Og det tror jeg hver person som tar med baby på forelesning tar hensyn til.

Vet du hva? Skjerp deg.

Sykepleien er et studium som krever modenhet. Hvor moden er du om du ikke klarer å forstå at du ikke kan ha med babyen din på forelesning?

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man skal sjekke om det er greit for medstudenter at noen har med baby på forelesning, bør dette ordnes så man kan si fra anonymt. Helst en helt anonym avstemming hvor alle kan svare hva de synes. Det er ikke alle som synes det er like lett å si fra, og derfor vil det stort sett være noen som ikke synes det er greit, men ikke tør å si fra.

Anonymkode: 05a3b...d4f

Ja helt enig med deg. Var akkurat det jeg også tenkte på! Selvfølgelig anonymt. Er nok ikke så lett å si ifra! Men om mange medstudenter ikke synes at det er greit, så skal man selvfølgelig la være og ta med baby på forelesning :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Eigladjente skrev:

Ja helt enig med deg. Var akkurat det jeg også tenkte på! Selvfølgelig anonymt. Er nok ikke så lett å si ifra! Men om mange medstudenter ikke synes at det er greit, så skal man selvfølgelig la være og ta med baby på forelesning :) 

Kan du ikke bare skjønne at man ikke drar med seg en baby på forelesning?

Jeg håper du blir irettesatt av foreleserene dine.

Anonymkode: 9711b...915

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke pass til babyen, så får du vente med forelsninger til babyen er i barnehagen. Dette forstyrrer andre elever samt foreleseren. 

Anonymkode: aa50d...7cb

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Absolutt ikke! Det forstyrrer, selv om du tror at du er sååå stille atte. Ta permisjon eller skaff barnevakt. 

Anonymkode: 7ffba...55a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hva? Skjerp deg.

Sykepleien er et studium som krever modenhet. Hvor moden er du om du ikke klarer å forstå at du ikke kan ha med babyen din på forelesning?

Anonymkode: 9711b...915

Modenhet? Er hvertfall mer moden enn de som kommenterer slikt til andre mennesker :) Dette er et forum der en har låv til og stille slike spm. uten at det er noe galt i det! :) Men det som derimot ikke er like ok er og spør om hvor moden en annen person er, bare fordi en person vil høre hva andre tenker og mener om den saken :) altså: saklige fine kommentarer ja takk :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror vi hadde tillatt det hos oss (går på master), fordi vi har bittesmå forelesninger.

Om dere er flere enn 10-15 personer -- nei. Det er forstyrrende. Og dersom barnet våkner forstyrrer det hele forelesningen. Det er faktisk ganske uhøflig både mot medelever og foreleser. 

Anonymkode: 38ecc...1fe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke bare skjønne at man ikke drar med seg en baby på forelesning?

Jeg håper du blir irettesatt av foreleserene dine.

Anonymkode: 9711b...915

Hvem har sagt at det er jeg som vil ta med meg en baby på forelesning? Har jeg noen plass skrevet at dette egentlig handler om meg? 

Kanskje det er jeg selv som har en student i klassen som har med seg baby hver dag! Og lurer på hva andre også tenker om denne saken. Tenk litt på det, før du bare trykker på tastaturet og trykker send :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...