Gå til innhold

Prøvde å ta selvmord i fylla


Lanista1984

Anbefalte innlegg

Det er vanskelig for meg å være veldig saklig eller korrekt når alle bak meg spiller teen spirit fra Nirvana. Men jeg prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå ble jeg født i Juni I 1984 i Brooklyn, Så det er litt annerledes. Jeg tilhører det amerikanske forsvaret. Og for mange blir det plutselig langt mer drastisk.

Men jeg er bare en person. Og tar dagene som de kommer, om jeg er norsk eller ikke.så er målet det samme.

Og hvis jeg faller over Damaskus eller i nærheten, så kjjenner jeg dere ikke. Det lover jeg. Men jeg vet jeg vil smile. Slik jeg gjorde de andre gangene. Det bare må pustes og huske og lande:):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎08‎.‎09‎.‎2016 at 13.08, Lanista1984 skrev:

Vi hadde drukket litervis med en slags risvin, jeg ikke kjente effekten av fra før. Den var ny for meg og de andre. Vi var ikke i Norge og vi er i militæret, så det kan ta litt av.

Det eneste jeg husker er at noen slo meg i ansiktet. Før det hadde jeg en kniv i munnen. Jeg har det litt tøft, men jeg trodde aldri at jeg ville finne på noe sånt. Jeg er skremt. At jeg jeg kunne finne på noe sånt?

Har dere noen lignende historier fra venner etc? Jeg er redd dette var veldig spesielt og at ingen kjenner til noe lignende. Jeg kan fortsatt kjenne smaken av metallet, men jeg husker nesten ingenting. Jeg måtte sy sting både på tungen og i innsiden av kinnet. Går det an å være så destruktiv uten å være ved bevissthet? Neste morgen måtte jeg holde to hender rundt vannflasken. Jeg var helt ute.

Jeg har ikke drukket siden da.

 

Er du sikker på at det ikke er MDMA og ikke vin? :klo:
Kan man bli så borte vekk av risvin? Jeg vet ikke, så derfor spør jeg - kanskje noen veit.

Å true med selvmord er ikke lov - altså selvmord er ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Den 9/9/2016 at 22.04, AnonymBruker skrev:

Jeg mistet en slekning som tok livet sitt i fylla ,helt på impuls.. da jeg var ung og full engang så skulle jeg absolutt gå å legge meg på veien for å bli påkjørt..vart heldigvis stoppa i tide..alkohol er skummelt ja

Anonymkode: 732bc...c08

Jeg beklager det. Mange kjenner nære historier rundt dette temaet. Vi snakker ikke så mye om det. Det bare liksom skjer blandt oss. Godt over halvparten av soldatene som kommer hkem, døde, fra Aghanistan og Irak - er offer for selvdrap. 

Det er noe vi vet. Og i resten av samfunnet, så viser det til samme tendens. 

Det finnes ingen heltemodig innsats i å ta sitt eget liv. Det er den enkle veien. Uansett om vi gråter for de som gjorde det. Det er den enkle veien. Med det eneste livet du har.

Så har du styrke, så er det ikke veien du vil ta. For den er så inderlig endelig. Så blir alt svart. Og alle andre må rydde opp i rotet ditt.

Ikke ditt men mente generelt. For alle. Det er feigt og fungerer ikke på den måten den som vil ta sitt eget liv, ønsker.

Nok om dette temaet, kjenner jeg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 8. september 2016 at 18.15, Lanista1984 skrev:

Jeg våkner ofte av hendelser som tidligere har skjedd. Av en eller annen grunn, kommer det tilbake en situasjon hvor en ung tysker i Kunar fikk skutt av hånden og gikk i en tåke og bar på den. Jeg tenker at det er den samme tåken jeg havner i når jeg drakk for mye.

Nok om det, tusen takk. 

Det kalles PTSD.

Anonymkode: 4b0ff...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det kalles PTSD.

Anonymkode: 4b0ff...76c

Det er for lett å gi andre diagnoser på nett. Det mener nå i alle fall jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen tåler ikke alkohol, blir klovn.

Anonymkode: b0a7d...75b

Jeg har elsket å være klovnen:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Lanista1984 skrev:

Jeg har elsket å være klovnen:) 

Hva hvis "klovnen ønsker å dø" ? Er ikke så elskverdig for deg skulle jeg tro?

Anonymkode: b0a7d...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lanista1984 skrev:

Det er for lett å gi andre diagnoser på nett. Det mener nå i alle fall jeg.

Klassiske tegn på PTSD, til psykolog. Jeg driter i om du ikke tror på diagnoser osv, vil du ikke ha hjelp, så vil du ikke ha hjelp. Dette kan hanskes med, uansett hvor "stolt" du er. Det er tross alt stoltheten som bagatelliserer dette ovenfor deg selv, og ikke vil snakke med noen om det (bortsett fra å rante om det på et forum da). Sånn! Ferdig med å være streng "tante".

Anonymkode: 4b0ff...76c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klassiske tegn på PTSD, til psykolog. Jeg driter i om du ikke tror på diagnoser osv, vil du ikke ha hjelp, så vil du ikke ha hjelp. Dette kan hanskes med, uansett hvor "stolt" du er. Det er tross alt stoltheten som bagatelliserer dette ovenfor deg selv, og ikke vil snakke med noen om det (bortsett fra å rante om det på et forum da). Sånn! Ferdig med å være streng "tante".

Anonymkode: 4b0ff...76c

Jeg lagde denne tråden, gjorde jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok om meg. I morgen skal jeg ta vare på en liten niese og vise hun Oslo. Så jeg trenger litt søvn. Takk for meg. Jeg drar om tre uker og har en himmel av tid til mine. Mine nærmeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man kan gjøre rare ting under alkoholforgiftning som man ellers ikke ville gjort. Det mer en nok drap og selvdrap opp gjennom historien der gjerningsmennene trolig ikke har vært så gjennomtenkte eller beviste på hva dem har gjør eller har gjort. Det nesten som om alkohol påvirker hjernen eller noe sånt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎08‎.‎09‎.‎2016 at 13.08, Lanista1984 skrev:

Vi hadde drukket litervis med en slags risvin, jeg ikke kjente effekten av fra før. Den var ny for meg og de andre. Vi var ikke i Norge og vi er i militæret, så det kan ta litt av.

Det eneste jeg husker er at noen slo meg i ansiktet. Før det hadde jeg en kniv i munnen. Jeg har det litt tøft, men jeg trodde aldri at jeg ville finne på noe sånt. Jeg er skremt. At jeg jeg kunne finne på noe sånt?

Har dere noen lignende historier fra venner etc? Jeg er redd dette var veldig spesielt og at ingen kjenner til noe lignende. Jeg kan fortsatt kjenne smaken av metallet, men jeg husker nesten ingenting. Jeg måtte sy sting både på tungen og i innsiden av kinnet. Går det an å være så destruktiv uten å være ved bevissthet? Neste morgen måtte jeg holde to hender rundt vannflasken. Jeg var helt ute.

Jeg har ikke drukket siden da.

 

Du gjorde dette mot deg selv? Misforstår jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Du gjorde dette mot deg selv? Misforstår jeg?

Ja, men det skjedde for en stund siden. Og da er det historie. Og som vi vet, så skjedde det mye fælt før i tiden..

Kommer jeg unna med den? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2016 den 13.08, Lanista1984 skrev:

Vi hadde drukket litervis med en slags risvin, jeg ikke kjente effekten av fra før. Den var ny for meg og de andre. Vi var ikke i Norge og vi er i militæret, så det kan ta litt av.

Det eneste jeg husker er at noen slo meg i ansiktet. Før det hadde jeg en kniv i munnen. Jeg har det litt tøft, men jeg trodde aldri at jeg ville finne på noe sånt. Jeg er skremt. At jeg jeg kunne finne på noe sånt?

Har dere noen lignende historier fra venner etc? Jeg er redd dette var veldig spesielt og at ingen kjenner til noe lignende. Jeg kan fortsatt kjenne smaken av metallet, men jeg husker nesten ingenting. Jeg måtte sy sting både på tungen og i innsiden av kinnet. Går det an å være så destruktiv uten å være ved bevissthet? Neste morgen måtte jeg holde to hender rundt vannflasken. Jeg var helt ute.

Jeg har ikke drukket siden da.

 

Du gir ikke mye for å lage en debatt. Hvor vil du egentlig? Du kan jo ikke spørre etter lignende erfaringer hos andre... :)

(til andre utenforstående: dette er "internt" mellom meg og ts)

Anonymkode: 9470b...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du gir ikke mye for å lage en debatt. Hvor vil du egentlig? Du kan jo ikke spørre etter lignende erfaringer hos andre... :)

(til andre utenforstående: dette er "internt" mellom meg og ts)

Anonymkode: 9470b...9c4

Nå var du søt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...