Gå til innhold

Kan noen anbefale meg en bil som passer for oss? Jeg har ikke peiling!


mjauritz

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Akay skrev:

Styr unna passat... mye feil. Avensis må du ikke finne på mellom 2006-2009. Hvertfall ikke diesel. De har et problem som gjør at du ofte må bytte motor(kjent feil).

Fransk kan jeg lite om og volvo har jeg null peiling på.

vil du ha en bil som er fantastisk å kjøre og har lite tull så ville jeg gått for en Audi A4 b8 stasjonsvogn(b8 kalles modell fra 2009 og opp. 

Du får en helt annen følelse av å kjøre dem kontra noe japansk vræl. Kjennes kvalitet ut kontra plastfølelsem i japanske biler. Beste understellet jeg har kjørt med og en knallgod bil. For mellom 200-250000 bør du finne noe mellom 2010-2012 tenker jeg. De er også meget tøffe å se på :) 

Jeg har en sånn selv og den går på 0.5-0.6 liter på mila med diesel. Kjører du mye korte turer vil jeg uansett ikke gått for diesel da turboene ikke liker småkjøring, men dette gjelder generelt alle dieselbiler.

Audi har vel litt for mye felles med WV, da blir det litt dumt å si at man bør styre unna Passat. Og om du leser et innlegg over så er det en bruker som har en 07mod som har gått 200.000km uten noe tull. Har selv en VW som ikke har vært noe tull med så langt.

Anonymkode: 5582b...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Audi har vel litt for mye felles med WV, da blir det litt dumt å si at man bør styre unna Passat. Og om du leser et innlegg over så er det en bruker som har en 07mod som har gått 200.000km uten noe tull. Har selv en VW som ikke har vært noe tull med så langt.

Anonymkode: 5582b...c38

Du kan ikke helt sammenligne kvaliteten på audi og vw. Audi er premium og bruker deler deretter. Hadde selv en 2006 passat som alt røk på mer eller mindre.. bare deler som normalt ikke ryker på biler. Kosta på den 95000 på 3 år og den var kjørt 140000 når jeg solgte den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volkswagenkonsernet generelt ville jeg ha unngått. Ja, Audi har deler etter det latterlige "premium"-begrepet: Og et koster deretter. Et registerreimskifte hos Audi er en meme for dårlig engineering. Det er hårreisende å anbefale et så dyrt merke til noen som egentlig bare vil ha en pålitelig bil.

Anonymkode: 12921...3a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Akay skrev:

Du kan ikke helt sammenligne kvaliteten på audi og vw. Audi er premium og bruker deler deretter. Hadde selv en 2006 passat som alt røk på mer eller mindre.. bare deler som normalt ikke ryker på biler. Kosta på den 95000 på 3 år og den var kjørt 140000 når jeg solgte den

Din erfaring gjenspeiler seg ikke av andre eiere her inne, inkludert meg selv.

Anonymkode: 5582b...c38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Din erfaring gjenspeiler seg ikke av andre eiere her inne, inkludert meg selv.

Anonymkode: 5582b...c38

Passaten ruster, dsg kassa er dårlig, svinghjulet er dårlig og ryker på de fleste, bremsecaliperene på de med elektrisk håndbrekk ryker så ofte at leverandørene av deler ikke klarer å skaffe nok deler til alle og de koster "bare" 5000.- pr stk. Låsekassene i bakdørene er en kjent feil.. ryker disse når barnesikringen står på må du ut med 10-15000 for å fikse det. Turboene er svært svake. Dieseldysene tetter seg. Dette er en reperasjon møller tar på seg i noen tilfeller. Dersom de ikke tar denm er det en reperasjon til 52000.- selv om de tar reperasjonen så var det likevel frustrerende å måtte taues til verksted pga en veldig kjent feil. Sensoren til dpf (dieselpartikkelfilteret) ryker på både touran og passat. Rattlåselektroniklen røk og førte til at det tok 10 minutt hver gang man skulle starte bilen... også en kjent feil til 7500.-

passaten var forøvrig helt grei når den virket... kjøp gjerne en men pass på å ha garanti i den perioden du eier den. Dvs under 5 år gammel. Google gjerne litt på passat 3c problemer så finner dere nok MYE. 

Anonymkode: e39e3...934

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har et ganske lavt budsjett, så jeg synes det er vanskelig å gi deg noen tips uten å få noen føringer på hvor langt den kan ha kjørt og hvor gammel den kan være. Det er klart du får flere valg jo lenger du strekker deg på begge disse punktene, men det har også noe for seg å kjøpe en bil som ikke er for gammel og godt brukt... Har dere tenkt noe på km-stand og alder?

Og si forresten gjerne fra hvis du kommer på hvilke merker mekanikeren deres har utelukket (eller anbefaler). Det letter jo også jobben ;)

Anonymkode: 84f07...faf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...