Gå til innhold

venteliste - hermes birkin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den 15. september 2016 at 10.34, AnonymBruker skrev:

Kjøpte Birkin 35, togo skinn, med gull detaljer. Betalte 80 000 kr i 2015.

Har bestilt etoupe i str 30, togo skinn :) Vet at prisene har gått opp, mener å huske at Birkin 35 koster 90 000 kr nå.

Anonymkode: 45850...947

Tenker du noengang på hvor mye de veskene egentlig koster? Jeg er obsessed med veska og står på venteliste. Men innimellom så tenker jeg på hva i all verden jeg driver med. Nesten 100000kr for en veske. Tenker veldig på hva venninner og kollegaer kommer til å si hvis jeg bruker den veska sammen med de. 

Anonymkode: 406bd...040

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du noengang på hvor mye de veskene egentlig koster? Jeg er obsessed med veska og står på venteliste. Men innimellom så tenker jeg på hva i all verden jeg driver med. Nesten 100000kr for en veske. Tenker veldig på hva venninner og kollegaer kommer til å si hvis jeg bruker den veska sammen med de. 

Anonymkode: 406bd...040

Jeg har venner som lar seg provosere over veskeforbruket mitt, men de røyker, ofte ute og spiser, drikker mye når de er ute. Folk finner alltid en eller annen måte å bruke penger på og de som dømmer er gjerne de som ikke har innsikt i egen økonomi. 

Anonymkode: 628f9...221

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
10 timer siden, OPIgirl skrev:

Ro deg ned. Jeg har forresten ikke Birkin veske. Siden du synes den ser ut som en kjerringveske, går jeg ut fra at du er fjorten eller noe. Så da passer vel Michael Kors eller Marc Jacobs for deg da. Pass på så du ikke eksploderer😜

Nå bruker du samme argument som den du siterer... Enig i at her er det mye markedsføringsstrategi. Men jeg har en Birkin, og den har jeg arvet. Og ser heller ingen problemer med at folk bruker penger på det de selv ønsker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Citronella skrev:

Nå bruker du samme argument som den du siterer... Enig i at her er det mye markedsføringsstrategi. Men jeg har en Birkin, og den har jeg arvet. Og ser heller ingen problemer med at folk bruker penger på det de selv ønsker.

Hva mener du med samme argument?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
1 time siden, OPIgirl skrev:

Hva mener du med samme argument?

Ja. Du ser ned på hennes valg, på samme måte som hun ser på ditt valg. Mulig feil formulert, men håper du forstår bedre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

AmEx Black?????

Anonymkode: 45f48...5ec

Det er ett kredittkort for de få

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du noengang på hvor mye de veskene egentlig koster? Jeg er obsessed med veska og står på venteliste. Men innimellom så tenker jeg på hva i all verden jeg driver med. Nesten 100000kr for en veske. Tenker veldig på hva venninner og kollegaer kommer til å si hvis jeg bruker den veska sammen med de. 

Anonymkode: 406bd...040

Jeg er fullt klar over prisen på veskene ja, og bruker de uten å bry meg om hvem jeg omgås, men jeg forteller aldri prisen på veskene til f.eks. kollegaer/bekjente osv. Men nære venner og familie vet det og jeg har aldri fått negativ respons fra dem :) 

Anonymkode: 45850...947

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fullt klar over prisen på veskene ja, og bruker de uten å bry meg om hvem jeg omgås, men jeg forteller aldri prisen på veskene til f.eks. kollegaer/bekjente osv. Men nære venner og familie vet det og jeg har aldri fått negativ respons fra dem :) 

Anonymkode: 45850...947

Så bra. Jeg er bare så redd for å bli dømt. 

Anonymkode: 406bd...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Til alle som latterliggjør kjøp av Hermes Birkin: Siden den kom ut har den kun steget i verdi/pris. Er nesten sammenlignbart med dagens boligmarked i Oslo :D Og med så lave sparerenter bankene tilbyr, er Birkin faktisk en svært god pengeplassering.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Irim skrev:

Hvis det ikke er kjempeviktig at veska er splitter ny, får man unike og svært pent brukte modeller hos amerikanske Portero Luxury :)

http://www.portero.com/brand/hermes

Fashionphile.com er også en seriøs side. Men veska blir rimelig dyr hvis den koster 140 000kr der og så kommer mva i tillegg 😒

Anonymkode: 406bd...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2016 den 19.38, goldenchanel skrev:

Kan bekrefte dette, de holder av vesker til jul f.eks til black card :) 

Så fordi jeg har det kortet, så trenger jeg ikke stå i kø ved juletider? 

Anonymkode: ea18f...a98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så fordi jeg har det kortet, så trenger jeg ikke stå i kø ved juletider? 

Anonymkode: ea18f...a98

Ser sånn ut 👍🏻

Anonymkode: 406bd...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Irim skrev:

Til alle som latterliggjør kjøp av Hermes Birkin: Siden den kom ut har den kun steget i verdi/pris. Er nesten sammenlignbart med dagens boligmarked i Oslo :D Og med så lave sparerenter bankene tilbyr, er Birkin faktisk en svært god pengeplassering.

 

26 minutter siden, Irim skrev:

Hvis det ikke er kjempeviktig at veska er splitter ny, får man unike og svært pent brukte modeller hos amerikanske Portero Luxury :)

http://www.portero.com/brand/hermes

 

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fashionphile.com er også en seriøs side. Men veska blir rimelig dyr hvis den koster 140 000kr der og så kommer mva i tillegg 😒

Anonymkode: 406bd...040

Man kan selvsagt, istedenfor å bestille på nett og betale mva,, dra til utsalgsstedet deres i New York. Det blir vel også gjerne billigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Irim skrev:

 

 

Man kan selvsagt, istedenfor å bestille på nett og betale mva,, dra til utsalgsstedet deres i New York. Det blir vel også gjerne billigere.

Men mva må jo betales uansett. Så man sparer vel ikke så mye på det. 

Anonymkode: 406bd...040

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men mva må jo betales uansett. Så man sparer vel ikke så mye på det. 

Anonymkode: 406bd...040

Har du råd til Birkin, har du råd til mva ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19. september 2016 den 22.00, Citronella skrev:

Ja. Du ser ned på hennes valg, på samme måte som hun ser på ditt valg. Mulig feil formulert, men håper du forstår bedre nå. 

Jeg er den hun siterte, og jeg har da aldri sagt jeg ser ned på valgene til noen. Det er argumentasjonen som går på misunnelse jeg reagerer på, og svaret jeg fikk er bare ytterligere med på å understreke poenget mitt. 

Anonymkode: 83a12...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Irim skrev:

Har du råd til Birkin, har du råd til mva ;)

Sjekket portero, en Birkin 35 sort koster 178000kr hos de, med mva 222500kr 😒 Over dobbel pris av hva den koster i Oslo. 

Anonymkode: 406bd...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...