Gå til innhold

Ydmyket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hadde gledet meg så mye til å være gjest i dette bryllupet. Kvelden før får jeg beskjed av min bedre halvdel at eksen er også invitert i bryllupet siden vedkommende var gudmor til brudgommen (dette visste seg å være feil, vedkommende hadde bare sittet barnevakt for brudgommen en del ganger). Der og da forsvant gleden. Jeg klarte å holde masken gjennom vielsen i kirken og mesteparten av bryllupet men så klarte jeg ikke mer når jeg oppdaget (for sent for min del ellers ville jeg ha trukket meg) at eksen skulle også være med på familiebildet. Det klikket for meg og jeg forlot lokalet i en god stund. Når jeg kom tilbake og satt meg ved bordet, klarte jeg ikke å holde tårene tilbake. Jeg vil ikke snakke med andre og ble apatisk. Etter et kvarter var den 8-timers bryllupet slutt. 

Jeg følte meg ydmyket, såret og ubetydelig i det bryllupet. Hvorfor er en eks fremdeles en del av en familie? Eksen og min bedre halvdel har ikke barn sammen. Brudeparet har lov til å invitere hvem de vil og det er greit nok for meg men ikke ekser. Tenk om alle brudepar inviterte eksene til gjestene. Hensyn og respekt for den nye kjæresten er ikke tenkt på i det hele tatt. Brudeparet forventer at du skal akseptere deres avgjørelse, og du skal bare være falsk og smile selv om du ikke vil være til stede. Du blir redusert til en dørmatte. 

Bare så det er sagt, ingen av de andre familiemedlemmene kjenner til årsaken til oppførselen min. Nå har jeg fått angst for å delta på flere sammenkomster. Skal eksen også bli invitert? Hun har ikke blitt invitert i noen sammenkomster siden jeg kom inn i familien men tenk om de gjør det framover. 

Har jeg vært urimelig? 

 

Anonymkode: 06c24...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekser er da like så velkommne som noen andre! Dersom brudeparet har ett godt forhold til vedkommende og anser vedkommende som en del av familien, så faller det seg naturlig for dem å invitere dem.

Så ja, jeg anser det kanskje som at du har vært urimelig - da man ikke vet forholdet dem i mellom, så vil jeg si kanskje.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mereo skrev:

Ekser er da like så velkommne som noen andre! Dersom brudeparet har ett godt forhold til vedkommende og anser vedkommende som en del av familien, så faller det seg naturlig for dem å invitere dem.

Så ja, jeg anser det kanskje som at du har vært urimelig - da man ikke vet forholdet dem i mellom, så vil jeg si kanskje.

Så jeg er likestilt med en eks? Mine følelser betyr ingenting. Da blir det hevn framover. 

Anonymkode: 06c24...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig i ts. Exer bør ikke inviteres til slike anledninger som bryllyp. Heller ikke venner av exer og venner av venners exer. Ellers kan et bryllyp bli en traumatisk opplevelse for gjestene. Gjestene kan med fordel skrive opp på et ark hvilke exer de har hatt og om de evt har vært venner med andre bryllypsgjesters exer. Dette burde gjøres under innbydelsesprosessen.

Anonymkode: 49b2d...fea

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så jeg er likestilt med en eks? Mine følelser betyr ingenting. Da blir det hevn framover. 

Anonymkode: 06c24...a5c

Da er du smålig, jeg går utifra at denne eksen har kjent med brudeparet lengre enn deg. Og dine følelser som gjest er likegyldig, da det ikke var DIN dag - det var brudeparets dag.  

Du gjør i hvertfall IKKE familieforholdet noe bedre av å skulle hevne deg, det sier utrolig mye om deg i tilfellet.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du er ganske ubetydelig i et bryllup. Det er kun beudeparets følelser som betyr noe. Hadde du oppført deg slik i mitt bryllup, hadde jeg ikke invitert deg mer. Oppfør deg som et voksent menneske eller bli hjemme. 

Anonymkode: 29818...8bd

Brudeparet - skulle det såklart stå

Anonymkode: 29818...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i ts. Exer bør ikke inviteres til slike anledninger som bryllyp. Heller ikke venner av exer og venner av venners exer. Ellers kan et bryllyp bli en traumatisk opplevelse for gjestene. Gjestene kan med fordel skrive opp på et ark hvilke exer de har hatt og om de evt har vært venner med andre bryllypsgjesters exer. Dette burde gjøres under innbydelsesprosessen.

Anonymkode: 49b2d...fea

Så dersom foreldene til brudeparet er skilt, så kan ingen av de inviteres fordi de er ekser? Nice going! Tenker man får den bra gjennom!

Endret av mereo
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mereo skrev:

Så dersom foreldene til brudeparet er skilt, så kan igen inviteres fordi de er ekser? Nice going! Tenker ma får den bra gjennom!

Helt riktig. Å invitere exer til et bryllyp er meget upassende. Det kan dog gjøres unntak om brudeparet som holder bryllypet kan stille med en terapeut/psykolog i bryllypet i tilfelle noen av gjestene skulle få et illebefinnende pga exer de skulle støte på i bryllypet.

Anonymkode: 49b2d...fea

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er ditt og din manns forhold til brudgommen? 

For meg er tante tante selv om hun har skilt seg fra onkel, og det kommer hun alltid til å være. Onkel sin nye kjæreste ka nogså være tnate, men hun får ikke den opprinnelige plassen. 

Du overreagerer, du er ikke ydmyketk, du har ingen grunn til å være såret (men kanskje litt grunn til å ikke like det)

Anonymkode: fbd93...459

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ganske ubetydelig i et bryllup. Det er kun beudeparets følelser som betyr noe. Hadde du oppført deg slik i mitt bryllup, hadde jeg ikke invitert deg mer. Oppfør deg som et voksent menneske eller bli hjemme. 

Anonymkode: 29818...8bd

Hvis gjestene er ubetydelige, hva er vitsen å invitere de? Kun for å få gaver og oppmerksomhet? Da skal jeg slutte å delta på brylluper framover. Folk er så egoistiske i dag! 

Anonymkode: 06c24...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig. Å invitere exer til et bryllyp er meget upassende. Det kan dog gjøres unntak om brudeparet som holder bryllypet kan stille med en terapeut/psykolog i bryllypet i tilfelle noen av gjestene skulle få et illebefinnende pga exer de skulle støte på i bryllypet.

Anonymkode: 49b2d...fea

Da anser jeg disse menneskene som smålige og lite voksne. Man trenger da for fanden ikke konversere med de!

 

Endret av mereo
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voks opp. Verden dreier seg ikke rundt deg

Anonymkode: a812e...ba4

Og verden dreier seg ikke rundt et ubetydelig brudepar. 

Anonymkode: 06c24...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis gjestene er ubetydelige, hva er vitsen å invitere de? Kun for å få gaver og oppmerksomhet? Da skal jeg slutte å delta på brylluper framover. Folk er så egoistiske i dag! 

Anonymkode: 06c24...a5c

De inviterer med ett ønske om at de skal være med på gleden over en ny epoke i SITT liv. De velger mennesker som betyr noe for dem!

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er utrolig urimelig! Brudeparet skal selvsagt invitere dem de ønsker å ha der på sin store dag! Mannen din burde sagt fra til deg tidligere, slik at du kunne holdt deg hjemme. Eller du fikk jo vite det agen før, så du hadde ikke behøvd å gå vel? Kunne vel faket sykdom? At de skulle latt være å invitere henne av hensyn til deg er hinsides...!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig i ts. Exer bør ikke inviteres til slike anledninger som bryllyp. Heller ikke venner av exer og venner av venners exer. Ellers kan et bryllyp bli en traumatisk opplevelse for gjestene. Gjestene kan med fordel skrive opp på et ark hvilke exer de har hatt og om de evt har vært venner med andre bryllypsgjesters exer. Dette burde gjøres under innbydelsesprosessen.

Anonymkode: 49b2d...fea

Kjekt å se at det finnes en til som er enig med meg. Takk for støtten! 

Anonymkode: 06c24...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde gledet meg så mye til å være gjest i dette bryllupet. Kvelden før får jeg beskjed av min bedre halvdel at eksen er også invitert i bryllupet siden vedkommende var gudmor til brudgommen (dette visste seg å være feil, vedkommende hadde bare sittet barnevakt for brudgommen en del ganger). Der og da forsvant gleden. Jeg klarte å holde masken gjennom vielsen i kirken og mesteparten av bryllupet men så klarte jeg ikke mer når jeg oppdaget (for sent for min del ellers ville jeg ha trukket meg) at eksen skulle også være med på familiebildet. Det klikket for meg og jeg forlot lokalet i en god stund. Når jeg kom tilbake og satt meg ved bordet, klarte jeg ikke å holde tårene tilbake. Jeg vil ikke snakke med andre og ble apatisk. Etter et kvarter var den 8-timers bryllupet slutt. 

Jeg følte meg ydmyket, såret og ubetydelig i det bryllupet. Hvorfor er en eks fremdeles en del av en familie? Eksen og min bedre halvdel har ikke barn sammen. Brudeparet har lov til å invitere hvem de vil og det er greit nok for meg men ikke ekser. Tenk om alle brudepar inviterte eksene til gjestene. Hensyn og respekt for den nye kjæresten er ikke tenkt på i det hele tatt. Brudeparet forventer at du skal akseptere deres avgjørelse, og du skal bare være falsk og smile selv om du ikke vil være til stede. Du blir redusert til en dørmatte. 

Bare så det er sagt, ingen av de andre familiemedlemmene kjenner til årsaken til oppførselen min. Nå har jeg fått angst for å delta på flere sammenkomster. Skal eksen også bli invitert? Hun har ikke blitt invitert i noen sammenkomster siden jeg kom inn i familien men tenk om de gjør det framover. 

Har jeg vært urimelig? 

 

Anonymkode: 06c24...a5c

Så du ødela stemningen i flere timer? Det var hverken brudepar eller eksen din som gjorde feil her,men du. Snakk om egotripp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjerp deg. Er brudeparet venner med begge to, så må de jo få be akkurat hvem de vil uavhengig av hva du synes og føler for.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pås skrev:

Du er utrolig urimelig! Brudeparet skal selvsagt invitere dem de ønsker å ha der på sin store dag! Mannen din burde sagt fra til deg tidligere, slik at du kunne holdt deg hjemme. Eller du fikk jo vite det agen før, så du hadde ikke behøvd å gå vel? Kunne vel faket sykdom? At de skulle latt være å invitere henne av hensyn til deg er hinsides...!

Tror TS er en mann. Vedkommende skriver i hvertfall at eksen er en dame i HI. 

Anonymkode: a9516...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...