Gå til innhold

Tror noen på programmet Åndenes makt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor troverdig er åndenes makt og er det noen som tror på det programmet?
Det er skummel musikk i bakgrunnen av programmet, og siden det er et program så oppfattes det som et show.

Og hvis det spøkte, hvorfor har de ikke hyggelig musikk i bakgrunnen i stedet? For hvis det spøkte på ordentlig så kan jeg ikke fatte og begripe at et spøkelse vil noen noe vondt. Derfor så burde de bruke hyggelig musikk i bakgrunnen hvis TVN og programmet Åndenes makt kan stå for det de presenterer i programmet.

Anonymkode: 4e009...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tenker dere som tror det er tull at egentlig foregår? Tror dere at alt er bløff, at TVNorge instruerer folka i husene til å si det de gjør, at de også instruerer de klarsynte, og at alt er bare arrangert? Eller at alle som deltar og som noen gang har deltatt i programmet er gale, inkludert programleder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært djinner som hadde køddet med menneskene ville de på et eller annet tidspunkt dyttet dem og vist sinne. Ingenting av det har noensinne skjedd på ÅM. Barre BS. 

Anonymkode: 60437...49e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tror ikke på noe av det som foregår i Åndenes makt.

Men når folk tror nok på noe, blir det virkelig for dem. Og det er vel det som skjer i programmet, både for de som bor der, de "klarsynte", programlederen og seerne. 

Anonymkode: 9725c...fae

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bløff. Kjenner ei som kjenner en som har jobbet med programmet. Alt er tull. Men folk VIL at det skal spøke, og da er det ikke vanskelig å lure håpefulle nordmenn. 

3 timer siden, Hapi skrev:

Hva tenker dere som tror det er tull at egentlig foregår? Tror dere at alt er bløff, at TVNorge instruerer folka i husene til å si det de gjør, at de også instruerer de klarsynte, og at alt er bare arrangert? Eller at alle som deltar og som noen gang har deltatt i programmet er gale, inkludert programleder?

 

Anonymkode: bef6d...538

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Hapi skrev:

Hva tenker dere som tror det er tull at egentlig foregår? Tror dere at alt er bløff, at TVNorge instruerer folka i husene til å si det de gjør, at de også instruerer de klarsynte, og at alt er bare arrangert? Eller at alle som deltar og som noen gang har deltatt i programmet er gale, inkludert programleder?

Folk finner på ting. Samtidig som TV Norge overdriver veldig, for å få det til å virke mest mulig spennende...

Anonymkode: c1bdc...d43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet på et av stedene som har vært med i programmet, og sverger på at de tingene jeg opplevde der alene på jobb var hundre prosent ekte.

Anonymkode: a90d6...454

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på et av stedene som har vært med i programmet, og sverger på at de tingene jeg opplevde der alene på jobb var hundre prosent ekte.

Anonymkode: a90d6...454

At det var hundre prosent ekte spøkelser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye mellom himmel og jord. Men synes en av disse synske (Tørum) gjorde seg til fullstendig latter for BBC da de lagde noen kornsirkler som denne klarsynte fikk sterke syn og følinger for. Temmelig flaut at hun ble så grundig lurt og dummet ut disse klarsyntes troverdighet.

Anonymkode: 22b8d...2f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har jobbet på et av stedene som har vært med i programmet, og sverger på at de tingene jeg opplevde der alene på jobb var hundre prosent ekte.

Anonymkode: a90d6...454

Ja, nemlig!

Dere som ikke tror på dette og kaller det for tull...bare vent til den dagen naboens farmor kommer og spøker for dere :heks: ...eller hvem det nå måtte være. En som på 1600-tallet bodde på samme gård/tomt som dere selv bor på nå, en som har eid de gamle 1800-talls møblene dere har arvet etter sjøkapteinen, eller en som er sint fordi de forrige eierne solgte hytta si til dere og ikke til noen andre i familien sin. Ja, bare vent, det kan skje alle... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Millimani skrev:

Ja, nemlig!

Dere som ikke tror på dette og kaller det for tull...bare vent til den dagen naboens farmor kommer og spøker for dere :heks: ...eller hvem det nå måtte være. En som på 1600-tallet bodde på samme gård/tomt som dere selv bor på nå, en som har eid de gamle 1800-talls møblene dere har arvet etter sjøkapteinen, eller en som er sint fordi de forrige eierne solgte hytta si til dere og ikke til noen andre i familien sin. Ja, bare vent, det kan skje alle... 

Regner med dette innlegget var ment sarkastisk, men svarer likevel.

"Det kan skje alle?" Det "skjer" nok bare mennesker som ønsker å tro, og dermed tolker alt og ingenting som skjer som overnaturlige hendelser. Også kalt confirmation bias eller trangsynhet. Virkeligheten blir for kjedelig, så man skaper litt eventyr rundt seg. Ikke et problem i seg selv, problemet kommer når man har et behov for å overbevise andre om at eventyrene er sanne. Litt som religion med andre ord.

Å studere litt realfag kan nok bidra til en økt forståelse for hvordan verden faktisk fungerer, og man skjønner etterhvert at selv om man har vanskeligheter med å forstå fysiske lover ikke bare kan fabrikkere sin egen virkelighet fordi det er gøy. Det gjorde man for tusener av år siden fordi man ikke visste bedre. :)

Anonymkode: 1a0ad...a13

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bløff. Kjenner ei som kjenner en som har jobbet med programmet. Alt er tull. Men folk VIL at det skal spøke, og da er det ikke vanskelig å lure håpefulle nordmenn. 

 

Anonymkode: bef6d...538

 

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk finner på ting. Samtidig som TV Norge overdriver veldig, for å få det til å virke mest mulig spennende...

Anonymkode: c1bdc...d43

Så det dere sier er at alle de som noen gang har deltatt i programmet lyver, TVNorge lyver, programlederen lyver, og har gitt ut en bok som inneholder bare løgn, og de klarsynte lyver så det renner av dem. I tillegg blir altså de klarsynte instruerte til å si forskjellige ting av TVNorge, de har et manus så og si, når de går rundt i huset der, så de er gode skuespillere. Det at de bare blir kjørt til stedet og aldri har vært der før er tull, Det at de bruker Lena Ranehag som er Svensk på norske bygninger som nordmenn gjerne kan ha hørt noe om er bare spill for galleriet.

Er det slik dere forklarer det? Må si at det høres hakket mer usannsynlig ut enn at det er ekte, og at uforklarlige ting virkelig foregår.

Og "kjenner en som har jobbet med programmet" eh....ja, da må du nesten stå frem med nick her og fortelle litt mere. Aner meg at du er et troll som gjemmer deg under AB.

Jeg skal fortelle en ting som ble meg fortalt i sommer. Jeg kjenner en dame som tilbrakte en time med Lili Bendriss da hunden hennes var syk. Den hadde prolaps, og tilfeldigvis var Bendriss på samme sted som denne damen da hun reiste for å komme til en spesialist med hunden sin. Bendriss ville gjerne gjøre et forskøk med healing, så disse møttes og Bendriss begynte å jobbe med hunden. Dette var før Bendriss var kjent. Damen forteller at når hun tok sin egen hånd mellom hunden og Bendriss' hånd, så var det glovarmt, enda hun holdt hendene langt unna hunden. Og da hun kom til spesialisten så så de ingen tegn på prolaps i det hele tatt, de sa hunden hadde aldri hatt det, den var frisk. Damen som eide hunden er forøvrig skeptiker.

Og Michael Winger har funnet flere savnede personer her i Norge, det burde alle ha fått med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Loki Laufeyson skrev:

Hele programmet er reinspikka tøv.

Det er godt mulig. Hvorfor har de lov til å lage et sånt program? Det minner jo mer om en slags skrekk-serie.

Anonymkode: 4e009...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Hapi skrev:

Hva tenker dere som tror det er tull at egentlig foregår? Tror dere at alt er bløff, at TVNorge instruerer folka i husene til å si det de gjør, at de også instruerer de klarsynte, og at alt er bare arrangert? Eller at alle som deltar og som noen gang har deltatt i programmet er gale, inkludert programleder?

Det er arrangert med lydeffekter og sånn, men spørsmålet blir: Hva er poenget med å lage et sånt show om sånne ting? Det er jo egentlig skikkelig dårlig gjort.

Jeg så tilfeldigvis en episode av det og da mente noen helt seriøst at en av sine ansatte hadde falt ned i ei kvern, og at personen gikk igjen og spøkte rundt i bedriften. Dører og alt åpnet seg, og alle skjønte at det var en tidligere ansatt. :roll: Denne ansatte hadde dødd inne i bedriften i en ulykke, falt ned i ei kvern og blitt kvernet i fillebiter. Dette minner meg om en film jeg så en gang. :ler:

De kan da virkelig ikke mene at det spøker et sted fordi noen gafler faller ned i fra en hylle.

Nei altså - stakkars pårørende til avdøde som må høre en sånn historie om sine etterlatte (eller om de som lever) Forhåpentligvis er det fiktive karakterer.

Anonymkode: 4e009...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Belle âme

Eg veit ikkje egentlig.

Korleis finner dei alle desse folka som er med om det er tull? 

Men igjen, koffor fins det ikkje spøkelser på vegene liksom? Sånne som køyrer spøkelsebiler? 

Koffor blir ikkje desse klarsynte brukt i politisaker? 

Kven er spøkelsene dei bruker i serien? Er det ekte levande folk eller blir dei lagd?

Programmet er så forvirrende😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er arrangert med lydeffekter og sånn, men spørsmålet blir: Hva er poenget med å lage et sånt show om sånne ting? Det er jo egentlig skikkelig dårlig gjort.

Jeg så tilfeldigvis en episode av det og da mente noen helt seriøst at en av sine ansatte hadde falt ned i ei kvern, og at personen gikk igjen og spøkte rundt i bedriften. Dører og alt åpnet seg, og alle skjønte at det var en tidligere ansatt. :roll: Denne ansatte hadde dødd inne i bedriften i en ulykke, falt ned i ei kvern og blitt kvernet i fillebiter. Dette minner meg om en film jeg så en gang. :ler:

De kan da virkelig ikke mene at det spøker et sted fordi noen gafler faller ned i fra en hylle.

Nei altså - stakkars pårørende til avdøde som må høre en sånn historie om sine etterlatte (eller om de som lever) Forhåpentligvis er det fiktive karakterer.

Anonymkode: 4e009...8d1

Den saka var jo faktisk i nyhetene, så den personen har levd :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er bløff. Kjenner ei som kjenner en som har jobbet med programmet. Alt er tull. Men folk VIL at det skal spøke, og da er det ikke vanskelig å lure håpefulle nordmenn. 

 

Anonymkode: bef6d...538

Nøyaktig hva er det du mener er bløff? Siden du er så bastant på det, så må du nesten komme med en inngående forklaring, dersom jeg skal ta deg seriøst. Jeg lurer virkelig på hvordan tv Norge skulle klare å få så mange deltakere til å bløffe om slikt i episode etter episode i år etter år. 

Kjenner noen som kjenner noen osv...Jada, den har vi hørt før.

Anonymkode: c11ef...0cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Hapi skrev:

 

Så det dere sier er at alle de som noen gang har deltatt i programmet lyver, TVNorge lyver, programlederen lyver, og har gitt ut en bok som inneholder bare løgn, og de klarsynte lyver så det renner av dem. I tillegg blir altså de klarsynte instruerte til å si forskjellige ting av TVNorge, de har et manus så og si, når de går rundt i huset der, så de er gode skuespillere. Det at de bare blir kjørt til stedet og aldri har vært der før er tull, Det at de bruker Lena Ranehag som er Svensk på norske bygninger som nordmenn gjerne kan ha hørt noe om er bare spill for galleriet.

Er det slik dere forklarer det? Må si at det høres hakket mer usannsynlig ut enn at det er ekte, og at uforklarlige ting virkelig foregår.

Og "kjenner en som har jobbet med programmet" eh....ja, da må du nesten stå frem med nick her og fortelle litt mere. Aner meg at du er et troll som gjemmer deg under AB.

Jeg skal fortelle en ting som ble meg fortalt i sommer. Jeg kjenner en dame som tilbrakte en time med Lili Bendriss da hunden hennes var syk. Den hadde prolaps, og tilfeldigvis var Bendriss på samme sted som denne damen da hun reiste for å komme til en spesialist med hunden sin. Bendriss ville gjerne gjøre et forskøk med healing, så disse møttes og Bendriss begynte å jobbe med hunden. Dette var før Bendriss var kjent. Damen forteller at når hun tok sin egen hånd mellom hunden og Bendriss' hånd, så var det glovarmt, enda hun holdt hendene langt unna hunden. Og da hun kom til spesialisten så så de ingen tegn på prolaps i det hele tatt, de sa hunden hadde aldri hatt det, den var frisk. Damen som eide hunden er forøvrig skeptiker.

Og Michael Winger har funnet flere savnede personer her i Norge, det burde alle ha fått med seg.

Ja, ja, ja, ja og ja. Man mener at de dikter opp alt sammen og at det meste fungere etter et manus (og ikke han avdøde Magnus).

Det du beskriver beviser ingenting overnaturlig. Hender er varme - holder du dem over ovnen så blir de enda varmere. Kanskje spesialisten ikke var så flink allikevel? Jeg mener ikke å punktere noe, tro på det den som vil, men jeg mener at alt er laget etter et manus og jeg kaller det en skrekk-serie. Det er nesten litt som en slags skrekk-film.

Det jeg lurer på er hvorfor de gidder å lage noe sånt, også lurer jeg på om pårørende sier seg enig i å stå frem på den måten?
Det må dem jo ha gjort, og da går jeg tilbake til tanken om at det er et manus og da dikter dem opp en haug med døde folk som løper rundt i skogen, ingen kan se dem, men hvis du denger på et par trommer og roper ut en spesiell låt så kan det hende man ser dem - i hvertfall så gjør TVN det.

Anonymkode: 4e009...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...