Gå til innhold

gravid 16 år


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei...

Jeg er en jente på snart 17 år og har funnet ut at jeg er gravid.. Har fast kjæreste og vi har vært kjærester i snart ett år. Jeg er imot abort for min egen del, men ikke imot når det gjelder andre. Det vil si at jeg skal beholde og jeg vet vi har både økonomi, stabilitet og kjærlighet for et barn. Jeg skal fortsette skole og ikke droppe ut, vel og merke kommer det til å bli tøft, men jeg skal prøve å gjøre mitt beste. Kjæresten min vet det og vi har sammen kommet frem til at vi skal beholde og prøve alt vi kan for å få dette til å fungere. Jeg er snart 6 uker på vei.

Spørsmålet mitt er: Hvordan skal jeg si det til min mor? Jeg har ingen problemer med å si det til noen andre, bortsett fra min mor da jeg bare føler jeg skuffer henne og ødelegger henne.. Dette er vel veldig vanlig for unge mødre.. 

Vennligst ikke hat på meg, da jeg har tenkt gjennom dette veldig nøye. 

Anonymkode: 6194b...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke å si noe før hun sier du er blitt feit, da roper du ut: "Kanskje jeg er gravid?!" Når hun da kommer opp til rommet for å si unnskyld sier du det (da har hun allerede skyldfølelse så hun vil være mer hyggelig).

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Du trenger ikke å si noe før hun sier du er blitt feit, da roper du ut: "Kanskje jeg er gravid?!" Når hun da kommer opp til rommet for å si unnskyld sier du det (da har hun allerede skyldfølelse så hun vil være mer hyggelig).

Or not...

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du ha stabil økonomi som 16-årig Vgs-elev?? Er du klar over hva det koster å ha et barn?

Det er ikke så mange måter å si det på, du får bare si til moren din at du er gravid og har tenkt å beholde. Ikke forvent deg jublende glede.

Anonymkode: 7360f...ca9

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei...

Jeg er en jente på snart 17 år og har funnet ut at jeg er gravid.. Har fast kjæreste og vi har vært kjærester i snart ett år. Jeg er imot abort for min egen del, men ikke imot når det gjelder andre. Det vil si at jeg skal beholde og jeg vet vi har både økonomi, stabilitet og kjærlighet for et barn. Jeg skal fortsette skole og ikke droppe ut, vel og merke kommer det til å bli tøft, men jeg skal prøve å gjøre mitt beste. Kjæresten min vet det og vi har sammen kommet frem til at vi skal beholde og prøve alt vi kan for å få dette til å fungere. Jeg er snart 6 uker på vei.

Spørsmålet mitt er: Hvordan skal jeg si det til min mor? Jeg har ingen problemer med å si det til noen andre, bortsett fra min mor da jeg bare føler jeg skuffer henne og ødelegger henne.. Dette er vel veldig vanlig for unge mødre.. 

Vennligst ikke hat på meg, da jeg har tenkt gjennom dette veldig nøye. 

Anonymkode: 6194b...5a8

Snakk med amathea. Kanskje de kan gi noen gode råd? De har mye erfaring med å snakke med ungdommer i samme situasjon

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, amativeReflection skrev:

Du trenger ikke å si noe før hun sier du er blitt feit, da roper du ut: "Kanskje jeg er gravid?!" Når hun da kommer opp til rommet for å si unnskyld sier du det (da har hun allerede skyldfølelse så hun vil være mer hyggelig).

Du er faen ikke sann! :angry:

Finn andre steder å utfolde deg på med den dårlige humoren din!

Anonymkode: 6578a...8cf

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du ha stabil økonomi som 16-årig Vgs-elev?? Er du klar over hva det koster å ha et barn?

Det er ikke så mange måter å si det på, du får bare si til moren din at du er gravid og har tenkt å beholde. Ikke forvent deg jublende glede.

Anonymkode: 7360f...ca9

Kanskje jeg utdypte meg feil med at VI har stabil økonomi sammen da kjæresten min er utdannet og har full jobb, mens jeg jobber i helger og har senvakter. Har også en venninne som har fått barn i en alder av 17 som jeg har snakket mye med om økonomi. Blir det veldig ille har jeg rett til å søke om støtte.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jente00 skrev:

Kanskje jeg utdypte meg feil med at VI har stabil økonomi sammen da kjæresten min er utdannet og har full jobb, mens jeg jobber i helger og har senvakter. Har også en venninne som har fått barn i en alder av 17 som jeg har snakket mye med om økonomi. Blir det veldig ille har jeg rett til å søke om støtte.

Hmm hvor gammel er han?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jente00 skrev:

Kanskje jeg utdypte meg feil med at VI har stabil økonomi sammen da kjæresten min er utdannet og har full jobb, mens jeg jobber i helger og har senvakter. Har også en venninne som har fått barn i en alder av 17 som jeg har snakket mye med om økonomi. Blir det veldig ille har jeg rett til å søke om støtte.

Støtte får du kun som alenemor. Og det er vel ikke akkurat noe å satse på når du er 16 år. 

Anonymkode: 9d3fa...e47

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jente00 skrev:

Kanskje jeg utdypte meg feil med at VI har stabil økonomi sammen da kjæresten min er utdannet og har full jobb, mens jeg jobber i helger og har senvakter. Har også en venninne som har fått barn i en alder av 17 som jeg har snakket mye med om økonomi. Blir det veldig ille har jeg rett til å søke om støtte.

Hvor gammel er kjæresten? Lykke til❤️

Anonymkode: 207a9...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det beste er å bare sette seg ned å fortelle henne det. Jeg var 19 år og et surrehue da jeg ble gravid - gråt meg i søvn i flere uker før jeg fortalte det og tro det eller ei hun tok det veldig pent selvom jeg forventet en kjempe negativ respons. Stefaren min derimot sendte meg en SMS senere på kvelden med "jeg klapper ikke men det er ditt valg". Han forguder "barnebarnet" sitt i dag og ville ikke vært foruten. 

 

Masse lykke til :hjerte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

21

Anonymkode: 6194b...5a8

Serr. Han er jo alt for gammel for deg. Han er jo voksen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, MartheC skrev:

Tror det beste er å bare sette seg ned å fortelle henne det. Jeg var 19 år og et surrehue da jeg ble gravid - gråt meg i søvn i flere uker før jeg fortalte det og tro det eller ei hun tok det veldig pent selvom jeg forventet en kjempe negativ respons. Stefaren min derimot sendte meg en SMS senere på kvelden med "jeg klapper ikke men det er ditt valg". Han forguder "barnebarnet" sitt i dag og ville ikke vært foruten. 

 

Masse lykke til :hjerte:

Tusen takk! Trenger virkelig noen oppmuntrende tilbakemeldinger også.

Har du noen forslag til når (hvor langt på vei altså) og akkurat hvordan jeg skal si det?.. 

Anonymkode: 6194b...5a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er veldig usikker på reaksjonen vent til uke 12 så slipper du noe mas om abort og lignende :hjerte: kommer helt Ann på hvordan hun er. Jeg sa bare at jeg vet du kommer til å bli skuffet men jeg er gravid og skal beholde - derifra gikk det av seg selv ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er trist når barn får barn. Din mor burde få vite det nå. du er heller ikke myndig. Du aner heller ikke hva dette går i verken økonomisk, du har ingen utdannelse. Får håpe det går bra med dere uansettt.  Dette kommer til og bli tøft for deg, da du virkelig burde få deg en utdannelse og det er hardt med små barn. 

Anonymkode: 40361...615

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Som mor selv så ville jeg støttet deg så lenge du er bestemt på å beholde,men jeg ville også blitt bekymret. Tror det viktigste for meg ville vært at jeg stolte på kjæresten,og at dere hadde snakket om det,noe det ser ut til at dere har gjort. Deretter ville jeg vært veldig opptatt av at du ville fortsette på skolen,og det vil du jo. Vi mødre er jo forskjellige,men tror vi alle vil at barna skal få utdannelse og bli selvstendige. Vi har vel også det felles at vi ikke syns dette du er i nå,er noen drømmesituasjon,men derfra er det ulike måter vi vil håndtere det på. Du må nesten bare sette deg ned,og si at du er gravid og at dere vil beholde. Det er ikke så mange andre måter og gjøre det på. Jeg vil ønske deg lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er trist når barn får barn. Din mor burde få vite det nå. du er heller ikke myndig. Du aner heller ikke hva dette går i verken økonomisk, du har ingen utdannelse. Får håpe det går bra med dere uansettt.  Dette kommer til og bli tøft for deg, da du virkelig burde få deg en utdannelse og det er hardt med små barn. 

Anonymkode: 40361...615

Syns det er uansvarlig av en 21 åring dette. Han burde visst bedre

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er trist når barn får barn. Din mor burde få vite det nå. du er heller ikke myndig. Du aner heller ikke hva dette går i verken økonomisk, du har ingen utdannelse. Får håpe det går bra med dere uansettt.  Dette kommer til og bli tøft for deg, da du virkelig burde få deg en utdannelse og det er hardt med små barn. 

Anonymkode: 40361...615

Det spiller ingen rolle om du synest det er trist eller ei! Det var ikke det TS lurte på. Om man ikke klarer og ta abort så skal ikke en anonym på kg få overtale henne til det heller. Nei situasjonene er ikke optimal, men vet du hva det ordner seg som regel uansett! 

Lykke til TS, moren din blir kanskje sint først, men når hu får tenkt seg om håper jeg hun støtter deg :) 

Anonymkode: 89379...f27

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stk fremtid ødelagt. En stk individ på nav til hun er 30 or har tid til å ta en utdanning

Anonymkode: c29d3...58d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...