Gå til innhold

Pasta carbonara i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Det har du helt rett i, men jeg tviler på at man klarer å lage god carbonara til så mange mennesker...

Og det har du helt rett i, det går neppe. Ok, da står det klart at hun må droppe carbonaraen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et øyeblikk siden, antbug skrev:

Og det har du helt rett i, det går neppe. Ok, da står det klart at hun må droppe carbonaraen.

De skal gifte seg på tnghuset. Er sikkert ikke så mange gjester da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev:

De skal gifte seg på tnghuset. Er sikkert ikke så mange gjester da?

Hvorfor er det en selvfølge at man skal ha mindre bryllup om man ikke gifter seg i kirken?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Nei nei nei, ikke pasta i et bryllup - litt fordi jeg ikke synes det passer i en slik anledning, men mest fordi du nesten er dømt til å få et dårlig måltid når det må lages og serveres mengder med pasta til mange mennesker...

Dette! 

Pasta som en del av et festmåltid synes jeg i utgangspunktet er helt OK, om man går for full italiensk stil over middagen. Men da bør man for guds skyld forsikre seg om at kjøkkenet og servitørene er i stand til å servere store mengder rykende varm perfekt kokt og helt nykokt pasta til hele selskapet på en gang, og det er ikke bare bare. 

Pasta som hovedrett blir en stusselig bryllupsmiddag, selv for meg som gjerne kunne spist pasta 5 dager i uka. 

Anonymkode: d9033...ace

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Maleficenta skrev:

De skal gifte seg på tnghuset. Er sikkert ikke så mange gjester da?

Å herregud så komplisert det skulle være å gi det perfekte råd her da.... 

Skal vi sette en maksgrense på 8 pers for å sikre at det blir kvalitetscarbonara, eller tror du de greier å få tak i et par dyktige og raske kokker som greier å surre pasta til 12 i egg og parmesan uten at det kjølner for mye? Det kan gå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

De skal gifte seg på tnghuset. Er sikkert ikke så mange gjester da?

Ca 30 stk står det i HI.....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Summer lady skrev:

Ca 30 stk står det i HI.....

Å, endelig en som kan lese! :)

Jammen da så. De må gå for noe vanlig. Stek eller noe. Standard bryllupsmat. Da blir alle glade, ja bortsett fra kanskje brudeparet, men pytt! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydelig at ingen av de som kommenterer her kan å lage god mat,

Anonymkode: 3b000...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er tydelig at ingen av de som kommenterer her kan å lage god mat,

Anonymkode: 3b000...be8

Da var det veldig bra at det dukket opp en ekspert her til slutt! Du får forslå menyen du som vet og kan:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke så politisk korrekt å si, men spiser heller pasta carbonara i et uformelt type bryllup enn en rett med et navn jeg ikke kan uttale og som knapt syns på tallereken i et stivt selskap med endeløse taler.

Anonymkode: 8231e...460

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, antbug skrev:

Å, endelig en som kan lese! :)

Jammen da så. De må gå for noe vanlig. Stek eller noe. Standard bryllupsmat. Da blir alle glade, ja bortsett fra kanskje brudeparet, men pytt! ;)

Det er ingen som sier at TS må velge stek, men jeg anbefaler å merke seg at TS snakker om catering. Vi snakker altså ikke om en restaurant her, men om at maten lages ferdig et annet sted og fraktes til festlokalet. Carbonara er ikke egnet for denne typen servering i det hele tatt. 

Anonymkode: d9033...ace

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Margit Spat
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke så politisk korrekt å si, men spiser heller pasta carbonara i et uformelt type bryllup enn en rett med et navn jeg ikke kan uttale og som knapt syns på tallereken i et stivt selskap med endeløse taler.

Anonymkode: 8231e...460

Ja, for det finnes jo ingen mellomting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carbonara? Nei gå heller for kjøttkaker i brun saus med poteter. 

Det var tull.. Men som flere sier her.. Pasta servers fersk og nykokt fra gryta. Kan ikke stå. Dessuten er det rødvin til carbonara, ikke hvit..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du absolutt vil ha pasta ville jeg godt for en litt mer "ekklusiv" variant. Kanskje med kylling, blåskjell eller lignende oppi. Og for all del ikke tagliatelle. Ta helle fusilli eller lignende - mye lettere å spise, så slipper man "slurpinga". 

Anonymkode: ca376...520

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha det du vil! Jeg blir så lei av alle som er så trangsynt at holdningen er "sånn skal det være, sånn gjør alle det". Hadde vært så mye mer forfriskende og interessant hvis alle gjorde det de faktisk ville, ikke det de trodde alle andre forventet. Har blitt servert så mye fancy, bittesmå, sære, lite gode retter i bryllup at jeg hadde blir SUPERGLAD om jeg fikk pasta carbonara! Koselig! 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pendeloque skrev:

Ha det du vil! Jeg blir så lei av alle som er så trangsynt at holdningen er "sånn skal det være, sånn gjør alle det". Hadde vært så mye mer forfriskende og interessant hvis alle gjorde det de faktisk ville, ikke det de trodde alle andre forventet. Har blitt servert så mye fancy, bittesmå, sære, lite gode retter i bryllup at jeg hadde blir SUPERGLAD om jeg fikk pasta carbonara! Koselig! 

Nei. Man serverer ikke hverdagsmat i e bryllup.

Anonymkode: 91335...367

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pistasjnøtt

Jeg tenker det er for kjedelig i et bryllup. 

Pasta kan du jo ha, men ikke carbonara. Du skriver lokalet har sjøutsikt - hva med noe slags sjømat til pastaen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...