Gå til innhold

Pasta carbonara i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Man serverer ikke hverdagsmat i e bryllup.

Anonymkode: 91335...367

Hvorfor er det et problem? Kommer du kun i bryllup for å få mat du ikke under noen omstendighet kunne kommet på å lage selv på en hvilken-som-helst tirsdag? Tidligere ble det servert lapskaus og hakkasteik i bryllup, fordi det var å feire unionen mellom to mennesker, og å møte slekt og venner som var viktig, og mat må man jo ha. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, Pendeloque skrev:

Ha det du vil! Jeg blir så lei av alle som er så trangsynt at holdningen er "sånn skal det være, sånn gjør alle det". Hadde vært så mye mer forfriskende og interessant hvis alle gjorde det de faktisk ville, ikke det de trodde alle andre forventet. Har blitt servert så mye fancy, bittesmå, sære, lite gode retter i bryllup at jeg hadde blir SUPERGLAD om jeg fikk pasta carbonara! Koselig! 

Så du bryr deg filla om at maten ikke tåler lagring og transport?

Anonymkode: d9033...ace

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så er jeg lite fan av tradisjonell bryllupsmat, så jeg ville absolutt blitt veldig glad for denne type rett. Nå ser jeg at det er noen med greie på matlaging som har kommentert at pasta ikke egner seg å stå, og akkurat det virker til å være et råd å følge. Men fortsett å vurder "hverdagsmat":)

Anonymkode: 95d79...42b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
1 minutt siden, Pendeloque skrev:

Hvorfor er det et problem? Kommer du kun i bryllup for å få mat du ikke under noen omstendighet kunne kommet på å lage selv på en hvilken-som-helst tirsdag? Tidligere ble det servert lapskaus og hakkasteik i bryllup, fordi det var å feire unionen mellom to mennesker, og å møte slekt og venner som var viktig, og mat må man jo ha. 

Kan svare for min egen del: jeg kommer ikke kun for det, men når jeg går i selskap, det være seg bryllup eller konfirmasjon etc så forventer jeg noe helt annet enn en tirsdagsmiddag, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Pendeloque skrev:

Hvorfor er det et problem? Kommer du kun i bryllup for å få mat du ikke under noen omstendighet kunne kommet på å lage selv på en hvilken-som-helst tirsdag? Tidligere ble det servert lapskaus og hakkasteik i bryllup, fordi det var å feire unionen mellom to mennesker, og å møte slekt og venner som var viktig, og mat må man jo ha. 

Heller sodd enn carbonara. Ærlig talt.

Anonymkode: 91335...367

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så du bryr deg filla om at maten ikke tåler lagring og transport?

Anonymkode: d9033...ace

Dét er en helt annen sak og selvfølgelig noe å ta i betraktning. Men da er det nei til pasta carbonara pga praktiske omstendigheter, og ikke av prinsipp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blondie65

Mitt forslag er at du snakker med cateringselskapet. Det finnes flere alternativer enn ytterpunktene stek og carbonara.

Selv ville jeg ikke valgt carbonara når det er catering som skal levere maten - du risikerer å få halvlunkent coagulert pasta med klumpet saus. 

Utover det synes jeg det er deres bryllup og dere som bestemmer maten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup der det har blitt servert peppes pizza, og i bryllup der det var 5 retters. Og vet du? Alt funket, folka ble gift og gjestene kosa seg. Server det du vil. I vårt bryllup måtte gjestene ta med maten selv ;)

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Pendeloque skrev:

Dét er en helt annen sak og selvfølgelig noe å ta i betraktning. Men da er det nei til pasta carbonara pga praktiske omstendigheter, og ikke av prinsipp. 

Det er uansett et vektig argument for å ikke kjøre på med carbonara'en, men heller finne på noe annet. 

Anonymkode: d9033...ace

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiver meg på advarslene jeg også, carbonara må serveres umiddelbart etter montering. Det er fantatisk godt når den er skikkelig,men jeg styrer alltid unna når den er masseprodusert. Men pasta med skalldyr eller egentlig alt annet enn emulgert saus kan du jo ha?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, denne skal jeg vise gubben, her var det mange grunner til ikke å gifte seg.

Håper ikke denne tråden er representative for mine venner og famile, men skuffet over at brudeparet velger middag de liker? går det an? er da ikke din dag?

Tror ikke dette er representativt TS, jeg har aldri fått så god mat I bryllup som da vi fikk rømmegrøt og spekemat, så mye bedre enn en fancy kreasjon man må gjette hva er :)

Lag pasta carbonara, de som ser teite ut er eventuellt de gjestene som kommenterer middagen som I tråden her :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pautina skrev:

Oi, denne skal jeg vise gubben, her var det mange grunner til ikke å gifte seg.

Håper ikke denne tråden er representative for mine venner og famile, men skuffet over at brudeparet velger middag de liker? går det an? er da ikke din dag?

Tror ikke dette er representativt TS, jeg har aldri fått så god mat I bryllup som da vi fikk rømmegrøt og spekemat, så mye bedre enn en fancy kreasjon man må gjette hva er :)

Lag pasta carbonara, de som ser teite ut er eventuellt de gjestene som kommenterer middagen som I tråden her :)

Det handler vel ikke om at folk ikke liker carbonara, det handler om at det er en vanskelig rett å servere til så mange mennesker i en slik setting.

Anonymkode: 91335...367

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, pautina skrev:

Oi, denne skal jeg vise gubben, her var det mange grunner til ikke å gifte seg.

Håper ikke denne tråden er representative for mine venner og famile, men skuffet over at brudeparet velger middag de liker? går det an? er da ikke din dag?

Tror ikke dette er representativt TS, jeg har aldri fått så god mat I bryllup som da vi fikk rømmegrøt og spekemat, så mye bedre enn en fancy kreasjon man må gjette hva er :)

Lag pasta carbonara, de som ser teite ut er eventuellt de gjestene som kommenterer middagen som I tråden her :)

Selv synes jeg pasta carbonara er kjempegodt, og jeg mener absolutt at folk bør få velge hva de selv skal servere. Når det er sagt ville jeg aldri servert det selv, rett og slett fordi det er upraktisk hvis man skal få det via catering. 

Forøvrig, har aldri blitt så skuffa som da jeg fikk rømme og spekemat i bryllup, men så er jo jeg ikke glad i noen av delene. MEN, meg om det, så jeg holdt selvfølgelig klokelig kjeft, men det var flere gravide til stede som omtrent bare hadde rømme å spise til middag fordi de ikke ønsket å risikere å spise spekematen. Er det det brudeparet vil ha så må de gjerne servere det, men man ikke forvente at det nødvendigvis er noe alle liker eller vil ha. Det må jo være lov å si at "dette ville jeg ikke ha servert selv i mitt eget bryllup" uten å få mot seg at man ikke kan servere det man selv ønsker. Klart man kan servere det man selv ønsker, men etter selv å ha arrangert bryllup en gang vet jeg med meg selv at jeg ønsker også at gjestene mine skal kose seg, ikke bare meg selv. Det er hele poenget for min del: at gjestene som har giddet å møte opp faktisk får noe ut av dagen gjennom f.eks god mat og drikke.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Endret av Yvonne
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Yvonne skrev:

Som de stakkars gravide som omtrent ikke fikk mat

Rømmegrøt er da veldig kalorrikt, burde mette godt det?

Anonymkode: 91335...367

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville ikke servert pasta som bryllupsmiddag! Selv om jeg syns det er godt, syns jeg bryllupsmiddagen bør være et hakk over vanlig hverdagsmat. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det lagd på stedet syntes jeg det høres supert ut, men skal det leveres ville jeg valgt noe annet da pasta blir fort litt rar og carbonara kan ende opp med å bli klumpete etter kort tid (av egen erfaring når jeg skulle ha det med på en vennefest)!

 

Ellers høres det supert ut for en uformel bryllupsfest som det virker dere skal ha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde elsket det. Skikkelig god saus, fersk pasta, parmesan på toppen og basilukumblader. Likevel så hadde jeg blitt skeptisk og livredd for hva jeg hadde på meg siden jeg bestandig søler slik type mat. 

Anonymkode: a3890...03d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det forrett, og det er det for italienere også. Man gjør som man vil, men syns virkelig ikke det passer seg i bryllup som noe annet enn forrett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...