Gå til innhold

Det er for lett å ta abort!


TinaChristina

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er abortmotstander, og ja, det er for lett å ta abort. Egentlig burde det blitt forbudt, at folk føler behov for å ta abort er en konsekvens av det forferdelige samfunnet vi lever i.

Anonymkode: 36c4f...0ec

Så det du egentlig vil ha, er et enda mer forferdelig samfunn. Flere foreldreløse barn, barn som vokser opp i hjem hvor de ikke er ønsket av foreldre som ALDRI burde hatt barn, kvinner som prøver å få utført abort privat med all den risiko det innebærer. Høres jo flott ut. 

Anonymkode: 1c62f...382

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så det du egentlig vil ha, er et enda mer forferdelig samfunn. Flere foreldreløse barn, barn som vokser opp i hjem hvor de ikke er ønsket av foreldre som ALDRI burde hatt barn, kvinner som prøver å få utført abort privat med all den risiko det innebærer. Høres jo flott ut. 

Anonymkode: 1c62f...382

Det er tull å sammenligne med tider da en en ikke hadde den prevensjonen en har i dag. Det er faktisk helt unødvendig å ha selvbestemt abort på den måten vi har det i dag der en kan dra rett på sykehuset svelge ned ei pille og dra hjem og la fosteret gå i dass. Det burde absolutt vært noe som gikk gjennom nemd også før uke 12. Mange aborter kunne vært unngått hvis mor fikk diskutert sin situasjon med helsepersonell/nemd og alle aborter der utenforstående presser på ville vært lukt bort. 

Anonymkode: dfebd...df6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Du vet da slettes ingenting om min erfaring. Og hvis du leser det jeg har skrevet lenger ned, så har jeg presisert at jeg tar høyde for at ingen prevensjonsmiddel er 100% sikker. Jeg mener at jeg ønsker at folk tenker igjennom det de kan og ikke kan tilby et barn, ikke bare tar abort fordi det "ikke passer" der og da. At man velger å ha sex selv om man VET at prevensjon ikke er 100% sikker dersom man overhode ikke vil ha barn, er jo noe å tenke på. 

Har du tatt abort selv noen gang? 

Anonymkode: e70c0...d34

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du tatt abort selv noen gang? 

Anonymkode: e70c0...d34

Nei, men jeg har to barn. Situasjonen var ikke ideell for å få de, men jeg angrer ikke et sekund, har alt på stell i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.9.2016 at 21.40, CaramelDevil skrev:

Det er da min mening om dette😊

Ok, da vet jeg det.

Jeg har aldri tatt abort og forhåpentligvis vil jeg aldri måtte trenge det men aldri i livet om jeg ville båret frem et uønsket barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, CaramelDevil skrev:

Nei, men jeg har to barn. Situasjonen var ikke ideell for å få de, men jeg angrer ikke et sekund, har alt på stell i livet.

Hvis du ikke har tatt abort selv så bør du vokte deg vel for å komme med "råd" til andre mennesker. "Råd" som du ikke hat noen erfaring med selv. Du aner ingebting om hva som ligger til grunn for at en kvinne tar abort. At du vet om 2-3 sier deg ingenting om grunnen de hadde. Grunner som verken du eller jeg har noenting som helst med. Folk skal ha respekt for de valgene de tar. Og de skal ikke føle seg tvunget til å bære fram et barn de ikke vil ha. Fint for deg at du satte to barn til verden selv om situasjonen da ikke var helt ideell. Får håpe du slipper å ta det valget senere når du står med 4-5 barn og det neste på vei. Selv om du kan tilby det barnet et greit liv er ikke det ensbetydende med at du vil ha det barnet. Så, lykke til ts. 

Anonymkode: e70c0...d34

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så dere mener at jeg ikke får lov å ha disse meningene om abort siden dere er uenige? Jaja. Cry me a river.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Så dere mener at jeg ikke får lov å ha disse meningene om abort siden dere er uenige? Jaja. Cry me a river.

Nei da, du må da få mene hva du vil, for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, CaramelDevil skrev:

Man kan også velge å sterilisere seg dersom man er helt ferdig med å få barn, eller har tatt et valg om å aldri få barn. 

Jeg dømmer ingen for å ta abort, selv om det kan tolkes sånn. Jeg bare har disse tankene omkring dette. Jeg er ikke abortmotstander og ville støttet mine venner uansett. Men meninger må jeg få lov til å ha. Ts

Problemet med det er at man sjeldent vet helt 100% sikkert at man aldri vil ha barn. Skulle tatt seg ut om alle 16-åringer som tror at de aldri kommer til å få lyst på barn steriliserer seg.

Endret av penny_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15. september 2016 at 21.40, CaramelDevil skrev:

For å ha det klart, jeg er ikke abortmotstander. Men jeg synes det er alt for lett å ta abort uten å egentlig ha noen kritiske grunner. Noen ser også ut til å nærmest bruke dette som et slags prevensjonsmiddel. Vet om flere som har gjort det både 2 og 3 ganger.

Jeg synes du bør ta abort dersom du er i en svært vanskelig situasjon slik som fattigdom, dårlig helse eller at man har blitt gravid som følge av overgrep. Og jeg er for abort dersom fosteret er alvorlig sykt.

Dersom du oppfyller disse kravene til å ta vare på et barn, skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du velger å ta abort. Spør deg selv dette:

Har jeg fysisk og psykisk helse til å ta vare på et barn?

Kan jeg sørge for at barnet har de grunnleggende nødvendighetene som mat, klær og et hjem?

Kan jeg gi barnet kjærlighet, oppmuntring, støtte og grenser?

Det er da min mening om dette😊

Dette er spørsmål du kan stille deg selv hvis det er du som er gravid og vurderer abort. Det er ikke spørsmål du har noen som helst rett til å påtvinge andre. Din kropp - dine egne meninger og verdier - ditt valg. 

Ikke nok at du sier hvem du synes ikke har "god nok" grunn til å ta abort, i tillegg sier du også hvem du synes BØR ta abort! Det er ganske drøyt.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Avril-Sunstar skrev:

Jeg er helt imot abort, så lenge det ikke er medisinske alvorlige årsaker til det som kan koste mor livet. Eller at det er medisinske årsaker til det hos barnet som gjør at det aldri vil få et verdig liv. Eller at barnet er unnfanget under voldtekt osv, så kan jeg forstå at det kan være vanskelig for moren å bære det frem. 

Altfor lett å ta abort... Tragisk at det er sånn. Jeg ser på abort som å drepe et menneskeliv. Derfor er jeg imot det. 

Men et barn unnfanget under voldtekt er like mye et liv, er det ikke? Dersom du er abortmotstander, hvorfor er det da ok å ta livet av et barn unnfanget ved voldtekt? Det er jo morens "egoisme" som er lagt til grunn her også, på lik linje med de som tar abort når prevensjonen svikter, det ikke passer osv. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er abortmotstander, og ja, det er for lett å ta abort. Egentlig burde det blitt forbudt, at folk føler behov for å ta abort er en konsekvens av det forferdelige samfunnet vi lever i.

Anonymkode: 36c4f...0ec

Fullstendig historieløst utsagn. Til alle tider har kvinner blitt uønsket gravide, og de har forsøkt å avslutte svangerskapene. Ofte med livet som innsats. Vil du tilbake til tiden kloke koner med skitne strikkepinner? Kvinner som dør av sepsis og store blødninger? Rett til og tilgang til trygge aborter er ekstremt viktig for kvinners helse. 

Anonymkode: 16e39...561

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mener at vil man ta abort skal man få lov til de. jeg blandt annet ble gravid og fikk en sønn, men hadde ikke utsetningen verken jeg eller barnefar til og ta vare på barnet, det er i fosterhjem nå , er selv fosterbarn så syns de er trist sønnen min får en sån skjebne.. angrer ikke på jeg beholdt han,men ville ikke beholdt om jeg ble gravid igjen.. så jo er for selvbestemt abort absolutt ikke alle er egna foreldre, på tide mennesker innser dette .. jeg er for abort om ungen ikke kan få et leveverdig liv. og vi er så mange mennesker på denne planeten alllerede. har en veninne me to aborter, hadde henne beholdt hadde ungen fått samme skjebne som min, i  fosterhjem. henne har rusproblematikk og 4 psykiske syke  diagnoser.. så er for selvbestemt abort absolutt. men og bruke de som prevensjonsmiddel er feil. kondomen sprakk da jeg ble gravid så prevansjon er usikkert i seg selv!! p piller og , bare se på rannvei heitmann og mamma som 16 bloggerne gravid me prevensjon begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, du er lite opplyst om du tror at folk bevisst bruker abort som prevensjonsmiddel. For det er et svært upraktisk prevensjonsmiddel. Jeg måtte selv ta medisinsk abort på grunn av fosterdød. Jeg var i uke ni. Man blir for det første presset til å ta det medisinsk. Da får man medisiner som gjør at man før rier, som under en fødsel. Dette skal man så gjøre hjemme. Jeg var en av dem som fikk så sterke smerter at jeg svimte av og kastet opp. Jeg vet ikke alle får så sterke smerter. Jeg måtte tilbake på sykehuset lg fikk etter flere timer med sterke smerter morfin intramuskulært (de gadd ikke sette en veneflon, og jeg møtte en gynekolog uten noen form for empati). Hos meg tok hele prosessen et døgn. 

Skikkelig praktisk prevensjonsmiddel. Tror jammen jeg skal bruke det på fast basis.

 

 

Anonymkode: 4b2cd...a7e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Snublefella skrev:

Men hva tenker du om livet til dette uønskede barnet da...som vokser opp på en svær institusjon,  uten familie, uten nettverk... 

Følelsen av å være uønsket... 

Vet du fra unnfangelsen hva slags liv de vil få, så du kan avgjøre om det er verdt å bli født? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er fantastisk hyklerisk sagt..

Vi mennesker lar dyr gå igjennom ekstreme lidelser for å spare penger...  Kyllingen skal koste 19.90 kiloen. Spiller ingen rolle om det individet har hatt et miserabelt kort liv...

Mennesker er så jævla hykleriske...

Anonymkode: 1c8ed...638

Du er kanskje hyklerisk, men ikke snakk for oss alle. Noen av oss kjøper økologisk eller er vegetarianere. 

Om et embryo kan sengrem til et liv med foreldre som egentlig ikke ønsker det eller ikke har forutsetninger til å ta vare på et barn, så er abort som regel det beste. Det flommer ikke over av fosterhjem. Man kan heller ikke tvinge et menneske til å gjennomgå en graviditet. Det er umenneskelig. Et embryo er ikke et bevisst liv, og det er en av grunnene til at abort er tillatt.

Anonymkode: 4b2cd...a7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, linsejesus skrev:

Vet du fra unnfangelsen hva slags liv de vil få, så du kan avgjøre om det er verdt å bli født? 

Ofte er ikke det så vanskelig å forestille seg. Men din oppfatning er kanskje at man må være synsk for å ta stilling til abort? Og hva med kvinnen som må føde barnet? 

Anonymkode: 4b2cd...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, linsejesus skrev:

Jeg tillegger mennesker større verdi enn dyr, og dyr større verdi enn planter.

Uten planter hadde verken dyr eller mennesker (som også er dyr) eksistert. 

Anonymkode: 4b2cd...a7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, KatyP skrev:

Men et barn unnfanget under voldtekt er like mye et liv, er det ikke? Dersom du er abortmotstander, hvorfor er det da ok å ta livet av et barn unnfanget ved voldtekt? Det er jo morens "egoisme" som er lagt til grunn her også, på lik linje med de som tar abort når prevensjonen svikter, det ikke passer osv. 

 

Egentlig er jeg helt imot abort for å si det slik. Men jeg forstår at det kan bli en umulighet for moren dersom hun har bitt voldtatt foreks av sin far eller bror. Da har jeg forståelse at det er ganske vanskelig for henne. Det er verre psykisk for moren å ha blitt voldtatt av sin far eller bror / stebror eller noe slikt enn det å bli gravid ved at prevensjonen svikter. Nå snakker jeg ikke om hva jeg ville gjort i disse situasjonene, men forståelsen om abort.  Men om jeg hadde gått på prevensjon og den sviktet så hadde jeg beholdt barnet! 

Jeg ser på abort som drap. For å si det sånn. Da jeg var gravid så tenkte jeg at jeg kunne dø for mine barn. Og jeg kunne ikke fatte at noen kunne klare å ta abort.

Jeg kjenner en som har tatt abort fordi hun hadde nok barn påsto hun. Jeg diskuterer det ikke med henne, men jeg er helt imot abort da. 

 

Endret av Avril-Sunstar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Avril-Sunstar skrev:

Egentlig er jeg helt imot abort for å si det slik. Men jeg forstår at det kan bli en umulighet for moren dersom hun har bitt voldtatt foreks av sin far eller bror. Da har jeg forståelse at det er ganske vanskelig for henne. Det er verre psykisk for moren å ha blitt voldtatt av sin far eller bror / stebror eller noe slikt enn det å bli gravid ved at prevensjonen svikter. Nå snakker jeg ikke om hva jeg ville gjort i disse situasjonene, men forståelsen om abort.  Men om jeg hadde gått på prevensjon og den sviktet så hadde jeg beholdt barnet! 

Jeg ser på abort som drap. For å si det sånn. Da jeg var gravid så tenkte jeg at jeg kunne dø for mine barn. Og jeg kunne ikke fatte at noen kunne klare å ta abort.

Jeg kjenner en som har tatt abort fordi hun hadde nok barn påsto hun. Jeg diskuterer det ikke med henne, men jeg er helt imot abort da. 

 

Det er det uten tvil! Men embryoet og etterhvert fosteret er jo der likevel, med hjerte som slår og en kropp og hjerne som utvikler seg. Et embryo/foster bryr seg ikke om hvordan det er unnfanget. Hvordan er det da mulig å forsvare abort i slike tilfeller vs prevensjonssvikt feks? Hvis man ser på abort som drap og embryo som et liv? Jeg spør ikke for å kritisere da jeg mener du og alle andre har rett på sin mening. Jeg  er for selvbestemt abort men har selv veldig veldig høy terskel for å ta abort. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...