Gå til innhold

Hvorfor skal homofile gifte seg i kirken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er noe jeg aldri har og aldri kommer til å forstå. Jeg er selvsagt kristen selv, og jeg mener at et ekteskap etter Guds vilje skal være mellom mann og kvinne. Gud skapte Adam og Eva, ikke Adam og Even. Som de fleste vet så er homofili, eller "menn som ligger med menn" en synd ifølge bibelen. Gud elsker alle verdens mennesker, og vi er alle syndere. Så hvorfor er homofili så mye verre enn en løgn er det kanskje mange som tenker. Alle synder er like store. Gud elsker syndere, men ikke synd.

noen vil kanskje dra frem dette med at mennesker som har sex før ekteskapet gifter seg i kirken, og at de er like mye syndere som homofile. Forskjellen på å kirkelig vie et heterofilt par som har hatt sex før ekteskapet, og et homofilt par er det at: det heterofile paret vender seg vekk fra synden i det øyeblikket de inngår ekteskap. Det homofile paret kommer til å leve videre i synd. Derfor syns jeg det er feil at kirken og presten skal være med på å hedre homofili, ved å vie dem i Guds hus, hvor Guds ord praktiseres. For all del, å gifte seg er en menneskerett. Men det er ikke en menneskerett å gifte seg i kirken. Jeg mener at homofile kan gifte seg borgerlig. 

Det er egentlig det samme som at jeg synes det er feil at ateister gifter seg kirkelig pga tradisjon. Man står faktisk der og gir hverandre et løfte foran Gud, og hvordan skal ateister kunne gjøre det dersom de tror det ikke finnes noen Gud? 

Også barnedåp, som praktiseres av tradisjon, og ikke av kristne verdier. 

Får helt sikkert mye hat for denne tråden, men det er min mening. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger du alle regler som står i biblen, eller eer en del av kristen tradisjon? Det gjør ikke jeg. Hvem er jeg som skal bestemme hvilke regler vi kan bryte og hvilek som ikke kan brytes for å få lov til å gidte seg i kirken.

Anonymkode: cebc9...b50

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom vi skal tillate at kristendommen går imot norsk kultur og verdier, så må vi også tillate at andre religioner som islam gjør det. Det betyr sharia regler og kaos i Norge. Nei takk

Anonymkode: c8868...b17

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er nå enda sånn at kirken i Norge drar mange fordeler at kirken ikke har meldt seg ut av statskirken, men da også må ta konsekvensene av at demokratiske prinsipper må gjelde. 

Vil dere ha penger fra fellesskapet, må alle, uansett legning få muligheten til å bruke disse institusjonene. Homofile betaler også skatt, og vil de gifte seg i kirken så er det personlig valg du og andre moralister ikke har noe med. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hører du på alle andre regler i bibelen å? 

Anonymkode: f0880...cbc

Dette har ingenting med meg å gjøre. Det har noe med at kirken er Guds hus, og hans ord skal praktiseres der. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hyklere sånne som deg, velger ut fine ting man kan følge. Som er en brøkdel av boka og religionen, det samme som ekstremistene under Islam gjør. Velger ut seksjoner og fremmer dette som en helhet for å fremme egen agenda og sitt eget hat.

Igjen...hykler.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom vi skal tillate at kristendommen går imot norsk kultur og verdier, så må vi også tillate at andre religioner som islam gjør det. Det betyr sharia regler og kaos i Norge. Nei takk

Anonymkode: c8868...b17

Hvordan kan kristendommen gå MOT norsk kultur og verdier, når kirken er Guds hus? Det er en grunn til at de fleste prester ikke ønsker å vie homofile, fordi det strider mot Guds vilje som SKAL praktiseres i kirken. Ingen kan si noe på at homofile kan gifte seg borgerlig. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tru du var født for flere hundre år siden.

Homofile har da like stor rett til å få gifte seg i kirken som alle andre. Det finnes jo til og med homofile prester.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette har ingenting med meg å gjøre. Det har noe med at kirken er Guds hus, og hans ord skal praktiseres der. 

Anonymkode: eba23...d18

Selvsagt har det noe med deg å gjøre, så lenge du mener det som står i bibelen er en sannhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1Mos 3,16 Herren mener at menn skal råde over kvinner

 

3Mos 13,40 Skallede menn med uslett i hodebunnen skal rope "Uren, uren!"

 

5Mos 13,6 Dødsstraff ved steining for å dyrke andre guder

 

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

 

5Mos 22,11 Du skal ikke gå i klær som er vevd av to slags stoff

 

5Mos 22,23 Dødsstraff for kvinner som blir voldtatt i byer

 

Å dette er bare en brøkdel av bibelens regler.  De følges ikke, da følges ikke regelen om homofile heller. 

Anonymkode: f0880...cbc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg tørr å påstå at folk går med klær av to slags stoff i kirken, det er garrantert voldtektsofre i kirken, hvor mange sønner blir vel ikke tvingt med i kirken (trass)? 

Anonymkode: f0880...cbc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, EvaLena skrev:

Skulle tru du var født for flere hundre år siden.

Homofile har da like stor rett til å få gifte seg i kirken som alle andre. Det finnes jo til og med homofile prester.

Vel, det mener ikke jeg. Greit nok at det finnes homofile prester, men da vil jeg kalle dem for hyklere. Den nye loven har gitt kirken RETT til å vie homofile, men ikke en PLIKT til å gjøre det. Hvorfor skal de på død og liv gifte seg i kirken, kan noen svare meg på det? Alle er jo så veldig imot barnedåp fordi det er kristen tradisjon? Eneste veien til frelse er gjennom Jesus, og da skal man ikke bevisst leve i synd. Homofile som vies i kirken ser jeg på som at de får "velsignelse" til å fortsette i denne synden. Og det er i mine øyne galt 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vel, det mener ikke jeg. Greit nok at det finnes homofile prester, men da vil jeg kalle dem for hyklere. Den nye loven har gitt kirken RETT til å vie homofile, men ikke en PLIKT til å gjøre det. Hvorfor skal de på død og liv gifte seg i kirken, kan noen svare meg på det? Alle er jo så veldig imot barnedåp fordi det er kristen tradisjon? Eneste veien til frelse er gjennom Jesus, og da skal man ikke bevisst leve i synd. Homofile som vies i kirken ser jeg på som at de får "velsignelse" til å fortsette i denne synden. Og det er i mine øyne galt 

Anonymkode: eba23...d18

Følg alle andre regler så skal jeg høre på deg. Hykler 

Anonymkode: f0880...cbc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1Mos 3,16 Herren mener at menn skal råde over kvinner

3Mos 13,40 Skallede menn med uslett i hodebunnen skal rope "Uren, uren!"

5Mos 13,6 Dødsstraff ved steining for å dyrke andre guder

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

5Mos 22,11 Du skal ikke gå i klær som er vevd av to slags stoff

5Mos 22,23 Dødsstraff for kvinner som blir voldtatt i byer

Å dette er bare en brøkdel av bibelens regler.  De følges ikke, da følges ikke regelen om homofile heller. 

Anonymkode: f0880...cbc

 

for å ikke snakke om ;

2Mos 21,7 Regler for salg av sine døtre som slaver

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

1Mos 17,10 Alle menn og gutter skal omskjæres

Jes 66,17 De som spiser svinekjøtt skal gå til grunne

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Magnifiq skrev:

 

 

for å ikke snakke om ;

2Mos 21,7 Regler for salg av sine døtre som slaver

5Mos 21,18 Trassige sønner skal steines ihjel

1Mos 17,10 Alle menn og gutter skal omskjæres

Jes 66,17 De som spiser svinekjøtt skal gå til grunne

 

jepp. folk kan ikke gå i kirken mer om man skal følge alskens idiotiske regler som står i den boka. 

Anonymkode: f0880...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Bolthorn skrev:

Hyklere sånne som deg, velger ut fine ting man kan følge. Som er en brøkdel av boka og religionen, det samme som ekstremistene under Islam gjør. Velger ut seksjoner og fremmer dette som en helhet for å fremme egen agenda og sitt eget hat.

Igjen...hykler.

Jeg vil nå heller si at de kristne som mener homofili ikke er en synd er hyklere. Det er de som velger et bilde av gud som stemmer med egne verdier, og de overser det som ikke stemmer overens. Som for eks at homofili er synd, stening osv

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan kristendommen gå MOT norsk kultur og verdier, når kirken er Guds hus? Det er en grunn til at de fleste prester ikke ønsker å vie homofile, fordi det strider mot Guds vilje som SKAL praktiseres i kirken. Ingen kan si noe på at homofile kan gifte seg borgerlig. 

Anonymkode: eba23...d18

Norsk kultur = homofili er helt ok

kristendom = homofili er synd

Kast kristne ut av Norge, de forpester kulturen vår

Anonymkode: c8868...b17

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, jeg ser reglene dere graver frem her. La meg minne dere på at kirken tilhører kristendom, og ikke jødedom. Kristendommen følger i hovedsak det nye testamentet. Mosebøkene er helt klart de første bøkene i det gamle testamentet så dette er irrelevant. Syndere skal lenger ikke straffes fordi vi kan rettferdiggjøres gjennom Jesus. Som igjen krever at vi må vende oss bort fra synden. 

Anonymkode: eba23...d18

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...