Gå til innhold

gravid 16 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne venninnen din som du har snakket med om alt ang. Økonomi - er ikke det tilfeldigvis en blogger du følger? For mange har en tedens til å få en venninne-følelse av disse rosabloggerne.. Derfra de håver inn millioner.. Ja, ganske kult å være ung mor? Sant? Kanskje du også kan lage en rosablogg? Spar meg a, du vurderer allerede tanken på å få støtte "hvis" det går ikle, "hvis" bloggen din ikke kommer på topplista mener du vel? 😒

Anonymkode: ad634...824

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En stk fremtid ødelagt. En stk individ på nav til hun er 30 or har tid til å ta en utdanning

Anonymkode: c29d3...58d

Vel. mange med utdanning som havner på Nav når de er 30 fordi de ikke har relevant utdannelse så det går vel opp i opp? Eller?

Anonymkode: f3a72...a96

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

En stk fremtid ødelagt. En stk individ på nav til hun er 30 or har tid til å ta en utdanning

Anonymkode: c29d3...58d

Skjerp deg. Finnes deltidsstudier som mange unge mødre tar og klarer. 

Lykke til TS! Tror det beste er å bare si til moren din at du har noe viktig å fortelle og så bare si det til henne, eventuelt skrive det ned og be henne lese det hvis du synes det er veldig vanskelig å si det rett ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er rett ut tragisk at sekstenåringer anno 2016 tror det er en god idé å få barn som alenemødre.

Anonymkode: 522ed...1cb

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Mummikopp skrev:

Skjerp deg. Finnes deltidsstudier som mange unge mødre tar og klarer. 

Lykke til TS! Tror det beste er å bare si til moren din at du har noe viktig å fortelle og så bare si det til henne, eventuelt skrive det ned og be henne lese det hvis du synes det er veldig vanskelig å si det rett ut.

De færreste sekstenåringer klarer å rette opp en slik tabbe.

Anonymkode: 522ed...1cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Det er rett ut tragisk at sekstenåringer anno 2016 tror det er en god idé å få barn som alenemødre.

Anonymkode: 522ed...1cb

Hun har jo kjæreste, dessuten så er det mye mer tragisk å prøve å presse noen til å ta abort hvis de ikke vil det.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De færreste sekstenåringer klarer å rette opp en slik tabbe.

Anonymkode: 522ed...1cb

Er nok mange unge mødre som tar utdanning før de fyller 30.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utifra den andre tråden din så kan dere ikke ha så god økonomi når du ble gravid pga leveransen fra gratiskondomer ikke kom i tide og dere hadde ikke penger til en graviditetstest.....og du spøkte om å stjele en test. 

Anonymkode: 7360f...ca9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mummikopp skrev:

Skjerp deg. Finnes deltidsstudier som mange unge mødre tar og klarer. 

Lykke til TS! Tror det beste er å bare si til moren din at du har noe viktig å fortelle og så bare si det til henne, eventuelt skrive det ned og be henne lese det hvis du synes det er veldig vanskelig å si det rett ut.

På studiet mitt har de fleste med små barn droppet ut. Det ble for tøft. De som klarer seg er de som er voksne som enten har voksne barn selv eller er rundt 30 og har barn som er noen år gamle og som selv har jobbet i mange år før de fikk barn. 

Jeg tror dessverre ikke at det funker så bra å være så ung å få barn selv hvis man ønsker å få en utdanning. Og et forhold tåler ikke så mye etter bare 1 år sammen når man ikke har bodd sammen og når man er så ung som TS. Jeg er selv like gammel som kjæresten til TS og kunne aldri sett for meg å være sammen med en vgs elev. Man er på litt ulike steder i livet når man er 16 år og 21 år. Jeg var en moden 16 åring som bodde for meg selv, men jeg var absolutt ikke moden i forhold til det jeg er nå. Man utvikler seg veldig mye i slutten av tenårene, og derfor er det merkelig å være kjæreste med noen som er på et mye lavere modenhetsnivå. 

Anonymkode: 4e581...a35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mummikopp skrev:

Hun har jo kjæreste, dessuten så er det mye mer tragisk å prøve å presse noen til å ta abort hvis de ikke vil det.

Er nok mange unge mødre som tar utdanning før de fyller 30.

Hvor mange av forholdene sekstenåringer innleder er det som varer tror du? Spesielt når man får barn? Jeg skjønner TS tror forholdet vil vare for alltid, for det tror mange sekstenåringer (og det trodde jeg og, så jeg vet), men det er ikke akkurat særlig realistisk. Jeg tror TS bør forstå at det er en sannsynlighet for at hun blir alenemor etterhvert. En 21 år gammel mann som innleder et forhold til en sekstenåring er ikke akkurat en moden mann heller, så det gjør ikke saken noe bedre. 

Anonymkode: 4e581...a35

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten din er ferdig utdannet? Haha, han er ikke gammel nok til å være det. Han har kanskje fullført videregående, fått fagbrev, og har full jobb? Det kalles videregående-utdannelse med fagbrev. 

Og du jobber helger og ettermiddager og går skole? Du får fullført dette året med skole, kanskje! Hva om noe skjer? Du kan bli sengeliggende, eller få andre svangerskapsplager... du har god økonomi nå sier du, det tviler jeg ikke på. Men hvor mye penger tror du at du får hvis du går i permisjon i en slik jobb? Og hvordan skal du klare å kun jobbe ettermiddag og helger, når barnehagene er åpne på dagen? Og hvordan skal du få en fast og stabil jobb uten utdannelse? Kjæresten din, skal han flytte sammen med deg? Ha alt på seg, og hvis det skjer noe, må du flytte ut, siden du ikke er gammel nok til å ha navnet ditt på noen papirer? Du er ikke gammel nok til noe, du er umyndig. Du har null stabilitet, og du har en forvokst drit-unge til kjæreste. Snakk med mora di, snakk med jordmor. Dette er du ikke klar for, måten du fremmer at du er klar på, tilsvarer et uvitende barn. 

Holdt på å si tenk deg om, men sier heller; snakk med helsesøster der du bor eller noe... moren din. 

Anonymkode: 6e31d...a94

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett deg ned med henne, og si det som det er. Gjør det klart at dere har bestemt dere for å beholde, og du håper og trenger at hun støtter deg i beslutningen. Angående å fullføre skole, så er ikke det vanskelig, hvis du opplever et normalt svangerskap.

Lykke til❤️ 

Hilsen hun som selv fikk sitt første barn som 16-åring, OG har tatt utdanningen sin i ettertid.

Anonymkode: 22aeb...3a1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sett deg ned med henne, og si det som det er. Gjør det klart at dere har bestemt dere for å beholde, og du håper og trenger at hun støtter deg i beslutningen. Angående å fullføre skole, så er ikke det vanskelig, hvis du opplever et normalt svangerskap.

Lykke til❤️ 

Hilsen hun som selv fikk sitt første barn som 16-åring, OG har tatt utdanningen sin i ettertid.

Anonymkode: 22aeb...3a1

Hvilken utdannng? Studiekompetanse? :)

Anonymkode: 522ed...1cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken utdannng? Studiekompetanse? :)

Anonymkode: 522ed...1cb

Nei

Anonymkode: 22aeb...3a1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På studiet mitt har de fleste med små barn droppet ut. Det ble for tøft. De som klarer seg er de som er voksne som enten har voksne barn selv eller er rundt 30 og har barn som er noen år gamle og som selv har jobbet i mange år før de fikk barn. 

Jeg tror dessverre ikke at det funker så bra å være så ung å få barn selv hvis man ønsker å få en utdanning. Og et forhold tåler ikke så mye etter bare 1 år sammen når man ikke har bodd sammen og når man er så ung som TS. Jeg er selv like gammel som kjæresten til TS og kunne aldri sett for meg å være sammen med en vgs elev. Man er på litt ulike steder i livet når man er 16 år og 21 år. Jeg var en moden 16 åring som bodde for meg selv, men jeg var absolutt ikke moden i forhold til det jeg er nå. Man utvikler seg veldig mye i slutten av tenårene, og derfor er det merkelig å være kjæreste med noen som er på et mye lavere modenhetsnivå. 

Anonymkode: 4e581...a35

Kommer nok an på hvordan man er som person og kanskje litt på studiet. Jeg kjenner mange som har klart seg fint gjennom studiene sine med barn. 

Anonymkode: 0259e...a21

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Anonymkode: 22aeb...3a1

ok, du er frisør. :) 

Anonymkode: 522ed...1cb

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

ok, du er frisør. :) 

Anonymkode: 522ed...1cb

Hva i alle dager er dette for svar og holdninger? Du aner ikke hva vedkommende driver med. Kanskje er hun advokat? Eller enda bedre, kanskje hun er i et yrke hun trives med. Om det så er frisør, sykepleier eller sivilingeniør. Alle yrker trengs for å få samfunnet til å gå rundt så ro ned på fordommene her!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har to gode venninner som fikk barn da de var henholdsvis 17 og 18. De brukte litt mer tid på skolen enn oss andre, men begge fullførte  vgs og har tatt studier seinere (sykepleie og økonom). Dette kan du klare!  

Et tips kan være å sende sms til din mor med "jeg har noe å fortelle". Da vil hun være litt forberedt på at det kan komme noe alvorlig, og du kan ikke backe ut/miste motet når du skal si det. Øykke til!!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten din er ferdig utdannet? Haha, han er ikke gammel nok til å være det. Han har kanskje fullført videregående, fått fagbrev, og har full jobb? Det kalles videregående-utdannelse med fagbrev. 

Og du jobber helger og ettermiddager og går skole? Du får fullført dette året med skole, kanskje! Hva om noe skjer? Du kan bli sengeliggende, eller få andre svangerskapsplager... du har god økonomi nå sier du, det tviler jeg ikke på. Men hvor mye penger tror du at du får hvis du går i permisjon i en slik jobb? Og hvordan skal du klare å kun jobbe ettermiddag og helger, når barnehagene er åpne på dagen? Og hvordan skal du få en fast og stabil jobb uten utdannelse? Kjæresten din, skal han flytte sammen med deg? Ha alt på seg, og hvis det skjer noe, må du flytte ut, siden du ikke er gammel nok til å ha navnet ditt på noen papirer? Du er ikke gammel nok til noe, du er umyndig. Du har null stabilitet, og du har en forvokst drit-unge til kjæreste. Snakk med mora di, snakk med jordmor. Dette er du ikke klar for, måten du fremmer at du er klar på, tilsvarer et uvitende barn. 

Holdt på å si tenk deg om, men sier heller; snakk med helsesøster der du bor eller noe... moren din. 

Anonymkode: 6e31d...a94

Videregående utdannelse er også en utdannelse! Hva skjer med alle fordommene på dette forumet? Det er isåfall enormt! mange i norge som har barn uten utdannelse om fagbrev ikke kvalifiserer til utdannelse. Kjære vene...

Anonymkode: 89379...f27

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei...

Jeg er en jente på snart 17 år og har funnet ut at jeg er gravid.. Har fast kjæreste og vi har vært kjærester i snart ett år. Jeg er imot abort for min egen del, men ikke imot når det gjelder andre. Det vil si at jeg skal beholde og jeg vet vi har både økonomi, stabilitet og kjærlighet for et barn. Jeg skal fortsette skole og ikke droppe ut, vel og merke kommer det til å bli tøft, men jeg skal prøve å gjøre mitt beste. Kjæresten min vet det og vi har sammen kommet frem til at vi skal beholde og prøve alt vi kan for å få dette til å fungere. Jeg er snart 6 uker på vei.

Spørsmålet mitt er: Hvordan skal jeg si det til min mor? Jeg har ingen problemer med å si det til noen andre, bortsett fra min mor da jeg bare føler jeg skuffer henne og ødelegger henne.. Dette er vel veldig vanlig for unge mødre.. 

Vennligst ikke hat på meg, da jeg har tenkt gjennom dette veldig nøye. 

Anonymkode: 6194b...5a8

På hvilken måte mener du at hun mor kan føle at din graviditet "ødelegger henne"?

Anonymkode: da173...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det spiller ingen rolle om du synest det er trist eller ei! Det var ikke det TS lurte på. Om man ikke klarer og ta abort så skal ikke en anonym på kg få overtale henne til det heller. Nei situasjonene er ikke optimal, men vet du hva det ordner seg som regel uansett! 

Lykke til TS, moren din blir kanskje sint først, men når hu får tenkt seg om håper jeg hun støtter deg :) 

Anonymkode: 89379...f27

Merkelig hvor folk ser ting som ikke er skrevet. Jeg har ikke skrevet at denne personen bør ta abort. Jeg synes situasjonen er trist for alle parter. Men håper jo at ting ordner seg for de.  

Anonymkode: 40361...615

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...