Gå til innhold

Drikkebonger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du virker rett og slett veldig selvsentrert TS. Det er ditt bryllup, og du ønsker ikke betale for drikken. Men du regner med folk er så beæret at det gjerne vil være med i spleising.

Videre blir du oppgitt over holdningen vår. Når "alle" mener noe annet enn deg, er det kanskje greit å ta en titt på egen holdning.

 

Arrangerer man fest spanderer man, med mindre noen har uttrykt ønske om å bidra.

Anonymkode: fe502...93f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var i et bryllup nå nylig hvor de hadde det systemet du nevner. Fungerte veldig bra, ingen gjester klagde, og brudeparet sitter forstatt igjen med nok alkohol til å ha enda en fest. Problemet utover kvelden var at folk bare forsynte seg selv hver gang den innleide bartenderen var ute på en pause, men det var ikke noe brudeparet egentlig tenkte noe over, bare alle koste seg. Drikke til mat og kaffe/kaker var gratis. 

Mange i dette bryllupet endte opp veldig fulle, så det la ingen demper på feiringen for noen at det kostet noen kroner for alkoholen. 

Anonymkode: e21f7...fa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i ett bryllup med betalbar. Og det er så kjipt. Man skal føle seg velkommen i bryllup, jeg mener det er en selvfølge å spandere mat og drikke på sine gjester. Har du ikke råd til fri bar har du invitert for mange eller brukt for mye på kjole osv spør du meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med at folk får gratis drikke til middagen og dessertvin, og så kjøper de av serveringsstedet etter det? Ingen reagerte på det i sist bryllup jeg var i, og om folk går og prater om det underveis er det rimelig sært, spør du meg! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS. Vi hdde 87 gjester og fri bar som vi hadde handlet inn til. Det gikk faktisk mindre alkohol etter festet enn "fryktet" og vi hadde brennevin i fire år hjemme etterpå. 

Kjøp litt mindre brennevin og mer vin og øl. Dere trenger ikke ha fulle valgmuligheter til alle. 

Jeg har aldri vært i bryllup hvor det er privat bar som ikke har vært gratis - men mange av disse med gratis bar har hatt en tipsekrukke, hvor det tydelig står at det går til støtte til barkostnadene, men er frivillig å gi. 

Anonymkode: 4ae69...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med 70 gjester og fri bar kom vi på godt under 10.000 for alt av alkohol og hadde sykt mye til overs. 

Tar du 10 kroner,  må du ha skjenkebevilling. 

Anonymkode: 1f636...b24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I utgangspunktet synes jeg brudeparet skal stå for all mat og drikke. Men, jeg har ikke reagert spesielt negativt de gangene vi har vært i bryllup på hotell el og måtte betale for drikke i baren etter middag. Jeg har også vært i spleisebryllup, brudeparet hadde veldig dårlig råd, hele bryllupet var skikkelig lavbudsjett og alle koste seg med medbrakt drikke. Jeg kan ikke huske. Or surmuling i noen av disse bryllupene. 

Men, jeg har vært i et bryllup for snart 10 år siden som var slik som du vurderer. Leid lokale og brudeparet hadde søkt om sjenkebevilling. Etter maten kunne vi kjøpe øl, vin, cognac eller Baileys for 10,-. Det snakkes det fortsatt om som utrolig smålig. Jeg synes det er flaut av brudeparet. Hvor mange enheter drikker egentlig folk etter middag? Med 90 gjester kan jeg ikke tro at snittet vil være på mer enn max 4-5 enheter. Dere sparer altså bare ca 4000,- på å være supersmålige. Dette er i bryllupssammenheng en liten sum, og jeg skjønner ikke hvorfor man i det hele tatt vil vurdere å gjøre seg smålig for så lite. På hotell el hadde 4-5 enheter pr gjest fort blitt 30' eller gjerne mer hvis drinker er et alternativ, og da har jeg større respekt for at noen må sette strek der. Men for noen lusne tusenlapper? Nei, det er bare smålig. 

Anonymkode: 1354d...741

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I utgangspunktet synes jeg brudeparet skal stå for all mat og drikke. Men, jeg har ikke reagert spesielt negativt de gangene vi har vært i bryllup på hotell el og måtte betale for drikke i baren etter middag. Jeg har også vært i spleisebryllup, brudeparet hadde veldig dårlig råd, hele bryllupet var skikkelig lavbudsjett og alle koste seg med medbrakt drikke. Jeg kan ikke huske. Or surmuling i noen av disse bryllupene. 

Men, jeg har vært i et bryllup for snart 10 år siden som var slik som du vurderer. Leid lokale og brudeparet hadde søkt om sjenkebevilling. Etter maten kunne vi kjøpe øl, vin, cognac eller Baileys for 10,-. Det snakkes det fortsatt om som utrolig smålig. Jeg synes det er flaut av brudeparet. Hvor mange enheter drikker egentlig folk etter middag? Med 90 gjester kan jeg ikke tro at snittet vil være på mer enn max 4-5 enheter. Dere sparer altså bare ca 4000,- på å være supersmålige. Dette er i bryllupssammenheng en liten sum, og jeg skjønner ikke hvorfor man i det hele tatt vil vurdere å gjøre seg smålig for så lite. På hotell el hadde 4-5 enheter pr gjest fort blitt 30' eller gjerne mer hvis drinker er et alternativ, og da har jeg større respekt for at noen må sette strek der. Men for noen lusne tusenlapper? Nei, det er bare smålig. 

Anonymkode: 1354d...741

Jeg ville vært mer villig til å betale full pris, fremfor å betale 10 kr. Men jeg vil også heller betale full pris, enn medbrakt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener som de fleste andre her , Inviterer du til fest, betaler du selvsagt for drikken også.  Det blir ikke så mye som du tror . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...