Gå til innhold

Blør i uke 5.


Celius89

Anbefalte innlegg

I noen dager nå har det komt litt brun utflod og idag kom det blod. Rant endel ut først og kommer litt enda. Har ikke noen smerter idag. Prøver å ringe legevakten da kk sa jeg måtte dit. Er skikkelig redd 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

24 minutter siden, Celius89 skrev:

I noen dager nå har det komt litt brun utflod og idag kom det blod. Rant endel ut først og kommer litt enda. Har ikke noen smerter idag. Prøver å ringe legevakten da kk sa jeg måtte dit. Er skikkelig redd 😞

 

Så ekkelt. Ring legevakten ja! Lykke til <3

Anonymkode: 863c4...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen smerter. Og blør ikke så veldig mye. Bruker et mellomstort truse innlegg. Har egentlig fått beskjed om å bare slappe av. Og blir det vondt og kommer mer blod så kan jeg reise på legevakten. Ellers så bestiller jeg time på mandag. Har ikke blødd med med mine 2 andre barn, men mange i familien har blødd uten å miste. Så får bare ha is i magen å slappe av så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går bedre nå. Drypper litt brunlig blod i do og litt i truseinnlegget. Men fortsatt ingen smerter eller sånn. Håper og krysser 😶 Jeg stresser sykt mye og bekymrer meg mye til vanlig. Så jeg gråt en god stund etter blodet kom idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blødninger i 6-7 uker.. nå er jeg i uke 21 å var på ultralyd forrige uke.. alt så fint ut 😊 krysser fingrene for deg!

Er det brunt blod eller kjempe rødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt småblødninger i uke 8 og nå i uke 11. Viser seg at jeg har en lavtliggende morkake som "gnisser" på mormunnen hvis jeg belaster meg for mye! Null sex og trening, og må mest sannsynlig avlyse turen til London i høstferien fordi det ikke anbefales å fly. MEN! Det er ikke noe farlig og en ganske vanlig årsak til blødninger i svangerskapet ;) Fikk påvist dette ved to ultralyder. Var helt sikker på at jeg hadde mista, men i magen ligger en liten sprellende babis, med verdens søteste lille nese <3 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtte, og bra det gikk fint med dere ❤️

Tok nettopp denne testen. Så regner med det er et dårlig tegn siden jeg egentlig skulle vært 5+4. En test skal ikke være så lys da..

 

image.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen i seg selv sier ikke så mye. Det eneste man egentlig får gjort så tidlig er å kontakte legekontoret for hcg måling med et par dagers mellomrom for å se om den stiger/synker. 

Anonymkode: f45cb...3da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Testen i seg selv sier ikke så mye. Det eneste man egentlig får gjort så tidlig er å kontakte legekontoret for hcg måling med et par dagers mellomrom for å se om den stiger/synker. 

Anonymkode: f45cb...3da

De ville ikke ta meg inn i går eller i dag. Bare om jeg fikk store smerter og masse blod. Noe jeg ikke har så langt. Så ska ringe i morgen tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 6 kan du ta en innvendig ultralyd - jeg fikk komme inn med en gang etter Jeg snakket med jordmor på helsestasjon å fikk henne til å hjelpe meg, å plutselig satt jeg på sykehuset. Da så de at blødningen kom fra livmorhalstappen. Så dette er jo en mulighet for deg du kan prøve! :biggrin: å enig med hun over ; den testen trenger ikke ha noe betydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Celius89 skrev:

De ville ikke ta meg inn i går eller i dag. Bare om jeg fikk store smerter og masse blod. Noe jeg ikke har så langt. Så ska ringe i morgen tidlig.

Jeg tror nok legevakten ofte bortprioriterer disse henvdelsene fordi det er så lite de kan få gjort med det.  I helgene er det mye folk fra før, og OM det skulle være en begynnende SA er dette som regel lite komplisert i uke 5 (medisinsk sett, kan være tøft mentalt likevel). Jeg har hatt blødninger som har vist seg å være helt ufarlige, og blødninger som var sa. Det er en påkjenning når man  ikke vet, men push på for hcg når du ringer legekontoret i morgen. Dersom den er stigende er det godt mulig du kan få henvisning til UL i uke 6-7 også. 

Anonymkode: f45cb...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bestilt en GU privat. Det koster ca 1000 kr, men da får du også noe hjelp. Min erfaring er at det offentlige ikke gjør så my så tidlig.

Anonymkode: 98e2e...cbc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp vært hos legen. Hun sjekket meg og sa at det var litt vanskelig å vurdere om cervix var åpen eller ikke. Men hun sa den så ikke så veldig åpen ut. Men blodet kommet derifra. Har ikke blødd noe mer enn litt brunt siden går kl 5-6 ca. Så fikk henvisning til UL. Har akkurat snakket med de. Ska levere henvisningen der i morgen. Men jeg hadde mensen sist 4.- august. Og da kom hun fram til 4 fullgåtte uker? Synst det var litt rart. For jeg testet positiv EL test med smilfjes 22,23 og 24 august. Det sa jeg også. Så får se. Håper de tar meg inn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Celius89 skrev:

Nettopp vært hos legen. Hun sjekket meg og sa at det var litt vanskelig å vurdere om cervix var åpen eller ikke. Men hun sa den så ikke så veldig åpen ut. Men blodet kommet derifra. Har ikke blødd noe mer enn litt brunt siden går kl 5-6 ca. Så fikk henvisning til UL. Har akkurat snakket med de. Ska levere henvisningen der i morgen. Men jeg hadde mensen sist 4.- august. Og da kom hun fram til 4 fullgåtte uker? Synst det var litt rart. For jeg testet positiv EL test med smilfjes 22,23 og 24 august. Det sa jeg også. Så får se. Håper de tar meg inn!

Det stemmer det legen sier. Hvis du ble gravid 22 (unnfangelse) f.eks er du på 4 fullgåtte uker akkurat i dag. 

Anonymkode: 02ba8...13b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde du va 2 uker ved unnfangelse jeg🤔  Når jeg skriver unnfangelse og den datoen på pampers får jeg 6 uker. Hmm. Jeg har jo også fått positiv test siden 6 september. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg vel skutt ... men er det nødvendig å dra til lege når det er blødninger så tidlig? Er ikke det å regne som en forsinket menstrasjon? Ja, jeg skjønner at det var en befruktning, men om den går til grunne så tidlig er det virkelig en abort å regne? 

Har selv hatt flere spontanaborter så jeg vet hvor vondt det er, men aldri så tidlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beregning av graviditet blir regnet ut fra første dag i siste mens, så her tok legen feil,. Du  er allerede 14 dager gravid den dagen du har eggløsning, så du har helt rett. Her er en terminkalkulator. http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/         

Jeg synes det er helt riktig å dra til legen selv om man er kort på veg. Ikke mist for å for å kunne stadfeste om alt er i orden, enten med HCG eller tidlig UL,  Det er også greit kunne registrere en evnt tidlig abort. Har selv hatt habituell abort ( 3 aborter etterhverandre), noe som gjør at man har krav  på utredning.

Lykke til.

Endret av Lana01
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lana01 skrev:

Beregning av graviditet blir regnet ut fra første dag i siste mens, så her tok legen feil,. Du  er allerede 14 dager gravid den dagen du har eggløsning, så du har helt rett. Her er en terminkalkulator. http://www.babyverden.no/Verktoy/Terminkalkulator/         

Jeg synes det er helt riktig å dra til legen selv om man er kort på veg. Ikke mist for å for å kunne stadfeste om alt er i orden, enten med HCG eller tidlig UL,  Det er også greit kunne registrere en evnt tidlig abort. Har selv hatt habituell abort ( 3 aborter etterhverandre), noe som gjør at man har krav  på utredning.

Lykke til.

Ja, sant? Ble veldig usikker etter jeg snakket med henne. Håper de klarer å regne riktig ut i morgen og at jeg får en time. Trenger å vite helt hva som skjer. Blir ganske stresset av å ikke vite når legen sier det kan gå begge veier. 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...