Gå til innhold

Beste "Karma is a bitch" øyeblikk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Føler det er karma som "rammer" meg, men at den er noe urettferdig.

Var gift med en mann og hadde et forhold til han i over 10 år. Vi hadde ett barn sammen. Han valgte å gå etter han selv hadde vært utro med en kollega. De flyttet sammen typ 1 mnd etter jeg og barnet ble kastet ut. 3 mnd etter var hun gravid. Jeg hadde kommet over den verste kneika og funnet meg en flott mann, men i tankene så ønsket jeg at de skulle oppleve noe vondt, og at de ikke skulle få det så fint som de selv håpet. Angret mye på disse tankene, for enn hvis barnet deres hadde blitt sykt eller at de hadde mistet. Da hadde jeg nok slitt med ekstremt dårlig samvittighet, var jo ikke barnet sin skyld at foreldrene ikke er gode mennesker. Gikk heldigvis fint med både dem og barnet, og de lever fremdeles lykkelig sammen. 

Nå venter jeg et sykt barn...

Anonymkode: 14030...46a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe spesielt, men husker den gangen jeg ble ertet og kritisert for å ha tykke øyenbryn :Ptynne øyenbryn var populært. Nå er det noen få av de jeg gikk på skole med som må tegne seg til tykke øyenbryn, jeg trenger bare å gå noen uker uten napping.

Anonymkode: 968bd...594

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

xn som ødla livet mitt og skulle drepe meg om jeg tok abort sitter nå og ikke får se ungen han fikk med dama han ble sammen med etter meg . synd karma ... og han syns de var fælt og se hvor lykkelig jeg var med mannen min nå i ettertid 

 han skulle joødelegge livet mitt for jeg ikke ville here med han .. og han mente jeg aldri ville møte noen bedre nå er han alene uten noen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min dumpet meg, fordi han hadde ikke nok følelser, sa han. Bruddet var jævlig, vi var sammen i mange år og jeg trodde han var mannen i mitt liv, det var så vondt å la ham gå. Nå har jeg ny flott kjæreste, mens han - vet jeg, fordi vi deler Netflix-konto - sitter singel og ser på masse kjærlighetsfilmer alene.

Anonymkode: 555ab...202

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Ikke hendt meg, men en kompis av meg. Han ble grovt mobbet på videregående av ei klassevenninne som var "egenutnevnt sjef" i klassen. Hun var ekstremt bithchy og mobbet flere rundt seg og for mange ble tiden på videregående et helvete pga henne. Spredte rykter og gjorde alt i sin makt for å ødelegge livene til folk rundt seg. Og klarte på mange måter det, i allefall i vgs-tiden som jo skal være en flott ungdomstid. Denne ble frarøvet mange pga henne.

Kompisen min har kommet seg videre, har en meget solid økonomi pga høy utdannelse og en kjempeflott jobb. Er gift med ei smellvakker og flott dame, og har 2 herlige barn. Livet smiler virkelig for han.

Denne jenta fullførte videregående, men mer ble det ikke. Mens de fleste andre i klassen gikk videre og fikk seg flotte liv, fikk hun virkelig smake karma. Endte opp med småjobber og klarte knapt nok å få det til å gå rundt. Nå sitter hun singel og bitter i kommunal leilighet i rullestol pga en aggressiv muskelsykdom som er uhelbredelig......

Sånn kan det gå.... Kompisen min sover ikke dårlig på natta av den grunn, og neppe noen av de andre av hennes mobbeofre heller. Tipper flere av dem lever helt greit med at verden av og til er rettferdig.

Anonymkode: 9fa61...e40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nyansatt og usikker (og eneste jente) på en mannsdominert arbeidsplass. På min første dag klarte jeg å kjøre meg fast i snøen. Ikke så veldig høy i hatten måtte jeg gå inn igjen på pauserommet å spørre om hjelp. 

"Det er nå faen meg bare styr med dere kvinnfolk" var det hyggelige svaret jeg fikk fra ene kollegaen, men han ble nå med ut for å dra meg løs. 

Kom tilbake fra ruta mi senere på dagen og fant fyren fastkjørt på akkurat samme sted. Trodde nesten ikke mine egne øyne 😂 Og ja, jeg lo godt inni meg 🤣

Anonymkode: 5ea95...f7d

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faren min gjorde tilnærmelser av seksuell karakter mot meg i perioden da jeg var 13-15 år gammel. Diverse små ting, som eskalerte gradvis men det gikk aldri helt langt, da jeg ble hysterisk og truet med selvmord. Han sluttet etter det men begynte å gå til prostituerte. Han fikk hjerneslag da han var bare 42 år gammel, og da var han ikke hjemme, men i en annen leilighet. Da det var vanlig at han kom hjem sent, begynte ikke mamma lete etter ham før morgen etter. Da har han ligget med hjerneblødning i den leiligheten alene i 10-12 timer kanskje, paralysert. Skaden var gjort, og han har siden vært lammet i hele høyre del av kroppen, pluss andre ting. Det er jo på en måte karma men min mor sitter jo igjen med handikapet mann, dette er nå snart 20 år siden. Føler dette gikk mer utover mamma enn han. Jeg prøvde forresten å fortelle henne både om meg og prostituerte men det ville hun ikke høre noe om, da 20 år siden, og jeg tar ikke opp samtalen igjen. Har ikke bodd sammen med de siden jeg var 19. Mine barn får selvsagt aldri være alene med ham.

Også har jeg akkurat lik historie som TS. En fyr som dumpet meg fordi han ble sammen med en 18-åring da han var på fest i sin hjemmeby, vi begge var da 24. Hun var visst skikkelig kul og fin (jeg har aldri sett henne), og ikke minst var hun ei lokal jente, noe han alltid ønsker seg visst. Så de ble sammen men hun dumpet ham et halvt år etter, fordi hun skulle være russ, og da ville hun ikke ha kjæreste, høhø. Hun innrømmet også å ha vært utro to ganger i løpet av det halve året. Det var sikkert karma, og ja, fyren kom tilbake til meg. Og jeg ville sikkert tatt ham tilbake også, var fortsatt veldig glad i ham på tidspunktet, men da har jeg allerede søkt og kom inn på en høgskole i helt annen del av Norge. Så jeg flyttet og brukte to år på å komme over ham, men det ordnet seg til slutt. Har tilfeldigvis møt ham igjen 10 år senere, jeg har en ny mann, to barn og bor i Oslo. Han ble igjen i en liten by i Nord Norge og er fortsatt singel, men han har jo da jobb. Føler egentlig ingen vonde tanker mot ham, han var generelt en bra fyr, og vi hadde egentlig ikke noe bra forhold, ser jeg nå. Vi passet ikke sammen. Så håper og tror at det ordner seg for ham.

Også en til person i livet mitt som jeg bare venter på å skulle bli tatt av karma. En fæl og falsk person som ødela mye for de rundt seg. Ikke slekt heldigvis.

Anonymkode: 0b32d...ad7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke opplevd det enda, men venter og venter på at karma skal treffe eksen min

Anonymkode: b0673...567

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2016 den 15.14, AnonymBruker skrev:

Sånne opplever jeg hele tiden, synes jeg.

Dette er den siste: Jeg sto bak en lastebil på rødt lys, og skulle ta til venstre. Da lyset skiftet lot jeg der være noen ekstra meter mellom meg og lastebilen foran, for jeg så at det lå endel krimskrams på lasteplanet. 

Da kom det plutselig en rød Porsche og prøvde å klemme seg inn mellom meg og lastebilen og dermed dytte meg over i kjørefeltet ved siden av. Den må ha kommet i sinnsyk fart på rødt lys, og jeg bare bremset ned så mye jeg kunne uten å bli påkjørt bakfra. 

Da så jeg, som i sakte film, en stor spade falle av lasteplanet foran Porschen for så å så kile seg fast under den lave bilen som bråstanset med metallskrik og gnister under. Jeg ventet på å høre bilen min krasje i noen, men det kom aldri.

Lastebilen kjørte uvitende videre mens jeg og resten trafikken kjørte utenom den lille mannen med det røde hodet som flaksende kom ut av bilen mens han skrek noe uforståelig.

Noen ganger er livet godt. 

True story.

 

Anonymkode: c20b5...fb9

Tror det er det beste jeg har lest så langt i dag :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som var veldig ekkel mot meg på ungdomsskolen, og mobba venninna mi på det groveste er nå blitt narkoman 🙂 

Anonymkode: 4af54...c75

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal være forsiktig med å tro at dette er en naturlov. Flere godter seg over "syndere" som havner i ulykker eller får alvorlige sykdommer. Husk at det egentlig er helt tilfeldig hvem som havner i ulykker eller får alvorlige sykdommer. Ingen er skyldige i dette selv. 

Anonymkode: f055a...d39

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/30/2018 at 10:41 AM, AnonymBruker said:

På vei inn i oslofjordtunellen, fartsgrensen er 40 km/t på vei inn for å ikke få for mye fart nedover ikke sant. Fyren bak oss holdt et sabla liv, fløyta å gnukka seg opp i ræva på oss nesten. Han skulle akkurat til å kjøre forbi (der det ikke var lov) da vi hører et høyt TCSHHHHHHH.. han ble bare lengre og lengre bak. Punkterte. Muhahaha. 

Anonymkode: 0d19c...22d

Hvor er det 40 inn i Oslofjordtunnellen? Lenge siden jeg var sjåfør inn der, men klarer ikke huske det. 

Anonymkode: a84d8...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes man skal være forsiktig med å tro at dette er en naturlov. Flere godter seg over "syndere" som havner i ulykker eller får alvorlige sykdommer. Husk at det egentlig er helt tilfeldig hvem som havner i ulykker eller får alvorlige sykdommer. Ingen er skyldige i dette selv. 

Anonymkode: f055a...d39

Det kan så være, men det er jo deilig når det faktisk rammer de som fortjener det mest.....

Anonymkode: 9fa61...e40

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke overraskende at verstingene blant mobberne strever som voksne da mobbingen gjerne var et symptom på at de ikke hadde det bra. Så jeg vil ikke kalle det karma

Anonymkode: 4a4fc...a3d

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tilbrakte en helg på høyfjellshotell med en type jeg datet for lenge siden. Denne fyren var en smule gal og hadde mange rare idèer, det skal dog sies at han aldri var voldelig eller truet meg på  noen måte. Men det som var, var at han snakket mye om en dame fra fortiden som han mente hadde ødelagt livet hans, og som han ville drepe(!). Han sa helt seriøst at kanskje det var best at han drepte henne, at det var rettferdig og da slapp hun å ødelegge flere menneskers liv (mistenker at hun var narsissist). Jeg sa til han at det måtte han absolutt ikke finne på å gjøre, for han kom til å havne i fengsel, mens hun bare kom til å være død, hun går fri og han får problemene. Jeg sa at hun får det tilbake uansett, man kan ikke slippe unna handlingene sine, at karma ville ta seg av det. Han spurte meg helt alvorlig om jeg virkelig trodde det, og jeg sa ja og mente det, jeg prøvde å prente det inn i han.

Samme helgen som vi var der var det to idioter som drev og køddet med gjestene på hotellet, og han klarte å havne i krangel med begge to og hisset seg veldig opp over dette. Jeg prøvde å få tankene hans over på andre ting og gi slipp på krangelen med de idiotene, vi var jo der for å hygge oss. Vet ikke om jeg sa at de kom til å lage problemer for seg selv, så han trengte ikke blande seg i det. 
Dagen etter fortalte de i resepsjonen at disse fyrene var blitt banket opp rett utenfor hotellet. Som en liksom bekreftelse på det jeg hadde sagt om karma....

Anonymkode: c22c3...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2016 den 11.17, AnonymBruker skrev:

Min eks-svigermor mente hele tiden at jeg ikke var bra nok for sønnen hennes. Feil familie, dårlig bakgrunn da familien min bodde veldig fattigslig i hennes øyne og lot meg få høre det så ofte hun hadde anledningen. Hun selv var veldig glad i å bli sett som vellykket og rik, og trålet butikker etter salg på dyre klesmerker. Kjøper gjerne fake hvis hun måtte. Så da det ble slutt mellom meg og sønnen hennes jublet hun høyest. 

Så møtte jeg henne og en venninne noen år senere på flyplass i utlandet og hun kom bort til meg mens jeg ventet på mannen min. Hun hadde drukket var like nedlatende og skrøt over hvor bra sønnen hennes har det nå med den nye damen. Jeg sa ikke så mye, men presenterte mannen min da han kom bort til oss. Han hadde selvsagt hørt om henne og holdt klokelig kjeft. Siden vi skulle i samme fly slo hun følge med oss. Hele tiden stod hun for pratingen, mens vi nikket og svarte høflig. Men da vi skulle gå inn i flyet var det forskjellige inngang til økonomiklasse og 1.klasse. Hun fulgte ikke helt med da hun gikk etter oss, og hun ble fysisk stoppet av kabinpersonale, for hun hadde økonomibillett. Reaksjonen hennes glemmer jeg aldri. 

Hun gransket meg på nytt der hun stod med en flyvert mellom oss. Hun pekte da på Chanelvesken min og ropte høyt om den var ekte. Da klarte ikke mannen min lenger å dy seg og svarte at det var den og det gjelder alle veskene jeg hadde hjemme. Og ba henne pelle seg på riktig kø. Jeg smilte bare høflig og ønsket henne en behagelig reise. Under flyreisen prøvde hun å komme inn til oss, men ble stoppet. Heldigvis slapp vi å møte henne på veien ut. 

Anonymkode: 243eb...59f

Fantastisk!!!

Anonymkode: 79e3d...af5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Klassens populære dronning på barneskolen har plaget meg på alle trinn. Jeg var stygg, verdiløs og upopulær i hennes øyne, og klassen mente at hun var en vinner.

Men årene gikk, og plutselig fikk hun en hårsykdom som gjorde at hun mistet håret. Dette var et hardt slag for henne.

Så flyttet jeg til et nytt sted, og støtte på nok en populær dame:P Også hun prøvde å gjøre livet surt for meg, og forsøkte å trykke meg ned før jeg i det hele tatt rakk å få blomstre. Vel, så kom karma :) Både hun og sin kjernefamilie har vært rammet av lassevis av problemer og sykdommer. Hun innså da etterhvert at hun ikke hadde så mye bedre gener enn meg ;) Jeg og min kjernefamilie er friske og spreke i sinn og skinn.

Min neste mobber kjøpte drømmehuset for noen år siden, men fikk aldri solgt det gamle. Det hele endte med økonomisk ruin..

Hipp hurra for Karma! 😀😀😀 

Drittmennesker fortjener et drittliv. Det er prisen for å plage normale og snille mennesker ;) Moralen er; La oss være i fred!

Anonymkode: 211f0...24c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min daværende samboer og far til mine barn gikk stadig bak ryggen min; løy til meg og hadde upassende kontakt med andre damer. For meg var familien det viktigste av alt, for han var frihet og egentid viktigst av alt.

En gang sa han til meg at han syntes alt ved meg var så kjedelig, t.o.m. jobben min syntes han var kjedelig. (Jeg synes selv at jobben min er givende, har høyere utdannelse og jobber innen helse.) Det var likevel vanskelig for meg å bryte opp familien. 

Men etter å ha fersket han for ørtende gang i å prøve seg på en annen dame, fant jeg ut at nok er nok. Jeg slanket meg på den tiden, og begynte å få mye oppmerksomhet fra andre menn. Jeg forelsket meg i en annen mann. Tilslutt gjorde jeg gjorde det slutt med samboeren, og han holdt hendene foran ansiktet og gråt den kvelden. Jeg trente mye på den tiden og var i godt humør, og han var kjempesjalu fordi han hadde mistanke om at jeg hadde funnet en annen. En dag sa han til meg: Tenk at jeg har rotet bort noe så bra som deg.

Karma tenkte jeg da!

Anonymkode: ae8ef...981

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg kan kalle det karma, men jeg har fått mye kritikk fra egen familie fordi jeg alltid har gått egne veier. 

Nå har jeg endt opp med master, og eier et rekkehus jeg bare elsker. Kort vei til jobb, og har et rikt liv. Økonomien er grei, og både ungene og jeg har det fint. 

Selv sliter de med store helseplager, og tre av fire er bitre på livet og klager mye. Jeg unner de det beste, men er glad jeg flyttet og kom meg vekk fra tristheten. 

Anonymkode: 17193...8ec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke opplevd det enda, men venter og venter på at karma skal treffe eksen min

Anonymkode: b0673...567

Kjære deg du er ikke alene om det :-) Jeg og venter og venter, en dag !!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...