Gå til innhold

Dårlig hundeeier som brukte bur da?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som forundrer meg er at man må starte en tråd for å rettferdiggjøre at man bruker bur. Om man er trygg på at man gjør det rette, hvorfor må man da søke bekreftelse? Er man kanskje innerst inne usikker på at man faktisk gjør rett?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 minutter siden, Baremenneske skrev:

Der sa du det selv...-hva du oppfatter deg som... Gidder ikke motargumentere hele tiden når man har ulik mening uansett. 

Dette gjaldt vel i bunn og grunn TS da- og jeg syns ikke hun har gjort noe galt når det gjelder hunden😊

Selvfølgelig oppfatter jeg meg som det, og ikke uten grunn. Det er da en kjennsgjerning at det finnes mange dårlige hundeeiere og mange gode. Jeg har mange års erfaring med hund, og har aldri sett nødvendigheten av å bruke bur. Hvis man bruker nødvendig tid og oppfølging i valpeperioden, skal det rett og slett være unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Setter du babyen din i bur for den egens sikkerhet når den begynner å krabbe,  tygge på ting osv? Blir samme greia.

Anonymkode: c99ec...1a7

Nå har ikke jeg hund, men ja, jeg satte babyen min i bur. Jeg puttet henne i lekegrinda sammen med leker og kosekluter for at hun skulle være trygg mens jeg var på do eller hadde begrensede muligheter for å se etter henne. Det er en veldig vanlig ting å gjøre.

Hvorfor er det verre at en valp sitter i bur med leker og teppe en stund når man ikke har mulighet til å se etter den, enn at en baby er i lekegrinda?

Anonymkode: eafa9...bbb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg hund, men ja, jeg satte babyen min i bur. Jeg puttet henne i lekegrinda sammen med leker og kosekluter for at hun skulle være trygg mens jeg var på do eller hadde begrensede muligheter for å se etter henne. Det er en veldig vanlig ting å gjøre.

Hvorfor er det verre at en valp sitter i bur med leker og teppe en stund når man ikke har mulighet til å se etter den, enn at en baby er i lekegrinda?

Anonymkode: eafa9...bbb

Er det jeg mener også, så godt sagt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Baremenneske skrev:

Der sa du det selv...-hva du oppfatter deg som... Gidder ikke motargumentere hele tiden når man har ulik mening uansett. 

Dette gjaldt vel i bunn og grunn TS da- og jeg syns ikke hun har gjort noe galt når det gjelder hunden😊

Mystic  ER en  BEDRE hundeeier! Det er slående hvor stor forskjell det er på hennes evner til å ivareta en hund  og visse andre!  Bur er mishandling!

Anonymkode: fce6e...c62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mystic  ER en  BEDRE hundeeier! Det er slående hvor stor forskjell det er på hennes evner til å ivareta en hund  og visse andre!  Bur er mishandling!

Anonymkode: fce6e...c62

Ja....Klart det... Bur noen timer om dagen er absolutt det verste en hund kan oppleve...  MYE verre være noen timer i et bur enn å bli foret feite på menneskemat sånn at de omtrent ikke klarer gå eller ikke få mat i hele tatt, MYE verre enn  aldri å få mosjon, og ikke minst MYE verre enn å bli slått.... 

(ironi vel og merke! ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ALT du skriver er dyremishandling!

Og det er logikk fra mørke helvete!  å si "ja men jeg brenner jo ikke hunden min, slår den jo ikke med stener,  så da jo bur ok?"  

Folk som bruker bur er håpløst dårlig hundeeiere og skulle aldri hatt hund i utgangspunktet!  

Anonymkode: fce6e...c62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Baremenneske skrev:

Ja....Klart det... Bur noen timer om dagen er absolutt det verste en hund kan oppleve...  MYE verre være noen timer i et bur enn å bli foret feite på menneskemat sånn at de omtrent ikke klarer gå eller ikke få mat i hele tatt, MYE verre enn  aldri å få mosjon, og ikke minst MYE verre enn å bli slått.... 

(ironi vel og merke! ) 

ALT du skriver er dyremishandling!

Og det er logikk fra mørke helvete!  å si "ja men jeg brenner jo ikke hunden min, slår den jo ikke med stener,  så da jo bur ok?"  

Folk som bruker bur er håpløst dårlig hundeeiere og skulle aldri hatt hund i utgangspunktet!

Anonymkode: fce6e...c62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

ALT du skriver er dyremishandling!

Og det er logikk fra mørke helvete!  å si "ja men jeg brenner jo ikke hunden min, slår den jo ikke med stener,  så da jo bur ok?"  

Folk som bruker bur er håpløst dårlig hundeeiere og skulle aldri hatt hund i utgangspunktet!

Anonymkode: fce6e...c62

  Meldingen der var ironi, men det er jo ikke alle som forstår....                                                                Er veldig imot dyremishandling jeg også og gjør vondt inni meg da jeg ser  dyr lider - men det er STOR forskjell på  at en hund er i hundebur noen timer og at det blir slått o.l!  Skal mer til!  ...Men vet du er uenig- for dette blir vi ikke enig om!! 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Setter du babyen din i bur for den egens sikkerhet når den begynner å krabbe,  tygge på ting osv? Blir samme greia.

Eneste plassen det er greit med bur er i bilen,  etter mitt syn.  Har du anskaffet deg valp må du være på hele tide  og passe på.

Anonymkode: c99ec...1a7

Det gjør man ja. Unger sitter i grinder av akkurat samme grunn.

Anonymkode: 01ada...f33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå har ikke jeg hund, men ja, jeg satte babyen min i bur. Jeg puttet henne i lekegrinda sammen med leker og kosekluter for at hun skulle være trygg mens jeg var på do eller hadde begrensede muligheter for å se etter henne. Det er en veldig vanlig ting å gjøre.

Hvorfor er det verre at en valp sitter i bur med leker og teppe en stund når man ikke har mulighet til å se etter den, enn at en baby er i lekegrinda?

Anonymkode: eafa9...bbb

Jeg har verken barn eller hund,  men tenkte det samme. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mythic skrev:

Dette ser jeg veldig mange bruke som argument for å putte hunden sin i bur. Elendig argument, da en hund ikke er et burdyr, og det preger selvfølgelig psyken til en hund å bli innestengt. For øvrig bør du dempe bruken av utropstegn, du framstår helt hysterisk. Å ha hunden innestengt i bur mens man er på jobb er i mine øyne horribelt. Minst 7-8 timer innestengt, og kanskje ellers også, hvis man skal ut på noe på kvelden, eller hunden ligger i buret om natta i tillegg. 

Jeg er ihuga burmotstander, og mener at folk som velger å stenge hunden sin i bur, har gjort en dårlig jobb som eier. Jeg har hatt mange hunder, og ikke en eneste av dem har hatt bur annet enn i bilen. Den jobben man legger ned med hunden det første året, får man igjen for i fullt monn, og man slipper å stenge hunden i bur i timevis. Hva i all verden skal man med hund, hvis den skal ligge i bur 2/3 av døgnet?

Nå er det ingen dyr som er "bur-dyr",er det vel ? Å ha fugler i bur er da mange reiser verre enn å ha en hund i bur korere stunder av gangen,for hunden får da mosjon og bevegelsefrihet ellers,i motsetning til andre bur-dyr som får minimalt med det i helt unaturlige omgivelser ! Jeg er i mot at hunder er i bur,men kan godta det under visse forhold,men jeg ser ingen unnskyldning for å ha andre bur-dyr,så ikke kom med sånt argument da de det tross alt er minst synd på er hunder som slipper å tilbringe 90% av livet sitt i bur i motsetning til andre "bur-dyr".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mythic skrev:

Selvfølgelig oppfatter jeg meg som det, og ikke uten grunn. Det er da en kjennsgjerning at det finnes mange dårlige hundeeiere og mange gode. Jeg har mange års erfaring med hund, og har aldri sett nødvendigheten av å bruke bur. Hvis man bruker nødvendig tid og oppfølging i valpeperioden, skal det rett og slett være unødvendig.

Sier meg helt enig.

Jeg er helt i mot bruk av bur til hunder forutenom i bil. 

Vi lagde valpebinge da hunden vår var valp, hun var i valpebingen om natta og når vi ikke var hjemme. Valpebingen var skikkelig stor. Kjøpte kompostvegger og satte de sammen til stor nok størrelse. Der inne  hadde hun vannskåla si,leker, senga og skikkelig god tumleplass. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Baremenneske skrev:

  Meldingen der var ironi, men det er jo ikke alle som forstår....                                                                Er veldig imot dyremishandling jeg også og gjør vondt inni meg da jeg ser  dyr lider - men det er STOR forskjell på  at en hund er i hundebur noen timer og at det blir slått o.l!  Skal mer til!  ...Men vet du er uenig- for dette blir vi ikke enig om!! 

 

 

 

 

Eh.... ha!  Trodde du det var ironien din som var problemet? Vel, det skal litt mer avansert uttrykksmåter  til før jeg ikke forstår.

Det er INNHOLDET I hva du står for og formidler som er elendig. Det er forkastelig å 'på moro " sette opp mishandling mot hverandre! Bur er mishandling ! Det holde lenge I seg selv. Stopp og forsøk adled  ved idioti. 

Anonymkode: fce6e...c62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, skruf skrev:

Sier meg helt enig.

Jeg er helt i mot bruk av bur til hunder forutenom i bil. 

Vi lagde valpebinge da hunden vår var valp, hun var i valpebingen om natta og når vi ikke var hjemme. Valpebingen var skikkelig stor. Kjøpte kompostvegger og satte de sammen til stor nok størrelse. Der inne  hadde hun vannskåla si,leker, senga og skikkelig god tumleplass. 

Jeg hadde aldri i livet turt å gått ifra noen valp i en åpen grind!

 De er ikke gamle før de forsøke seg på enten å klatre over eller hoppe over. 

Min valp ligger i bur når jeg er på jobb- enkelt og greit av hensyn til den selv.. valper er utrolig oppfinnsomme, og dessverre så må jeg jobbe.
Tørr ikke tenke på hva den kunne ha funnet på gjort uten tilsyn, når han ligger i buret så sover han til jeg kommer hjem.

Om det er dyremishandling så greit.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.9.2016 at 8.26, Skogshuldra skrev:

Tull! Det er på tide at folk slutter med denne menneskeliggjøringen av dyr. TS, din måte å bruke buret på er da helt fin - du har lært hunden at det er dens koseplass og domene.

Babyer er ikke mentalt mer utviklet enn hunder, så ser ikke problemet med å sammenligne de to. Er mer forskjell når det er snakk om barn og hunder. Er ikke som om babyer popper ut med mye kunnskap, intelligens og erfaringer som gjør den smartere eller mer bevisst enn en hund

Anonymkode: fcc28...ee5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 minutter siden, xinnia skrev:

Jeg hadde aldri i livet turt å gått ifra noen valp i en åpen grind!

 De er ikke gamle før de forsøke seg på enten å klatre over eller hoppe over. 

Min valp ligger i bur når jeg er på jobb- enkelt og greit av hensyn til den selv.. valper er utrolig oppfinnsomme, og dessverre så må jeg jobbe.
Tørr ikke tenke på hva den kunne ha funnet på gjort uten tilsyn, når han ligger i buret så sover han til jeg kommer hjem.

Om det er dyremishandling så greit.. 

Vår hund kunne med letthet ha kommet seg ut av valpebingen hadde hun villet, så hun var helt trygg. Stor rase; stor valp. Sjansen for at hun skulle ha klart å sette seg fast i valpebingen var null. Den ble brukt bare de første månedene. 

Jeg er i mot burbruk, enkelt og greit. Med mindre buret er gigantisk sånn at hunden har tumleplass. 

Hvordan vet du forresten at hunden sover hele tiden når du er borte? Har du kameraovervåkning? 

Hvis du bruker bur når du er på jobb, og bur om natta så er hunden din innesperret lengre enn den får være fri. Og ja, det er ikke et ok hundehold. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
39 minutter siden, xinnia skrev:

Jeg hadde aldri i livet turt å gått ifra noen valp i en åpen grind!

 De er ikke gamle før de forsøke seg på enten å klatre over eller hoppe over. 

Min valp ligger i bur når jeg er på jobb- enkelt og greit av hensyn til den selv.. valper er utrolig oppfinnsomme, og dessverre så må jeg jobbe.
Tørr ikke tenke på hva den kunne ha funnet på gjort uten tilsyn, når han ligger i buret så sover han til jeg kommer hjem.

Om det er dyremishandling så greit.. 

Nemlig!😊 Tror vi begge vet at det (den typen burbruk) ikke er mishandling og at hundene våre har det bra.... Så kan andre få mene sitt!☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eh.... ha!  Trodde du det var ironien din som var problemet? Vel, det skal litt mer avansert uttrykksmåter  til før jeg ikke forstår.

Det er INNHOLDET I hva du står for og formidler som er elendig. Det er forkastelig å 'på moro " sette opp mishandling mot hverandre! Bur er mishandling ! Det holde lenge I seg selv. Stopp og forsøk adled  ved idioti. 

Anonymkode: fce6e...c62

Stopp forsøk avlede(ikke adled!) ved å være så helvetes bastant og tro du er eneste som vet og kan noe.... -og som attpåtil må kalle andre idiotisk for å mene noe annet! Håper du ikke har samme sinne med hunden din!😐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten; er det ikke kommet en lov om burbruk nå? At hundene ikke skal være over et visst antall timer i bur?

Eller er det bare vurdert innført?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...