Gå til innhold

Hvorfor ble det slutt mellom samboeren din og deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvor lenge var dere sammen?

Jeg lurer rett og slett på hvor mye (eller lite) som skal til for at folk gjør det slutt. Tenker av og til at mine grunner var for dårlige, og angrer på valget jeg tok..

Anonymkode: 5d450...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var sammen 4 år. Ble slutt fordi vi ønsket forskjellige ting i livet :) 

Anonymkode: 2e976...981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dumpe noen er et veldig kjent råd på KG og i mange sammenheng dumper man av de mest vanvittige grunner. 

1 år, hun dumpet meg på grunn av for mange ulikheter. Helt legitim grunn, følelsen av dette var gjensidig. 8 år, vi vokste fra hverandre og kranglet en del. 9 måneder, ble dumpet. Så andre småforhold som sikkert kan betegnes som dating, ff. Noen har jeg dumpet, andre har dumpet meg.

Endret av Vemund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annetnavn_

9 år. For ulike på alle vis. Kan vel si vi vokste fra hverandre. Angrer ikke et sekund på at jeg lot han gå.

Endret av Annetnavn_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det ingen faresignaler? Noen tegn? Noe som kunne forandres?

Blir litt nervøs av å tenke på at samboeren kan bare ødelegge livet mitt på ett sekund. :(

Jeg spør alle som har svart i tråden :)

Anonymkode: e3446...20b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter 2 1/2 år sammen. Han hadde ikke følelser igjen sa han. Jeg var egentlig bare glad til, for vi var for forskjellige som personer. Glad det ikke var flere år bortkastet. Er en grunn til at jeg ikke vil være samboer, det er så enkelt å gå fra hverandre (etter min erfaring). Derfor vil jeg være gift.

Endret av Jolene
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han ble gradvis lat og egoistisk. Det begynte med at han snek seg unna ting han syntes var kjedelig, og før jeg visste ordet av det var det jeg alene som satt med nesten alle de kjipe voksenjobbene mens han pleide fritidsinteressene sine og slappet av. For eksempel, hvis vi hadde blitt enige om at det var hans oppgave å følge ungen på fotballkamper og jeg steppet inn en gang noe dukket opp og han ikke kunne stille, da tolket han det som at det deretter var greit å skyve den oppgaven over på meg og begynte å legge avtaler med venner til det tidspunktet. Sånn ble det etterhvert med nesten alle plikter og arbeidsoppgaver, og når jeg satte hardt mot hardt skjerpet han seg en uke eller to, og så var det samme visa om igjen. En dag gikk det opp for meg for en dårlig deal det var for mitt vedkommende. Jeg gjorde alt det kjedelige og hadde null tid til meg selv, mens han brukte nesten all tid på seg selv. Jeg følte meg utnyttet og tatt for gitt, mistet så smått interessen for ham, mistet fullstendig lysten på ham, og da jeg merket at respekten også begynte å dale flyttet jeg for meg selv. Jeg har aldri angret. Livet er mye morsommere nå, jeg er oftere glad og jeg synes faktisk jeg har mer tid selv om jeg må gjøre det meste alene nå når jeg er singel også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk fordi jeg ikke hadde lyst på sex med han. 

Han appellerte ikke til meg p.g.a stor utstikkende mage.

Det var så mye styr med sexen også. Skulle ha det på sin måte, og jeg måtte si ting og gjøre ting så han ble tent....

Vi var Forskjellige personligheter og han forstod ikke hva jeg mente når jeg snakket. Måtte forklare mye mer en nødvendig, følte jeg. 

Slitsomt forhold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 år. Han tok null hensyn. Inviterte hele guttegjengen på vors hver jævla helg. Opp til 3 dager i uken. Når jeg sa nei, så turte han ikke formidle det videre til gutta, det var lettere å hamle opp megd meg senere siden jeg aldri blir langsur. Han behandlet meg som en blanding av mamma/psykolog. Det ble for mye rett og slett :)

Anonymkode: 4938c...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor lenge var dere sammen?

Jeg lurer rett og slett på hvor mye (eller lite) som skal til for at folk gjør det slutt. Tenker av og til at mine grunner var for dårlige, og angrer på valget jeg tok..

Anonymkode: 5d450...726

Fordi mennesker du er sammen med skal løfte deg og ha troa på forholdet, ikke rive det. Man må være 2 om det, ikke 1.

Hvorfor angrer du på valget du tok? Du har full rett til å mene det og ta et selvstendig valg ut i fra det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var det ingen faresignaler? Noen tegn? Noe som kunne forandres?

Blir litt nervøs av å tenke på at samboeren kan bare ødelegge livet mitt på ett sekund. :(

Jeg spør alle som har svart i tråden :)

Anonymkode: e3446...20b

Er som regel faresignaler, jo. Det skjer ikke bare helt plutselig (som regel)

Anonymkode: fdc73...01f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ganske enkel grunn til at det ble slutt mellom meg og eks samboeren. Ingen av oss klarte å kommunisere. Prøvde jeg å rolig ta opp et tema ang oss så så han på det som et angrep å da var det i gang. Endte opp med at jeg ikke tok opp ting med han, å han ble irritert fordi jeg gikk rundt å var irritert fordi jeg aldri kunne snakke med han. Lært av det for å si det sånn. 

Var samboere i et halvt år før vi innså at vi ikke passet sammen. 

Anonymkode: b127f...3ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, antbug skrev:

Han ble gradvis lat og egoistisk. Det begynte med at han snek seg unna ting han syntes var kjedelig, og før jeg visste ordet av det var det jeg alene som satt med nesten alle de kjipe voksenjobbene mens han pleide fritidsinteressene sine og slappet av. For eksempel, hvis vi hadde blitt enige om at det var hans oppgave å følge ungen på fotballkamper og jeg steppet inn en gang noe dukket opp og han ikke kunne stille, da tolket han det som at det deretter var greit å skyve den oppgaven over på meg og begynte å legge avtaler med venner til det tidspunktet. Sånn ble det etterhvert med nesten alle plikter og arbeidsoppgaver, og når jeg satte hardt mot hardt skjerpet han seg en uke eller to, og så var det samme visa om igjen. En dag gikk det opp for meg for en dårlig deal det var for mitt vedkommende. Jeg gjorde alt det kjedelige og hadde null tid til meg selv, mens han brukte nesten all tid på seg selv. Jeg følte meg utnyttet og tatt for gitt, mistet så smått interessen for ham, mistet fullstendig lysten på ham, og da jeg merket at respekten også begynte å dale flyttet jeg for meg selv. Jeg har aldri angret. Livet er mye morsommere nå, jeg er oftere glad og jeg synes faktisk jeg har mer tid selv om jeg må gjøre det meste alene nå når jeg er singel også :) 

Høres ganske lik min erfaring med eksmannen min ut:-/

Anonymkode: 174bf...69b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nr 1: sammen i 3 år. Følelsene forsvant, eller var vel egentlig aldri skikkelig der. Var altfor unge.

nr 2: sammen 4 år, samboere. Var på forskjellige stadier i livet, hadde for ulike ønsker for framtiden. 

Anonymkode: a7bc4...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 år, han så på meg som en søster fikk jeg beskjed om. 

vi fortsatte som elsker en liten stund, til BDSM ble for viktig for meg og ikke noe han likte :) Vi er venner enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige samboer ble det slutt med fordi vi var for ulike og hadde også ulike mål i livet. Han hadde ingen ambisjoner, veldig negativ osv, mens jeg er superpositiv, har store ambisjoner og tar høyere utdanning. 

Det bare funka ikke for oss. 

Nå har jeg en mann som jeg passer perfekt med, så er veldig glad for at jeg og min eks gikk i fra hverandre. 

Anonymkode: 2288f...87e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor angrer du på valget du tok? Du har full rett til å mene det og ta et selvstendig valg ut i fra det.

Anonymkode: fdc73...01f

 

Angrer på valget fordi eksen mener jeg ga for lett opp, noe jeg absolutt ikke er enig i, men blir likevel litt usikker av og til.. 

Anonymkode: 5d450...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...