Gå til innhold

Din verste sløse-historie (til skrekk og advarsel for andre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk 50.000kr av besteforeldrene mine da jeg fylte 18. De hadde satt inn små summer på den siden jeg ble født. Jeg tenkte at det var fryktelig mye penger, og begynte derfor å shoppe som en gal. Kjøpte masse klær, spiste ute, tok taxi hvis bussen var mer enn tre minutter forsinket, and the list goes on. Sløste bort 40.000 på et år. Resten gikk til depositum, så fikk heldigvis brukt litt fornuftig. Året senere ble jeg student, og da hadde jeg virkelig trengt de pengene. Angret meg fryktelig for alle taxiturene mine der jeg satt og spiste havregryn til middag for femte dag på rad :rolleyes:

Anonymkode: 3beb7...78d

  • Liker 33
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 10.9.2016 at 15.53, AnonymBruker skrev:

Vi var på bilferie og skulle tilbake til Norge med ferje. Det var en søndag og vi skulle jo på jobb mandag. Viste seg at jeg hadde bestilt båten til lørdag, så vi måtte ut en nye billetter. Stiv pris. Dette var før tiden man fikk sms varsel.

Desidert dyrest var da mannen kjørte over et skjær han ikke hadde sett på kartplotter. Drevet var komplett ødelagt, forsikringen dekket ingenting. Kom på over 100.000 kroner.

Anonymkode: 379bc...30f

Da ville jeg byttet forsikringen

Anonymkode: 2c4af...048

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cyrus skrev:

Jeg brukte 17 000,- på fire dager i Tyskland. Dette var ikke inkludert fly og hotell...

Hva brukte du 17 000kr på?

Anonymkode: dfb0b...c22

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er endel år siden,og på den tiden var det sånn at man kunne chatte fra telefon til tekst tv. Altså man sendte meldinger og så dukket det opp der. Det kostet jo endel pr. melding,men ung og dum som jeg var så tenkte jeg ikke på det og chattet i vei. Mobilregningen ble sendt hjem til foreldrene mine,og da jeg var hjemme en helg ble det en alvorsprat om det. Regningen var på 8000 eller noe tror jeg!

Husker jeg ble rimelig fortvila da,men det var en skikkelig lærepenge. Etter det skiftet jeg til et abonnement der jeg hadde en fast sum jeg kunne bruke. Jeg lærte i det minste noe av det.

Anonymkode: dc7b2...307

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette skjedde for noen år siden, jeg var ung og dum, og jeg hadde sjølsagt aldri gjort det samme igjen. 

Men jeg var altså på ferie i et araberland og blei kjent med en fyr var "innfødt". Vi var kjærester noen måneder. Han var stylist/frisør og etterhvert ville han starte en ny salong, men til dette trengte han penger. Jeg hadde akkurat fått inn feriepenger og var i det rause hjørnet, så jeg overførte 15000,- til han. Og ville gjerne støtte opp om et så godt initiativ. Fikk løfte om at jeg skulle få utbytte osv. Men jeg stusset litt da jeg aldri fikk være med og se denne nye salongen.

For å gjøre en lang historie kort, så var denne salongen bare et luftslott og jeg forsto etterhvert at pengene gikk til å betale gammel gjeld. Jaja, så hadde jeg vel brukt de pengene på noe anna ræl. Men tenker av og til at jeg skulle sjølsagt spart og brukt pengene til å pusse opp her jeg sitter nå.

Anonymkode: 58cf3...af4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Brukte 40 000 kr. på en fettsuging, og er tjukkere nå enn det jeg var før fettsugingen! Hurra! :P

Anonymkode: d7d71...167

Hvordan er det mulig? Har hørt at der du fettsuger, kan det aldri komme fettceller igjen?

Anonymkode: a0a95...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å gjøre en lang historie kort, så var denne salongen bare et luftslott og jeg forsto etterhvert at pengene gikk til å betale gammel gjeld. Jaja,

Anonymkode: 58cf3...af4

Eller IS krig siden du sponser arabere

Anonymkode: 7f6e1...f4c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller IS krig siden du sponser arabere

Anonymkode: 7f6e1...f4c

Hehe, tror jeg nok ikke du. Hverken han eller kompisene var særlig politisk bevisst.

Anonymkode: 58cf3...af4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh mange, mange dumme kjøp av klær, sko og vesker som aaaaldri blir brukt.. 

En flau episode jeg skulle ha vært foruten var da jeg skulle flytte til utlandet for å studere i 3 år og jeg skulle feriere i landet før skolen startet. Jeg hadde vært flink til å spare pengene jeg tjente på butikkjobben min og hadde ikke unnet meg noen ting på flere måneder. Dro på en sponset firmafest for butikkjeden jeg jobbet i og ble rett og slett drita full. En kompis fra vgs jobbet der også og vi hadde hatt et godt øye til hverandre i mange år, så vi nusset litt og bestemte oss for å ta en taxi hjem til han. I taxien var jeg så ladylike at jeg spydde som en gris, utover frontsetet, baksetet og meg selv. Det kostet meg ganske mange tusen kroner... Og enda mer i verdighet. Herregud så lite flatterende. Jaja, får bare skylde på Nord-Trønder-genene ;) 

Anonymkode: cd294...c75

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke meg, men en bekjent trøstekjøpte svært kostbare ting (som kostet tusenvis av kr pr stk), og h*n hadde kun glede av kjøpene i øyeblikkene h*n begikk kjøpene. Straks etterpå var gleden borte, og tingene var kun til besvær og forbannelse...

Anonymkode: dc262...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Cyrus skrev:

Livets opphold 😉

Strippebuler og horer?😈

Anonymkode: ebfff...106

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle bare ta en øl til på puben... Ble noen flere og dermed forsov meg til bussen som jeg skulle ta til et bryllup. Måtte få min kollektivsamboer til å booke flybillett mens jeg gikk i dusjen. Endte med tidenes melkerute med fly, fire mellomlandinger og byttet til bunad i drosjen på vei til bryllupet. 😂 Drosjesjåføren var grei og hjalp meg med søljene. 6000kr fattigere...

  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Cyrus skrev:

Du glemte å nevne våpen og narkotika 😄

Tok de som en selvfølge. 

Anonymkode: ebfff...106

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er det mulig? Har hørt at der du fettsuger, kan det aldri komme fettceller igjen?

Anonymkode: a0a95...1b7

Tro meg, det er bullshit! :P

Anonymkode: d7d71...167

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i beg av 20-årene fikk jeg ca 400 000 i forskudd på arv. Til å begynne med var jeg striks med pengene, men så brukte jeg litt her og litt der, så brukte jeg enda litt mer når jeg dro på langvarig utenlands opphold, og vips når jeg var rundt 30 år så hadde jeg knapt 60 000 igjen på konto.. Det skal sies at jeg i ettertid har fått råd til både hus og bil, og har en grei sparekonto nå. Men er utrolig kjipt å tenke på hvor mye jeg har sløst vekk på nada! I tillegg har jeg alltid jobbet masse utenom studiene og hatt god råd, men spart veldig lite. Hadde rett og slett utrolig dårlig økonomisk sans da jeg var yngre og tenkte ikke lenger enn nesen rakk, både når det gjaldt penger, studier og fremtidsutsikter. Men det positive er at jeg har virkelig lært av dette, er veldig forsiktig med pengene nå og har en solid økonomi. Men ja, skulle ønske jeg hadde innsett dette litt tidligere.😉

Angrer overhodet ikke på reisene jeg har vært på da, det var verdt hver krone, men hadde tenkt mer budsjett hadde jeg gjort det om igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/10/2016 at 19.53, Stiigen skrev:

En "kompis" som jeg egentlig ikke hadde så mye kontakt med maste mye på meg om å komme på sånne "møter for noe nytt greier som han hadde begynt med. Var veldig skeptisk, men ble med på møtene. Forstod ingenting av det, og hver gang jeg nevnte pyramidespill så kom en eller annen karismatisk mann bort og forklarte at dette var absolutt ikke noe pyramide - hahahah.

Jeg var tenåring, og ikke så smart(tydeligvis) , så spyttet inn 10 000 kroner av mine hardt opptjente penger(tjente 3000 i mnd. som avisbud). Så disse "aksjene" eller hva det var skulle liksom doble seg etter en slags "splitt", så jeg måtte selvsagt skynde meg å putte penger inn. Vel splitten kom... og alle pengene mine forsvant. Fikk aldri noe svar hvor de ble av.

En annen gang ble jeg venner med en aksjemegler i Peru. I know - recipe for disaster. Så han var skikkelig kompis med meg og hun som jeg var sammen med den gangen. Han forklarte at han kjøpte bare bitesmå andeler i diverse selskap, og solgte de med litt profitt. Så teknisk sett så var det tilnærmet null risiko, og pengene ville vokse sakte men sikkert veldig bra. Vi falt for tullet hans og puttet nærmere 40 000 inn i opplegget hans. 3 uker senere så var kontoen tom, han hadde tapt alt, eller stjelt alt, vet enda ikke hvilken. Også blokket han oss fra alle sosiale medier.

Lærdom;  Jeg investerer ALDRI i en dritt lenger , alle ganger jeg har prøvd slikt så har det krasjet.

5% community? For sånn ca 13 år siden? En eks av meg gikk på samme greia. "Heldigvis" bare 5000,- for hans del, som skulle bli SÅ mye mer, han skulle jo bli rik. Jeg (som ikke engang hadde fylt 18 da) skjønte til og med at det der var bare bullshit. Det var utbetalingsdatoer, men de kom og gikk, ble utsatt.. Oooops, plutselig var de konkurs, ingen penger kom :fnise:

Anonymkode: 29804...88c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...