Gå til innhold

Hvorfor skal homofile gifte seg i kirken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

jepp. folk kan ikke gå i kirken mer om man skal følge alskens idiotiske regler som står i den boka. 

Anonymkode: f0880...cbc

 hehe. Står mye rart i den boken som ikke følges. 

 

- 2Mos 22,29 Førstefødte sønner skal ofres til Herren

...Den førstefødte av dine sønner skal du gi meg. 30 Det samme skal du gjøre med ditt storfe og småfe. Sju dager skal det være hos moren. Den åttende dagen skal du gi det til meg.

 

- 2Mos 22,2 Det er lov å drepe innbruddstyver før soloppgang

2 Blir en tyv grepet og slått i hjel mens han gjør innbrudd, skal det ikke regnes for drap. 3 Men skjer det etter at solen er gått opp, er det drap. En tyv skal gi full bot. Har han ingenting, skal han selges til vederlag for det han har stjålet. 4 Blir det stjålne dyret funnet hos ham, og det ennå er levende, skal han gi dobbelt vederlag, enten det er en okse, et esel eller en sau.

 

- 3Mos 12,3 Gutter skal omskjæres når de er åtte dager gamle

3 Den åttende dagen skal guttens forhud skjæres av.

 

- 3Mos 20,18 Dødsstraff for sex under menstruasjon

18 Den som ligger hos en kvinne som har menstruasjon, og har samleie med henne, han har avdekket hennes kilde, og hun har blottet sin blodkilde. De skal begge utryddes av sitt folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal ateister gifte seg i kirken?

Anonymkode: baea3...372

Hvorfor melder statskirken inn utmeldte uten deres samtykke eller vitende? Jeg brukte dette overtrampet riktig og stemte for at homofile skulle få gifte seg i kirken. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser du skalldyr? Går du med klær som er laget av to ulike stofftyper (f.eks. bomull og polyester)? Dersom du er mann, klipper du håret på sidene? Om du er dame, synes du det er greit at mannen din gjør det? Spiser du svinekjøtt? 

Dersom svaret er ja på noen av disse, har du ingenting du skulle sagt når det gjelder homofili og synd. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det mener ikke jeg. Greit nok at det finnes homofile prester, men da vil jeg kalle dem for hyklere. Den nye loven har gitt kirken RETT til å vie homofile, men ikke en PLIKT til å gjøre det. Hvorfor skal de på død og liv gifte seg i kirken, kan noen svare meg på det? Alle er jo så veldig imot barnedåp fordi det er kristen tradisjon? Eneste veien til frelse er gjennom Jesus, og da skal man ikke bevisst leve i synd. Homofile som vies i kirken ser jeg på som at de får "velsignelse" til å fortsette i denne synden. Og det er i mine øyne galt 

Anonymkode: eba23...d18

Forsåvidt enig med deg, kan ikke forstå hvorfor man vil gifte seg I huset til en som misliker deg så sterkt, eller jobbe for ham som prest for den saks skyld. Men jeg forstår heller ikke religiøs logikk jeg da.

Du for eksempel som tydeligvis er Kristen , er du ikke redd? Redd for å dø?

Personlig har jeg brytt alle guds bud og begått alle dødssyndene (vet at det er for katolikker mest men det star jo I boka da...) untatt drap eller slå I hjel.....det har også alle kristne jeg kjenner, sikkert du også? er du ikke redd lurer jeg på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pautina skrev:

Personlig har jeg brytt alle guds bud og begått alle dødssyndene (vet at det er for katolikker mest men det star jo I boka da...) untatt drap eller slå I hjel.....det har også alle kristne jeg kjenner, sikkert du også? er du ikke redd lurer jeg på?

PS... Katolikker er kristne. Du tenker kanskje jødedommen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er kristne, kan dere ikke forstå at det finnes flere homofile som er kristne også? Som sannsynligvis har vokst opp i svært kristne miljøer. Da er det vel naturlig at de vil gifte seg i kirken. Hvorfor er synden om homofili verre enn andre synder som alle kristne gjør seg skyldige i? Kan det være at det handler om en viss opphengthet i seksuelle synder? 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som blir sint på en annen, skal for domstolen, og den som sier til en annen: Din dumrian, skal stilles for Det høye råd, og den som sier: Din ugudelige narr, skal være skyldig til helvetes ild.
Matt 5, 21-22

 

siden du kun følger nye testamentet TS. hva med dette da? har du aldri sagt at noen er dumme? eller at de oppfører seg udugelig?

Anonymkode: f0880...cbc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Illuminatum skrev:

PS... Katolikker er kristne. Du tenker kanskje jødedommen?

Javisst, bare antok at den jeg svarte var protestant siden det er mest vanlig for nordmenn, det er fortsatt samme gud, men det er da katolikkene som er opptatt av dødssyndene?  Mitt spørsmål var om de ikke er litt bekymret for dommen når de har brutt det aller meste av hans bud. Dødssyndene ekskluderer deg jo fra paradis selv om du tror på jesus aldri så mye. Protestantene har vel bestemt at de ikke tror det, men tebk om katolikkene har rett?

jeg synes jo bare det er festlig underholdning, men om jeg var Kristen hadde jeg vært redd, tenk om gud mente det med dødssyndene da, da ligger jeg dårlig an.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pautina skrev:

Forsåvidt enig med deg, kan ikke forstå hvorfor man vil gifte seg I huset til en som misliker deg så sterkt, eller jobbe for ham som prest for den saks skyld. Men jeg forstår heller ikke religiøs logikk jeg da.

Du for eksempel som tydeligvis er Kristen , er du ikke redd? Redd for å dø?

Personlig har jeg brytt alle guds bud og begått alle dødssyndene (vet at det er for katolikker mest men det star jo I boka da...) untatt drap eller slå I hjel.....det har også alle kristne jeg kjenner, sikkert du også? er du ikke redd lurer jeg på?

Jeg er slett ikke redd for å dø, men det er fordi jeg er frelst i Jesu navn. Jesus har tatt straffen min når han døde på korset for at den som tror på han, ikke skal gå fortapt men ha evig liv. Jeg har også syndet, så jeg er ikke noe bedre enn homofile som praktiserer et homofilt samliv. Men jeg lever ikke lengre bevisst i synd. Jeg prøver så godt jeg kan å vende meg vekk fra syndene mine, og be Jesus om tilgivelse. Og igjen: homofile som gifter seg vender seg ikke bort fra synden, men fortsetter bevisst å leve i et homofilt samliv. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er slett ikke redd for å dø, men det er fordi jeg er frelst i Jesu navn. Jesus har tatt straffen min når han døde på korset for at den som tror på han, ikke skal gå fortapt men ha evig liv. Jeg har også syndet, så jeg er ikke noe bedre enn homofile som praktiserer et homofilt samliv. Men jeg lever ikke lengre bevisst i synd. Jeg prøver så godt jeg kan å vende meg vekk fra syndene mine, og be Jesus om tilgivelse. Og igjen: homofile som gifter seg vender seg ikke bort fra synden, men fortsetter bevisst å leve i et homofilt samliv. 

Anonymkode: eba23...d18

Du er ikke bekymret for dødssyndene altså, de skal jo liksom trumfe Jesus offer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Dere som er kristne, kan dere ikke forstå at det finnes flere homofile som er kristne også? Som sannsynligvis har vokst opp i svært kristne miljøer. Da er det vel naturlig at de vil gifte seg i kirken. Hvorfor er synden om homofili verre enn andre synder som alle kristne gjør seg skyldige i? Kan det være at det handler om en viss opphengthet i seksuelle synder? 

Forklaringen er enkel. Lyver du, kan du vende deg vekk fra synden ved å slutte å lyve. Stjeler du, kan du slutte å stjele. Har du drept noen, ta din straff og aldri gjør det igjen. Har du sex før ekteskapet? Gift deg. Men homofile derimot vender seg ikke bort fra synden dersom de gifter seg, og lever i et samliv som strider mot Guds vilje. Og det Gud har skapt ekteskapet til å være. Mellom mann og kvinne. Og det syns jeg er feil at kirken skal være med på å velsigne. Homofile som kaller seg kristne er det ikke fullt ut, fordi de bevisst fortsetter å leve i synd. Jesus sa til ekteskapsbryteren: heller ikke jeg fordømmer deg! Gå, og synd ikke mer. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører mye om at vi skal elske og akseptere alt og alle for tida, men skal vi som kristne virkelig akseptere og støtte det som er synd? Skal vi akseptere og elske de tingene Jesus hang på korset for? 

Å hate noe er ikke en synd. Elsker du noe, hater du da ikke det som ødelegger det du elsker?
Selv om hat kan være/og er et problem, tror jeg likegyldigheten vi ser i dag er et mye større problem. Det at vi ikke bryr oss.

Problemet vårt som mennesker, enten heterofil, homofil, eller andre filer, er at vi er syndere som fortjener Guds dom og vrede. I sin nåde valgte Gud likevel å frelse hver den som vender om og tror på Jesus Kristus. Ikke fordi han elsker oss slik vi er, men fordi han elsker oss på tross av hvordan vi er. Vi er kalt til å vende om fra synd og følge Ham

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forklaringen er enkel. Lyver du, kan du vende deg vekk fra synden ved å slutte å lyve. Stjeler du, kan du slutte å stjele. Har du drept noen, ta din straff og aldri gjør det igjen. Har du sex før ekteskapet? Gift deg. Men homofile derimot vender seg ikke bort fra synden dersom de gifter seg, og lever i et samliv som strider mot Guds vilje. Og det Gud har skapt ekteskapet til å være. Mellom mann og kvinne. Og det syns jeg er feil at kirken skal være med på å velsigne. Homofile som kaller seg kristne er det ikke fullt ut, fordi de bevisst fortsetter å leve i synd. Jesus sa til ekteskapsbryteren: heller ikke jeg fordømmer deg! Gå, og synd ikke mer. 

Anonymkode: eba23...d18

Men er det ikke noen grunn til å sette spørsmålstegn ved at det skal være synd for homofile som elsker hverandre å gifte seg? Det strider jo mot kjærlighetsbudskapet til Jesus. Mye har blitt forandret av tolkninger og doktriner i kristendommen på 2000 år, hvorfor holde så hardt på nettopp at det er synd med homofili når det er åpenbart diskriminerende? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det mener ikke jeg. Greit nok at det finnes homofile prester, men da vil jeg kalle dem for hyklere. Den nye loven har gitt kirken RETT til å vie homofile, men ikke en PLIKT til å gjøre det. Hvorfor skal de på død og liv gifte seg i kirken, kan noen svare meg på det? Alle er jo så veldig imot barnedåp fordi det er kristen tradisjon? Eneste veien til frelse er gjennom Jesus, og da skal man ikke bevisst leve i synd. Homofile som vies i kirken ser jeg på som at de får "velsignelse" til å fortsette i denne synden. Og det er i mine øyne galt 

Anonymkode: eba23...d18

Stakkars deg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hører mye om at vi skal elske og akseptere alt og alle for tida, men skal vi som kristne virkelig akseptere og støtte det som er synd? Skal vi akseptere og elske de tingene Jesus hang på korset for? 

Å hate noe er ikke en synd. Elsker du noe, hater du da ikke det som ødelegger det du elsker?
Selv om hat kan være/og er et problem, tror jeg likegyldigheten vi ser i dag er et mye større problem. Det at vi ikke bryr oss.

Problemet vårt som mennesker, enten heterofil, homofil, eller andre filer, er at vi er syndere som fortjener Guds dom og vrede. I sin nåde valgte Gud likevel å frelse hver den som vender om og tror på Jesus Kristus. Ikke fordi han elsker oss slik vi er, men fordi han elsker oss på tross av hvordan vi er. Vi er kalt til å vende om fra synd og følge Ham

Anonymkode: eba23...d18

Men er det opp til dere å dømme? Kan dere ikke bare la det være opp til Gud da? Det er jo ikke dere som skal gjøre opp regnskap på vegne av andre den dagen dere dør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Magnifiq skrev:

Men er det opp til dere å dømme? Kan dere ikke bare la det være opp til Gud da? Det er jo ikke dere som skal gjøre opp regnskap på vegne av andre den dagen dere dør..

Det er ikke min, eller noen andre menneskers oppgave å dømme andre mennesker eller levende vesner, det er helt sant. Men som kristen i dette samfunnet som er så uvitende, så føler jeg at jeg må bidra med det jeg kan, pg det er å formidle Guds ord. Kirken er Guds hus, men det er i ferd med å bli menneskets hus og det er galt. Hvis Jesus hadde vitnet en homofil vielse i kirken er jeg ganske sikker på at han hadde reagert på samme måte som han gjorde da han ankom tempelet i Jerusalem som var blitt gjort til et marked fremfor å være Guds hus, som det opprinnelig ble bygget for å være. Jesus kalte autoritetene for hyklere, fordi de ikke adlød Guds vilje, og hele meningen med tempelet. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å vie homofile i kirka er sidestilt med blasfemi.

Anonymkode: 11140...5ad

Nettopp 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil nå heller si at de kristne som mener homofili ikke er en synd er hyklere. Det er de som velger et bilde av gud som stemmer med egne verdier, og de overser det som ikke stemmer overens. Som for eks at homofili er synd, stening osv

Norsk kultur = homofili er helt ok

kristendom = homofili er synd

Kast kristne ut av Norge, de forpester kulturen vår

Anonymkode: c8868...b17

Norge er pr definisjon kristent. Hvorfor forlater ikke du Norge? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Din religion, sier ikke noe om hvem du er.

 Din oppførsel (og dine synspunkter) derimot....

Anonymkode: 04068...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...