Gå til innhold

Din verste sløse-historie (til skrekk og advarsel for andre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For noen år siden var det nedbemanning der jeg jobbet og vi fikk alle sammen en god sluttpakke. Jeg fikk full lønn i ett år etter at jeg ble sagt opp. Siden jeg fikk ny jobb allerede måneden etter oppsigelse så hadde jeg faktisk et helt år med dobbel lønn. Skulle tro man kunne få noe fornuftig ut av det, men neida..... Alt gikk idet store sluket og jeg brukte penger som en full sjømann. Da året var omme og jeg kun hadde vanlig lønn igjen slet jeg skikkelig, for jeg hadde jo vent meg til et stort forbruk. Resultatet var forbruksgjeld og et år med skikkelig smalhans.
Jeg vet i alle fall hva jeg IKKE ville gjort om igjen, ja...

Anonymkode: 2ec8a...b3a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Bodde i kollektiv som student da jeg bare bestemte meg for at jeg måtte flytte inn med kjæresten før jeg hadde råd til depositum for ny leilighet. Endte opp med et forbrukslån som jeg ikke klarte å betale ned som planlagt. Lånet er borte for lenge siden nå, men jeg gremmer meg fortsatt så mye at jeg ikke har orket å regne på hvor mye det har kostet meg totalt. Bare pinlig. 

- Kjøpte seng på avbetaling. Fikk god og rentefri deal gjennom jobben + personalrabatt (fikk seng til 16 000 til 9k). Var som sagt ikke renter på den, men pga. at jeg leide og fikk meg nytt sted måtte jeg selge senga før jeg hadde betalt den ned. Til sterkt redusert pris. Bittert. 

- Tok meg noen avdragsfrie perioder på studielånet etter endt utdannelse. Dum som jeg var så tenkte jeg at "dette er et fint lån å ha og det haster ikke å betale ned". Veeel, da jeg var ferdig med alle avdragsfrie perioder satt jeg på både huslån, med baby, dyrere bil og mer studiegjeld. Har aldri hatt så god økonomi som da jeg var nyutdannet så fatter ikke hvorfor jeg bare lot rentene gå sin gang. 

Huff, får frysninger av å tenke på hvor dum jeg var i 20-årene. Er heldigvis mye mer fornuftig nå, og ikke minst har jeg en god spare/bufferkonto slik at jeg aldri trenger å låne penger til forbruk. 

Anonymkode: 8e8a5...f9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til...

Var student og ble invitert med i bryllup med av-og-på-kjæresten.  Jeg hater å pynte meg, men var veldig forelska og alt måtte være perfekt til den store kvelden. Endte opp på en nokså dyr kjolebutikk med en veldig "behjelpelig" betjening. Det endte opp med at jeg ble overtalt til å kjøpe en knall grønn stor ballkjole som dama i butikken mente at satt som et skudd. 

Vel, ikke bare var denne kjolen langt unna min stil og derfor ukomfortabel i seg selv, men da vi kom frem til bryllupet viste det seg at jeg var veldig over-dressed i forhold til resten av gjestene. Følte meg ikke noe fin i det hele tatt og det føltes ekstremt kjipt å leve på nudler i etterkant. Hjalp heller ikke på at jeg ikke fikk solgt kjolen til en brøkdel av original pris og at "drømmetypen" baila på meg en måned etterpå.

Anonymkode: 8e8a5...f9d

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som 'enhver' kvinne over tredve har også jeg kjøpt et 'nyttig' treningsapparat fra Tv-shop til noen tusen kroner... Mannen min kalte det bare 'byens dyreste klesstativ' og det med rette..  Sukk. ... 

Dessuten et byggelån vi var treige med å konvertere til ordinært huslån. Gremmes over det, kunne spart noen tusen i renter der! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flaut å skrive, men har noen gode.

- For noen år tilbake drev sjefen å snakket om at vi alle på jobben skulle få verdens fineste julegave av dem, og at det var en stor bonus. Sjefen snakket så varmt om denne bonusen vi skulle få fordi vi fortjente det, så når jeg på lønningsdagen i desember fikk 10.000,- mer enn hva jeg skulle ble jeg kjempe glad! Jeg tuslet inn på Burberry i Oslo for å gi meg selv verdens fineste julegave og sløste bort rundt 9.000,-. Tilbake på jobb ba sjefen meg komme inn på kontoret fordi de hadde oppdaget en feil i regneskapet, og jeg hadde fått for mye utbetalt i lønn og måtte betale det tilbake. Jeg ble så flau over hele situasjonen at jeg betalte tilbake fra mastercardet for å betale tilbake med en gang uten å måtte si at jeg hadde brukt dem opp... 
Bonusen/den ultrafine julegaven var forresten et knivsett.

- Fant drømmebilen til salgs (hadde lett etter den lenge) og tok opp et forbrukslån på 70k for å kjøpe den. Den er betalt ned nå, men det var så høye renter at når jeg tenker på det får jeg helt frysninger over hvor mye penger som ble kastet bort på dette. Måtte forresten selge bilen (med tap) kun noen mnder senere fordi jeg ble gravid og bilen kun hadde 2 seter...

- Når jeg var 15 hadde jeg spart og spart til en playstation, og stolt hadde jeg kjøpt den (brukt). Den var i en vanlig værepose, og på vei hjem så skled jeg på isen og smalt den i bakken :( Suuurt!

- Ble lurt av en telefonselger til flere abonnementer på helsekost i posten. Var snakk om en prøvepakke og selgeren fortalte meg ikke at det var et abo. Jeg mistet helt kontrollen og måtte tilslutt ut med nesten 10k i inkasso når jeg endelig tok tak i det. 

Det er godt jeg har skjerpet meg, for jeg var helt manisk...

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være med første kjæresten min. Han hadde akkurat fått seg en slags praksis gjennom nav, og alikevel så hadde han ikke en krone igjen på slutten av mnd i over et år. Jeg betalte alt og var sjåfør overalt. Irriterer meg at i litt over to år så finansierte jeg hans alkohol og narkotikaforbruk (som jeg da ikke var helt klar over). Hadde jeg holdt meg unna, kunne jeg sikkert spart godt over 200.000...

Skjer ikke igjen at jeg åner en krone til noen. Samme med en venninne jeg bodde med som utnuyttet meg når det gjaldt alt, siden jeg var tolv år. Man mister jo troen på alt og alle.

Tror jeg kunne spart 500.000 på all min historie med å prøve å være grei med folk.

 

Anonymkode: abbc0...030

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11/09/2016 at 12.19, AnonymBruker skrev:

Kjøpte bunad til daværende samboer for 35000kr som jeg hadde spart opp, men han ønsket seg den veldig lenge. En uke etter at bunaden var ferdigsydd, fikk han en kompis til å dumpe meg. Vi hadde vært sammen i nesten 10år, kjøpt bolig sammen og hadde planlagt å få barn. Han var sammen med en dame mens jeg ble dumpet. Jeg husker at jeg jobbet mye overtid for den bunaden slik at han skulle få den. Han rakk å poste ett bilde av seg selv på Facebook med den bunaden, før jeg klippet den i stykket til det ugjenkjennelige. 

 

Anonymkode: b3e91...b6a

Skjønner helt klart hvorfor det var digg å klippe opp bunaden, men her så jeg virkelig tusenlappene fly bort med vinden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eide ikke en garderobeskap pga lite råd i barndommen. Første lønning som deltidsarbeider svei jeg av penga på klær og garderobeskap. Det var 13 000 kr. Angrer ikke en dritt på det. 

Anonymkode: 9be00...f73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.9.2016 at 13.19, AnonymBruker skrev:

Kjøpte bunad til daværende samboer for 35000kr som jeg hadde spart opp, men han ønsket seg den veldig lenge. En uke etter at bunaden var ferdigsydd, fikk han en kompis til å dumpe meg. Vi hadde vært sammen i nesten 10år, kjøpt bolig sammen og hadde planlagt å få barn. Han var sammen med en dame mens jeg ble dumpet. Jeg husker at jeg jobbet mye overtid for den bunaden slik at han skulle få den. Han rakk å poste ett bilde av seg selv på Facebook med den bunaden, før jeg klippet den i stykket til det ugjenkjennelige. 

 

Anonymkode: b3e91...b6a

Du var en god kjæreste og du er gull verdt :) 

Anonymkode: 9be00...f73

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vei hjem fra en hyggelig kveld hos en veldig god venninne i nabobyen som jeg opprinnelig er fra. Hadde avtalt med mor at jeg skulle ramle inn der i løpet av natten, få servert frokost og skyss hjem Til meg selv og time hos optiker. Fra venninnen min til mamma er det 15 minutter å gå, eller rundt 200kr i taxi. Som hun også hadde sagt hun skulle betale (nyutdannet og har hengt litt bakpå en stund, så alle monner drar...). Sier fornøyd adjø til venninna, starter å gå mot mamma og stopper en taxi- og sier jeg skal hjem-hjem. 1500 kroner fattigere, flaut. 🙈 Veldig ålreight taxisjåfør da, så kjøreturen var veldig hyggelig 😂

Anonymkode: 5c3ec...892

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eide ikke en garderobeskap pga lite råd i barndommen. Første lønning som deltidsarbeider svei jeg av penga på klær og garderobeskap. Det var 13 000 kr. Angrer ikke en dritt på det. 

Anonymkode: 9be00...f73

Det er jo ikke sløsing om man trenger det :P

Anonymkode: 1a27c...cad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du var en god kjæreste og du er gull verdt :) 

Anonymkode: 9be00...f73

Tusen takk❤️

For noen var jeg nok en god kjæreste/nikkedukke, men man lærer så lenge man lever. Jeg har alltid likt å gi gaver til de jeg er glad i, men jeg har lært meg å se hvem disse er som virkelig fortjener det. 

Anonymkode: b3e91...b6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

På vei hjem fra en hyggelig kveld hos en veldig god venninne i nabobyen som jeg opprinnelig er fra. Hadde avtalt med mor at jeg skulle ramle inn der i løpet av natten, få servert frokost og skyss hjem Til meg selv og time hos optiker. Fra venninnen min til mamma er det 15 minutter å gå, eller rundt 200kr i taxi. Som hun også hadde sagt hun skulle betale (nyutdannet og har hengt litt bakpå en stund, så alle monner drar...). Sier fornøyd adjø til venninna, starter å gå mot mamma og stopper en taxi- og sier jeg skal hjem-hjem. 1500 kroner fattigere, flaut. 🙈 Veldig ålreight taxisjåfør da, så kjøreturen var veldig hyggelig 😂

Anonymkode: 5c3ec...892

Skjønte ikke denne?

Anonymkode: 0d945...bd0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønte ikke denne?

Anonymkode: 0d945...bd0

Hun tro hjem til seg selv i stedet for til moren. Hun var i nabobyen. 

Anonymkode: 52ddb...9f2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.9.2016 at 17.06, AnonymBruker skrev:

Brukte 40 000 kr. på en fettsuging, og er tjukkere nå enn det jeg var før fettsugingen! Hurra! :P

Anonymkode: d7d71...167

Jeg må bare si at for en festlig måte å si det på:fnise: Morsomste jeg har lest i hele dag, til  tross for at det er en trist historie!!:klem:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, PetterPanne skrev:

 30 000kr på strippebule

 Verdt hver eneste krone

 Hvis du mener at det var verdt det, så kan det kanskje ikke kalles for "sløsing" ?

Anonymkode: 2152f...994

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 14.9.2016 at 1.33, mjauritz skrev:

Litt flaut å skrive, men har noen gode.

- For noen år tilbake drev sjefen å snakket om at vi alle på jobben skulle få verdens fineste julegave av dem, og at det var en stor bonus. Sjefen snakket så varmt om denne bonusen vi skulle få fordi vi fortjente det, så når jeg på lønningsdagen i desember fikk 10.000,- mer enn hva jeg skulle ble jeg kjempe glad! Jeg tuslet inn på Burberry i Oslo for å gi meg selv verdens fineste julegave og sløste bort rundt 9.000,-. Tilbake på jobb ba sjefen meg komme inn på kontoret fordi de hadde oppdaget en feil i regneskapet, og jeg hadde fått for mye utbetalt i lønn og måtte betale det tilbake. Jeg ble så flau over hele situasjonen at jeg betalte tilbake fra mastercardet for å betale tilbake med en gang uten å måtte si at jeg hadde brukt dem opp... 
Bonusen/den ultrafine julegaven var forresten et knivsett.

Tragisk. På flere måter..

Anonymkode: 7f6e1...f4c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
På 21.9.2016 den 14.10, AnonymBruker skrev:

 Hvis du mener at det var verdt det, så kan det kanskje ikke kalles for "sløsing" ?

Anonymkode: 2152f...994

snip

Endret av PetterPanne
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...