Gå til innhold

Kan man bli resistent mot Valtrex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått påvist at jeg har Herpes Simplex og det første utbruddet var mildt sagt et mareritt, klarte nesten ikke gå eller noe som helst. Nå er jeg kjemperedd for å få et nytt utbrudd og med en gang jeg kjenner det klør/stikker litt tar jeg Valtrex i rundt 5 dager for å forebygge. Mitt spm er da om dersom jeg ikke holder på å få et nytt utbrudd når jeg føler disse symptonene, feks at det bare er sopp ellerno, vil jeg til slutt bli resistent mot Valtrex slik at pillene ikke fungerer når jeg først får et utbrudd?? 

 

Anonymkode: ef53d...b41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Det er i så fall virusene som utvikler resistens, ikke deg. Men jeg vet ikke om det er påvist resistensutvikling hos herpesvirus. Jeg vet at hiv- virus kan utvikle resistens mot noen av de medisinene, så det er jo ikke umulig at herpes kan gjøre det samme. Men at akkurat du skal oppleve at et av virusene muterer er vel lite sannsynlig.

Anonymkode: a16a4...269

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest meg opp på at det som regel bare er folk med HIV og kreft som blir resistent fordi de går på veldig høye doser.

Det er min største skrekk å bli resistent mot Valtrex fordi jeg har hyppige utbrudd. Herpes må være en av de verste sykdommene i verden..

Anonymkode: 861d8...7c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...