Gå til innhold

Din verste ferie?


Luxor

Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke reist verden rundt i det hele tatt, men jeg ønsker å bli litt mere verdensvant. Så jeg må spørre, hvor har du hatt din verste ferie og hvorfor? 😊

Endret av Luxor
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vel ikke hatt noen dårlige ferieopplevelser, men leste nettopp i lokalavisa et åpent klagebrev stilet til SAS, som hadde klart å "ødelegge" ferien til en familie sist sommer. De skulle til en by i et land i Afrika (husker ikke hvor, Botswana? iallefall mange mellomlandinger), og bagasjen hadde blitt borte på veien. Den var visstnok blitt feilmerket ved avreise. Flyselskapet hadde riktignok klart i få frem bagasjen etter fem dager, man da var ferien ødelagt, i følge brevskriveren. Ferien var planlagt i mange år, og det at koffertene ikke kom frem før etter fem dager, var visstnok helt forferdelig. De hadde jo fått noen dollar for å handle det nødvendigste, men du vet hvordan det er i Afrika, skrev klageren (hvor mye klær trenger man der liksom?)

De mente at passe straff for SAS var å refundere billetten, krype på knærne og be om unnskyldning.

Ts: her er iallefall noen gode råd til deg som ikke er så reisevant: ta med i håndbagasjen skiftetøy, litt toalettsaker, verdisaker og det du er ekstra redd for. Regn med at bagasje blir forsinket, eller til og med borte. Ha en god reiseforsikring! og en god tur! Jeg har hatt noen "rare" reiseopplevelser, flykulturen i Russland feks, er ikke som ellers i verden. Mye kauking og alkohol! Og flyging innenlands i Indonesia, der har de ikke redningsvester under hvert stolsete. Der er seteryggen et flyteelement, og det du skal redde deg med i tilfelle landing på havet (ikke det at jeg tror så mange overlever slike landinger da...) Og igjen i Indonesia: tro ikke nødvendigvis at det er vannrør fra vasken og ned i gulvet, det kan være at tannpussespyttet ditt plutselig flyter mellom tærne dine....

Endret av reiseglad
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter den "heftige aktiviteten" her i tråden å bedømme, så har nok ingen opplevd noen ferie som de definerer som den verste. Bra at folk har gode ferieopplevelser!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgaria.

Vi frøs på stranda på dagtid, ikke særlig godt rengjort hotellrom (enda det var 4 stjerners), skuffende mat, mye lugubre klubber, iskaldt badevann. Ikke noe højdare den ferien:fnise: Værmessig følte jeg at jeg var i Norge på en halvveis sommerdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine verste ferier var definitivt bilferie med foreldre i barndommen. Foreldre som krangla og sloss og røyka i en bitteliten, trang bil, søsken som grein og måtte spy. Nei ellers takk. Ingen av mine ferier verken med skittent hotellrom, regnsesong eller å gå seg vill midt på natta kan noen gang komme i nærheten. 

Anonymkode: 2bc4f...8e8

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dårlige reiser/ferier fordi jeg ikke valgte mitt reisefølge med omhu. Vi hadde helt forskjellige forventninger til reisen og derfor blei stemningen dårlig. Ikke noe galt ved stedene vi var på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, min verste ferie var på en måte også en veldig bra ferie så jeg sliter litt med å enes med meg selv. Uansett, "verstingen" tror jeg var da jeg var på ferie i Hellas sammen med en venninne og hun ble matforgiftet på dag 3. Hun ble skikkelig dårlig, det var min/vår første charterferie og jeg har emetofobi... Jeg var ganske langt opp på panikkskalaen et par dager da. Den dagen det sto på som verst "bodde" jeg på verandaen mens hun løp og kastet opp. Jeg følte meg i grunnen som verdens verste venninne. 

På den annen side så var resten av turen veldig fin, så dermed sliter jeg med å kalle hele ferien for "verst". 

(En annen sak er at jeg fikk rosende omtale for mine evner som "sykepleier" etterpå. Det hadde visst vært helt greit at jeg holdt meg litt unna mens det var som verst og at jeg var god til å handle inn nødproviant (cola/chips/tørre kjeks/banan) da hun kviknet til og skulle få i seg litt næring igjen.)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.9.2016 at 7.46, Kristanna skrev:

Bulgaria.

Vi frøs på stranda på dagtid, ikke særlig godt rengjort hotellrom (enda det var 4 stjerners), skuffende mat, mye lugubre klubber, iskaldt badevann. Ikke noe højdare den ferien:fnise: Værmessig følte jeg at jeg var i Norge på en halvveis sommerdag.

Enig i dette. Min verste ferie var også i Bulgaria, folk døde som fluer den sommeren + alle luringene som krevde penger for alt mulig.

Anonymkode: b1a69...1e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.9.2016 at 12.05, Cata skrev:

Hmm, min verste ferie var på en måte også en veldig bra ferie så jeg sliter litt med å enes med meg selv. Uansett, "verstingen" tror jeg var da jeg var på ferie i Hellas sammen med en venninne og hun ble matforgiftet på dag 3. Hun ble skikkelig dårlig, det var min/vår første charterferie og jeg har emetofobi... Jeg var ganske langt opp på panikkskalaen et par dager da. Den dagen det sto på som verst "bodde" jeg på verandaen mens hun løp og kastet opp. Jeg følte meg i grunnen som verdens verste venninne. 

På den annen side så var resten av turen veldig fin, så dermed sliter jeg med å kalle hele ferien for "verst". 

(En annen sak er at jeg fikk rosende omtale for mine evner som "sykepleier" etterpå. Det hadde visst vært helt greit at jeg holdt meg litt unna mens det var som verst og at jeg var god til å handle inn nødproviant (cola/chips/tørre kjeks/banan) da hun kviknet til og skulle få i seg litt næring igjen.)

 

Undskyld litt OT men hva er emetofobi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kjetil E skrev:

Undskyld litt OT men hva er emetofobi?

Angst for oppkast.

Anonymkode: 9c306...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. september 2016 at 10.36, hjertesukka skrev:

Har hatt dårlige reiser/ferier fordi jeg ikke valgte mitt reisefølge med omhu. Vi hadde helt forskjellige forventninger til reisen og derfor blei stemningen dårlig. Ikke noe galt ved stedene vi var på.

Sånn tur har jeg også vært på, mennesket ødela faktisk hele turen for meg. Så det skjer hvertfall ikke flere ganger 😝

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an å nevne en Norgesferie..? 

En gjeng skulle på telttur langt inn i skogen i Sør-Trøndelag. Værmeldinga hadde meldt dødsbra vær og vi gikk til fots i ca. fem timer med store ryggsekker før vi fant et fint sted å sette opp teltene, var ganske slitne når vi endelig kom til det punktet. Under utpakkingen, tenning av bål, frem med mat og gjorde ting i stand til full kos begynte det å regne som en foss, ikke "duskeregn". Alt i ryggsekken av klær, soveposer, mat osv ble gjennombløt på noen sekunder og vi bare løp rundt til alle kanter og forsøkte å berge ting med det vi kunne finne.

Det var umulig å tenne bål på noen timer og det var iskaldt på natten, når morgensola kom hang vi opp alt til tørk og ventet i mange timer. Gikk oss en fin tur, da tørket det vi hadde på oss, men vi ble drit-lei så vi pakket ned ting og dro hjem. Når vi endelig satt på bussen fikk bussen en motorfeil, så vi måtte stanse midt i ødemarka og vente på en buss som kunne erstatte bussen. Det tok tre timer før en ny buss kom frem til oss; ene venninna mi var dritsur, resten var bare sliten. Ler skikkelig godt av oss nå senere, artig å se tilbake ;) 

Ellers har jeg ingen andre grusomme ferier å tilføye helt enda :) 

Anonymkode: f2e2f...f55

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verste er den til Brazil-Venezuela (backpacking) der jeg ble syk på dag 4 med oppkast og diaré 4 dager..skikkelig tap av dager...Ble ranet og sloss med ranerne så de fikk ikke sakene mine men jeg fikk en real blåveis og et kutt i panna som silblødde.Ble kvalm og svimmel og hostellet tilkaller lege som ba meg holde meg i ro 1 uke pga mulig hjernerystelse....så var det reise til en annen by og et hostel som IKKE hadde noe standard,vi snakker ikke 1 stjerne engang....Ingen aircondition så det var ekstremt varmt inne. Ikke noe vann eller noe og toalett var en bøtte😨 og en vannkanne...betalte 45kr natta og ble bare 2 netter.

Så var flyet hjem forsinka 5 t og rakk ikke flyet fra Paris til Oslo.fikk jo da en gratis dag i paris der air france betalte hotell som var ganske fint.😊😊😊😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Bulgaria. Nitrist land, hvor kontrasten mellom "sydenstedene" og de "ekte" bulgarske stedene var helt ufattelig. I badebyen var alt tilsynelatende greit, men en dag tok vi buss til en av de større byene. Det tok ikke mer en to minutter på veien før rekker med totalt nedslitte blokker møtte oss. I byen møtte vi mange desperate mennesker som holdt oss fast og tryglet om at vi kjøpte noe fra deres bod. Nei, jeg fikk bare helt vondt langt inn i hjerteroten av det landet der. Det føltes helt feil. Det som videre var ille var at jeg husker at prostituerte og halliker forsøkte å dra meg med i bakgater i badebyen. Heldigvis var den noen andre nordmenn som kom til unnsetning. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om jeg ikke fikk hjelp i fra dem. Politiet der kunne ikke brydd seg mindre, de stinka korrupsjon på mange meters avstand.

Jeg vet i hvert fall med hånden på hjertet at jeg aldri skal tilbake dit. 

Anonymkode: d9164...470

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Riga i noen dager - jeg og min daværende kjæreste kjørte tog og buss gjennom Baltikum. Dette var for lenge siden, på midten av 1990-tallet. Vi kom ut av buss-stasjonen, og så et reklameskilt for et hotell, 8 dollar natta per person. Billig! Fasaden på hotellet så fint ut. Vi leide oss inn på et dobbeltrom. Det var selvfølgelig et slitt rom, gamle møbler, skittent teppe på gulvet, men det fikk duge. Så oppdaget vi at det ikke var noe bad eller do. Ikke på rommet vårt, ikke i korridoren utenfor. Vi spurte i resepsjonen, og de bare trakk på skuldrene og sa at dersom vi absolutt måtte på do, kunne vi gå på do på McDonaldsen over gata. Det var kveld, og vi gikk ut i nabolaget (lugubert strøk) og lette etter en pub eller et sted å henge. Det sto skilt til en bar et sted, og vi fulgte skiltet. Veien gikk til en leilighetsblokk, og baren var i kjelleren. Det var rett og slett en kjellerleilighet med rosa velour og fløyel på gardiner, gulvteppe, og svarte vegger og skinnsofa. Det så ut som det var en familie som bodde der, med et par store, kraftige karer og noen unge smekre damer... Da vi kom dit, glodde de på oss, men vi tenkte at vi skulle være tøffe og ikke bry oss om det, bare late som vi var verdensvante, og det ville vært alt for teit å bare snu i døra når vi først hadde kommet dit. Vi bestilte en øl hver og drakk den fort som F mens den ene av damene trakterte pole-dance kun for oss og de to store karene satt i et mørkt hjørne og hadde blikket stivt festet på oss. Herregud, så glad jeg var da vi var ute fra kjelleren etter en meget kjapp øl. (Vi måtte jo rekke å gå på do på McDonalds før den stengte kl. 23:00...)

Anonymkode: 9c306...cf7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste familieferien til Bulgaria. Jeg har ikke noe i mot stedet, men å dra på tur med familien. Alle visste at mamma var utro og løy til pappa. Moren min var veldig fiksert på min "stygge" kropp. Jeg gråt i dusjen hver eneste dag den ferien. Vi bodde trangt så det var eneste alenetiden jeg fikk. Jeg fikk et stikk av noe ukjent i pannen så halve ansiktet hovnet opp og måtte til sykehus der for å ta sprøyte. 

Gikk i en uke å hørte på hvor stygg og tjukk jeg var fra moren min og en søster som gikk etter for å peke og flire. Faren min så ingenting. Og det var vondt å vite at mamma var utro. I tillegg var mammas foreldre med, de var jo som henne da og gjorde ingentig lettere. 

 

Ellers har vi tidligere vært på bilferie med en annen familie der jeg satt i 4 dager med en 8 åring som stakk meg i armen eller sparket meg i leggen. Jeg var 14 år selv og gjorde alt jeg kunne for å være hyggelig for hvis jeg tok igjen fikk jeg to mødre på nakken. 

I løpet av den turen tissa vi i et hull i bakken der det fløyt avføring rundt. På de verste toalettene holdt vi oss i 18 timer, altså så lang tid før vi fant et annet toalett. Vi tok inn på et hotell i serbia hvor det kun var oss. Rommene var små, mennene som jobbet der fulgte oss med blikket hele tiden. Ingen følte seg trygge. En annen natt sov vi i bilen mens fedrene bytta på å sove og kjøre. Et annet hotell rundt serbia området så var det så mye vind at trær blåste over veien, strømmen forsvant i hele byen. 

Evt å sove i telt på ei strand i Frankrike midt på sommeren er ikke å anbefale. Utrolig varmt! Det jeg husker fra den turen er også moren min fortelle at noe ved meg eller kroppen min er ekkel og søster som sier seg enig. Når jeg endret denne tingen ved kroppen min derimot så fikk jeg utrolig mye kjeft.. 

 

I voksen alder, der jeg kan velge egne ferier så har jeg ikke hatt noen fæle. Og det er somregel ikke stedene det har vært noe galt med, men folka man drar dit sammen med.

Anonymkode: 2bc3b...489

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siste familieferien til Bulgaria. Jeg har ikke noe i mot stedet, men å dra på tur med familien. Alle visste at mamma var utro og løy til pappa. Moren min var veldig fiksert på min "stygge" kropp. Jeg gråt i dusjen hver eneste dag den ferien. Vi bodde trangt så det var eneste alenetiden jeg fikk. Jeg fikk et stikk av noe ukjent i pannen så halve ansiktet hovnet opp og måtte til sykehus der for å ta sprøyte. 

Gikk i en uke å hørte på hvor stygg og tjukk jeg var fra moren min og en søster som gikk etter for å peke og flire. Faren min så ingenting. Og det var vondt å vite at mamma var utro. I tillegg var mammas foreldre med, de var jo som henne da og gjorde ingentig lettere. 

 

Ellers har vi tidligere vært på bilferie med en annen familie der jeg satt i 4 dager med en 8 åring som stakk meg i armen eller sparket meg i leggen. Jeg var 14 år selv og gjorde alt jeg kunne for å være hyggelig for hvis jeg tok igjen fikk jeg to mødre på nakken. 

I løpet av den turen tissa vi i et hull i bakken der det fløyt avføring rundt. På de verste toalettene holdt vi oss i 18 timer, altså så lang tid før vi fant et annet toalett. Vi tok inn på et hotell i serbia hvor det kun var oss. Rommene var små, mennene som jobbet der fulgte oss med blikket hele tiden. Ingen følte seg trygge. En annen natt sov vi i bilen mens fedrene bytta på å sove og kjøre. Et annet hotell rundt serbia området så var det så mye vind at trær blåste over veien, strømmen forsvant i hele byen. 

Evt å sove i telt på ei strand i Frankrike midt på sommeren er ikke å anbefale. Utrolig varmt! Det jeg husker fra den turen er også moren min fortelle at noe ved meg eller kroppen min er ekkel og søster som sier seg enig. Når jeg endret denne tingen ved kroppen min derimot så fikk jeg utrolig mye kjeft.. 

 

I voksen alder, der jeg kan velge egne ferier så har jeg ikke hatt noen fæle. Og det er somregel ikke stedene det har vært noe galt med, men folka man drar dit sammen med.

Anonymkode: 2bc3b...489

For en fæl familie du har!

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romania på ferie som barn. Elendige hoteller med gatebarn som sov i gangene om nettene. Kakerlakker i maten og blodig kylling som ikke ble gjennomstekt. Sigøynerbarn som ble slått på åpen gate og sendt omkring for å tigge. Masse rare dyr i sjøen vi badet i, som bet på leggene. hverken dusj eller toalettet virket på hotellrommet. Heisen (skikkelig gammeldags) stoppet mens strømmen gikk (ofte). All den tiggingen og fattigdommen. Alt var bare trist der. Det var som å være på ferie i helvete. 

Anonymkode: bd846...c32

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt noen ferier som kvalifiserer som dårlig/verst. Men jeg har et dårlig minne -  var på kjøretur langs Bretagne-kysten i Frankrike og fant meg en litt isolert og rolig sandstrand. Mens jeg gikk nedover stusset jeg på at jeg ikke så noen barnefamilier, kun single mannfolk som travet rundt.  Etter å ha slått meg ned fikk jeg noen creepy blikk av noen glinsende karer i speedo, og skjønte først da at dette tydeligvis var cruisingområde for homser. Tok med meg håndkleet, hev meg i bilen og har aldri besøkt Bretagnekysten siden :laugh:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...