Gå til innhold

Pasta carbonara i bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har begynt og tenke på bryllupsmiddag. På hva vi skal servere gjestene som kommer.. Det er rundt 30 gjester og vi skal vie oss på tinghus med fest i et koselig lokale med sjøutsikt etterpå. Må snart bestille catering..

Har tenkt på noe pasta da vi er glad i det. Tenkte på pasta (tagliatelle) carbonara med hvitvin til og hvitløksbrød/salat osv selfølgelig. Men en venninne som jeg nevnte det for sa at det må du ikke finne på. For lite "pent".. Jeg er usikker.. Hva er egentlig galt med det hvis cateringselskapet lager god pasta og alle liker det?

Meninger? Hva hadde du tenkt om carbonara i bryllupsfest?

Anonymkode: c50b4...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde blitt kjempeglad om jeg fikk det servert i bryllup :) Min favorittmat.

Anonymkode: 3b000...be8

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste pastaen er den helt nykokte og ferske. Dersom den står litt, kan den fort bli kjip, og jeg ser for meg at timing kan bli utfordrende. 

 

Anonymkode: ea27c...118

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Tenker at gjestene forventer noe annet i et bryllup, en pasta som man spiser til middag titt og ofte. Men uansett deres bryllup, så deres valg, lykke til med den store dagen.

Endret av morhjertegod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville tenkt at det var et utradisjonelt valg. Det er nok hverdagsmat for de fleste, og i bryllup pleier det vanligvis å serveres noe mer festaktig. Men jeg ville spist og koset meg. Jeg elsker en god carbonara! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nei nei, ikke pasta i et bryllup - litt fordi jeg ikke synes det passer i en slik anledning, men mest fordi du nesten er dømt til å få et dårlig måltid når det må lages og serveres mengder med pasta til mange mennesker...

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært i to bryllup der de serverte betasuppe senere på kvlden noen timer etter middag. Kunne carbonara vært et alterativ til denne suppa?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt sykt skuffet, pasta carbonara er noe man lager når man ikke gidder å lage noe. Forbinder det med søppelmat.

Anonymkode: 61ca6...10e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok ikke bra, nei. Hvis dere skal gjøre det billig og uhøytidelig er type låvebryllup med lapskaus bedre. I et fint lokale bør maten stå i stil.

Anonymkode: a0d0b...f87

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dessverre ikke det passer seg i et bryllup, jeg er unormalt glad i mat, men jeg hadde blitt kjempe skuffet om jeg ble servert pasta i et bryllup:/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har begynt og tenke på bryllupsmiddag. På hva vi skal servere gjestene som kommer.. Det er rundt 30 gjester og vi skal vie oss på tinghus med fest i et koselig lokale med sjøutsikt etterpå. Må snart bestille catering..

Har tenkt på noe pasta da vi er glad i det. Tenkte på pasta (tagliatelle) carbonara med hvitvin til og hvitløksbrød/salat osv selfølgelig. Men en venninne som jeg nevnte det for sa at det må du ikke finne på. For lite "pent".. Jeg er usikker.. Hva er egentlig galt med det hvis cateringselskapet lager god pasta og alle liker det?

Meninger? Hva hadde du tenkt om carbonara i bryllupsfest?

Anonymkode: c50b4...78a

Hvis det er et enkelt, uhøytidelig bryllup er det vel greit med pasta. Hverdagsmat er dette.

Anonymkode: fdd90...558

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Dolly-Duck skrev:

Synes dessverre ikke det passer seg i et bryllup, jeg er unormalt glad i mat, men jeg hadde blitt kjempe skuffet om jeg ble servert pasta i et bryllup:/

Slv om det bare var som forrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hadde blitt sykt skuffet, pasta carbonara er noe man lager når man ikke gidder å lage noe. Forbinder det med søppelmat.

Anonymkode: 61ca6...10e

Da kan du ikke ha smakt ordentlig carbonara med godt kjøtt, innrørt egg og masse parmesan? Det er langt fra søppelmat :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, antbug skrev:

Da kan du ikke ha smakt ordentlig carbonara med godt kjøtt, innrørt egg og masse parmesan? Det er langt fra søppelmat :) 

Det har du helt rett i, men jeg tviler på at man klarer å lage god carbonara til så mange mennesker...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har begynt og tenke på bryllupsmiddag. På hva vi skal servere gjestene som kommer.. Det er rundt 30 gjester og vi skal vie oss på tinghus med fest i et koselig lokale med sjøutsikt etterpå. Må snart bestille catering..

Har tenkt på noe pasta da vi er glad i det. Tenkte på pasta (tagliatelle) carbonara med hvitvin til og hvitløksbrød/salat osv selfølgelig. Men en venninne som jeg nevnte det for sa at det må du ikke finne på. For lite "pent".. Jeg er usikker.. Hva er egentlig galt med det hvis cateringselskapet lager god pasta og alle liker det?

Meninger? Hva hadde du tenkt om carbonara i bryllupsfest?

Anonymkode: c50b4...78a

Pasta til så mange mennesker på en gang er ikke lett, det bør spises med en gang det er ferdig, kan ikke varmes opp og er ikke godt hvis det holdes varmt lenge etter det er kokt. Jeg ville ikke servert det i bryllup.

Anonymkode: 3d5d3...bc4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Pasta til så mange mennesker på en gang er ikke lett, det bør spises med en gang det er ferdig, kan ikke varmes opp og er ikke godt hvis det holdes varmt lenge etter det er kokt. Jeg ville ikke servert det i bryllup.

Anonymkode: 3d5d3...bc4

Spørs jo hvor stort bryllup det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...