Gå til innhold

Kanskje blir vi 3?


Meley

Anbefalte innlegg

Ja så blei det ei stund sia sist jeg skrev inn her... 
Fikk time til gyn nå i februar men ser ut som jeg kan avbestille timen. 
Fikk to streker nå i morgest :D :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Meley skrev:

Ja så blei det ei stund sia sist jeg skrev inn her... 
Fikk time til gyn nå i februar men ser ut som jeg kan avbestille timen. 
Fikk to streker nå i morgest :D :alice:

Gratulerer så mye! :nordvesta: Perfekt start på 2018.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :hjerte: Ja virkelig perfekt start på året. Enda i ganske så sjokk over dette :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pjusk skrev:

Ååh, gratulerer så mye, Meley :strix: for en herlig start på året!  :rodmer: 

Tusen takk Pjusk ❤ mangler bare at du også blir gravid nå så vi kan følge hverandre 😊 ja var ein perfekt start på året :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Meley skrev:

Tusen takk Pjusk ❤ mangler bare at du også blir gravid nå så vi kan følge hverandre 😊 ja var ein perfekt start på året :nori:

Ja, det hadde vært koselig å følge noen som er omtrent like langt på vei, så det hadde vært perfekt :nigo: det verste er at nå som jeg er så sikker på at jeg har hatt EL så er jeg også veldig innstilt på positiv graviditetstest, så jeg er redd for at jeg kommet til å bli såå skuffa om det ikke har klaffet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Pjusk skrev:

Ja, det hadde vært koselig å følge noen som er omtrent like langt på vei, så det hadde vært perfekt :nigo: det verste er at nå som jeg er så sikker på at jeg har hatt EL så er jeg også veldig innstilt på positiv graviditetstest, så jeg er redd for at jeg kommet til å bli såå skuffa om det ikke har klaffet :sjenert:

Så absolutt perfekt :D 
Skjønner veldig hvordan du har det, nå i desember var egentlig første måneden jeg virkelig har følt at det kunne ha klaffet. Men turte ikke ta test før 1 uke etter ikm. For jeg var så redd for at testen sku bli negativ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Meley skrev:

Så absolutt perfekt :D 
Skjønner veldig hvordan du har det, nå i desember var egentlig første måneden jeg virkelig har følt at det kunne ha klaffet. Men turte ikke ta test før 1 uke etter ikm. For jeg var så redd for at testen sku bli negativ. 

Oi, 1 uke etter?! Må si du er tålmodig som klarte å vente en uke over IKM før du testet! :hoho: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pjusk skrev:

Oi, 1 uke etter?! Må si du er tålmodig som klarte å vente en uke over IKM før du testet! :hoho: 

Jeg bare lott være å tenke på det. Nekta å tenke noe på det. Merka at noe var rart da. Ømme pupper å kviser å rar følelse. Men var så sikker på at det ikke gikk uten hjelp så i mitt hau var det ikke mulig så. Men etter 1 uke med slik følelse og null mens så mått e test. Men testa noen dager før IKM å da var den negativ. Som er grunn til tankegangen min 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Beccy87 skrev:

Gratulerer! :nordvesta:

Tusen takk ❤ 

--------------------------------

Da har jeg bestilt time til lege, skal be om å få hcg måling før jeg kanselerer timen til gyn og før jeg informerer sjefen om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier man at man er så mange uker på vei? Hvorfor ikke at man er i den og den uka? Er jeg 6 uker på vei eller i uke 5+5? 

I morgen skal jeg til legen. Be om sjekk av stoffskifte å hcg. Og evt progesteron,  siden forrige test før jul viste lavt nivå. Gruer meg men tror det blir greit med timen, kan kanskje få mot til å nevne bekymringene mine.

Av alle ting så er jeg faktisk redd jeg skal nyse ut fosteret... liksom svar? Veit det ikke er mulig men den uroen er der forde. Er også heile tida redd det skal være blod på papiret etter toalettbesøk.

Huff skjønner plutselig alle de som tar mange hcg målninger og tidlig ultralyd. Tror det blir tidlig ultralyd her også. Men hvilken uke er lurest å få den på?

Mange tanker som svirrer rundt i hode nå, mye glede og bekymringer. Innimellom så går det liksom opp at "oi jeg er gravid"... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest meg gjennom dagboka di :) Gratulerer så mye! Så kjekt at det klaffet før dere skulle i gang med utredning.

Du er jo egentlig i den 6. uken. Men jeg bruker uke 5. Altså den uketallet man er i :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Meley skrev:

Hvorfor sier man at man er så mange uker på vei? Hvorfor ikke at man er i den og den uka? Er jeg 6 uker på vei eller i uke 5+5? 

I morgen skal jeg til legen. Be om sjekk av stoffskifte å hcg. Og evt progesteron,  siden forrige test før jul viste lavt nivå. Gruer meg men tror det blir greit med timen, kan kanskje få mot til å nevne bekymringene mine.

Av alle ting så er jeg faktisk redd jeg skal nyse ut fosteret... liksom svar? Veit det ikke er mulig men den uroen er der forde. Er også heile tida redd det skal være blod på papiret etter toalettbesøk.

Huff skjønner plutselig alle de som tar mange hcg målninger og tidlig ultralyd. Tror det blir tidlig ultralyd her også. Men hvilken uke er lurest å få den på?

Mange tanker som svirrer rundt i hode nå, mye glede og bekymringer. Innimellom så går det liksom opp at "oi jeg er gravid"... 

Kjenner meg veldig igjen. Jeg sjekker ekstra for blod fortsatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig å ta TUL uke 11-13 for da ser man mest også er det mange som vil vente til de har gått 12 uker før de slipper nyheten for familie og venner, og da er det en ekstra trygghet om man har vært å sett den lille klumpen på forhånd. ;) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Poppsilopp skrev:

Da har jeg lest meg gjennom dagboka di :) Gratulerer så mye! Så kjekt at det klaffet før dere skulle i gang med utredning.

Du er jo egentlig i den 6. uken. Men jeg bruker uke 5. Altså den uketallet man er i :) 

Godt gjort å lese igjennom :) selv om den ikke er så lang boka så er ikke jeg av de beste skriverne. Var fantastisk at det klaffet, tror bare at vi trengte den roen som kom av å få innkallingen til utredning. Legen sa også 5+5 i dag så da holder jeg meg til det. 

17 timer siden, Gakkepus skrev:

Kjenner meg veldig igjen. Jeg sjekker ekstra for blod fortsatt. 

Merker jeg har litt meir (TMI :fnise:) utflod for tiden å er heile tida redd det er blod eller noe... Men satser på det går over snart. 

5 timer siden, Beccy87 skrev:

Det er vanlig å ta TUL uke 11-13 for da ser man mest også er det mange som vil vente til de har gått 12 uker før de slipper nyheten for familie og venner, og da er det en ekstra trygghet om man har vært å sett den lille klumpen på forhånd. ;) 

 

Var hos legen i dag og ba om HCG målning men det fikk jeg ikke. Fordi at sia jeg har positiv test så er det hcg i blodet :fnise: Men fikk time for første kontrollen allerede :D den 2/2, da er jeg akkurat 9 uker på vei. Han sku vist ta innvendig UL da også, men sia jeg har bakovervendt livmor kan det bli vanskelig å se noe. Han tenkte å sette meg opp uka etterpå men da var ikke han der :fnise: Så litt godt at han ville ha den første kontrollen, for stoler mye på legen min og føler meg trygg på han nå. 
Sjefen og arbeidskollegaer får vite nå på fredag når jeg er på kveldsvakt, men det er fordi jeg jobber med en pasientgruppe som gjerne kan slå og sparke... Så ved å gi tidlig beskjed så kan de legge godt tilrette. Ellers får familie og venner vite først i uke 12. Mens mamma og pappa først får vite i uke 18 :fnise: Da de reiser til Thailand :alice: Blir stressa av å vite at jeg kommer til å være 18 uker på vei når mamma får vite det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Meley skrev:

Godt gjort å lese igjennom :) selv om den ikke er så lang boka så er ikke jeg av de beste skriverne. Var fantastisk at det klaffet, tror bare at vi trengte den roen som kom av å få innkallingen til utredning. Legen sa også 5+5 i dag så da holder jeg meg til det. 

Merker jeg har litt meir (TMI :fnise:) utflod for tiden å er heile tida redd det er blod eller noe... Men satser på det går over snart. 

Var hos legen i dag og ba om HCG målning men det fikk jeg ikke. Fordi at sia jeg har positiv test så er det hcg i blodet :fnise: Men fikk time for første kontrollen allerede :D den 2/2, da er jeg akkurat 9 uker på vei. Han sku vist ta innvendig UL da også, men sia jeg har bakovervendt livmor kan det bli vanskelig å se noe. Han tenkte å sette meg opp uka etterpå men da var ikke han der :fnise: Så litt godt at han ville ha den første kontrollen, for stoler mye på legen min og føler meg trygg på han nå. 
Sjefen og arbeidskollegaer får vite nå på fredag når jeg er på kveldsvakt, men det er fordi jeg jobber med en pasientgruppe som gjerne kan slå og sparke... Så ved å gi tidlig beskjed så kan de legge godt tilrette. Ellers får familie og venner vite først i uke 12. Mens mamma og pappa først får vite i uke 18 :fnise: Da de reiser til Thailand :alice: Blir stressa av å vite at jeg kommer til å være 18 uker på vei når mamma får vite det. 

Samme her. TMI men jeg har faktisk fått sår fordi jeg har sjekket så mye. :fnise: Må gi meg snart...begynner uke 5 imorgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 i dag å energien er på bunn. Føler meg så negativ å ensom i kveld men skylder det på dårlig energi. Også er J på trening så dermed blei jeg aleine i kveld. Skulle gjort litt husarbeid å pakka ned jula mein.... huff ja. Også har jeg merka litt meir kvalme og oppblåst i dag. Elsker symptomene men vil gjerne ha litt energi...

Også oppdaga jeg plutselig i dag at jeg ikke kommer meg i konfirmasjonen til ene tantebarnet mitt i år! Konfirmasjonen er den 1 september og jeg har termin den 10 september. Og ja konfirmasjonen er i Oslo :sur: uaktuelt for min del å reise til Oslo med tog/bil/fly så tett oppi termin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 8.12, Tyah skrev:

Tittet vist innom dagboken din jeg! Gratulerer så mye med graviditeten, for en start på 2018 :) 

Tusen takk ❤ ja er perfekt start på året 😊 

-----------------------------------------------------------------

6+4 i dag 😊 nå har fleire på jobben får beskjed. Også sjefen! Blei så glad etter samtalen med han, han blei virkelig glad og prata om hvor hærlig og spennende det å få unge er og hvordan det var da han fikk unger. Han innrømte også at han ante lite å ingenting angående tilrettelegging for gravide på sykehjem, men at vi sku samarbeide med ei jordmor på helsestasjonen som var flink på det 😊 og at han sku gjøre det han kunne for at jeg sku klare å være på jobb lengst mulig og mest mulig. 

Men måtte på kveldsvakt på søndag gi tapt etter kort tid på vakt. Følte meg heilt tappa for energi, kroppen var så nedstemt og trist i hode. Følte meg heilt ødelagt og tåran bare rant og rant. Ikke kvalm men fikk anfall av haupine. Så blei hjem og til sofaen sia vi var heldig å fikk tak på noen til å overta. Prøvde meg på dagvakt på mandag og det gikk greit men morran va ikje så artig med litt kvalme. 

Selv om jeg har opplevd noe kvalme så syns jeg liksom ikke den er slik alle sier. At de blir så kvalm å spyr å alt. Spesielt når det står på nett at det liksom er et sikkert tegn på at alt er bra med ungen så blir jeg så nervøs. Eneste symptomet jeg egentlig merker er vondt i ryggen og korsryggen og vonde bryst :fnise: TMI: og også dårlig mage heile to siste ukene :sur:

Er fortsatt heilt rart å tenke på at det vokser ein liten baby inni meg. Og J sliter med tanken på å ha noe sengekos :fnise: Prøvde meg i går men neida, er tanken om at ungen er der inne som er vanskelig. Får bare gi ham tid tror jeg 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...