Gå til innhold

Trener squats og utfall, men hva gjør jeg feil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trener squats og tar bulgarske utfall for å få en finere rumpe og har merket at den blir strammere og bygger mer utover, MEN den henger fortsatt. Jeg får liksom ikke løftet den opp. Gjør jeg feil øvelser eller tar jeg ikke dype nok squats? Tips noen?

Anonymkode: c2a37...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt umulig å svare på uten å ha sett film. 

 

Hvor lenge har du drevet på? Og du bør lese om såkalt "rumpetrening" - dersom dette er ditt fokus bør du gjøre flere øvelser.

Anonymkode: 96340...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge har du holdt på? Legger du på noe ekstra belastning? Spiser du nok til å bygge riktig? Veldig mye ting som kan spille inn her - men tror du bør legge til litt fler øvelser enn kun knebøy, som det heter på norsk, og bulgarske utfall. Markløft i sumoversjon er kjempegod for rumpa, hip-thrust, duckwalk med strikker osv. Det er viktig at du øker belastningen jevnlig - enten flere reps, sett og mer vekter etter hvert, for at muskelen skal vokse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjern fett. Altså gå ned i fettprosent så musklene blir mer definerte. 

Men for all del ikke gå under normal fettprosent. 

Anonymkode: 5bc08...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du ordentlig kontakt med rumpa? Jeg hadde trent styrke i 4 år før det omtrent syntes på rumpa da jeg aldri fikk ordentlig kontakt. Nå varmer jeg opp først med rulle, så ligger jeg på siden og hever beinet, før jeg tar kamskjell og glutebrigde. Dette tar jeg med strikk som belastning før beinøktene. Bruker også strikk på knebøy for å være sikker på at jeg presser knærne nok ut til at jeg har optimal kontakt med rumpa. 

På 3 mnd har rumpa mi løfta seg mer enn på 3 år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 21.9.2016 at 11.54, Inwe skrev:

Får du ordentlig kontakt med rumpa? Jeg hadde trent styrke i 4 år før det omtrent syntes på rumpa da jeg aldri fikk ordentlig kontakt. Nå varmer jeg opp først med rulle, så ligger jeg på siden og hever beinet, før jeg tar kamskjell og glutebrigde. Dette tar jeg med strikk som belastning før beinøktene. Bruker også strikk på knebøy for å være sikker på at jeg presser knærne nok ut til at jeg har optimal kontakt med rumpa. 

På 3 mnd har rumpa mi løfta seg mer enn på 3 år.

Hvilken rulle bruker du (modell/merke)? Tenkte å kjøpe en i helgen, men det er jo en jungel der ute;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. september 2016 at 0.45, CoolSistah skrev:

Hvilken rulle bruker du (modell/merke)? Tenkte å kjøpe en i helgen, men det er jo en jungel der ute;-) 

Bruker rumbleruller på gymmet. Har en litt mindre knudrete hjemme, men føler den blå rumblerulleren er bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg å utføre flere øvelser enn bare disse to. Det er viktig å trene flere "deler" av rumpa, og gjøre flere øvelser og ta mange repetisjoner. Rumpa blir ikke noe fyldigere og den blir ikke mer "løftet" opp hvis du f.eks. bare trener knebøy og legpress, for da vil det bare hjelpe lårene og gjøre dem større. Jeg vil anbefale deg å ta lettere vekter, med mange repetisjoner. Hvis du trener innsiden av lårene, f.eks. med sumosquats f.eks. så vil det hjelpe deg med å "løfte" opp rumpa.

Anonymkode: 66767...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...