Gå til innhold

Prøvde å ta selvmord i fylla


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Vi hadde drukket litervis med en slags risvin, jeg ikke kjente effekten av fra før. Den var ny for meg og de andre. Vi var ikke i Norge og vi er i militæret, så det kan ta litt av.

Det eneste jeg husker er at noen slo meg i ansiktet. Før det hadde jeg en kniv i munnen. Jeg har det litt tøft, men jeg trodde aldri at jeg ville finne på noe sånt. Jeg er skremt. At jeg jeg kunne finne på noe sånt?

Har dere noen lignende historier fra venner etc? Jeg er redd dette var veldig spesielt og at ingen kjenner til noe lignende. Jeg kan fortsatt kjenne smaken av metallet, men jeg husker nesten ingenting. Jeg måtte sy sting både på tungen og i innsiden av kinnet. Går det an å være så destruktiv uten å være ved bevissthet? Neste morgen måtte jeg holde to hender rundt vannflasken. Jeg var helt ute.

Jeg har ikke drukket siden da.

 

Endret av Lanista1984
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får man være i militæret med så uforutsigbar psyke?

Anonymkode: 2fa13...db9

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får man være i militæret med så uforutsigbar psyke?

Anonymkode: 2fa13...db9

Er du ikke litt enig i at det er et dumt spørsmål? Hvordan sjekker man det? Jeg er normal. Og alle tror på meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får man være i militæret med så uforutsigbar psyke?

Anonymkode: 2fa13...db9

Hvis du hadde vært med på noen av turene våre, kan det hende at din psyke ville ha endret seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt
27 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Vi hadde drukket litervis med en slags risvin, jeg ikke kjente effekten av fra før. Den var ny for meg og de andre. Vi var ikke i Norge og vi er i militæret, så det kan ta litt av.

Det eneste jeg husker er at noen slo meg i ansiktet. Før det hadde jeg en kniv i munnen. Jeg har det litt tøft, men jeg trodde aldri at jeg ville finne på noe sånt. Jeg er skremt. At jeg jeg kunne finne på noe sånt?

Har dere noen lignende historier fra venner etc? Jeg er redd dette var veldig spesielt og at ingen kjenner til noe lignende. Jeg kan fortsatt kjenne smaken av metallet, men jeg husker nesten ingenting. Går det an å være så destruktiv uten å være ved bevissthet? Neste morgen måtte jeg holde to hender rundt vannflasken. Jeg var helt ute.

Jeg har ikke drukket siden da.

 

Jeg kan ingenting om dette. Men jeg har en bekjent som har opplevd lignende, men ikke så dramatisk som du beskriver. Det viste seg å være PTSD, og kanskje det du opplever kommer av det samme? Min bekjent har bakgrunn fra militæret og hans episoder kom når han drakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Absolutt skrev:

Jeg kan ingenting om dette. Men jeg har en bekjent som har opplevd lignende, men ikke så dramatisk som du beskriver. Det viste seg å være PTSD, og kanskje det du opplever kommer av det samme? Min bekjent har bakgrunn fra militæret og hans episoder kom når han drakk.

Jeg er en av de som ikke legger så mye vekt bak diagnoser. Det betyr ikke at jeg tror andre tar feil, men jeg er skrudd sammen slik.

At han opplevde dette når han var full, er greit for meg å vite. Her inne snakkes det lite om følelser. Det er mer sannsynlig at noen slår meg ned enn å spørre om noe, men det gjøres med kjærlighet:)  Takk for svar. Alkohol er egentlig rævva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Absolutt
1 time siden, Lanista1984 skrev:

Jeg er en av de som ikke legger så mye vekt bak diagnoser. Det betyr ikke at jeg tror andre tar feil, men jeg er skrudd sammen slik.

At han opplevde dette når han var full, er greit for meg å vite. Her inne snakkes det lite om følelser. Det er mer sannsynlig at noen slår meg ned enn å spørre om noe, men det gjøres med kjærlighet:)  Takk for svar. Alkohol er egentlig rævva.

Det gjør i grunn ikke han heller, men han fikk hjelp til å bli kjent egne triggere som utløste episodene hans. Han tør fortsatt ikke drikke noe særlig, utenom en øl veldig innimellom. Ja, dessverre,  det ser man på dustekommentaren du fikk av dette innlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg tror ikke det er så uvanlig som du tror. Jeg har to familiemedlemer som har gjort slike ting, flere ganger, etter for stort alkoholkonsum. Han ene sliter litt til vanlig, deprimert og angst, men ikke veldig alvorlig. Han takler hverdagene fint, jobber, trener og er sosial. Han kan drikke litt av og til uten at det går galt, men ofte skader han seg selv når han har drukket, kutter seg. Han har ved flere selvmordsforsøk bak seg, samtlige har skjedd når han har drukket. Det andre familiemedlemmet har sluttet helt med alkohol og har det nå mye bedre, men har gjort noen voldsomme ting tidligere. Søk på atypisk/abnorm rus, kanskje du kjenner deg igjen. 

Anonymkode: 4c992...dae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar. Jeg har nok  en ganske sterk psyke normalt sett. Det får jeg testet nokså ofte. Både på øvninger og ellers. Det er skremmende hva alkohol kan endre i sinnet mitt. Jeg våkner ofte av hendelser som tidligere har skjedd. Av en eller annen grunn, kommer det tilbake en situasjon hvor en ung tysker i Kunar fikk skutt av hånden og gikk i en tåke og bar på den. Jeg tenker at det er den samme tåken jeg havner i når jeg drakk for mye.

Nok om det, tusen takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hjemme nå. Oslo. Muligens 40 anrop på telefonen. Jeg tror ikke at jeg er så populær. Bare at mange ikke har sett meg på en stund. Og jeg drikker. Igjen. Ikke mye, men nok. Nok til å sove og ikke føle så mye. Jeg skal svare i morgen. Har sagt til mor og søstre at jeg har influensa. Hvem har egentlig det? De fleste tilfeller av influensa er få. Som regel er det snakk om forkjølelse. Influensa er noe annet. Så har vi den saken ut av verden.

Noen flasker med rosevin stod her fra sist gang. Jeg er mann nok til å hoppe fra et helikopter, men ikke mann nok til å la flaskene være alene.

Jeg vet jo så godt at alkohol kan få meg inn i "denne tåka" men jeg trenger bare "litt."

Og ingenting er bedre enn å drikke seg til å synes synd på seg selv. Men så kommer morgendagen, da. Ja. Den kommer. Og ingen vet hva den vil bringe. Bare at jeg har sagt ja til å dra tilbake. For i det minste er det en verden jeg forstår.

Og i en slik stund med minnene om en uskyldig barndom og ungdom, er det man husker best hun du gikk fra og burde ha blitt ved. Før krigen tok deg og gjorde deg totalt ubrukelig for alt og alle.

Så synes man synd på seg selv og er så totalt tåpelig. Når hele livet ligger foran deg. Hvis du bare orker. Og har lyst. Etter mange år har jeg fått sett hvordan mennesker reagerer for å overleve. Krig? Ordet er så kjent. Det brukes daglig. Men hvem vet hva det er. Krig er alt man ikke kan skrive. Alt som er for galt, idiotisk, loco, skremmende til at det kan skrives.

Så vi sier det ikke. Vi drikker litt rosevin. Og så kommer det en ny dag.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste som kan ha lov til å kalle de andre ignorante, er de som har som har opplevd krig.

Lanista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjørøveren

Har gjort mye dumt i fylla, men aldri prøvd å ta selvmord når jeg er full. Det har jeg prøvd i edru tilstand dessverre. 

Skjedd episoder jeg gjerne ville unngått, men hjernen fungerer jo ikke skikkelig når vi er full:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Får man være i militæret med så uforutsigbar psyke?

Anonymkode: 2fa13...db9

Ts er ikke i militæret, og har ikke vært det heller.

Anonymkode: bc230...c25

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke akkurat selvmord, men noe annet. Alkoholen gjør det med deg, er derfor det er djevelens drikk, for det bringer frem bare uroheter, ting man sliter med og alt mulig grums fra hjernen som egentlig skal holdes hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Nøste~ skrev:

Ikke akkurat selvmord, men noe annet. Alkoholen gjør det med deg, er derfor det er djevelens drikk, for det bringer frem bare uroheter, ting man sliter med og alt mulig grums fra hjernen som egentlig skal holdes hemmelig.

True that. Men det er så angstdempende der og da. Men ikke en god løsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 9/8/2016 at 13.14, AnonymBruker skrev:

Får man være i militæret med så uforutsigbar psyke?

Anonymkode: 2fa13...db9

Det er skremmende at du har fått åtte likes på denne. De får meg til å tro at kvinner ikke vet så mye om krig, eller at folk flest ikke vet.. Jeg håper det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet en slekning som tok livet sitt i fylla ,helt på impuls.. da jeg var ung og full engang så skulle jeg absolutt gå å legge meg på veien for å bli påkjørt..vart heldigvis stoppa i tide..alkohol er skummelt ja

Anonymkode: 732bc...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...