Gå til innhold

Du som går på Tbanen/bussen før folk har fått gått av..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

..hvorfor gjør du det? Det blir jo bare trangere og mer klønete for alle? Er bare  nyskjerrig på hvordan dere tenker, så håper på svar.

Anonymkode: c97fa...a32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk som irriterer seg over dette har misforstått.

Dette er en kamp mellom passasjerene og sjåføren. Ikke mellom passasjerer som skal av og passasjerer som skal på.

Noen busser har det så travelt at man må være bussen innen sistemann har gått av. Ellers kommer man ikke med.

Sjåføren lukker altså dørene rett etter at sistemann har gått av. Noen ganger lukker sjåføren døren før alle har kommet seg av også.

Det er altså et sjansespill om man kommer med/av. For å være på den sikre siden må man altså ha en fot innenfor så tidlig som overhodet mulig.

Skal man av, må man i god tid før stoppet, brøyte seg vei frem til døren, ellers risikerer man å ikke komme seg av.

Når bussene går fire ganger i timen = fire på rad én gang i timen, så har det mye å si hvordan man forholder seg til av- og påstigning.

 

 

Anonymkode: cb0a6...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. De som gjør slikt gjør det fordi de er mentalt underutviklet. Dette har ingenting med sjåføren å gjøre.

Anonymkode: f2c2b...39e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

..hvorfor gjør du det? Det blir jo bare trangere og mer klønete for alle? Er bare  nyskjerrig på hvordan dere tenker, så håper på svar.

Anonymkode: c97fa...a32

Jeg vil først inn vel. Slik at jeg kan få sitteplass. Ikke noe særlig å ta t-banen i 15-20 min uten sitteplass.

Anonymkode: 2480c...5e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har seriøst ikke opplevd dette som er stor problem i Oslo, ennå jeg tok kollektivt hver dag til og fra jobb i mange år. Mest buss, 37 og 54, og tbane Ringen. Folk går av først, folk går på etter. Men så er det disse som insisterer å sitte på sin plass helt til bussen har stoppet, og folk som sto i døra gikk av. Først da reiser de seg. Og de blir svært overasket at innen de endelig har nådd døra, begynte folk allerede å gå på. :dry: Ja, det er de dustene som irriterer meg mest. Skal du av - vær klar til å gå av innen bussen stopper, eller får du ikke lov å klage på at folk begynte å gå på. :opplyser: La det gjøre mer effektivt for alle sammen.

 

Anonymkode: 3afcd...d96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever dette som et større problem på trikken enn på bussen, og nesten aldri på t-banen. Jeg foreslår at alle som opplever dette sier tydelig (og hyggelig) ifra til de som trenger seg på før andre har gått av, slik at vi kanskje kan minke problemet noe. 

Anonymkode: 3c0a3...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...