Gå til innhold

Din verste sløse-historie (til skrekk og advarsel for andre)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sa opp den faste jobben min for å flytte med min arbeidsløse kjæreste dit HAN!!! hadde fått seg fast jobb. Dette var i 87 og like det ble dårlige tider og umulig for meg å få meg jobb der. På toppen av det hele mistet han lappen pga fyllekjøring og mistet dermed sin jobb,og da oppdaget jeg at jeg var gravid. Han hadde masse inkasso hengende over seg,masse forbruksgjeld og han sa han kom til å sitte i fengsel om jeg  ikke stilte  opp som kausjonist. Han betalte ikke avdragene og rentene sine og jeg fikk lensmannen på døren. Forholdet tok slutt siden han fløy med andre damer og det var løgn over hele linja.

 

Etterpåklokskap! Forhåpentligvis har jeg lært og trenger heretter ikke en annen mann i livet mitt. Men sett i perspektiv skjønner jeg ikke at jeg var så dum. Jeg ble advart mot han men jeg hadde vel det man kaller selvutviskende personlighet. Jeg hadde dårlig selvtillit og autoritære foreldre. Det kan bli så feil! Foreldre gi barna deres selvtillit så slipper de å å bli dunmme og usikre. Jeg trodde jeg trengte han og ikke fikk den sjansen igjen. Ga etter for alle hans overtalinger Han trillet meg rundt lillefingeren.Ble med meg i banken for å ta ut mine siste sparepenger osv Jeg ble tynn,syk av anorexia,vitaminmangel og fetteren sa han burde kvitte seg med meg. Da jeg ble kjent med han,vet ikke hvor vanlig det er men for meg var det spesielt at en 22 år gammel mann,handlet på avbetaling,morens konto i matvarebutikken.Han var arbeidsledig og knabbet morens bil når han ville. Gikk i fryseeren hennes grabbet med seg set han ville når han skulle på holmefest. drakk og herjet  selv om han var arbeidsledig. En grenseløs frekkhet . Som jeg ikke så. Da. Før nylig.

Idag er det jeg som har skaffet meg nedbetalt hus og er gjeldfri. Han sitter neddynget i gjeld og er  økonomisk avhengig av en kvinne som ikke er så lett å hanskes med. Som overkjører han totalt. Han får ikke dra og treffe sitt barnebarn osv. Hun bestemmer alt og familien hans er hun ikke på talefot med. (REDIGERT)

Anonymkode: 6d72a...1df

 

Anonymkode: 6d72a...1df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sko og klær som aldri har blitt brukt.

Jeg har heldigvis lært, og kjøper ikke lengre ting som jeg ikke kommer til å bruke.

Anonymkode: dc262...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Rhodos sommeren 2000, fant jeg ut at jeg skulle kjøpe en flaske Möet på et utested for å feire bursdagen til min venninne som ble 21.... kostet 1200 kroner, ganske mye penger den tiden. 

Har hatt noen ONS og drar alltid hjem i løpet av natten, dette har derfor endt i endel dyre taxi regninger. Sist kom den på 1500 kr 😲. Totalt unødvendig. 

Skulle på konsert, hadde egentlig nattevaktshelg men tenkte at jeg orker ikke bytte vaktene jeg bare betaler kollega for å ta de. Kosta meg 3700 kr. Dette er eksklusiv reise, hotell overnatting osv.

Anonymkode: d3218...d56

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort mine feil med sløsing, skjer gjerne gjentatte ganger før eg lærer.

Er ekspert på å kjøpe klær og sko eg aldri bruker. Av ein eller annen grunn ender eg opp med å kjøpe ting som absolutt ikkje passer meg stilmessig, og går alltid på den smellen at eg kjøper eit eller flere plagg som bare blir hengende på klesstativet mitt. Har tapt noen lapper på det opp gjennom årene. Har også tapt mye penger på å kjøpe plagg på salg, bare fordi det er så billig, men hva hjelper det om det ikkje blir brukt? :sukk:

Det dummeste eg har gjort, var å stille som medlåntaker på ein bil, og når regningene ikkje ble betalt, så havnet saken hos namsmannen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte bunad til daværende samboer for 35000kr som jeg hadde spart opp, men han ønsket seg den veldig lenge. En uke etter at bunaden var ferdigsydd, fikk han en kompis til å dumpe meg. Vi hadde vært sammen i nesten 10år, kjøpt bolig sammen og hadde planlagt å få barn. Han var sammen med en dame mens jeg ble dumpet. Jeg husker at jeg jobbet mye overtid for den bunaden slik at han skulle få den. Han rakk å poste ett bilde av seg selv på Facebook med den bunaden, før jeg klippet den i stykket til det ugjenkjennelige. 

Anonymkode: b3e91...b6a

 Kunne du ikke ha forsøkt å selge den bunaden, før du begynte å klippe den helt i stykker?

 Da kunne du vel kanskje ha fått tilbake noen kroner også...

Anonymkode: 2152f...994

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Kunne du ikke ha forsøkt å selge den bunaden, før du begynte å klippe den helt i stykker?

 Da kunne du vel kanskje ha fått tilbake noen kroner også...

Anonymkode: 2152f...994

Det kunne jeg sikkert ha gjort, men følelser tok overhånd og den bunaden hang så fint der den hang da jeg ble dumpet. Dessuten så hadde det tatt for lang tid å få solgt bunaden og da hadde han rukket å ta den fra meg.  

Anonymkode: b3e91...b6a

  • Liker 17
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kunne jeg sikkert ha gjort, men følelser tok overhånd og den bunaden hang så fint der den hang da jeg ble dumpet. Dessuten så hadde det tatt for lang tid å få solgt bunaden og da hadde han rukket å ta den fra meg.  

Anonymkode: b3e91...b6a

Jeg synes det var tøft av deg! Hvordan reagerte han da han fant det ut? 

Anonymkode: 52ddb...9f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det var tøft av deg! Hvordan reagerte han da han fant det ut? 

Anonymkode: 52ddb...9f2

Han ble dritforbanna. Han kasta alle tingene mine som var igjen i felles bolig, men det var ting jeg likevel hadde tenkt å kaste, så da sparte jeg de pengene☺️

 

Anonymkode: b3e91...b6a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han ble dritforbanna. Han kasta alle tingene mine som var igjen i felles bolig, men det var ting jeg likevel hadde tenkt å kaste, så da sparte jeg de pengene☺️

 

Anonymkode: b3e91...b6a

Hva faen forventet han egentlig? For en dust!

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han ble dritforbanna. Han kasta alle tingene mine som var igjen i felles bolig, men det var ting jeg likevel hadde tenkt å kaste, så da sparte jeg de pengene☺️

 

Anonymkode: b3e91...b6a

:fnise: Modig gjort av deg! Utrolig ekkelt at han tok i mot en så dyr gave, og påfølgende fikk en venn til å dumpe deg. Dette var helt på sin plass. :)

Anonymkode: 52ddb...9f2

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en GPS sak til 1000,-. Ble aldri brukt. Det stod at den passet til katt, men det gjorde den ikke. Har den enda faktisk. Ellers har jeg sløst mye på ting jeg trodde jeg trengte, men som aldri eller sjeldent har blitt brukt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wanda Maximoff

Oh. Jeg har også et par klønete historier med hårfarging hjemme hvor 99 ble til 2.000 kroner og veldig flaut å stille opp med det fargerike håret :PEne gangen så fikk jeg blondt hår, grått hår, brunt hår, rødt hår med grønn skjær, rødt hår uten grønn skjær. Skal aldri bleke håret igjen hjemme :nigo: Håret ble også pistret og tørt så jeg måtte klippe av 15 centimeter. Hvis jeg skal gå blond igjen så er det rett til frisøren så får de fikse det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dyrt hus i Stavanger vår 2013, ble sagt opp vår 2015 og måtte selge med skrikende tap samt flytte til Oslo hvor boligmarkedet nå var enda dyrere, og der jeg hadde mindre lønn. Good times. 

 

Anonymkode: 73398...54f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Brukte 40 000 kr. på en fettsuging, og er tjukkere nå enn det jeg var før fettsugingen! Hurra! :P

Anonymkode: d7d71...167

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte dyrt hus i Stavanger vår 2013, ble sagt opp vår 2015 og måtte selge med skrikende tap samt flytte til Oslo hvor boligmarkedet nå var enda dyrere, og der jeg hadde mindre lønn. Good times. 

 

Anonymkode: 73398...54f

Uff, så trist! :(

Anonymkode: d7d71...167

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Stiigen skrev:

En "kompis" som jeg egentlig ikke hadde så mye kontakt med maste mye på meg om å komme på sånne "møter for noe nytt greier som han hadde begynt med. Var veldig skeptisk, men ble med på møtene. Forstod ingenting av det, og hver gang jeg nevnte pyramidespill så kom en eller annen karismatisk mann bort og forklarte at dette var absolutt ikke noe pyramide - hahahah.

Jeg var tenåring, og ikke så smart(tydeligvis) , så spyttet inn 10 000 kroner av mine hardt opptjente penger(tjente 3000 i mnd. som avisbud). Så disse "aksjene" eller hva det var skulle liksom doble seg etter en slags "splitt", så jeg måtte selvsagt skynde meg å putte penger inn. Vel splitten kom... og alle pengene mine forsvant. Fikk aldri noe svar hvor de ble av.

En annen gang ble jeg venner med en aksjemegler i Peru. I know - recipe for disaster. Så han var skikkelig kompis med meg og hun som jeg var sammen med den gangen. Han forklarte at han kjøpte bare bitesmå andeler i diverse selskap, og solgte de med litt profitt. Så teknisk sett så var det tilnærmet null risiko, og pengene ville vokse sakte men sikkert veldig bra. Vi falt for tullet hans og puttet nærmere 40 000 inn i opplegget hans. 3 uker senere så var kontoen tom, han hadde tapt alt, eller stjelt alt, vet enda ikke hvilken. Også blokket han oss fra alle sosiale medier.

Lærdom;  Jeg investerer ALDRI i en dritt lenger , alle ganger jeg har prøvd slikt så har det krasjet.

Kanskje du skal slutte å stole på karismatiske personer som lover gull og grønne skoger. Spesiellt folk fra 3. generasjonsland ville fått alle varselslampene mine til å lyse. Du fortjente virkelig å tape alle de pengene der. Faktisk.

Jeg kjøpte en VR hjelm jeg hadde hørt mye bra om til 1700 kr.. men den hadde veldig blurrete bilde og dårlig support... irriterende da jeg alltid pleier å gjøre grundig research på varer fra kina. Men men, kunne sikkert solgt den for 2000+ i Norge, men gidder ikke å stresse :D Er så mye tull med å selge

Anonymkode: 79dbc...8c0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desember for en del år siden. Jeg bodde alene i en bitteliten leilighet, komfyren min kreperte så jeg måtte kjøpe ny og jeg hadde såvidt råd til julegaver.
Likevel klarte jeg å kjøpe en latterlig diger ballkjole til over 2000 kroner som jeg brukte én gang først mange år senere....

Endret av Minya
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...