Gå til innhold

Det er for lett å ta abort!


TinaChristina

Anbefalte innlegg

For å svare på tittelen: det er altfor lett å være så slumsete at man blir gravid. Vil man ikke ha unge, går det an å la det være.

Anonymkode: 570c1...e7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å svare på tittelen: det er altfor lett å være så slumsete at man blir gravid. Vil man ikke ha unge, går det an å la det være.

Anonymkode: 570c1...e7c

Det er jo sant men mennesker vil aldri slutte å slumse med ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MajorasMaske skrev:

Ja, det har jeg nok og de burde skamme seg.

De burde skamme seg? Hvorfor ikke du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Saturday, September 17, 2016 at 12.54, linsejesus skrev:

Jeg tillegger mennesker større verdi enn dyr, og dyr større verdi enn planter.

Det betyr bare at mennesker er selvgode idioter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

De burde skamme seg? Hvorfor ikke du?

Fordi jeg tar ikke liv av uskyldige ved å begå abort, vel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Maleficenta skrev:

Men trådens tema handler om at det linsom er for lett å ta abort. Å begynne å diskutere når et menneske blir et menneske har da ingenting med tema å gjøre

Jo, for det er svaret på det spørsmålet som avgjør om abort er moralsk forsvarlig. Avsporingen begynte da jeg svarte på en insinuasjon om at abortmotstandere ikke vil at kvinner skal få bestemme over egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, Snuppi skrev:

Nei, du har ikke kommet med et svar da du svarer med spørsmål. Et foster er dessverre ikke levedyktig utenfor mors liv. Så fortell meg, hva er et Individ?

Jo, som jeg har sagt er befruktningen den mest naturlige, fundamentale og logiske hendelsen i et individs eksistens. Alt kan spores tilbake til øyeblikket da kjønnscellene opphørte å eksistere som sådan og dannet et nytt individ. Hvis du er uenig, må jeg spørre hva det er som skjer i et menneskes utvikling som er mer betydningsfullt.

Flere sier at vi blir mennesker når vi ikke lenger er avhengige av en navlestreng, men jeg er ikke sikker på at de egentlig mener det, for det betyr at man i Norge kan bli et menneske helt ned i uke 23, mens i et u-land kanskje ikke før i uke 30. Jeg ser heller ikke logikken i at hvordan man mottar næring bestemmer hvorvidt man er et individ eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Snuppi skrev:

Hva er et Individ? 

Argumentene dine holder ikke mål.

Som sagt: Når to kjønnsceller smelter sammen og blir noe nytt. Alt du er startet der. Det eneste som må tilføres er næring, og det er ingen fundamentale forandringer fra det øyeblikket og til du er et ferdig utviklet voksent menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Snuppi skrev:

Du som hevder at du vet alt om menneske; Når kan menneske overleve utenfor mors kropp? Innlegget ditt vitner om manglende kunnskap om fosterets utvikling. 

Ingen grunn til å være ufin. Når man kan leve utenfor mors kropp er avhengig av tid og sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Snuppi skrev:

Da regner jeg med at du stiller opp og tar deg av alle de barna som ikke er ønsket? Du er jo tross alt i mot abort.... Eller er du bare stor i kjeften og ikke tenker konsekvenser?

Man kan da være mot abort selv om man ikke personlig har tenkt å ta seg av alle barna? På samme måte som du kan være mot urettferdig fordeling selv om du ikke gir alle pengene dine til fattige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.9.2016 at 21.40, CaramelDevil skrev:

For å ha det klart, jeg er ikke abortmotstander. Men jeg synes det er alt for lett å ta abort uten å egentlig ha noen kritiske grunner. Noen ser også ut til å nærmest bruke dette som et slags prevensjonsmiddel. Vet om flere som har gjort det både 2 og 3 ganger.

Jeg synes du bør ta abort dersom du er i en svært vanskelig situasjon slik som fattigdom, dårlig helse eller at man har blitt gravid som følge av overgrep. Og jeg er for abort dersom fosteret er alvorlig sykt.

Dersom du oppfyller disse kravene til å ta vare på et barn, skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du velger å ta abort. Spør deg selv dette:

Har jeg fysisk og psykisk helse til å ta vare på et barn?

Kan jeg sørge for at barnet har de grunnleggende nødvendighetene som mat, klær og et hjem?

Kan jeg gi barnet kjærlighet, oppmuntring, støtte og grenser?

Det er da min mening om dette😊

Grunnen til at man tar abort er irrelevant. 

Skal man argumentere slik du gjør kan man, ved unntak av fysisk helse, heller adoptere barnet bort når det er født. 

At man ikke vil bære frem et barn burde være mer enn grunn nok, noe det heldigvis er. Hadde jeg blitt gravid nå hadde jeg tatt abort. Eneste grunnen er at jeg ikke vil være gravid eller dele kroppen min med en annen på den måten. Hadde jeg ikke fått abort, hadde jeg gjort det på egenhånd. Og der er nok grunnen til at det ikke er synsere i helsevesenet. 

Anonymkode: 6f2a7...40c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, MajorasMaske skrev:

Nei, fordi min måte å unngå ansvar innebærer ikke å ta liv av dem.

Jeg vil si du har like mye grunn til å skamme deg i så fall, for du er sterkt medvirkende til at det blir "tatt liv" hvis du ligger rundt uten kondom med tilfeldige kvinner du ikke kjenner godt nok til å vite sikkert at ikke tar abort. Skam deg, gutten. Fy! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Det betyr bare at mennesker er selvgode idioter

Tillegger ikke du også mennesker større verdi enn dyr og planter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, antbug skrev:

Jeg vil si du har like mye grunn til å skamme deg i så fall, for du er sterkt medvirkende til at det blir "tatt liv" hvis du ligger rundt uten kondom med tilfeldige kvinner du ikke kjenner godt nok til å vite sikkert at ikke tar abort. Skam deg, gutten. Fy!

Å stikke fra farskap er absolutt ikke like ille som at mor tar liv av fosteret, stakkaren får jo ikke en sjangs en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, MajorasMaske skrev:

Å stikke fra farskap er absolutt ikke like ille som at mor tar liv av fosteret, stakkaren får jo ikke en sjangs en gang.

Fosteret er ikke bevisst. Det kan ikke føle glede, sorg eller smerte. 

Det kan en unge som blir forlatt. 

Anonymkode: 6f2a7...40c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fosteret er ikke bevisst. Det kan ikke føle glede, sorg eller smerte. 

Det kan en unge som blir forlatt. 

Anonymkode: 6f2a7...40c

Om det kan føle spiller ingen rolle. Det er ikke greit å mishandle noen selv om de er bevistløs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Å stikke fra farskap er absolutt ikke like ille som at mor tar liv av fosteret, stakkaren får jo ikke en sjangs en gang.

Ikke å stikke fra farskap. Å ikke bruke kondom og dermed risikere å befrukte kvinner vel vitende om at de kan finne på å ta abort. Da er man i mine øyne like skyldig som henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.000 aborter hvert år i Norge er alt for mye. Hele 20 % av alle påbegynte svangerskap ender i abort. Det er ingen grunn til å tro at alle disse har brukt prevensjon på riktig måte. 

Anonymkode: 3462d...b59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, MajorasMaske skrev:

Om det kan føle spiller ingen rolle. Det er ikke greit å mishandle noen selv om de er bevistløs.

Er du veganer du da?

Anonymkode: 6f2a7...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, antbug skrev:

Ikke å stikke fra farskap. Å ikke bruke kondom og dermed risikere å befrukte kvinner vel vitende om at de kan finne på å ta abort. Da er man i mine øyne like skyldig som henne.

Det er hennes valg alene om hun dreper fosteret. Du må gjerne mene at jeg er like skyldig, men det er jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...