Gå til innhold

Alle gode ting er 4?


tr.heimspia83

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, miore skrev:

Så godt at alle prøvene var fine og hcg stiger som den skal :nordvesta:

Jah :ninuskapus:

Håper virkelig at det vedvarer. Sitter på jobb å drømmer meg litt bort her.... Er 12 uker ish i påska, så tenkte at det ville være gøy å ta med fingermaling på hytta. Slik at etter at jr og besteforeldrene får vite nyheten så kan jr lage håndavtrykk på magen slik at det blir et offisielt bilde for å dele nyheten :rodmer:

Hadde ikke DET vært gøy da?

Så nå må bare lille vennen der inne gro seg stor og sterk 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tr.heimspia83 skrev:

Jah :ninuskapus:

Håper virkelig at det vedvarer. Sitter på jobb å drømmer meg litt bort her.... Er 12 uker ish i påska, så tenkte at det ville være gøy å ta med fingermaling på hytta. Slik at etter at jr og besteforeldrene får vite nyheten så kan jr lage håndavtrykk på magen slik at det blir et offisielt bilde for å dele nyheten :rodmer:

Hadde ikke DET vært gøy da?

Så nå må bare lille vennen der inne gro seg stor og sterk 😉

Det hørtes veldig koselig ut :) Om alt går bra er jeg ca 10 uker på vei i påska, klarer ikke å bestemme meg for om vi skal fortelle det da (mens vi er med familien) eller om vi skal vente! Jeg hater å være center of attention (type gruet meg til mitt eget bryllup) så mye taler for å vente - men hvis jeg blir like kvalm som sost blir det vanskelig å skjule på en liten hytte ;)

var du kvalm sist gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, miore skrev:

Det hørtes veldig koselig ut :) Om alt går bra er jeg ca 10 uker på vei i påska, klarer ikke å bestemme meg for om vi skal fortelle det da (mens vi er med familien) eller om vi skal vente! Jeg hater å være center of attention (type gruet meg til mitt eget bryllup) så mye taler for å vente - men hvis jeg blir like kvalm som sost blir det vanskelig å skjule på en liten hytte ;)

var du kvalm sist gang?

10 uker i påska? Trodde at du var enten like langt som meg på vei eller i allefall helt nesten? 
Har ikke finregnet på det jeg da :fnise: 

Nei var aldri kvalm sist eller hadde noen tegn utenom litt murringer og ømme pupper. Husker jeg ble skikkelig bekymret når puppene sluttet å være vonde en periode :ohmy: Det var jo de eneste tegnene jeg hadde.... 

Hittil er det også veldig lite. Litt sånn stinn følelse i magen, små murringer i ny og ne og tunge pupper. Ikke verken hormonell, kvalm eller merket noe særlig på matlysten. Har veldig lyst på mat på dagtid og spiser godt da, men mister litt apetitten på ettermiddagene. Da spiser jeg på "tvang" i grunn :fnise:

Eneste jeg merker er at jeg vanligvis har pleid å bli stappmett av 1 knekkebrød, mens nå spiser jeg 1.5 liksom... Og det er i grunn HELT innenfor normalen til enhver annen person i verden gitt  :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tullekroppen :bond: 

Fant senga rundt 1 i natt, og sovnet aldri skikkelig. Først for varmt, aldri noen god stilling, og søvnen kom liksom aldri. Lys våken kl 06.30 :tellesauer: 

Ganske ulurt siden jeg skal på kveldsvakt enda en kveld gitt! 
Får heldigvis sovet 2-3 timer midt på dagen i dag, men det veier litt dårlig opp for en natt uten! 

Rare kroppen! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jo i motsetning til de fleste andre nøyaktig når det egget ble befruktet :ler: Jeg er 10 uker på vei 10. april, og det er vel mandagen i påskeuken tror jeg!

Det er så irriterende de gangene man er kjempetrøtt men ikke får sove likevel! Jeg hadde det sånn en del rundt 8-10 dpo - for mye å tenke på ;) Håper de timene midt på dagen blir kvalitetssøvn, i alle fall :) Er du flink til å sove "på kommando" siden du har både tidlige og sene vakter litt om hverandre? Det blir jo nesten litt skiftarbeid-aktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

:hoppendeglad: Hei!

Ja det ble ikke helt planlagt, likevel for planlegging :bolledeig:

Bra du har termin først, for da kan du føre vei og jeg kan dilte etter :plystre:

Typisk det! Vi hadde også sett for oss vår-/sommerbaby og var skjønt enige om at det var viktig å planlegge sånn at det ble som vi hadde tenkt. Men nå har vi slått oss til ro med at senhøstbaby blir fint det også :) Hihi, jadda, jeg tar på meg oppdraget som veivisende førstegangsfødende jeg! :fnise:

Håper legekontoret er samarbeidsvillig i dag! :)

 

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, miore skrev:

Er du flink til å sove "på kommando" siden du har både tidlige og sene vakter litt om hverandre? Det blir jo nesten litt skiftarbeid-aktig?

Nei egentlig ikke :tongue: Men etter at hormonene begynte å jobbe litt ekstra i kroppen har det plutselig blitt greit med en dupp på dagtid likevel :vetikke:

Kunne sovet 3-4 timer, men ble bare 2. Kjennes godt ut likevel :phaedra:

Leverte minien i barnehagen rundt 11, så han får en kortere dag og rolig oppstart igjen etter å ha vært hjemme i 1 1/2 uke med feber og hoste. Var så ivrig i dag, MÅTTE ha med skiene! Som sagt som gjort :sol: 
Var litt både-og å komme tilbake i bh, for en gutt som minien ikke kommer helt overens med (og elsker minien, dog ikke gjensidig) var bare SÅÅÅ glad for å ha han tilbake! Skulle stryke han på kinnet og prøve å gi klem osv. Minien vred seg som en ål for å slippe unna, og til slutt måtte jeg fysisk gi beskjed om at nå måtte mini få komme inn først så kunne de leke senere. Det var stoooore dådyrøyne på minien når jeg dro, han stod halvveis ihjelklemt og meget ubekvem tilbake :wink: Livet er tøft! Enn å bli så høyt elsket da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FruN skrev:

:vinke: 

Søvn, ja.. det er noe fine greier.. :Gjesp: 

Ja i grunn :klo: 
Tror kroppen jobber på høygir og vil ikke slippe helt for å slappe av. Litt sånn som det er om man trener litt for hardt og kroppen "vibrerer" og man ikke får skikkelig hvile etterpå? 

5 timer siden, OffTheBlock skrev:

Typisk det! Vi hadde også sett for oss vår-/sommerbaby og var skjønt enige om at det var viktig å planlegge sånn at det ble som vi hadde tenkt. Men nå har vi slått oss til ro med at senhøstbaby blir fint det også :) Hihi, jadda, jeg tar på meg oppdraget som veivisende førstegangsfødende jeg! :fnise:

Håper legekontoret er samarbeidsvillig i dag!

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

Oh no! 

Den sjenerte personen "vil ikke være til bry og mase" dukket opp i dag :sjenert:
Såååå, det ble ingen legetime i dag! 
Egentlig greit også, for minien ble levert sent i bh og jeg trengte søvn :blush: 
Skal få til en time neste uke dersom legen min ikke er på jobb på fredagen når jeg har fridag på jobben.... 

Måtte lese meg opp litt og finne veiledningsrutinene til sykehusene i forhold til slankeopererte også i dag før jeg har noe å "vise til" på en måte... :pasha:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må virkelig lære meg å ikke "jinkse" ting 😑

Var så glad i går for at jeg ikke er blitt oppblåst og fått antydning til mage. Altså tenkte jeg at jeg fint klarer å skjule dette en god stund.

Jadda 😣

Våknet i dag oppblåst og stinn i magen... tok på en bukse i str større i dag og den passet 😯

Jævlor! Tydelig at magen er mere urolig i dag 😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner følelsen! I går var jeg som en ballong, enorm og sprekkeferdig! Vondt gjorde det og.. Litt oppblåst i dag og, men ikke fullt så ille. Nei, får vel bare kutte ut kullsyre og se hvordan det går :) 

Akkurat ift søvnen (eller mangel på/forstyrrelser av..) her er det to ting som spesielt vekker meg. Gubben, når han legger seg (vi har litt forskjøvet døgnrytme) og at jeg må på do. Det hender det sammenfaller, men ofte ikke. Og når jeg da våkner i 6-tiden og må på do, da våkner lillemor og skal opp, uansett omvi begge hadde hatt godt av mer søvn eller ei.. Legger meg ikke voldsomt seint heller, men de siste nettene har vært ganske urolige, så jeg virkelig ikke skal få den søvnen jeg trenger.. Tror det blir tidlig kvelden i dag. Gjør et forsøk ihvertfall :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for litt søvn! :yvonne:

Hadde en pause på 1 1/2 time midt på kvelden i går, så da gikk jeg like gjerne 1 times tur. Helt feil skotøy, så litt ømme ben etterpå. Samt at jeg droppet den siste kaffekoppen etter 21 :pasha: 
Var rimelig trøtt når jeg kjørte hjemover og traff senga rundt 1. 
Sovnet og våknet når sambo skulle stå opp kl 6! Duppet til enda en gang og våknet av et vindkast 40 min senere! 
Er full storm her, så hele huset er kaldt og det rister godt i veggene! 

Deilig med noen timer på øyet :laugh:

Skal levere minien i bh etter hvert, så kanskje jeg får en liten time ekstra på øyet igjen også :nori: Oppstart på jobb kl 13 i dag, så det er mulig :fnise:

Lille ømme magen er seg selv lik. Øm og murrete. Det stikker og strekker og jobbes godt der nede   :edie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, tr.heimspia83 skrev:

Den sjenerte personen "vil ikke være til bry og mase" dukket opp i dag :sjenert:
Såååå, det ble ingen legetime i dag! 
Egentlig greit også, for minien ble levert sent i bh og jeg trengte søvn :blush: 
Skal få til en time neste uke dersom legen min ikke er på jobb på fredagen når jeg har fridag på jobben.... 

Måtte lese meg opp litt og finne veiledningsrutinene til sykehusene i forhold til slankeopererte også i dag før jeg har noe å "vise til" på en måte... :pasha:

Hehe, den der kjenner jeg meg igjen i. Innimellom er det sånne dager hvor man ikke vil pålegge noen i helsevesenet å gjøre jobben sin.

Håper du får god hjelp når du bestemmer deg for å kreve deg litt - men det er sikkert ikke så dumt å stille litt forberedt. Da jeg var hos legen og spurte han om høydose folat (som all ny forskning anbefaler for gravide kvinner med min "produksjonsfeil") så han bare på meg som et spørsmåltegn og sa at gener er gener, og all folat i hele verden kan ikke avhjelpe dem.:vetikke: Ikke så greit for fastlegene å være oppdatert på alle anbefalinger, sikkert. :) 

Håper du har en fin dag!

Hilsen Mrs W :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kroppen min driver å ekperimenterer med form/humør og slikt :bond: 

Snoooodig dag i går! 
Våknet kjempetrøtt. Leverte i barnehagen. La meg til å sove i 1 1/2 time. Våknet kjempeuthvilt og dro på jobb. Kroppen seig og øm på jobb, som å gå i sirup. Ingen matlyst. Så masse energi etter lunsj, restulterte i å danse i 20 minutter i en pause :sjenert: (skylder på så mange gøyale sanger på radioen). Etter en times tid fullstendig blodsukkerfall og kjempesvimmel. Ble sittende å spinne i 10 minutter. Spiste litt mat og det stabiliserte seg igjen. Så resten av arbeidsdagen var finfin og godt humør igjen. Hjem rett før sengetid lys våken. La meg 22.30 og ble liggende våken i 2 timer. Sov i 2 timer og ligget å bare halvsovet/peset/hatt hetetokter frem til 6.20 når jeg måtte opp for en ny dag :huh:

Hva som skjer i dag, det blir spennende :fnise: 
Var en helt rar følelse hvor tung kroppen var i går. Sånn "vil ikke noe"-form. Vondt å gå, vondt å sitte, ømt å røre seg. Og plutselig var det borte og det var godt å danse liksom :vetikke:

 

Murrer godt i magen, og brystvortene er typ overfølsom. Ellers ingen andre symptomer..... 

Snakket med legekontoret i går, og legen min tar i mot pasienter på fredagen også, så da blir det legetime i morgen :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor langt på vei er det du er nå? Jeg merker at kondisen allerede har blitt dårligere :sjokkbla: Det er nesten utrolig hvor raskt det skjer. Plutselig løper jeg 1 km/h senere enn vanlig og blir andpusten av å gå opp trappene på jobb :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, miore skrev:

Hvor langt på vei er det du er nå? Jeg merker at kondisen allerede har blitt dårligere :sjokkbla: Det er nesten utrolig hvor raskt det skjer. Plutselig løper jeg 1 km/h senere enn vanlig og blir andpusten av å gå opp trappene på jobb :ler: 

Er bare 5 + 6 i dag 🤔

Ohey hvor dette skal gå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 + 0 i dag  :yvonne: 

Synes ikke tiden går veldig fort akkurat  :sjenert:
Kom innom ei liste som @Ruccula hadde lagt ut i dagboken til noen andre, og synes å huske at abortrisikoen er nede på 8.4 % nå...? 
(på denne siden http://spacefem.com/pregnant/mc.php?m=18&d=04&y=16:huh: 

DET er gode nyheter det! :Nikke:

I dag er #2 stor som en blåbær! 

Har hale og små knopper til øyne. Denne uken vil ryggraden lukke seg og armer og ben vil begynne sin utvikling. 
Rart hvor fort h*n vokser gitt :Nikke:

 

Hoppet på vekten i dag og 3 kg opp faktisk :hakeslepp: Whaaaaat?!?!? 

Vet jo at det er i vann, men likevel da!!! 
Jeg drikker kjempemye for tiden, men tisser veldig lite. Det tyder nok på at kroppen er "tørst" og driver å samler vann! 
Men jeg må nok være påpasselig med kostholdet! 
Hittil spiser jeg helt sikkert for mye salt mat. Salt mat er en liten "synd" jeg har :rolleyes: Elsker f.eks grønnsakssuppe med ekstra buljong oppi til lunsj.... Men masse couscous sammen for å mette godt! 

Deilig med fridag i dag :hoppendeglad: Minien blir hjemme med meg halve dagen, og sendes av gårde til bh når jeg får legetimen ;)

Så er det litt handling på listen og den deilig hårvask! Har så langt hår at jeg ikke dusjer på kveldene (jo dusjer, men vasker ikke hår), så det er litt sånn dag-aktivitet slik at det rekker å tørke før kvelden :lol: 
Da rekker jeg sikkert både litt hårkur og kanskje en farge-balskam i samme slengen også?! :nori:

Endret av tr.heimspia83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 6 uker! :yvonne: Nyt fridagen din, det blir nok godt!

Kjenner igjen det med å måtte dusje på dagtid:fnise: Jeg hadde langt hår før, men klippet av 40 cm for et år siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 6 og fridag! Høres ut som en perfekt kombo! :nordvesta:

Skulle veie meg i dag når jeg stod opp, men glemte av det. Ganske sikker på at vekten har gått opp siden sist uke. Buksa jeg har på meg nå sitter i alle fall strammere.. :fnise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...