Gå til innhold

Calvin Klein til 19 kr, røket på en idiotisk smell


tacocat

Anbefalte innlegg

Hei!

Steller meg lagelig til hugg her, kom gjerne med pekefingrer, jeg vet at jeg har vært dum.

Jeg koste meg med et par glass vin mens jeg browset instagram. Kom over en annonse hvor man kunne få et undertøyssett fra Calvin klein til 19 kr. For et kupp! tenkte den småfulle hjernen min. Bare husk å meld deg av innen 3 dager sto det. Så langt så vel. Problemet er jo at siden "forsvant" fra instagram browseren, og jeg er helt ute av stand til å finne igjen annonsen. Trodde det var Zalando som hadde den ute, men kan ikke finne noe der heller.

Det jeg gjorde var å sperre kortet mitt på dag to, da jeg ikke har mottatt noen mail fra dem (som det sto jeg skulle). Nå kan de altså ikke trekke penger fra meg, men tror dere jeg vil kunne få noe trøbbel da jeg jo tross alt ikke har avbestilt abonnementet? Jeg har ikke avbestilt fordi annonsen er søkk vekk, og jeg husker ikke hva slags side det var jeg bestilte fra. Har ikke mottatt mail, så de har jo faktisk aktivt hindret meg i å kunne avbestille. Synes det er på grensen til svindel.

Har dere noen tanker? Og er det noen som kjenner igjen annonsen? Om noen hadde fått den opp og kunne gi meg en link eller navnet til nettstedet, hadde jeg blitt supertakknemlig!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har sperret kortet, de kan ikke belaste kortet ditt etter det. Følg med på transaksjoner de neste dagene tilfelle de har rukket ta reservasjoner på kortet før det ble sperret og reklamer på evt.  transaksjoner til banken din om de skulle ha gjort det.

Anonymkode: 4fc76...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo bare å gå i loggen på nettleseren?

Anonymkode: c1ed6...ac9

Det er det som er problemet. Jeg finner ikke loggen i instagrambrowseren. Skjønner du hva jeg mener? Har ikke brukt safari etc, instagram har en egen liten nettleser, sånn som facebook har for å lese artikler etc. Jeg er hvertfall ikke teknisk nok til å finne loggen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på akkurat den samme smellen! Trodde det var zalando, selvom tilbudet virket for godt til å være sant. Fikk aldri noen Mail, men har blitt trukket 750kr... Så frustrerende!

Anonymkode: aa2c2...c24

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig denne kan hjelpe deg TS, https://support.twitter.com/articles/20170160 (har ikke prøvd det selv da jeg ikke bruker Twitter til noe særlig). Ellers googlet jeg "twitter browser history", så der er det eventuelt andre tips du kan prøve for å finne url'en til siden du besøkte.

Men følg med på transaksjoner på kortet og reklamer på det hvis det dukker opp noe fra dette nettstedet. Det er neste garantert svindel, for når man får tilbud om CK ting til 19 kroner så er det som regel bare for å tømme kredittkortet til folk (man får ingen vare), tyvegods eller falske produkter. 

Anonymkode: 7d239...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på akkurat den samme smellen! Trodde det var zalando, selvom tilbudet virket for godt til å være sant. Fikk aldri noen Mail, men har blitt trukket 750kr... Så frustrerende!

Anonymkode: aa2c2...c24

Du kan da ikke bare slå deg til ro med at det er frustrerende?

Ja det er dumt å bite på slike svindler, men det er fortsatt svindel og du har krav på å få tilbake pengene.

Anonymkode: 29c11...cb3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykker du på de tre prikkene i høyre hjørne, kommer du til "alternativer". Under "konto" finner du "innlegg du likte". Kanskje du finner det her?

Anonymkode: c223b...106

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, lese den lille teksten er jo greit på sånne!

 

Sitat

Betaling av medlemskap
Abonnementet for Secure Now blir trukket for 30 dager til en pris av 749 kr. noe som tilsvarer 24,96 kr. pr dag. Abonnementet starter til full pris på første dagen etter 3 dagers prøveperiode og fortsetter automatisk hver 30. dag. Dersom du avbryter ditt abonnement midt i perioden, fortsetter abonnementet å være aktivt inntil en periode på 30 dager har utløpt. Abonnementet kan avbrytes både i prøveperioden og den normale perioden. På din Secure Now profil kan du finne regningene dine som alltid er tilgjengelige online. På din profil kan du oppdatere dine personlige opplysninger, samt avbryte ditt abonnement. Abonnementet kan også avsluttes ved skriftlig oppsigelse på epost [email protected].

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir zalando misbrukt av dette firmaet?

Anonymkode: acde9...ead

Det så ut som reklamen var for Zalando, ja, men lenken førte til en helt annen side som er postet over her.

Jeg ville tipset Zalando om den. Hvis de blir misbrukt, så er det kanskje større sjanse for at du får igjen pengene dine, TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 11.9.2016 den 19.14, AnonymBruker skrev:

Jeg gikk på akkurat den samme smellen! Trodde det var zalando, selvom tilbudet virket for godt til å være sant. Fikk aldri noen Mail, men har blitt trukket 750kr... Så frustrerende!

Anonymkode: aa2c2...c24

Hva gjorde du etter det? Ble det trukket mere penger?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir jo trukket nye 749 neste måned igjen, så du bør gjøre litt mer enn å trekke på skuldrene. 

Anonymkode: 3e546...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir jo trukket nye 749 neste måned igjen, så du bør gjøre litt mer enn å trekke på skuldrene. 

Anonymkode: 3e546...a40

Hvordan kan jeg stoppe dette da? 😇 Finner ikke noe sted der jeg kan avslutte abonomentet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på å gå på samme smellen!!

Men så leste jeg vilkårene og fy fader!! :ohmy:

Vet ikke hvordan du kommer deg ut, men det er fort gjort! Sender sympatiklem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Rebekkasofie skrev:

Hvordan kan jeg stoppe dette da? 😇 Finner ikke noe sted der jeg kan avslutte abonomentet

Du leser det som er blitt skrevet over her....

Anonymkode: bfdd9...9e9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rebekkasofie skrev:

Hvordan kan jeg stoppe dette da? 😇 Finner ikke noe sted der jeg kan avslutte abonomentet

Sperr kortet og få deg et nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hva skjedde med undertøyet? fikk du det ikke i det hele tatt? har nemmelig gått på samme smellen her 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også gått på en slik smell tidligere på Instagram. Fant ikke igjen annonsen men skjønte fort at det var svindel og sperret kortet. Hørte ikke noe fra noen i etterkant og rakk ikke bli trukket penger heller. Var vel heldig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...