Gå til innhold

Naboen sin hund står ute å bjeffer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboer vil si at de bor i samme hus som oss, så det er kjipt med dårlig stemmning. De er ikke norske så hvet ikke hva normen i deres land er, men de går ikke mye turer med hunden. Ser dem lufte den avogtil, det står en haug med hundeposer i trappen som klart tegn på at den ikke blir luftet men driter i hagen deres..Ellers står den ute og bjeffer i flere timer når de er borte, sånn som nå.

Hunden kan jo ikke ha det godt når det er på den måten, samboeren min prøvde å hinte til at de burde gå mer turer med den i fjor, plutselig var hunden borte. Da var vi lettet og tenkte de hadde gitt den bort, kanskje tatt den med til hjemlandet og latt familie der ta seg av den. Men sist de var ihjemlandet sitt tok de hunden med hjem igjen..:( Nå står den å bjeffer ute igjen..

Jeg lener mot å ta en prat med naboen igjen foreslå doggy daycare eller noe sånnt, samboeren min sier vi bør skrive en anonym lapp og legge i postkassen og være litt krasse så de skjønner alvoret.

Hva ville dere gjort?

Anonymkode: 30f95...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kontakt mattilsynet så de kan ta en pret med dem. da kan dere i tilleg være anonyme :)

Anonymkode: 06d92...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.9.2016 at 20.18, AnonymBruker skrev:

kontakt mattilsynet så de kan ta en pret med dem. da kan dere i tilleg være anonyme :)

Anonymkode: 06d92...0ab

Spørs jo om mattilsynet gidder å gjøre jobben sin da.. Om de overhode ser noe poeng i å blande seg inn i denne saken.

Eg tenker at det først og fremst er best å gi beskjed direkte til de (syns det er ganske feigt å legge anonym lappe i postkassen), på ein hyggelig, men ordentlig måte som viser at dere er seriøse. Ta gjerne opp hundepass eller "doggy daycare" dersom det passer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg mener å huske at man i Norge nå er lovpålagt å lufte hunden sin tre ganger om dagen. Det er veldig vanlig at hunder som blir stående bundet eller inngjerdet alene i en hage begynner å gjø overdrevent mye, og dette er et tegn på at de er ensomme og understimulerte. Altså er det et tegn på nedsatt velferd og noe både eier og naboer bør reagere på. Kanskje Mattilsynet kan komme med råd om hvordan man som nabo kan gå frem for å ta opp dette med eier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...