Gå til innhold

Hvorfor ble det slutt mellom samboeren din og deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror du har større garanti for at dere holder sammen hvis dere er gift? Eller at mannen bare holder ut i ekteskapet med deg fordi det er så tungvint å gå fra hverandre, at det gidder han ikke styre med? Wow.

Det ble slutt med min ekssamboer og meg fordi han var en psyko faen som det ble verre og verre å bo sammen med. 

Anonymkode: 783c9...77b

Det har jeg ikke skrevet. Jeg har bare skrevet at jeg har elendig erfaring med varighet på samboerskap, men større tillit til ekteskapet. For min del er et samboerskap lett å avslutte, kontra ekteskapet. Wow, noen må vri på alt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Jolene skrev:

Det har jeg ikke skrevet. Jeg har bare skrevet at jeg har elendig erfaring med varighet på samboerskap, men større tillit til ekteskapet. For min del er et samboerskap lett å avslutte, kontra ekteskapet. Wow, noen må vri på alt!

Det er jo så enkelt som at du har bedre kjemi med den du gifter deg med, enn den du dumper som samboer. Derfor er argumentet om at ekteskap ryker skjeldnere enn samboerskap fullstendig tåpelig. De fleste tabber med et samboerskap, før de tabber seg totalt ut med giftemål og da sitter man med skjegget i postkassen.

Anonymkode: 2c46f...56c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gal av å drikke og lot ikke være, runket til andre på nett, lite interessert i sex med meg, umedisinert ADHD, egoistisk, stor kredittgjeld han ikke gadd å ta tak i, gadd ikke å ordne for å få førerkort. Ga han sjanser men så jo til slutt at han ikke kom til å endre seg etter 4 år. Et barn, som selvsagt bor hos meg.

Anonymkode: 069c7...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo så enkelt som at du har bedre kjemi med den du gifter deg med, enn den du dumper som samboer. Derfor er argumentet om at ekteskap ryker skjeldnere enn samboerskap fullstendig tåpelig. De fleste tabber med et samboerskap, før de tabber seg totalt ut med giftemål og da sitter man med skjegget i postkassen.

Anonymkode: 2c46f...56c

Det er din mening. For meg, er det lett å forlate et samboerskap kontra et ekteskap. Skrev heller ingenting om at det var jeg som gikk. Tar heller ikke samboerskap seriøst, men det er en helt annen diskusjon som bare blir avsporing.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Jolene skrev:

Det er din mening. For meg, er det lett å forlate et samboerskap kontra et ekteskap. Skrev heller ingenting om at det var jeg som gikk. Tar heller ikke samboerskap seriøst, men det er en helt annen diskusjon som bare blir avsporing.

Er jo bare å flytte fra hverandre uansett om man er gift eller ei. Separasjonspapirene tar 5 min å fylle ut. Så er det ute av verden. Ingen vits i å overdramatisere.

Anonymkode: 98eb2...df2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo bare å flytte fra hverandre uansett om man er gift eller ei. Separasjonspapirene tar 5 min å fylle ut. Så er det ute av verden. Ingen vits i å overdramatisere.

Anonymkode: 98eb2...df2

Det er din mening. Hvorfor kverrulerer du sånn? Ikke noe bedre å finne på? Lag deg din egen diskusjon fremfor å avspore denne er du snill :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Jolene skrev:

Det er din mening. Hvorfor kverrulerer du sånn? Ikke noe bedre å finne på? Lag deg din egen diskusjon fremfor å avspore denne er du snill :)

Var ikke meg nå. Vi er flere forskjellige. Jeg har utsatt diskusjonen :)

Anonymkode: 2c46f...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Var ikke meg nå. Vi er flere forskjellige. Jeg har utsatt diskusjonen :)

Anonymkode: 2c46f...56c

Ikke lett å holde styr på aber. Lettere med brukernavn. Beklager forvirringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 år hvor vi bodde sammen.

Begynte plutselig å føle at noe var feil nedentil, og fant ut at han hadde gitt meg klamydia.

Og nei, det hadde han ikke når vi flyttet sammen, for jeg hadde sjekket meg kun noen mnder tidligere hos gyn (rutinesjekk, var noe kløe og ubehag). Alle tester kom tilbake negativt og da var vi i et fast forhold.

Og jeg hadde rett jeg, han drev å knulla søstra til en kompis. Hun var 15 år, og han 24. Æsj.

Anonymkode: ad2dd...b26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Jolene skrev:

Det har jeg ikke skrevet. Jeg har bare skrevet at jeg har elendig erfaring med varighet på samboerskap, men større tillit til ekteskapet. For min del er et samboerskap lett å avslutte, kontra ekteskapet. Wow, noen må vri på alt!

Jeg vred ikke på noe som helst, jeg siterte deg. Og det er akkurat like enkelt å skilles som å flytte fra en samboer. Hvorfor bo sammen med en du ikke har tro på skal være den du holder sammen med livet ut? Er man så useriøs, bør man være singel til man treffer THE ONE.

Anonymkode: 783c9...77b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det store spørsmålet heller er Hva er dårlige grunner til å slå opp?

Anonymkode: b4c6a...bd7

Finnes det dårlige grunner, altså? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Tuesday, September 13, 2016 at 21.05, AnonymBruker skrev:

Utroskap, løgner og svik 

Anonymkode: ac208...939

Samme her. Utroskap av den notoriske sorten. Sammen 5 år. Jeg burde ha gått MYE før.

Anonymkode: 5ddc6...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vred ikke på noe som helst, jeg siterte deg. Og det er akkurat like enkelt å skilles som å flytte fra en samboer. Hvorfor bo sammen med en du ikke har tro på skal være den du holder sammen med livet ut? Er man så useriøs, bør man være singel til man treffer THE ONE.

Anonymkode: 783c9...77b

Som sagt, jeg repsekterer at folk mener noe annet enn meg, men jeg forventer det samme tilbake ;) Nå kan vi sikkert legge den ballen død i denne tråden, med mindre du ikke lager en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år sammen: slo opp fordi jeg ikke så en fremtid lenger. Ble mye mamma for han.

1 år: han var utro

1 år: han sier han mista følelsene. Jeg mener han gjorde det på en feig måte, når man føler noe sånt så mener jeg punkt 1 er å gi beskjed så man sammen kan prøve å fikse det. I steden for var jeg ubevisst på prøve i flere uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

7 år sammen og jeg var utro mot han med mange ulike menn i 6 av de årene. Hadde ingen fast elsker, bare mange one-night-stands.
 

Vi var ikke lengre kjærester, bare venner som bodde sammen.

Anonymkode: fdaea...b5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Han var Utro, manipulerende (psykopatiske trekk uten å overdrive), snakket med andre bak min rygg, rus, to tilfeller av vold og litt annet. 

Var sammen i ett og et halvt år ca. 

Anonymkode: 823e0...d13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var ikke samboere, så det var en av grunnene til at jeg slo opp. Han ville ikke. 

Men var fler grunner. Han er noe kjent, og "kjendistilværelsen" gikk til hodet på han. Jeg ble lei. Han ble høy på pæra.

Lite gentleman. Jeg forventer ikke at mannen skal åpne hver eneste dør for meg og alt sånt, men han gjorde aldri noe ekstra. Da jeg måtte fjerne den ene visdomstannen gadd han ikke komme og hente meg selv om han kunne, og han gadd ikke bry seg om at jeg hadde vondt og var sliten. Gikk i en halvtime hjem. Turte ikke ta bussen fordi jeg måtte gå og spytte så mye.

Da jeg plutselig fikk UVI og hadde drittvondt og måtte på legevakta, brydde han seg lite. Han ble med, men før vi dro, og jeg spurte etter en pose fordi det føltes som om jeg skulle kaste opp, presterte han å si at så ille er det vel ikke!! 

Og da jeg fikk omgangssyken på nyttårsaften og stort sett holdt meg i senga ble han sur fordi jeg ikke var med på ting. Som om jeg faka liksom. 

Han irriterte seg over småting ved meg. Og han irriterte seg over småting ved andre, spesielt mine venner. Jeg orket til slutt aldri å invitere han med om jeg skulle være med venner.

Anonymkode: a89b4...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...