Gå til innhold

gravid 16 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ung dame - litt velvilje så går det.. 

Anonymkode: aa972...a5f

En ung dame er ei som er myndig. Du kan kalle ei på 18 ung dame.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aldri i verden sett så frekke mennesker. La jenta få være i fred!! Det er hardt nokk å sitte med ett valg som dette, selv om hun ikke er myndig! Det er helt opp til henne om hvordan hun gjør det og hva hun burde gjøre! Det er trist å se att folk blander seg opp i livet hennes å sier hun ikke er klar og ikke har økonomi til det! Vi lever i det beste landet man kan leve i å er sikker på att de klarer seg helt fint som mange andre 17 åringer som har barn gjør også! Dere drar ned ei jente på 17 år med å fortelle hva hun kan og ikke kan? Hva vet vell dere? Hun kan klare seg like bra eller bedre enn ei som er 30 år gammel som gravid tilogmed så bare klapp igjen. La hun ta sitt valg å ikke sitt å kritiser for valg hun KAN ta. Vis heller respekt og støtte til ei som trenger det! Att det går ann å vær så respektløs mot folk :( man få bra med hjelp her i norge og vil du beholde barnet, gjør du det! Er sikker på moren din kommer til å støtte deg mer enn du tror selv ❤️ Det handler ikke mest om penger og ting man har og ikke har. Det handler om kjærlighet og familie! Så ikke hør på alle andre som mener du burde ta abort bare fordi de mener du ikke har økonomi til å ta vare på en baby. De har ingenting de skulle sagt om ditt liv. Snakk med familien din og ikke hør på andre folk som ikke engang kjenner deg ❤️ Klem!!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 23.9.2016 at 9.10, Kvinne30 skrev:

Oj, her var det mye kritikk...!:( 

Synes TS virker som en fornuftig ung dane jeg. Masse lykke til TS, både med å fortelle mor det, og i svangerskap. Dette går bra!

Hilsen en kvinne på 36, som nettopp fikk sitt første barn. Altså ett lite hakk senere enn deg;) men i vårt tilfelle ble det slik.

stå på:)

 

Fornuftig når hun ikke våger å fortelle mora om graviditeten????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å fortelle det til din mor som det er. Hun vil neppe like det om du forteller det til henne lenge etter alle andre....

Men det at du er imot abort er egentlig litt trist for det er ikke meningen at barn skal få barn. Dere er så unge og vet så lite om livet at dere burde leve livet som unge lenge enda før dere tenker på å få barn. Det er synd å si det men statistisk sett så vil jo et slikt forhold ende med at du blir alenemor uten å ha fullført skole etc. Forhold i den alderen holder stort sett aldri og dere vil forandre dere mye enda før dere blir voksne. Uansett hvor positive dere er i dag så vil et barn ødelegge forholdet i 9 av 10 forhold, minst! Guttene i den alderen klarer ikke forholde seg til et slikt tungt og alvorlig ansvar og stikker så snart det blir den harde hverdag med våkenetter og barnegråt. 

Jeg har et godt råd og det er å ta abort! For all del ta abort! Du fjerner bare et foster som du aldri har eller vil kjenne til. Det kommer nye sjanser. Det ville være den voksne avgjørelsen i så fall, alt annet er uansvarlig og å be om å få et hardt og unødvendig vanskelig liv i alt for ung alder. Jeg kjenner jeg blir trist når jeg leser slikt som dette. Dere aner ikke hva dere snakker om, dere burde ikke fått lov til å ta avgjørelsen engang. Voksne mennesker skal avgjøre slikt!

Lykke til, håper du tar ansvar og gjør det rette!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, September 21, 2016 at 13.38, SosialisterUt skrev:

Det var faktisk helt vanlig å få barn som 16-17 åring og at det er så uvanlig nå for tiden sier bare noe om sanfunnet vi lever i. Som 16-17 år er kvinner faktisk mest fruktbar og det er en flott alder å få barn. Men i denne situasjonen bør du prøve å være postiv selv om samfunnet sier at dette er det verste som kan skje deg. Å være mor er det flotteste en kvinne kan bli, kos deg :)

Ja før i tiden ble vi ikke så gamle slik som nå. Vi opplever jo at det å bli 100 år nå for tiden ikke er noe spesielt. Vi har mye bedre tid og takk for det! Da kan vi vente til vi er voksne før vi får barn og la barn være barn i den tiden. At samfunnet sier at dette ikke er bra er ikke bare tilfeldig, det er selvsagt det rette svaret på dette. Ingen jenter på 16-17 vil si det som du sier der at det å bli mor er det flotteste de kunne bli i den alderen. Det hjelper dessverre ikke å være positiv når en ikke har utdannelse eller selv er utvilket nok og er voksen nok til å skjønne hva det vil si å få barn.

Nei jenter i den alderen skal ikke få barn!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er merkelig at man i dette landet blir vurdert som egnet forelder etter utanningsnivå. Så lenge barn får kjærlighet, oppmerksomhet, et trygt hjem, mat på bordet og rene klær så spiller det fint liten rolle om mor og far er advokater eller lagerarbeidere. 

Jeg tviler ikke på at TS kommer til å ta godt vare på barnet sitt, det eneste som jeg synes er trist er at unge foreldre går glipp av mye av undomstiden. Men, ungdom er også forskjellige så dette må man nesten vurdere selv. 

Å bli forelder er en stor omveltning på godt og vondt uansett alder.

Anonymkode: d0a55...c94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 14.9.2016 at 20.03, AnonymBruker skrev:

Hei...

Jeg er en jente på snart 17 år og har funnet ut at jeg er gravid.. Har fast kjæreste og vi har vært kjærester i snart ett år. Jeg er imot abort for min egen del, men ikke imot når det gjelder andre. Det vil si at jeg skal beholde og jeg vet vi har både økonomi, stabilitet og kjærlighet for et barn. Jeg skal fortsette skole og ikke droppe ut, vel og merke kommer det til å bli tøft, men jeg skal prøve å gjøre mitt beste. Kjæresten min vet det og vi har sammen kommet frem til at vi skal beholde og prøve alt vi kan for å få dette til å fungere. Jeg er snart 6 uker på vei.

Spørsmålet mitt er: Hvordan skal jeg si det til min mor? Jeg har ingen problemer med å si det til noen andre, bortsett fra min mor da jeg bare føler jeg skuffer henne og ødelegger henne.. Dette er vel veldig vanlig for unge mødre.. 

Vennligst ikke hat på meg, da jeg har tenkt gjennom dette veldig nøye. 

Anonymkode: 6194b...5a8

Pleier ikke det å være noe slikt da:  Mamma, mamma, jeg har noe fantastisk å fortelle deg! Jeg kommer innom i ettermiddag så skal jeg fortelle deg den fantastiske nyheten! (senere) Hei mamma! Hva er det vennen, fortell-fortell!? Jo jeg er gravid! Er det ikke fantastisk!!!!!! Jeg er så glad!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, O.G. skrev:

Fornuftig når hun ikke våger å fortelle mora om graviditeten????

Jeg forsto det slik at TS venter på at moren skal komme hjem fra ferie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21. september 2016 at 20.20, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal du tjene penger uten en utdanning og jobb? Det hjelper ikke at et år går. Den støtten du før økonomisk er knapt til å leve av.

Anonymkode: f99ba...088

Men så var det jo ikke din mening jeg spurte etter da.

Anonymkode: 6194b...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt sjokka å kvalm da jeg leste svaret på denne tråden. Mange av dere burde skamme dere! Fyf*** at det er mulig! Stakkar jente. 

Og til Ts; jeg er sikker på du komme til å bli ei fantastisk mamma, og mammen din kommer nok til å glede seg etter ho har fordøyd sjokket ❤️  Gratulerer så mye med ditt lille nurk ❤️

Anonymkode: 126a8...81b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir helt sjokka å kvalm da jeg leste svaret på denne tråden. Mange av dere burde skamme dere! Fyf*** at det er mulig! Stakkar jente. 

Og til Ts; jeg er sikker på du komme til å bli ei fantastisk mamma, og mammen din kommer nok til å glede seg etter ho har fordøyd sjokket ❤️  Gratulerer så mye med ditt lille nurk ❤️

Anonymkode: 126a8...81b

Blir så glad når jeg leser at det finnes sånne som deg. Takk skal du ha, snillle deg :hjerte: -TS

Anonymkode: 6194b...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enhorning

Hvorfor er det negativt å få barn selv om man er 17 år? Jeg synes dette helt og holdent er ditt valg. Du skal IKKE føle deg presset til å ta abort. Dette er DIN KROPP og DITT VALG.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk skriver ikke for å være slemme mot TS. Det er konstruktive og fornuftige råd vi kommer med. Et barn bør ikke ha barn. Hun bør være ung, reise, studere, date, leve.. Det er ingen lek å bli forelder, og man skal være rimelig godt rustet. Da inngår faktisk utdannelse og jobb. 

Anonymkode: 9036f...244

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

På Tuesday, September 27, 2016 den 22.27, Gjest Enhorning skrev:

Hvorfor er det negativt å få barn selv om man er 17 år? Jeg synes dette helt og holdent er ditt valg. Du skal IKKE føle deg presset til å ta abort. Dette er DIN KROPP og DITT VALG.

Det er ike akkurat positivt å få barn når man selv er et barn. Men så klart er det ts valg. Likevel må det være lov ågi råd og uttrykke bekymring. Det ville jo være ren løgn å late som at alt bare er fint og flott ved at en 16 åring venter barn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.9.2016 den 22.43, AnonymBruker skrev:

Folk skriver ikke for å være slemme mot TS. Det er konstruktive og fornuftige råd vi kommer med. Et barn bør ikke ha barn. Hun bør være ung, reise, studere, date, leve.. Det er ingen lek å bli forelder, og man skal være rimelig godt rustet. Da inngår faktisk utdannelse og jobb. 

Anonymkode: 9036f...244

Men å presse noen til abort i ung alder kan også gi alvorlige psykiske konsekvenser. Finnes de som sliter livet ut fordi de ble presset til abort uavhengig alder.

Anonymkode: 26009...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I deres sikkert ren lykkerus mistet jeg i SA i uke 12. Jeg har det ikke spesielt bra nå i ettertid, men det har blitt en lærepenge og en stor påkjenning både for kropp og sinn. Får den støtten jeg trenger av kjæresten og familie. -TS.

Anonymkode: 6194b...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I deres sikkert ren lykkerus mistet jeg i SA i uke 12. Jeg har det ikke spesielt bra nå i ettertid, men det har blitt en lærepenge og en stor påkjenning både for kropp og sinn. Får den støtten jeg trenger av kjæresten og familie. -TS.

Anonymkode: 6194b...5a8

Ååå så fælt.. Klem til deg ❤️

-ikke en av de ekkle kjerringene 

Anonymkode: 126a8...81b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I deres sikkert ren lykkerus mistet jeg i SA i uke 12. Jeg har det ikke spesielt bra nå i ettertid, men det har blitt en lærepenge og en stor påkjenning både for kropp og sinn. Får den støtten jeg trenger av kjæresten og familie. -TS.

Anonymkode: 6194b...5a8

Ingen er i ren lykkerus over dette. Jeg har selv opplevd sa og det var helt grusomt men i ettertid har jeg tenkt at det var for det beste fordi det passet ikke da.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

I deres sikkert ren lykkerus mistet jeg i SA i uke 12. Jeg har det ikke spesielt bra nå i ettertid, men det har blitt en lærepenge og en stor påkjenning både for kropp og sinn. Får den støtten jeg trenger av kjæresten og familie. -TS.

Anonymkode: 6194b...5a8

Barnslig! Fryktelig barnslig skrevet at andre i tråden er i lykkerus for at noen mistet et barn. Skjerp deg, ikke greit!

Og ikke for å kverulere med deg her, men om du var snart 6 uker i midten av desember, så er du jo ikke i uke 12 nå.. 

Men uansett, veldig trist, håper det går bra med deg og at dere er litt mer påpasselige med prevensjon, så blir du nok en god mor en dag når du er litt eldre :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...