Gå til innhold

Hva syntes dere om dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et bryllup der gjestene ikke får vite før etter maten at nå kan de bestille drikke i baren dersom de ønsker.. Uten at det var opplyst i invitasjon. Det har under middagen vært servert vin. Er dette normalt? 

Anonymkode: fcaf8...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville vært greit å få opplyst om det på forhånd, sånn at man tar med seg visakortet. Evt kontanter hvis det er en provisorisk bar der det selges alkohol som brudeparet selv har kjøpt inn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et bryllup der gjestene ikke får vite før etter maten at nå kan de bestille drikke i baren dersom de ønsker.. Uten at det var opplyst i invitasjon. Det har under middagen vært servert vin. Er dette normalt? 

Anonymkode: fcaf8...701

Slikt er greit å opplyse om i invitasjonen, jeg tar det som en selvfølge at drikke til måltidene er inkludert om jeg blir (understreker) invitert i et bryllup. Dette er vanligvis en ett antall mengde glass per person (ikke bare ett glass til middagen), Når dette viker så blr det også opplyses om. Ville sagt at det hadde vært en ubehagelig overraskelse å få slengt i trynet etter maten at herfra må man betale for drikken selv, spesielt om man er så uheldig at man har glemt kontanter/bankkort hjemme. Greit å være forberedt på at man skal legge ut litt penger for drikke selv. Jeg ville helt klart gitt beskjed på forhånd, da slipper man sure gjester som føler seg snytt/lurt.

Anonymkode: f6658...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg var i bryllup ble dette nevnt etter middag. Det gjorde ingenting, folk flest hadde med kortet til taxi osv uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man må betale kontant tenker jeg det er lurt å opplyse om siden de færreste går rundt med kontanter. Men de fleste har vel med seg visakortet sitt? 

Anonymkode: d31b0...0cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 15.9.2016 at 15.17, AnonymBruker skrev:

Et bryllup der gjestene ikke får vite før etter maten at nå kan de bestille drikke i baren dersom de ønsker.. Uten at det var opplyst i invitasjon. Det har under middagen vært servert vin. Er dette normalt? 

Anonymkode: fcaf8...701

Du må forstå en ting. Et bryllup er brudens....unnskyld...brudeparets dag. Da spiller det ingen rolle hva som er normal etikette, folkeskikk eller hva gjestene måtte mene og føle om verken mat, drikke, kleskode, betalbar, bonger eller andre innfall bruden...unnskyld...brudeparet måtte få for seg. Man skal være evig takknemlig for å i det hele tatt bli invitert, uansett om bryllupet holdes på det lokale grendehuset med kjip lapskaus og himkok eller på et slott i Italia, og koster hver gjest minst 10.000 i totale utgifter. At man må betale for egen drikke er heeeelt innafor, så lenge bruden....unnskyld...brudeparet får sin drømmedag, hvor man er så velsignet å få lov å komme for å beundre dem og gi dem gave. 

Anonymkode: 7028e...253

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke reagert på om jeg måtte betale for drikke etter maten. Hva som er normalt vet jeg ikke, men ser ingen problemer med det. Er ikke så opptatt av det "normale":P Imidlertid tenker jeg at det bør opplyses om dette på forhånd slik at folk er forberedt. Forventningene blant de fleste er nok at man får drikke også etter middagen. 

Anonymkode: 4331a...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ville nok satt pris på om det ble informert om dette på forhånd, enten via invitasjon eller på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville jeg ikke tenkt noe over i det hele tatt, tenker det er en selvfølge å ha med seg kort eller penger "just in case".

Anonymkode: 72590...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 15.9.2016 at 15.17, AnonymBruker skrev:

Et bryllup der gjestene ikke får vite før etter maten at nå kan de bestille drikke i baren dersom de ønsker.. Uten at det var opplyst i invitasjon. Det har under middagen vært servert vin. Er dette normalt? 

Anonymkode: fcaf8...701

Jeg ville uansett hatt med kort, så det hadde vært greit, i alle fall om bryllupet er på hotell. Er festen på et grendehus der vertskapet har kjøpt inn alkoholen, liker jeg ikke foreldrebetaling. Synes ikke det skal stå i invitasjonen, men om man har en hjemmeside, kan det godt stå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...