Gå til innhold

Skravletråd mai-juni 2017


Småkjekset

Anbefalte innlegg

Her går det fint. 33+5 så enda noen uker igjen her. Ble 50% sykemeldt forrige uke frem til termin, er veldig sliten. Har vondt i bekkenet og ryggen, halsbrann, sover dårlig og har lavt blodtrykk. 

Spennende at det kan bli fødsel når som helst i termingruppa nå. Tenk at vi har kommet så langt. :) 

Endret av Nori
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33+5 her også. Går fint, men kjenner det skal bli godt å få han ut. :P Har hatt bihuleplager siden rundt 12. uke, og tarmen sitter i klem under ribbeinet og har gjort det like lenge, og det er utrolig ubehagelig. Men er veldig koselig med spark og liv i magen da. :) Hodet er ifølge jordmor på god vei til å bli festet, så det er jo fint. 

Endret av Dumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+4 her og jeg føler meg som verdens verste gravide :fnise:

Er totalt utslitt og kan egentlig nesten ikke vente mer med å bare få ut den her ungen og kroppen min sånn høvelig tilbake. Har vondt i bekkenet og ryggen hele tiden, og klarer nesten ikke gå. Sover elendig og har det egentlig ganske kjipt i både hode og kropp. Satser på at det blir bedre når han er her :)

Lillegutt har det bare fint derimot og vokser og koser seg :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nautika skrev:

Jeg er 37+5 nå, og nå kan fødsel egentlig skje når som helst :bond: Jeg sliter først og fremst med halsbrann og vondt i symfysen, men det er heldigvis ikke lenge igjen! Jeg fødte 38+6 sist, så jeg er spent på om noe kommer til å skje neste uke.

Hvordan går det med dere @Askmeagain89?

Så spennende :) Håper det går bra med siste innspurten uten altfor mye plager. Oi, da er det nok ikke lenge igjen, nei :)

Her går det greit. Er kvalm, sliter med rastløse ben, sover ekstremt dårlig og babyen har vekstavvik (heldigvis mindre enn storesøster hadde). Gleder meg til å bli ferdig, men har litt lenger igjen enn deg ;) Er i uke 36

1 time siden, Nori skrev:

Her går det fint. 33+5 så enda noen uker igjen her. Ble 50% sykemeldt forrige uke frem til termin, er veldig sliten. Har vondt i bekkenet og ryggen, halsbrann, sover dårlig og har lavt blodtrykk. 

Spennende at det kan bli fødsel når som helst i termingruppa nå. Tenk at vi har kommet så langt. :) 

Det er godt å høre og som jeg sa sist var det nok fornuftig med den sykemeldingen :) Man trenger litt tid til å hente seg inn når man har en fra før som er i full fart hele tiden. 

Ja, er så spent på å høre fra folk her når babyene etterhvert kommer :) Det har jammen meg gått litt fortere denne gangen virker det som :fnise:

1 time siden, Dumle skrev:

33+5 her også. Går fint, men kjenner det skal bli godt å få han ut. :P Har hatt bihuleplager siden rundt 12. uke, og tarmen sitter i klem under ribbeinet og har gjort det like lenge, og det er utrolig ubehagelig. Men er veldig koselig med spark og liv i magen da. :) Hodet er ifølge jordmor på god vei til å bli festet, så det er jo fint. 

Huff, så ugreit. Kjekt at babyen er i ferd med å feste hodet da for det utelukker jo faren for setefødsel og gjør fødselen forhåpentligvis litt enklere. Skjønner godt du er lei, men det er heldigvis ikke så veldig lenge igjen :) om å gjøre å få tiden til å gå

4 minutter siden, fridr skrev:

33+4 her og jeg føler meg som verdens verste gravide :fnise:

Er totalt utslitt og kan egentlig nesten ikke vente mer med å bare få ut den her ungen og kroppen min sånn høvelig tilbake. Har vondt i bekkenet og ryggen hele tiden, og klarer nesten ikke gå. Sover elendig og har det egentlig ganske kjipt i både hode og kropp. Satser på at det blir bedre når han er her :)

Lillegutt har det bare fint derimot og vokser og koser seg :laugh:

Jeg skjønner godt at det føles utrolig vanskelig og kjipt, men jeg kan nesten garantere at det hele er glemt når han har kommet ut ;) Det ble i hvert fall glemt her i det eldstemann var ute :P hvis ikke hadde jeg vel ikke gått for en nummer to, merkelig med alt man fortrenger :fnise:
Det er godt at alt er bra med lillegutt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35+5 og babyen stortrives i magen :hjerte: Men jeg kjenner at det skal bli godt å bli ferdig også, for nå er det tungt. Bekkenet har plaget meg hele veien, og de siste ukene har jeg hatt flere og vonde kynnere. Det er vanskelig å få slappet skikkelig av, for det å ligge gjør vondt. Men er heldigvis ikke lenge igjen!

Niesen min som hadde termin to uker før meg fødte i går kveld, så da blir det litt ekstra spennende å se om jeg går til termin eller om hun kommer før :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36+3 i dag. Deilig med fri i påsken. Føler ingen plager i ryggen nå sammenlignet med da jeg var i jobb. Har bare to arbeidsdager igjen til permisjonsstart, så gleder meg enormt. Alt er klart. Klærne ble vasket i går.  Nå gjenstår det bare å vente. Tviler på at jeg føder før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Min lille skatt ble forløst med hastekeisersnitt tidlig på langfredag, tre uker før termin :rodmer:

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med HELLPutvikling, og ting ble i løpet av kort tid ganske dramatisk. Men alt endte godt, lillegutt har det veldig bra,og jeg er så og si friskmeldt (går fortsatt på blodtrykksmedisiner, men føler meg ellers i fin form). 

Dagene går med på myyye kos, og den lille vennen vår gir oss allerede så enormt mye glede. 

Det er bare å glede seg damer :rodmer::babyjente:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :nordvesta::) Godt å høre at det går bedre nå. Håper du får en super barseltid med den lille gutten din! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, @-Fiona-, så godt at det gikk bra!

Jeg er i uke 33, med en veldig aktiv jente som tydelig turner rundt i magen. Selv har jar det stort sett bra, men bekkenet krangler litt. Begynner å få det meste på plass nå. Gleder meg til hun skal komme ut, men hun kan godt vente litt til ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer @Fiona:nordvesta:

Har nettopp gått inn i uke 36, og første uka i permisjonen. Så utrolig rart å tenke på at jeg ikke skal tilbake på jobb før om 1 år, og veldig uvant å plutselig ha så mye tid til meg selv! Utrolig deilig :)

Er også veldig overrasket over hvor sprek jeg er og hvor lite ubehag jeg har hatt i svangerskapet. Eneste plagene jeg har er halsbrann og tett nese :P Har endelig klart å detoxe meg bort fra nesesprayen, men må sove med nesestrips for å holde nesa åpen om natta.

Var hos jordmor for en uke siden og fikk vite at hodet hadde festet seg, så da slipper jeg hvertfall å bekymre meg for setefødsel! Lille T har det også supert inni magen og dytter og sparker meg i blæra rett som det er! Svigermor kommer til helga så da blir det off til IKEA for å kjøpe babyseng! Da er endelig alt utstyr på palss. Gleder meg veldig til å treffe ham nå! :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer,  @Fiona Gleder meg til det er min tur. 14 dager til termin. Startet i permisjon for noen dager siden og nyter tiden hjemme mens jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer Fiona! Og så fint at du føler deg i fin form :) Ei venninne av meg ble liggende på intensiven en snau uke etter at hun utviklet HELLP og ble forløst med katastrofesnitt. 

Her går det helt medium, syns jeg. Dritt lei bekkensmerter. Kan nesten ikke gå eller sitte. Er 39+1, så det går heldigvis mot slutten. Har gått til modningsakupunktur i 3 uker, og fortsetter frem til fødsel. De siste gangene har hun satt et par nåler for mer energi og bedre søvn - og det har faktisk hatt litt effekt. Men jeg får ikke gjort så mye mer pga smertene i bekkenet, så jeg går mest og irriterer meg over ting jeg burde/skulle ha gjort. 

Jordmor sjekket modning i dag. Hadde 2-3 cm åpning, men stram indre mormunn. Så er vel ikke supermoden. Flergangsfødende kan fint gå med 2-3 cm flere mnd før fødsel, har jeg skjønt... Så, regner med overtid denne gangen også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

3.mai kom lillegutt til verden.

Han hadde det visst litt travelt, jeg var 36+4 da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...