Gå til innhold

Liten hund på tunge turer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går mye i fjellet, og har en bichon havanais. Hunden elsker å bli med på disse lange turene, da storkoser han seg, og gir aldri uttrykk for å være sliten eller har vondt. Jeg smører labber og lignende i ettertid. Han har kortklipt pels, og får både vann og næring i løpet av turene. 

Men hva tenker dere om å ta småhunder er med på seks timer lange turer i fjellet? Er det fælt av meg selv om han elsker det? 

Kom til å tenke på dette for noen dager siden, så jeg tenkte å spørre hva dere gjør?

Anonymkode: b0cbb...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil tro du merker på hunden din hvis den blir sliten. Synes det høres ut som hunden har det topp sammen med deg, jeg. :)

Anonymkode: 1dce0...632

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har toypuddel og han er med på lange skogturer. Naboene har jack og de går mer. Er flott, det er jo hunder, selv om de er små. Stakkars de små hundene som sitter i en veske, blir nervøse og gneller for alt.

Anonymkode: 04333...c18

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HappyWaffle

Syns det er supert at den får bli med på sånne turer :) du merker fort om de ikke trives i form av at de blir utslitt eller får vondt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en pomme som elsker å bli med på fjell og skogsturer.  Man merker jo på hunden om den er sliten, og da er det bare å stoppe opp :)

Har alltid med vann og mat, og går i hundens tempo. 

Anonymkode: 76f9e...16c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er intet mindre enn fantastisk at du lar hunden nyte og leve livet TS! Det er nok av de som knapt løfter ræva fra sofaen og lar hunden  få FYSISK OG SOSIAL TRENING!  

Anonymkode: f7101...c83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hunden din er jo helt tydelig i god form så kjør på. 

Godt å lese om en lykkelig liten hund :) 

Anonymkode: d179e...c8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bichon frise på 3 år. Siden hun var liten har hun vært med på alt. Kortklipt pels og heldekkende regndress på våte dager funker fjell. På de høyeste toppturene har det hendt vi har båret henne over de verste kneikene, men det er mest for at hun ikke skal grise seg så voldsomt ut. Så lenge du børster pelsen godt etter turen er det da ingen problem! 😊 Liten hund er ikke synonymt med sofahund 😊 Hunden blir som eieren 😊

Anonymkode: cddbb...8f6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.9.2016 at 20.49, AnonymBruker skrev:

Jeg går mye i fjellet, og har en bichon havanais. Hunden elsker å bli med på disse lange turene, da storkoser han seg, og gir aldri uttrykk for å være sliten eller har vondt. Jeg smører labber og lignende i ettertid. Han har kortklipt pels, og får både vann og næring i løpet av turene. 

Men hva tenker dere om å ta småhunder er med på seks timer lange turer i fjellet? Er det fælt av meg selv om han elsker det? 

Kom til å tenke på dette for noen dager siden, så jeg tenkte å spørre hva dere gjør?

Anonymkode: b0cbb...5b6

Jeg har en Havanaise-blanding, og han elsker lange turer. Det er selvfølgelig ikke fælt av deg, så lenge hunden koser seg på tur. Hva får deg til å tro det?

Anonymkode: 7e7ac...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chihuahua'n min elsker fjell- og skogsturer. Han er vant til mye mosjon og har god kondis. Hundene blir hva man gjør dem til, som nevnt før. Syns det bare er helt topp at du bruker hunden din, tipper den er en lykkelig hund! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste voksne hunder greier uten problemer å gå like langt som sin eier. Jeg regner med at dere stopper opp og hviler litt underveis, begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Chiubi skrev:

De fleste voksne hunder greier uten problemer å gå like langt som sin eier. Jeg regner med at dere stopper opp og hviler litt underveis, begge to.

Lengre og fortere enn eier :)

Anonymkode: c9d81...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går lange turer med min JRT, han elsker å gå tur i skog og mark og gjerne 5-6 timer. Så tror din hund som nevn tidligere ville gitt utrykk for det dersom den ikke hadde likt det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en cavalier king Charles noen år tilbake og hun elsket å være med på lange skogs og fjellturer! Ikke undervurder hundens størrelse :) merket godt at hun var sliten når vi kom hjem, for da lå hun rett ut på sofaen frem til leggetid :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange av de små rasene er jo orginalt avlet for arbeidsoppgaver hvor de er på farten hele dagen, så såfremt hunden ikke har vært en sofahund de første årene i sitt liv ser jeg ikke oeproblem :D Er det steinete ville jeg invistert i potesokker i tilfelle skarpe kanter, men ellers er det jo bare å gå med den så mye du orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.9.2016 at 19.51, goodbye_kitty skrev:

Chihuahua'n min elsker fjell- og skogsturer. Han er vant til mye mosjon og har god kondis. Hundene blir hva man gjør dem til, som nevnt før. Syns det bare er helt topp at du bruker hunden din, tipper den er en lykkelig hund! 

Min også! Den er omplasseringshund og når jeg fikk den så var den fullstendig utslitt etter å ha gått en rusletur på to kilometer. Nå derimot freeeeeser den med på lenger turer uten problemer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...