Gå til innhold

Farlig å bruke 10-15 år gamle dyner, vognposer etc?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Holder på å rydde mørkeloftet. Har en god del klær, dyner, sengesett, vognposer, madrass, stellepute etc til baby og barn. Er det trygt å gi dette til flyktningemottaket eller i uff-containere? Evt gi bort på finn? Ønsker ikke å ta betalt for det. Eller bør det kastes med en gang? Skal uansett på dynga med annet skrot så er ikke ute etter å bli kvitt noe kjapt 😉 Alt er tørt og helt og fint. Tenker barna mine når de blir voksne ønsker å kjøpe nytt, og regner med det er noen år til 😉 Men synes det er synd å kaste om noen kan bruke det!

Anonymkode: 7b34a...a84

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Mamma har en voksipose. Het vel noe annet, men samme opplegget omtrent. Den er av ull materiale osv, ordentlig solid og veldig varm. Ikke nymotens voksipose. Den brukte hun til min storesøster for 34 år siden. Så ble den brukt til meg for 26 år siden, min lillebror for 25 år siden og til slutt min datter for snart 5 år siden. Det skjedde ingenting med noen av oss. Og får jeg flere barn, skal den brukes igjen..

Vil tro at så lenge den er godt oppbevart, er ren og lukter OK så kan det brukes om igjen 💖😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.9.2016 at 8.35, AnonymBruker skrev:

Holder på å rydde mørkeloftet. Har en god del klær, dyner, sengesett, vognposer, madrass, stellepute etc til baby og barn. Er det trygt å gi dette til flyktningemottaket eller i uff-containere? Evt gi bort på finn? Ønsker ikke å ta betalt for det. Eller bør det kastes med en gang? Skal uansett på dynga med annet skrot så er ikke ute etter å bli kvitt noe kjapt 😉 Alt er tørt og helt og fint. Tenker barna mine når de blir voksne ønsker å kjøpe nytt, og regner med det er noen år til 😉 Men synes det er synd å kaste om noen kan bruke det!

Anonymkode: 7b34a...a84

Nei nei nei! Kast det med en gang! 

Det er ikke anbefalt fra Landsforeningen for uventet barnedød å arve dyner, puter og madrasser på grunn av økt fare for krybbedød. Stellematter kan du sikkert gi bort. Voksiposer er jeg usikker på men ville ikke tatt sjansen når de er så gamle.

Anonymkode: 77803...0c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei nei nei! Kast det med en gang! 

Det er ikke anbefalt fra Landsforeningen for uventet barnedød å arve dyner, puter og madrasser på grunn av økt fare for krybbedød. Stellematter kan du sikkert gi bort. Voksiposer er jeg usikker på men ville ikke tatt sjansen når de er så gamle.

Anonymkode: 77803...0c8

Blir ikke disse tingene rene nok og trygge når man vasker eller renser de?

Anonymkode: 7acb6...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dyner, puter etc. blir regnet som "fersk vare" dvs de må byttes ut etter en stund.. Slike ting koster ikke skjorta heller så spander nytt.

Anonymkode: 18d76...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...